Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Szarpanie skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

[ TIP+Q] Szarpanie skrzyni

Post autor: Sztefi » 09 sty 2013, 11:41

Mam problem z tipem. Jestem po remoncie skrzyni. Problem jest tego typu,że przy jeździe ok.60-80 km/h przy gwałtownym dodaniu gazu przy 4000-5000 obr./min czasami potrafi tak szarpnąć (słychać głośne uderzenie) i zapala się kontrolka od abs i kontroli trakcji. Występuje to również przy przyśpieszaniu z kick-down i przy jeździe w granicach 200km/h tak jakby coś wstrzymywało auto i przy okazji szarpie. Po podpięciu pod vaga żadnych błędów nie ma. Przed remontem skrzyni również miałem te szarpania i nie ma różnicy czy na Pb czy na LPG. Przed założeniem Lpg również miałem te szarpnięcia. Ktoś coś poradzi? <zalamka>

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 09 sty 2013, 17:27

Mam niemal identyczny problem a przyczyną jest przepływomierz,sprawdz czy masz błędy w silniku.
-tip-q-szarpaniekontrolki-vt49548.htm#540308
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 sty 2013, 22:02

długas pisze:sprawdz czy masz błędy w silniku.
Sztefi pisze:Po podpięciu pod vaga żadnych błędów nie ma.
Ale faktycznie mogą to powodować ale nie koniecznie, złe wskazania przepływomierza, warto sprawdzić jego wskazania, czyli zalogować dynamicznie.

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 09 sty 2013, 22:23

Dziś na ba vag wyskoczył mi błąd: miernik masy powietrza PO103. Na dniach biorę się za czyszczenie przepływki i przepustnicy. Zauważyłem, że wąż od odmy zachlapał mi filtr i chyba będe musiał wymienić również odme. Jak czyszczenie nie pomoże to kupie nową przepływke i dam znać czy szarpanie znikło :) Długas a po wymianie przepływki u Ciebie szarpanie nadal występuje??

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 10 sty 2013, 09:19

Ja zrobiłem błąd i kupiłem przepływkę po regeneracji za 350zł i okazała się niesprawna,bo nadal wyskakuje błąd i szarpanie.Teraz przymierzam się do kupna w ASO-580zł. i problem powinien zniknąć,gdyż za radą kolegi Zagór-odpiołem przepływkę i pojezdziłem cały dzień,wymuszałem szarpanie ale go nie było ani raz(zrób to samo i zobaczysz jak się auto zachowuje),więc to na bank pomoże.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 10 sty 2013, 10:29

długas pisze:Teraz przymierzam się do kupna w ASO-580zł.
Tylko pamiętaj, że ta z ASO też jest regenerowana.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 10 sty 2013, 10:34

vax, właśnie pytałem i zapewniają że nie jest regenerowana bo oni w salonie się w takie rzeczy nie bawią

[ Dodano: 2013-01-10, 10:38 ]
Sztefi, , vax, gdzie dokładnie jest odma bo może też bym sprawdził <lol>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 sty 2013, 10:59

vax pisze:
długas pisze:Teraz przymierzam się do kupna w ASO-580zł.
Tylko pamiętaj, że ta z ASO też jest regenerowana.
Owszem jest, ale ta regeneracja polega na pozostawieniu starej obudowy, układ pomiarowy jest NOWY.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 10 sty 2013, 12:32

Zagór pisze:Owszem jest, ale ta regeneracja polega na pozostawieniu starej obudowy, układ pomiarowy jest NOWY.
No właśnie,bo stary MAF muszę oddać,bez oddawania to kosztuje ponad 1000
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 13 sty 2013, 12:37

ÂŚrodek do czyszczenia przepływki (20PLN), pędzelek chwilka czasu poświęcona na czyszczenie dolotu i radość z jazdy nie do opisania. SZARPANIA NIE MA <rotfl> , ale znowu martwi mnie tak jakby sadza w filtrze która dostaje się z węża który jest podpięty w górnej części filtra :/ ???

Długas odme masz pod pokrywą plastikową na końcu silnika od strony podszybia u góry coś kształtem przypominającego czarne plastikowe ufo wielkości pięści.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 13 sty 2013, 13:22

Sztefi pisze:znowu martwi mnie tak jakby sadza w filtrze która dostaje się z węża który jest podpięty w górnej części filtra ?
No właśnie,może ktoś napisze do czego jest ten wąż przy filtrze powietrza,gdzie idzie i po co.
Sztefi, odmę już znalazłem.Dzięki.
Sztefi pisze:ÂŚrodek do czyszczenia przepływki (20PLN), pędzelek chwilka czasu poświęcona na czyszczenie dolotu i radość z jazdy nie do opisania. SZARPANIA NIE MA
No widzisz <okok> Ja też na początku chciałem robić remont skrzyni ale na szczęście jest tutaj kolega Zagór, który dużo wie <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 13 sty 2013, 13:32

Szukam właśnie coś na temat tego węża i nic nie mogę znaleźć. Kiedyś ktoś mi mówił, że jest to jakieś dodatkowe zasilanie powietrza przy wyższych obrotach, ale muszę ściągnąć ten wąż dodać gazu i zobaczę czy coś dmucha, tylko skąd ta sadza? <mysli> A pytałeś kolegi Zagór??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 sty 2013, 14:22

Jestem :), o jakim wężu rozmawiacie, fotka, albo jego położenie i co z czym łączy?

Sztefi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2013, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Sztefi » 13 sty 2013, 16:32

To dobrze że jesteś <radocha> rozmawiamy o wężu który "idzie" od spodu silnika i wpina się go do obudowy filtra powietrza poprzez wsadzenie i przekręcenie. Jutro zrobiłbym fotkę i dodał. nie wiem od czego wychodzi ten wąż al przymierzam się do kupna wkładu filtra K&N który polecam ponieważ posiadałem go w BMW i powiem że po zastąpieniu oryginalnego filtra filtrem K&N to odczuwałem ogromną różnice w przyśpieszeniu i nieco mniej auto paliło, ale jeśli będzie mi tak dalej zawalać filtr tą sadzą to długo się nim nie naciesze :(

viewtopic.php?t=10044

tutaj na 1 zdjęciu widać ten wąż.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 sty 2013, 17:28

Prawdopodobnie chodzi o wąż od pompy powietrza wtórnego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja