Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z podpieciem spryskiwaczy lamp

Elektryka
ODPOWIEDZ
kawior57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Kraków

Problem z podpieciem spryskiwaczy lamp

Post autor: kawior57 » 14 sty 2013, 14:26

Przeczytałem wszystkie informacje na forum w sprawie podpięcia spryskiwaczy reflektorów w A6C5 ale rozwiązania mojego nie widzę, wiec mam pytanie do osób znających się bardziej na elektryce, otóż:
ÂŚwiatła ksenonowe są dołożone, oryginalny zderzak ze spryskiwaczami również podwójna pompka tylko brak jest oryginalnego przekaźnika i instalacji. ÂŻeby nie komplikować zakupiłem przekaźnik czasowy 5TS5 ASE http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p164 ,przekaznik-czasowy-5ts5 dedykowany do tego typu rozwiązań, podpoiłem zgodnie ze schematem i... no właśnie nie działa.
napięcie 12v wziąłem z pompki na szyby, podpoiłem pod sterowanie przekaźnikiem i nic napięcie jest a przekaźnik nie działa. Przekaźnik na pewno jest sprawny bo jak podepnę z innego źródła napniecie to działa. Dodatkowo jak podepnę napięcie z pompki na szyby bezpośrednio na pompkę świateł to działa jednak włącza sie tylna wycieraczka i cały czas chodzi. I dziwna rzecz jak podepnę właściwie przekaźnik to działa właściwie ale tylko w momencie jak przyłożę do styku sterowania probówkę żeby sprawdzić czy jest napięcie???.
Gdzieś mi sie obiło o uszy że należy wpiąć w układ diodę żeby wycieraczka się nie załączała (zresztą na schemacie chyba też taka była), próbowałem i tego z marnym skutkiem.
Prosze o pomoc co robię nie tak Ew. jak należy to podpiąć właściwie.
pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 sty 2013, 14:52

Kolego nie jestem pewien czy przypadkiem Audi nie zastosowało kluczowanie masy, więc proponowałbym podłączyć ten przekaźnik troszkę inaczej tj: równolegle do pompki spryskiwaczy szyb(styk 1 P na styk1 PSS, styk 2 P na styk 2 PSS). Jeżeli układ będzie się załączał zarówno podczas spryskiwania przedniej jak i tylnej szyby, można spróbować włożyć w obwód diodę prostowniczą np styk 1 P na styk 1 PSS, styk 2 P na anodę Diody, katoda Diody na styk 2 PSS.

Jeżeli będzie działała odrotnie - tzn na tylną szybę zamiast na przednią, można zamienić na krzyż styki 1 PSS na 2 PSS, ewentualnie dodatkowo zamienić biegunowość diody.

Musiałbym pomierzyć u siebie jaką PPS dostaje polaryzację podczas pracy przedniej a jaką dla tylnej szyby

PSS - pompka spryskiwacza szyb :-)
P - przekaźnik zwłoczny

kawior57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kawior57 » 14 sty 2013, 15:08

Czyli tak:
+ i - z PSS do styków 1 i 2 P(sterowania przekażnikiem) jak zadziała ok jak nie to mam wpiąć dwie diody pomiedzy 1P a +PSS oraz 2P a -PSS, styk 3 P do pompki spryskiwaczy reflektorów? Mam nadzieję że to dobrze rozumie:)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 sty 2013, 15:17

kawior57 pisze:Czyli tak:
+ i - z PSS do styków 1 i 2 P(sterowania przekażnikiem) jak zadziała ok jak nie to mam wpiąć dwie diody pomiedzy 1P a +PSS oraz 2P a -PSS
Dioda wystarczy jedna - ma na celu zablokować przepływ prądu przy odwrotniej polaryzacji - pomiędzy -PSS oraz 2P lub +PSS oraz 1P
kawior57 pisze:, styk 3 P do pompki spryskiwaczy reflektorów? Mam nadzieję że to dobrze rozumie:)
Pompkę spryskiwaczy reflektorów podłączyłbym tak:
+12V ze świateł mijania na styk 3P, styk 4P na styk 1 pompki reflektorów, styk 2 pompki reflektorów do GND
W ten sposób pompka będzie się załączać tylko przy włączonych światłach mijania - tak jak w oryginale.

kawior57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kawior57 » 14 sty 2013, 15:18

i jeszcze jedno spostrzeżenie
na zasilaniu z pompki spryskiwaczy jest cały czas stałe napięcie ok 3,5V, moze zastosować sterowanie przekaźnika masą? tylko czy to dalej nie bedzie załączało tylnej wycieraczki?

[ Dodano: 2013-01-14, 15:20 ]
dzieki za podpowiedzi sprawdze dzisiaj i napisze jak poszło:)

[ Dodano: 2013-01-15, 16:32 ]
No i po robocie:)
Wszystko sie udało zgodnie z Twoją podpowiedzią i opisem.
Do sterowania przekaźnikiem niezbedne jest +12V i masa z poppki spryskiwaczy, inaczej przy zastosowaniu tylko +12V nie działa przekaźnik ew załącza się jeszcze tylna wycieraczka. Bez diody sie obejdzie ale dobrze ja założyć żeby zabezpieczyć przekaźnik.

Dziękuje i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja