Wyżej ponumerowałem klawisze których trzeba użyć.
Więc odpalamy program wybieramy w polu 1: CAN …. 2.0, silnik oczywiście włączony odpowiednio rozgrzany.
W polu 2 wybieramy pozycję 01-motor
Wciskamy klawisz 3 czyli otwieramy kanał - w polu 6 zobaczycie czy kanał się uruchomił
W polu 4 wpisujemy wartość 077 (nie przejmuj się jak w polu po lewej pojawią się jakieś inne cyfry albo litery)
Wciskamy klawisz 5 (wtedy zaczyna czytać wtrysk - widać , że szybko odświeża dane w polu 6) i po sekundzie czy dwóch znowu wciskamy klawisz 5 czyli zatrzymujemy czytanie. Zatrzymujemy dość szybko bo w polu 6 on co pół sekundy odczytuje i zapisuje aktualną wartość za każdym razem pod spodem więc jak chwilę potrzymacie i nie zatrzymacie to będziecie mieli pół kilometra powtórzoną wartość tego samego wtrysku.
Czyli zatrzymaliśmy.
W polu 4 wpisujemy wartość 076
Wciskamy klawisz 5 i po chwili znowu zatrzymujemy czytanie klawiszem 5
W polu 4 pisujemy wartość 075
Wciskamy klawisz 5 i po chwili znowu zatrzymujemy klawiszem 5
I dalej oczywiście analogicznie zmieniamy w polu 4 na wartości 074, 073,072, odczytujemy i zatrzymujemy.
No i tym sposobem mamy odczytane wartości korekty wtrysku. Pojawią się trzy wartości na każdym wtrysku
Jeżeli chodzi o ocenę tych parametrów to
Pierwsza wartość poniżej minus 45 (czyli np -46 )do wymiany druga wartość poniżej minus20 do wymiany (oznaczają lejące wtryski). Najlepsze wartości w okolicy zera. Wartości na dużym plusie nie są tak groźne dla silnika (jak te ujemne) ale oznaczają zasyfione wtryski i wtedy można je potraktować dolewając do paliwa preparatów czyszczących np. li qui Molly motor spulung. Mi wyszły spore plusy z pomiarów i tylko jedna wartość na minusie. Kupiłem preparat i zaleję. Jak wyjeżdze zupe zmierzę co to dało i podam wartości przed i po zabiegu.