Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 1.9] ekonomicnza jazda

Silniki wysokoprężne
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 07 sty 2013, 23:53

pawelec_ pisze:
camildg pisze:Koledzy najmniejsze spalanie osiągniemy zmieniając biegi przy 2500 obr/min.
Jezdze tak juz 2 lata i 1.9 tdi 110 km pali mi w mieście 7l w trasie 8l (predkości ok 160-180km/h). Jezeli chodzi o najniższe spalanie to owszem na zachodnim paliwie spalił mi
4 litry przy 80-100km/h ale to było tankowane w niemczech. Na naszym paliwie przy tych samych prędkościach pali 5,5l. Kto nie wierzy niech sprawdzi sam. Pozdro.
potwierdzam słowa kolegi, że paliwo sprzedawane u sąsiadów (czyt. niemcy) jest o niebo lepsze :)
i ja potwierdze lepsza jakosc paliw na zachodzie nie tylko PB i ON ale i LPG :)

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 08 sty 2013, 09:12

Koledzy używanie tempomatu nie gwarantuje mniejszego spalania!

Z tym paliwem to racja. Na zachodzie jest jak herbata z mlekiem a u nas :) herbatka :) i to slabawa :)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2013, 09:18 przez philiphser, łącznie zmieniany 1 raz.
The force will be with you...always

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 sty 2013, 09:17

philiphser pisze:Koledzy używanie tempomatu nie gwarantuje mniejszego spalania!
Dokładnie <okok>

Awatar użytkownika
pawelec_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:11
Lokalizacja: Łódź/MĂźnchen/Egling

Post autor: pawelec_ » 08 sty 2013, 13:33

0x4B25A pisze:
philiphser pisze:Koledzy używanie tempomatu nie gwarantuje mniejszego spalania!
Dokładnie <okok>
co ? niby tempomat utrzymuje prędkość... to dlaczego nie jest ekonomicznie ? nie rozumiem <mysli>

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 08 sty 2013, 16:00

bo jak ty lekko naciskasz pedał ,to np na prostej masz 100 i masz pagórki a pedał ciągle tak samo trzymasz .Z górki skoczy na 110 a pod górkę wrodzi do 100 lub nawet mniej i tak w kolo .Tempomat wpierw cie przydusi z górki przy tych 100/h a pod górkę dymać zacznie byś nie zwolnił przez to pali więcej. <rotfl>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 sty 2013, 20:53

Dokładnie jak jarcun...

jarcun, mała prośba do Ciebie o poprawienie miasta w profilu <okok>

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 08 sty 2013, 21:30

pawelec_ pisze:
0x4B25A pisze:
philiphser pisze:Koledzy używanie tempomatu nie gwarantuje mniejszego spalania!
Dokładnie <okok>
co ? niby tempomat utrzymuje prędkość... to dlaczego nie jest ekonomicznie ? nie rozumiem <mysli>
Tempomat utrzymuje stałą prędkość bez względu na ukształtowanie terenu.

Np.

Ustawiasz sobie na 100 km/h. Ale jak wjeżdzasz na wzniesienie to prędkość spada i tempomat dodaje gazu na górce żeby dojśc do 100km/h.

Najekonomiczniej jest trzymać nogą w jednym położeniu pedał gazu. Wtedy auto Ci zwolni pod górke i się na nią wtoczy bez dodawania gazu.
The force will be with you...always

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 08 sty 2013, 23:53

Sens porównania spalania podczas jazdy z tempomatem i bez ma sens tylko wtedy, kiedy mówimy o stałej prędkości. A próbując utrzymać stałą prędkość za pomocą stopy na pewno spowodujemy/przekonamy się, że spalanie będzie większe/wyższe niż w przypadku jazdy z tempomatem.

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 09 sty 2013, 00:04

tempomat nie gwarantuje ale z reguły tak jest,
próbowałem już kilkanaście razy i zawsze miałem mniej, niż tym samym tempem bez tempomatu...najważniejsza zaleta to to, że utrzymuje zadaną prędkość, autem jedziemy jednostajnie...
zwrócić trzeba uwagę na obroty, nie sugerować się tym żeby mieć najniższe, bo poniżej 1800 obr/min nie mamy momentu więc zwiększenie dawki paliwa tylko powiększa zużycie...
dlatego nawet jazda na 4 biegu może dać nam oszczędności jeśli tylko obroty będą w zakresie 1800-2500... wszystko w zależności od oczekiwanej prędkości docelowej
ja również u siebie w swoim 2.5 v6 zrobiłem rekord emeryta
wracając z lotniska w Maladze ustawiając 85 km/h (wg GPSa) całą drogę zrobiłem na tempomacie....JAZDA NOCÂĄ zero ruchu na autostradzie...ÂŚREDNIą mi pokazało 5.5 L/100 <radocha>
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 10 sty 2013, 15:48

co wy za bzdury gadacie !!! Jasniej sie nie da opisac dzialania tempomatu jak to napisalem...

Tempomat utrzymuje stala predkosc. Np 100 km /h. Wjezdzajac na wzniesienie auto sila rzeczy zwalnia do 80 km/h ale tempomat dodaje gazu aby dojsc do zaporpogramowanych 100km/h i wtedy jak zwieksza gaz tracisz wiecej paliwa jakbys trzymal noga w jednym polozeniu pedal gazu i pozwolil smochodowi wtoczyc sie na gorke ale zmniejsza predkoscia !!!
The force will be with you...always

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 10 sty 2013, 19:24

dokładnie tak ,

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 10 sty 2013, 21:03

philiphser pisze:Najekonomiczniej jest trzymać nogą w jednym położeniu pedał gazu
Najekonomiczniej to jest jeździć rowerem :p
philiphser pisze:co wy za bzdury gadacie
Sprecyzuj proszę Kolego philiphser, kto gada te bzdury, bo jeśli chcesz mnie przekonać, iż pokonasz dany odcinek drogi (dajmy na to autostrady na terenie z pagórkami) w tym samym czasie i z tą samą prędkością (100km/h) co "tempomat", a przy tym spalisz jeszcze mniej paliwa, to ... bardzo chętnie wysłucham Twego wywodu.
Jeśli potrafisz operować precyzyjniej pedałem gazu, niż automat/tempomat to jesteś dla mnie Gość :)
<piwo>

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 10 sty 2013, 21:25

Kilt nie rób do siebie osobistych wycieczek.

Kolego zaczynasz błądzić troszeczkę. Już Ci nakreślam o co mi chodzi.

Otóż mając odcinek drogi jakikolwiek czy to autostrada czy nie z pagórkami większymi i mniejszymi. Zawsze spalanie na tempomacie będzie większe niż trzymanie pedału gazu w jednej pozycji nogą z wyłączonym tempomatem.

Oczywiście czas przejazdu z tempomatem będzie szybszy bo jedziesz ze stałą prędkością natomiast bez tempomatu z nieruchomą nogą dłuższy ponieważ auto pod wzniesienia będzie zwalniało.

Wzniesienia mam na myśli "słabe pagórki" które spowolnią auto o mniej więcej 10-30 km/h. Ale nie na tyle żeby redukować bieg. Więc tutaj dużą rolę odgrywa kierowca, który musi przewidywać. Jeżeli zaczyna zjeżdzać z górki to zwiększa prędkość na tyle aby przy wjeździe na wzniesienie prędkość zmalała na tyle mało aby nie musiał wciskać gazu już przy wjeździe na górkę bo wtedy żłopie silniczek wiecej ropki niż zwyczajne zwiększanie prędkości na prostej drodze.

Mniej więcej o to mi chodziło... Zauważ, że zawodowi kierowcy ciężarówek po kursach oszczędnej jazdy nie używają tempomatów. Lub zmniejszają ich używanie.
The force will be with you...always

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 10 sty 2013, 22:12

philiphser pisze:Oczywiście czas przejazdu z tempomatem będzie szybszy bo jedziesz ze stałą prędkością natomiast bez tempomatu z nieruchomą nogą dłuższy ponieważ auto pod wzniesienia będzie zwalniało.
Z tym się całkowicie zgadzam <okok> ... i o to mi chodziło ;)
Dla mnie nie ma sensu porównywać jazdy z tempomatem i jazdy z pedałem gazu w stałym położeniu, jeśli mówimy o różnym czasie (wolniejszym bez tempomatu).
Nie to, że się czepiam, ale tu działa elementarna fizyka. Wykonana została ta sama praca na danym odcinku drogi, ale w dłuższym czasie, więc energia (moc) włożona w ową prace była mniejsza (czyt. mniej zostało spalonego paliwa) ;) ... mam nadzieję, że nic nie pokręciłem ;)
Pozdrawiam :)

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 11 sty 2013, 09:48

ale jak przed wzniesieniem kierowca pomyśli i delikatnie muśnie pedał gazu [wcześniej niż tempomat ale dużo słabiej] to czas przejazdu będzie taki sam. 4x robiłem test z gdańska do zakopanego 2x na tempomacie 2x bez[ciężko dla nogi ] zawsze spaliłem mniej operując nogą o 0.5 l a przejazd był nawet szybszy bo łatwo przekroczyć docelowa prędkość[ tu wygrywa tempomat ze nie trzeba skupiać się na prędkości i ze noga nie boli]. Tempomat nie zmniejsza spalania tak samo jak np abs nie skraca hamowania te systemy maja inne zadanie <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga