[ AKE 2.5 180 KM] glosna praca cieplego silnika analiza log
Witam koledzy, mam taki sam problem, dokładnie jak w zegarku mija 85 stopni i tylko słychać pstryk i już chodzi jak stary tranzit. Tak to wygląda jakby coś w tym momęcie przestawiało się w silniku. Dodam że pompa nówka, pali ok,przyspiesza ok,pracuje równo, nie dymi tylko te rechotanie na rozgrzanym,
Co jest ?
Co jest ?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Panowie, EGR w jakims stopniu decyduje o "twardym " biegu silnika ale to nie jest to czego szukamy.
Zróbcie próbę: przy sprawnym EGR (ja miałem nowy zawór i nowy N18 jak to robiłem) na biegu jałowym sciagnijcie węzyk z EGR-a. Będzie różnica w odgłosie pracy silnika ale duzo mniejsza niż ta co występuje w temp. ok. 80 st. C
Zróbcie próbę: przy sprawnym EGR (ja miałem nowy zawór i nowy N18 jak to robiłem) na biegu jałowym sciagnijcie węzyk z EGR-a. Będzie różnica w odgłosie pracy silnika ale duzo mniejsza niż ta co występuje w temp. ok. 80 st. C
Części samochodowe online - Motostacja pl
Roman ma racje to nie jest ta glowna przyczyna tej twardej pracy
choc wiadomo ze roznica jest
sprawdzcie cos takiego podczas sprawdzania w bs kanal 4 praca egr
jesli sie wlacza to masa spada na 150 mg a podczas pracy silnika wartosc miesci sie w granicy 180mg
aby to skorygowac adaptacja 4 kanal testowa wartosc 33768 nic nie pomaga jakby ecu nie pozwalalo na obnizenie skladu mieszanki powietrza tj mapa termiczna silnika
nie wiem juz pomysly sie koncza zeby ktos dal mape serie jakiegos bau bylo by wszystko jasne moje archiwum nie posiada takich zbiorow
jak macie dojscie mozliwosci znajomosci popytajcie o wsad do bau
choc wiadomo ze roznica jest
sprawdzcie cos takiego podczas sprawdzania w bs kanal 4 praca egr
jesli sie wlacza to masa spada na 150 mg a podczas pracy silnika wartosc miesci sie w granicy 180mg
aby to skorygowac adaptacja 4 kanal testowa wartosc 33768 nic nie pomaga jakby ecu nie pozwalalo na obnizenie skladu mieszanki powietrza tj mapa termiczna silnika
nie wiem juz pomysly sie koncza zeby ktos dal mape serie jakiegos bau bylo by wszystko jasne moje archiwum nie posiada takich zbiorow
jak macie dojscie mozliwosci znajomosci popytajcie o wsad do bau
Piotrus jako zalozyciel tego topiku witam Cie serdecznie sprawiles mam prezent pod choinke
doceniamy Twoj wklad i wysilek jednakze my szukamy rozwiazania tego problemu czytalem twoj opis chyba z 10 razy i nie znalazlem w nim rozwiazania
pochwal sie jak to zrobic zeby wykluczyc to raz na zawsze moze nie oficjalnie i wprost ale byloby to mile
mamy oszukac czujnik temperatury paliwa zeby wskazywal jedna i to sama wartosc np 30'C jak jakis smietnik box mysle ze nie zrobilbys tego swojemu autku
wiec czekamy dalej na twoje podpowiedzi
z tego co napisales to wywnioskowalem ze
pompy od 2001/02 niby pozbawione wad padania elektroniki sa glosne
problem lezy w oprogramowaniu pompy nie mapy silnika
jak zimny to wtrysk 2 fazowy dziala ale ma 2 wtryski wstepne jak cieply to tez dziala ale jest glosniej dlaczego?bo ma jeden wtrysk wstepny??
pozostaje wartosc czujnika temp paliwa i wody one okreslaja dawki i moment wtrysku
doceniamy Twoj wklad i wysilek jednakze my szukamy rozwiazania tego problemu czytalem twoj opis chyba z 10 razy i nie znalazlem w nim rozwiazania
pochwal sie jak to zrobic zeby wykluczyc to raz na zawsze moze nie oficjalnie i wprost ale byloby to mile
mamy oszukac czujnik temperatury paliwa zeby wskazywal jedna i to sama wartosc np 30'C jak jakis smietnik box mysle ze nie zrobilbys tego swojemu autku
wiec czekamy dalej na twoje podpowiedzi
z tego co napisales to wywnioskowalem ze
pompy od 2001/02 niby pozbawione wad padania elektroniki sa glosne
problem lezy w oprogramowaniu pompy nie mapy silnika
jak zimny to wtrysk 2 fazowy dziala ale ma 2 wtryski wstepne jak cieply to tez dziala ale jest glosniej dlaczego?bo ma jeden wtrysk wstepny??
pozostaje wartosc czujnika temp paliwa i wody one okreslaja dawki i moment wtrysku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
remix, no jak - przeciez jest rozwiazanie .... nalezy to 'olać' - wlasnie tak ma byc.....remix pisze: Piotrus jako zalozyciel tego topiku witam Cie serdecznie sprawiles mam prezent pod choinke
doceniamy Twoj wklad i wysilek jednakze my szukamy rozwiazania tego problemu czytalem twoj opis chyba z 10 razy i nie znalazlem w nim rozwiazania
...
(chyba ze powinienem przeczytac wiecej razy...)
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No ja akurat tego nie znajduje, poza tym moja pompa jest jak najbardziej AD 2000 i podlega temu zjawisku. Co prawda była regenerowana za poprzedniego właściciela (ponoć w Boschu) i nie wiem, czy po takiej regeneracji jej elektronika jest jakiejś nowszej wersji ?remix pisze:z tego co napisales to wywnioskowalem ze
pompy od 2001/02 niby pozbawione wad padania elektroniki sa glosne
Mozna sie przyzwyczaić, to fakt, ale olać trudno, zwłaszcza gdy się spotyka auto 2,5 TDI które jest "ciche" (ja spotkałem takie AKE, rocznik 2002 i 2003 oraz BAU 2003)tx-didi pisze:przeciez jest rozwiazanie .... nalezy to 'olać' - wlasnie tak ma byc.....
Części samochodowe online - Motostacja pl
olac to jest to wyjscie ale z drugiej strony po co jest to forum wkoncu zeby sobie pomagac ale jak widac nie zawsze...
moge sie mylic bardziej mialem na mysli silniki o mocy powyzej 150 km jednak jak widac one tez posiadaja taka przypadlosc
piotrus napisal ze udalo mu sie wyeliminowac ten defekt jego zasluga napocil sie przy tym chlopina i jak najbardziej ma prawo zachowac to dla siebie...
mozemy sie domyslac ze cos grzebal w pompie
tx-didi co miales na mysli piszac przeczytac to wiecej razy
moge sie mylic bardziej mialem na mysli silniki o mocy powyzej 150 km jednak jak widac one tez posiadaja taka przypadlosc
piotrus napisal ze udalo mu sie wyeliminowac ten defekt jego zasluga napocil sie przy tym chlopina i jak najbardziej ma prawo zachowac to dla siebie...
mozemy sie domyslac ze cos grzebal w pompie
tx-didi co miales na mysli piszac przeczytac to wiecej razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
remix,remix pisze:olac to jest to wyjscie ale z drugiej strony po co jest to forum wkoncu zeby sobie pomagac ale jak widac nie zawsze...
moge sie mylic bardziej mialem na mysli silniki o mocy powyzej 150 km jednak jak widac one tez posiadaja taka przypadlosc
piotrus napisal ze udalo mu sie wyeliminowac ten defekt jego zasluga napocil sie przy tym chlopina i jak najbardziej ma prawo zachowac to dla siebie...
mozemy sie domyslac ze cos grzebal w pompie
tx-didi co miales na mysli piszac przeczytac to wiecej razy
mam nadzieje ze Piotr jeszcze zagladnie do tego tematu i wyjasni, poniewaz nigdzie nie udalo mi sie znalezc ze (jak zasugerowales) zwalczyl ten problem (ten fragment dotyczyl innych problemow z instalacja paliwowa przy silnikach 2.5 v6 z norma 'euro 4', lecz nawiazywal na zasadzie przypisu - zrodla wiedzy) ....
Piotr wyjasnil zwiazek pomiedzy 'warkotem' silnika a iloscia/charakterystyka tzw dawek/wtryskow wstepnych (przed zasadnicza). Mysle wiec, ze juz samo to wystarcza, aby podarowac sobie proby wyciszenia.... poniewaz oznaczaloby to koniecznosc modyfikacji fabrycznych parametrow pompy wtryskowej (ingerencji w nastawy/elektronike). Chyba ze zle Piotra zrozumialem...
RomanS
rozumiem ze jestes 100% pewny ze sterownik 'widzial' w tych cichych AKE temperature 90 stopni ? .... poniewaz najprostsze rozwiazanie jest takie, ze byly niedogrzane....
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem co widział sterownik, wiem, że ja widziałem przejście wskazówki temperatury przez magiczne 80 stopni i działo się to pod moją "nogą" więc starałem sie aby niedogrzane nie były.tx-didi pisze:RomanS
rozumiem ze jestes 100% pewny ze sterownik 'widzial' w tych cichych AKE temperature 90 stopni ? .... poniewaz najprostsze rozwiazanie jest takie, ze byly niedogrzane....
A jeśli sterownik widzial co innego to własnie dążymy do tego aby zrobić tak, żeby widział co sobie chce ale żeby silnik pracował bardziej kulturalnie
Wiem ,że jak się tym dosyc szeroko zajmowałem na forum (tak gdzieś ok. polowy 2008 roku) to Piotruś, wypowiedział się w temacie ale w ten sposób, że nie woiadomo co zrobić, żeby to zmienić. Później również nie zauważyłem, zeby była jakaś wypowiedź na ten temat. Z tego co widziałem, mówił, ze wygrał walkę z BDG/BDH ale w temacie problemów z tzw. narywaniem a to zupełnie co innego.
Może jednak coś przegapiłem ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
mam znajomego mieszka w niemczech posiada ake z 2001r zawsze mu je serwisuje znam je prawie jak swoje auto i moge na 100000% powiedziec ze po przekroczeniu 80 C w ecu nadal chodzi jebwabiscie inne temp np paliwa tez w normie
rozwiazanie jest takie zeby wpiac w wiazke rezystor od czujnika tepm chlodzenia ten od ecu
aby pokazywal stala wartosc np 70 C chlodzenia na desce bedzie 90 C bo wiadomo ze to jest czujni 4 pinowy tylko czy beda grzaly swieczki??raczej tak bo bedzie dzialal on tylko do 70C ponizej wartosc bedzie zmienna ale to takie mega wiocherskie rozwiazanie
albo kupic duzo gabki i wpakowac pod maske
rozwiazanie jest takie zeby wpiac w wiazke rezystor od czujnika tepm chlodzenia ten od ecu
aby pokazywal stala wartosc np 70 C chlodzenia na desce bedzie 90 C bo wiadomo ze to jest czujni 4 pinowy tylko czy beda grzaly swieczki??raczej tak bo bedzie dzialal on tylko do 70C ponizej wartosc bedzie zmienna ale to takie mega wiocherskie rozwiazanie
albo kupic duzo gabki i wpakowac pod maske
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Piotrze,
dziekuje za dodatkowe informacje.
wniosek koncowy nie ulega zmianie - wychodzi na to ze dla silnika z 'grzechotnikiem' po zagrzaniu, sa dwa wyjscia:
a) uznac ze wszystko jest w porzadku i go 'olac'
b) uznac ze nie jest w porzadku i wpakowac sie w szczegółową weryfikacje instalacji wtryskowej w boschu....
oczywiscie zakladam ze remix opcji z rezystorem przy czujniku temperatury nie traktuje serio.... (mam nadzieje)
dla silnikow z brakiem 'grzechotnika' sprawa jest znacznie powazniejsza ... zostaje tylko opcja b.
wszelkie sprawy 'okoloczujnikowe' oraz 'elektryczne' tutaj pomijam - gdyz zakladam ze jakiekolwiek dochodzenia/wyjasniania zaczynamy w momencie uzyskania calkowitej pewnosci ich prawidlowego dzialania.
dziekuje za dodatkowe informacje.
wniosek koncowy nie ulega zmianie - wychodzi na to ze dla silnika z 'grzechotnikiem' po zagrzaniu, sa dwa wyjscia:
a) uznac ze wszystko jest w porzadku i go 'olac'
b) uznac ze nie jest w porzadku i wpakowac sie w szczegółową weryfikacje instalacji wtryskowej w boschu....
oczywiscie zakladam ze remix opcji z rezystorem przy czujniku temperatury nie traktuje serio.... (mam nadzieje)
dla silnikow z brakiem 'grzechotnika' sprawa jest znacznie powazniejsza ... zostaje tylko opcja b.
wszelkie sprawy 'okoloczujnikowe' oraz 'elektryczne' tutaj pomijam - gdyz zakladam ze jakiekolwiek dochodzenia/wyjasniania zaczynamy w momencie uzyskania calkowitej pewnosci ich prawidlowego dzialania.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga