Piotruś pisze:Tutaj odrazu śpieszę donieść, że dalsza eksploatacja (o ile faktycznie dolega tylko soft) nie rodzi absolutnie żadnych negatywnych skutków na przyszłość.
Dziękuję
Piotruś ... o taką informację mi chodziło

Jak już pisałem wcześniej, różnie interpretowałem sobie przypadki, kiedy pojawiało się drganie, ale nigdy tym, że ma to jakiś związek z softem tipa. Dopiero po przeczytaniu kilku wątków o podobnym przypadku, trochę się zaniepokoiłem.
Dodam jeszcze, że u mnie "problem" zwykle występował (jak na razie cisza) po rozgrzaniu silnika (w upalne lato), ale nie od razu, tylko po jakimś dłuższym postoju ... w korkach na przykład. Czasami przechodził od razu po kolejnym odpuszczeniu hamulca i jego ponowynm wciśnięciu (nie było drgań), a czasami musiałem czynność ową wykonać dwa-trzy razy ... i już się nie pojawiał. Zawsze wystarczyło nawet delikatnie odpuścić hamulec i drgania ustępowały.
Ostatnio (jesień) drgania pojawiły się po zjeździe z autostrady i przejeździe przez miasto ... były delikatne korki. Drganie pojawiło się na jednym ze skrzyżowań i już później nie wystąpiło.
Skrzynia biegi zmienia płynnie, bez szarpania, tak samo jak przyśpieszam delikatnie, czy podczas wyprzedzania (kick-down).
Czyli paniki nie ma
Piotruś, a orientujesz się, czy zmieniając soft tipa, trzeba "pogmerać" również w sofcie silnika? Dziękuję
0x4B25A ... jasne, dyskusję można moim zdaniem przenieść do tematu dotyczącego tipa, aby nie wprowadzać innych użytkowników w błąd
