Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] silnik nieruwno pracuje przy obrotach 1200

Silniki wysokoprężne
A6.SZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2012, 12:17
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: A6.SZ » 11 sty 2013, 18:37

a spróbuj wrzucic na P i dodaj gazu na te obroty na których zazwyczaj skacze podczas jazdy. np u mnie tak zrobilem to wyczuwalne sa lekkie drganie wiec mysle ze to nie wina sprzegla ani skrzyni tylko cos chyba silniku siedzi :| mam nadzieje ze w koncu ktos do tego dojdzie i podzieli sie na forum :]

[ Dodano: 2013-01-11, 18:40 ]
dodam jeszcze ze rozmawialem na ten temat z mechanikiem od ASB i powiedzial mi ze jesli by to bylo cos w skrzyni lub sprzegle to automatycznie bład by wyskoczyl w komputerze

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 11 sty 2013, 19:00

powiem ci że jak jest zimny to właśnie czuć na postoju te skakania obrotów ale jak się zagrzeje to też czuć tylko sporo mniej ja właśnie myślałem że ktoś miał taki przypadek i coś wie na ten temat a tu nic powiem jeszcze że różne przypadki rozwiązywałem sam a ten poprostu mnie przerósł.

A6.SZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2012, 12:17
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: A6.SZ » 11 sty 2013, 19:32

a u mnie jest tak ze jak jest zimny to jest ok dopiero jak sie zagrzeje to problem sie pojawia <uoee>

[ Dodano: 2013-01-11, 19:34 ]
przeczytalem przed chwila jeden post ktory moze miec cos wspolnego z nszym problemem za chwile wrzuce ten fragment

[ Dodano: 2013-01-11, 19:38 ]
Obok problemów dotyczących niskiej trwałości elementów układów wtrsykowych BDH i BDG - pojawia się jeszcze jedna, bardziej znacząca wada "genetyczna" - dotycząca nieprawidłowej konfiguracji (niektórych podzespołów) praktycznie całego układu paliwowego ... .
Wspomniany problem objawia się nie tylko nerwowymi drgawkami biegu jałowego, lecz (w mocno zaawansowanych przypadkach) odczuwa się go również w trakcie przyśpieszania - w przedziale obrotów silnika (mniej-więcej) od 1700 do 2100 obr/min, gdzie w kulminacyjnym momencie kierowca zauważa dosyć wyraźne (krótkotrwałe) "odcięcie mocy".
Bywa jednak, że to chwilowe "przytrzymanie" silnika nie jest odczuwalne - lecz problem "i tak" istnieje ... .

Bardzo charakterystyczną cechą wady układu wtryskowego jest fakt, że nawet zabudowanie fabrycznie nowej pompy wtryskowej, fabrycznie nowych wtryskiwaczy oraz reMAPowanie sterownika silnikowego (do najnowszych wersji oprogramowania sterującego) - nie tylko nie likwiduje objawów lecz czasem wręcz nasila symptomy awarii !

Absolutnie jedynym wyjściem z opresji jest w pełni indywidualne zrekonfigorowanie układu zasilania tak, aby skutecznie "porozsuwać w czasie" poszczególne etapy dwufazowego wtrysku silników z normą EURO4. Wiem jak ciężkostrawnie to brzmi ale to prawda ... .

Aby skutecznie naprawić jedno narywające BDH (lub BDG) mechanik musi przeznaczyć w praktyce około dwóch tygodni niemalże całkowitego poświęcenia się sprawie - a w przypadkach trudniejszych - okres ten wydłuża się nawet do czterech tygodni.

Dokumentacja serwisowa VAG:


źródło: ELSA

jako środek zaradczy sugeruje wymianę sterownika silnikowego na nowszy - lecz jak przekonałem się osobiście (i to już podczas pierwszej naprawy wadliwego BDH) - ten trop jest całkowicie błędny i odnosi się wyłącznie do modeli Audi A4, zaś dla A6-tek w ogóle nie istnieje dokumentacja choćby tylko częściowo poruszająca problemy z zasileniem silników BDG i BDH !!!
ZreMAPowanie (a w ASO tylko wymiana sterownika) do nowszysch softów powoduje jedynie minimalne zmiany LICZBOWYCH odczytów diagnostycznych (np. śladowo wzrasta wartość wciąż błądzącej dawki paliwa), lecz w żadnym razie nie eliminuje faktycznych powodów awarii - ulokowanych w różnych miejscach komory silnikowej ale nigdy nie w sterowniku silnikowym ... .
Należy przy tym zauważyć, iż cena kompletnie w tym przypadku zbędnego sterownika ECU w ASO wynosi ponad 4000 zł.- a wymiana i tak okazuje się bezzasadna !!

Moim skromnym zdaniem, aby usunąć narywanie BDG/BDH należy:
- najpierw ustalić faktyczny stan techniczny układu korbowo-tłokowego i nastaw rozrządu (ale to niemal zawsze jest OK).
- w drugiej kolejności bezwzględnie trzeba zbadać (a w razie potrzeby wymienić) wtryskiwacze paliwa (ew. same końcówki DSLA ale z tym bywa róznie).
- w nastepnej, jakby najbardziej decydującej o powodzeniu fazie naprawy, trzeba poświęcić się wielokrotnej rekonfiguracji układu zasilania (a zdarza się, że i niektórych elementów mechanicznych silnika) ... .

Reasumujac - w przypadku narywających BDG i BDH już sam etap diagnostyczny może trwać około tygodnia, zaś naprawa właściwa nawet dwu-trzykrotnie dłużej, jednak w myśl przysłowia, że "za długie czekanie jest dobre śniadanie" - uzyskane efekty pracy czasem przerastają pierwotne oczekiwania

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 11 sty 2013, 19:58

Powiem ci że bardzo mi to nie pasuje to co ty napisałeś bo u mnie jest tak jak jadę na obrotach 1200 i jest na piątym biegu to jak chcem delikatnie przyspieszyć to wtedy są te objawy czuć drgania i obroty skaczą między 1100-1400 ustaje jak bieg spadnie niżej albo obroty przekroczą 1500 może ktoś miał już taki problem i coś racjonalnego podpowie.

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 12 sty 2013, 16:50

U mnie jest tak ,że jak jade na 5 biegu 100km/h i jak puszcze gaz spadają obroty 1600-1800 obrotów wtedy 2 razy tak zafalują i jak spada predkość jest ok jak faluja obroty skrzynia też przyspieszy i zwoloni nie wiem co jest ale zaczyna mnie to wkurzać.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

A6.SZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2012, 12:17
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: A6.SZ » 03 mar 2013, 20:11

u mnie problem był w skrzyni mechanik powiedzial mi ze wymienił tarcze w co mu za bardzo nie wierze autem zrobiłem 4 tys km i teraz mi szarpie ale przy ruszani i to tak ze całym autem trzepi jutro jade znów na gwarancje to oddac ostatni raz jesli znów z partaczy robote to jade do serwisu audi zeby to naprawili a rachunek kaze wystawic firmie która remontowała mi skrzyni i skasowała mnie 7200zł :[

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 04 mar 2013, 21:59

Dajcie znać jak cos jeżdze dalej silnik pracuje ok ,skrzynia również a dalej się tak dzieje czas pokaże
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

mcdziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mcdziak » 04 mar 2013, 23:01

Kolegowie mam ten sam problem, mianowiecie: auto odpala raczej ładnie, wchodzi na te swoje 700pare obr/min, na wolnych jest spoko, ale jak na P/N (tip) dodaje gazu to w okolicach 1000 i 2000 czuć wyrażne wibracje,a dokładnie zaczyna wibrowac przy 1000, tak po środku (1500) spokój, im blizej 2000 coraz mocniej a powyrzej 2000 totalny spokój. I teraz co zauważyłem, a w każdym razie tak mi się wydaje, korekty wtrysków mam w normie ale jest słabo bo dwa wtryski maja cos koło 0 , dwa +0,35/45 a kolejne 2 + 0.85 i 0,97. Jak zaleje auto lepsza ropa typu np. V-power lub Verwa albo zastosuje cos w stylu STP to czuć naprawde wyraÂźną poprawe, wibrację czuć już tylko przy 1900/2000,
Aktualnie jestem za granica ale jak wróce oddaje wtryski do sprawdzenia/czyszczenia/regulacji zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieje że się myle ale mam wrażenie że te bolączki to pierwsze objawy dogorywania układu wtryskowego:(

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 05 mar 2013, 19:05

mcdziak, wtryski odpadają tez dałem do sprawdzenia siedział mi lekko sterujacy na wolnych obrotach lekko mi falował teraz nie ale przy 1800obr jak puszam gaz jest falowanie.chyba że u ciebie pomoże sprawdzenie nie jest kosztowne.
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga