Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AML 2.4 165 KM] wydech przyczyną spadku mocy

Silniki benzynowe
mireknt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 sty 2013, 12:31
Lokalizacja: Nowy Targ

[ AML 2.4 165 KM] wydech przyczyną spadku mocy

Post autor: mireknt » 04 sty 2013, 20:50

Cześć może się to komuś sprzyda,moja a6 2.4 v6 była bardzo mulista,słaba żadnego błedu,ale mnie coś nie pasowało z dzwiękiem z wydechu.Wyjołem końcowy tłumik i potrząsłem w kierunku przeciwnym do ruchu spalin i aż osłupiałem jak wyleciały wielkosci ziemniaka resztki katalizatora.Wstawione były zamiast katalizatora strumienice pewnie rozleciał się katalizator a poprzedni własciciel nie wyczyscił wydechu.Teraz wciska w fotel nie to auto i spalanie ok
Mirek NT

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 05 sty 2013, 12:36

jeżeli w końcowym miałeś taką sobie pomyśl co masz w środkowym....pustke... masz jeszcze pre-katy... załóż zamiast strumienic katalizatory to dopiero zobaczysz różnicę. Ja w A4 zakładając strumienice straciłem znaczną ilość Nm

jasyl77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2011, 15:39
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jasyl77 » 09 sty 2013, 00:32

na pewno traci sie konie na strumienicach?czy niutki?prducent luskowych zapewnia o zwiekszeniu niutkow

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 sty 2013, 01:20

jasyl77 pisze:prducent luskowych zapewnia o zwiekszeniu niutkow
A na jakiej podstawie deklaruje przyrosty mocy i momentu obrotowego?
Na stronach internetowych to on może sobie pisać co mu się żywnie podoba. Do tego potrzeba badań, które niemało kosztują i potwierdzane są certyfikatami...

jasyl77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2011, 15:39
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jasyl77 » 10 sty 2013, 00:01

to niech sie wypowie ktos kto sie zna a nie wiekszosc to gdybacze

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 10 sty 2013, 08:48

jak masz strumienice zamiast katalizatora działa on jak puszka rozprężająca, dodatkowo ma większy przekrój niż kat. Co za tym idzie silnik nie traci mocy na stratę związana z wypchnięciem spalin.
Jest to wielkość rzędu 2-3KM
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 sty 2013, 11:14

Naczytałeś się bajek i popychasz je dalej!
Następny, który wierzy w magiczną i cudowną moc strumienic.

jasyl77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2011, 15:39
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jasyl77 » 10 sty 2013, 22:18

metyo to daj jakies poparte dowodami konkrety,a nie wypowiedz w stylu mam swoje zdanie

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 sty 2013, 22:26

W takim razie daj dowody na to, że silnik zyskuje te 3 konie, najlepiej wykres z hamowni przed i po montażu takiego "strumienicowego" układu.
Piszesz, że spaliny się rozprężają w strumienicy, a co dalej? Wracają spowrotem do rury o mniejszej średnicy i dalej są rozprężone?
Najzwyczajniej w świecie taka strumienica zaburza ruch spalin w wydechu. Jak już masz coś wstawić to wstaw tłumik przelotowy, albo jeszcze lepiej kawałek rury o tej samej średnicy. Gdyby strumienice dawały to, w co tak wierzysz, we wszystkich sportowych samochodach byłyby stosowane, zamiast przelotowego układu.
Pokaż mi choć jednego poważnego tunera, który wstawia strumienice do układu wydechowego.

jasyl77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2011, 15:39
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jasyl77 » 11 sty 2013, 18:16

strumienice luskowe sa tej same srednicy co wydech,sa w niej dodatkowo luski kierunkowe zawijane dajac dodatkowo jak w pistolecie gwintowana lufa ruch spalin,ja u siebie wstawilem teraz i jestem zadowolony,lepeij chodzi i wkreca na obroty,i mniej pali bo szybciej ma predkosc np 60km/h i leci juz ze wskazaniem 6l/100,takze moim zdaniem to nie jest zly pomysl te strumienice.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 sty 2013, 19:15

Demontaż katalizatora - urządzenia, które oprócz swojej właściwej funkcji tłumi upływ spalin - da nam kilka koni mechanicznych i tu kłania się historia: te same silniki, które pracowały w autach bez katalizatorów miały więcej koni, niż te w których katalizatory dołożono (wymóg przepisów w latach które pokrywały się z wypuszczaniem jakiegoś modelu auta).

Zaś zamontowana strumienica w to miejsce według mnie (i to są moje wnioski wynikające z fizycznych właściwości tych urządzeń) odbiera moment obrotowy. Według mnie dzieje się to nie poprzez zamianę ruchu spalin na obrotowy, ale poprzez pojawianie się towarzyszących temu wibracjom spalin i powstawanie fali stojącej między lamelami/ łuskami które są odpowiedzialne za ów ruch wirowy.
To są moje wnioski i moja analiza na pewnym zbliżonym w działaniu urządzeniu, w którym zamiast gazów co prawda był olej ale właśnie tak się zachowywał - środkiem rury płynął swobodnie do czasu, aż przy ściankach się piętrzył i rozchodził w różnych kierunkach sprawiając, że całkowity przepływ robił się w sposób jednostajnie zaburzony.

Wniosek, że zwykła rura, czyli coś co było zanim się pojawiły katy - nie jakaś strumienica da lepszy efekt nasuwa mi się automatycznie...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 sty 2013, 20:37

jasyl77 pisze: luski kierunkowe zawijane dajac dodatkowo jak w pistolecie gwintowana lufa ruch spalin
Po pierwsze gwint w lufie jest po to, żeby nadać ruch wirowy pociskowi, a lot tego pocisku był stabilniejszy co przekłada się na celność broni.
Po drugie lufa gwintowana jest na całej jej długości, a nie tylko kilka pierwszych centymetrów.Myśląc twoim tokiem cały układ wylotowy musiałby mieć takie łuski, żeby spaliny utrzymać w rotacji.
Wg. ciebie spaliny zakręcone przez strumienice się rozpędzają i co dalej?
Wpadają do pierwszego tłumika i? Amba! Cały ruch wirowy szlag trafil. Ot cała twoja teoria legła w gruzach. Bo za środkowym tłumikiem jest kolejny kawałek rurki i kolejny tłumik. I spaliny przepływają nie tak, jak ty byś chciał, jak sobie wymyśliłeś i chciałbyś, żeby było, tylko tak, jak wyliczyli to inżynierowie w Ingolstadt, a oni nie siedzą przy komputerach dla zasady, żeby odbębnić swoje 8 godzin, bo każde obliczenia są sprawdzane i testowane.
A co niektórzy naczytali się bełkotu na stronach internetowych producentów i połykają każde ich słowo jak młody pelikan. Oni piszą rzeczy, które wy chcecie czytać.
Jeśli ktoś wiarygodnie udokumentuje i zrobi pomiary na hamowni przed i po założeniu takiego "urządzonka", przy założeniu, że układ wydechowy jest całkowicie sprawny i wyjdzie, że coś to jednak daje, przeproszę każdego z osobna za to co tutaj napisałem.
Pozdrawiam!

jasyl77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2011, 15:39
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jasyl77 » 11 sty 2013, 21:01

nie no nie na calym wydechu,szybciej opuszczaja silnik.a i tak mi sie lepiej jezdzi.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 11 sty 2013, 21:23

jasyl77 pisze:nie no nie na calym wydechu,szybciej opuszczaja silnik.a i tak mi sie lepiej jezdzi.
Nie, no pomyśl logicznie jak coś Ci może opuścić silnik szybciej skoro dalej w torze wylotu spalin jest bez zmian? Dalej masz tłumik środkowy, dalej masz końcowy... Spaliny w torze bez katalizatora, a poprzez zwykłą rurę opuszczają silnik SWOBODNIEJ - nie napotykają oporu katalizatora - czyli ciśnienie jest mniejsze to skąd niby szybciej? Jeśli wmontujesz w to miejsce strumienicę - czytaj mój post powyżej...

Pewnie, że w odniesieniu do katalizatora, który z czasem niemal całkowicie się zablokował czujesz różnicę, ale to nie jest zasługą strumienicy tylko jego demontażu. W dalszym ciągu wspieram opinię kolegów, że straciłeś coś z momentu obrotowego i zwykły przelot byłby tu jedynym poprawnym rozwiązaniem.

Nie polecam natomiast pozostawienia pustej puszki po katalizatorze - rezonans akustyczny, który tam powstaje znacznie psuje dźwięk silnika...
metyoo pisze:Jeśli ktoś wiarygodnie udokumentuje i zrobi pomiary na hamowni przed i po założeniu takiego "urządzonka", przy założeniu, że układ wydechowy jest całkowicie sprawny i wyjdzie, że coś to jednak daje, przeproszę każdego z osobna za to co tutaj napisałem.
Kolego metyoo, stanowczo dołączam się do się do tego <brawo>

jasyl77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2011, 15:39
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jasyl77 » 11 sty 2013, 22:29

ale strumienica to jest jak zwykly przelot tylko w obudowie jak kat,i tyle ze ma luski

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja