Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] glosna praca cieplego silnika analiza log

Silniki wysokoprężne
PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 19 gru 2012, 12:18

Witam koledzy, mam taki sam problem, dokładnie jak w zegarku mija 85 stopni i tylko słychać pstryk i już chodzi jak stary tranzit. Tak to wygląda jakby coś w tym momęcie przestawiało się w silniku. Dodam że pompa nówka, pali ok,przyspiesza ok,pracuje równo, nie dymi tylko te rechotanie na rozgrzanym,
Co jest ?

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 19 gru 2012, 15:41

wg mnie egr się wyłącza w tym momencie ale niech się wypowiedza inni

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 20 gru 2012, 00:33

wg mnie egr się wyłącza w tym momencie ale niech się wypowiedza inni
Ja EGR zaślepiłem bo mi się zawór zaciął i od tamtej pory słychać twardszą pracę. Mam już nowy EGR który wymienię w sobotę i dam znaka czy to coś pomogło.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 gru 2012, 13:26

Panowie, EGR w jakims stopniu decyduje o "twardym " biegu silnika ale to nie jest to czego szukamy.
Zróbcie próbę: przy sprawnym EGR (ja miałem nowy zawór i nowy N18 jak to robiłem) na biegu jałowym sciagnijcie węzyk z EGR-a. Będzie różnica w odgłosie pracy silnika ale duzo mniejsza niż ta co występuje w temp. ok. 80 st. C <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 21 gru 2012, 23:18

Roman ma racje to nie jest ta glowna przyczyna tej twardej pracy
choc wiadomo ze roznica jest

sprawdzcie cos takiego podczas sprawdzania w bs kanal 4 praca egr
jesli sie wlacza to masa spada na 150 mg a podczas pracy silnika wartosc miesci sie w granicy 180mg
aby to skorygowac adaptacja 4 kanal testowa wartosc 33768 nic nie pomaga jakby ecu nie pozwalalo na obnizenie skladu mieszanki powietrza tj mapa termiczna silnika
nie wiem juz pomysly sie koncza zeby ktos dal mape serie jakiegos bau bylo by wszystko jasne moje archiwum nie posiada takich zbiorow
jak macie dojscie mozliwosci znajomosci popytajcie o wsad do bau

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 23 gru 2012, 16:21

Dzięki "Piotruś" za szczegółowe wyjaśnienie ale mi to czarna magia tak jak i pewnie dla większości naszych mechaników.
Także chciałbym prosić o jakieś namiary, aby powtórnie uniknąć zbędnych kosztów i raz na zawsze rozwiązać problem.
Z góry dzięki.

pozdrawiam, Pitro

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 23 gru 2012, 17:04

Piotrus jako zalozyciel tego topiku witam Cie serdecznie sprawiles mam prezent pod choinke
doceniamy Twoj wklad i wysilek jednakze my szukamy rozwiazania tego problemu czytalem twoj opis chyba z 10 razy i nie znalazlem w nim rozwiazania
pochwal sie jak to zrobic zeby wykluczyc to raz na zawsze moze nie oficjalnie i wprost ale byloby to mile
mamy oszukac czujnik temperatury paliwa zeby wskazywal jedna i to sama wartosc np 30'C jak jakis smietnik box mysle ze nie zrobilbys tego swojemu autku
wiec czekamy dalej na twoje podpowiedzi

z tego co napisales to wywnioskowalem ze

pompy od 2001/02 niby pozbawione wad padania elektroniki sa glosne
problem lezy w oprogramowaniu pompy nie mapy silnika
jak zimny to wtrysk 2 fazowy dziala ale ma 2 wtryski wstepne jak cieply to tez dziala ale jest glosniej dlaczego?bo ma jeden wtrysk wstepny??
pozostaje wartosc czujnika temp paliwa i wody one okreslaja dawki i moment wtrysku

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 gru 2012, 00:30

remix pisze: Piotrus jako zalozyciel tego topiku witam Cie serdecznie sprawiles mam prezent pod choinke
doceniamy Twoj wklad i wysilek jednakze my szukamy rozwiazania tego problemu czytalem twoj opis chyba z 10 razy i nie znalazlem w nim rozwiazania
...
remix, no jak - przeciez jest rozwiazanie .... nalezy to 'olać' - wlasnie tak ma byc.....

(chyba ze powinienem przeczytac wiecej razy...)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 gru 2012, 21:33

remix pisze:z tego co napisales to wywnioskowalem ze

pompy od 2001/02 niby pozbawione wad padania elektroniki sa glosne
No ja akurat tego nie znajduje, poza tym moja pompa jest jak najbardziej AD 2000 i podlega temu zjawisku. Co prawda była regenerowana za poprzedniego właściciela (ponoć w Boschu) i nie wiem, czy po takiej regeneracji jej elektronika jest jakiejś nowszej wersji ?
tx-didi pisze:przeciez jest rozwiazanie .... nalezy to 'olać' - wlasnie tak ma byc.....
Mozna sie przyzwyczaić, to fakt, ale olać trudno, zwłaszcza gdy się spotyka auto 2,5 TDI które jest "ciche" (ja spotkałem takie AKE, rocznik 2002 i 2003 oraz BAU 2003)
Części samochodowe online - Motostacja pl

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 25 gru 2012, 22:36

olac to jest to wyjscie ale z drugiej strony po co jest to forum wkoncu zeby sobie pomagac ale jak widac nie zawsze...
moge sie mylic bardziej mialem na mysli silniki o mocy powyzej 150 km jednak jak widac one tez posiadaja taka przypadlosc
piotrus napisal ze udalo mu sie wyeliminowac ten defekt jego zasluga napocil sie przy tym chlopina i jak najbardziej ma prawo zachowac to dla siebie...
mozemy sie domyslac ze cos grzebal w pompie <mysli>

tx-didi co miales na mysli piszac przeczytac to wiecej razy :]

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 26 gru 2012, 02:13

remix pisze:olac to jest to wyjscie ale z drugiej strony po co jest to forum wkoncu zeby sobie pomagac ale jak widac nie zawsze...
moge sie mylic bardziej mialem na mysli silniki o mocy powyzej 150 km jednak jak widac one tez posiadaja taka przypadlosc
piotrus napisal ze udalo mu sie wyeliminowac ten defekt jego zasluga napocil sie przy tym chlopina i jak najbardziej ma prawo zachowac to dla siebie...
mozemy sie domyslac ze cos grzebal w pompie <mysli>

tx-didi co miales na mysli piszac przeczytac to wiecej razy :]
remix,

mam nadzieje ze Piotr jeszcze zagladnie do tego tematu i wyjasni, poniewaz nigdzie nie udalo mi sie znalezc ze (jak zasugerowales) zwalczyl ten problem (ten fragment dotyczyl innych problemow z instalacja paliwowa przy silnikach 2.5 v6 z norma 'euro 4', lecz nawiazywal na zasadzie przypisu - zrodla wiedzy) ....
Piotr wyjasnil zwiazek pomiedzy 'warkotem' silnika a iloscia/charakterystyka tzw dawek/wtryskow wstepnych (przed zasadnicza). Mysle wiec, ze juz samo to wystarcza, aby podarowac sobie proby wyciszenia.... poniewaz oznaczaloby to koniecznosc modyfikacji fabrycznych parametrow pompy wtryskowej (ingerencji w nastawy/elektronike). Chyba ze zle Piotra zrozumialem...


RomanS

rozumiem ze jestes 100% pewny ze sterownik 'widzial' w tych cichych AKE temperature 90 stopni ? .... poniewaz najprostsze rozwiazanie jest takie, ze byly niedogrzane....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 gru 2012, 12:20

tx-didi pisze:RomanS

rozumiem ze jestes 100% pewny ze sterownik 'widzial' w tych cichych AKE temperature 90 stopni ? .... poniewaz najprostsze rozwiazanie jest takie, ze byly niedogrzane....
Nie wiem co widział sterownik, wiem, że ja widziałem przejście wskazówki temperatury przez magiczne 80 stopni i działo się to pod moją "nogą" więc starałem sie aby niedogrzane nie były. :)

A jeśli sterownik widzial co innego to własnie dążymy do tego aby zrobić tak, żeby widział co sobie chce ale żeby silnik pracował bardziej kulturalnie <okok>

Wiem ,że jak się tym dosyc szeroko zajmowałem na forum (tak gdzieś ok. polowy 2008 roku) to Piotruś, wypowiedział się w temacie ale w ten sposób, że nie woiadomo co zrobić, żeby to zmienić. Później również nie zauważyłem, zeby była jakaś wypowiedź na ten temat. Z tego co widziałem, mówił, ze wygrał walkę z BDG/BDH ale w temacie problemów z tzw. narywaniem a to zupełnie co innego.

Może jednak coś przegapiłem ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 26 gru 2012, 21:59

mam znajomego mieszka w niemczech posiada ake z 2001r zawsze mu je serwisuje znam je prawie jak swoje auto i moge na 100000% powiedziec ze po przekroczeniu 80 C w ecu nadal chodzi jebwabiscie inne temp np paliwa tez w normie
rozwiazanie jest takie zeby wpiac w wiazke rezystor od czujnika tepm chlodzenia ten od ecu
aby pokazywal stala wartosc np 70 C chlodzenia na desce bedzie 90 C bo wiadomo ze to jest czujni 4 pinowy tylko czy beda grzaly swieczki??raczej tak bo bedzie dzialal on tylko do 70C ponizej wartosc bedzie zmienna ale to takie mega wiocherskie rozwiazanie
albo kupic duzo gabki i wpakowac pod maske :)

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 26 gru 2012, 22:45

albo kupic duzo gabki i wpakowac pod maske
I ja tak zrobiłem i na razie miło pracuje :) :) :)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 27 gru 2012, 09:58

Piotrze,
dziekuje za dodatkowe informacje.

wniosek koncowy nie ulega zmianie - wychodzi na to ze dla silnika z 'grzechotnikiem' po zagrzaniu, sa dwa wyjscia:
a) uznac ze wszystko jest w porzadku i go 'olac'
b) uznac ze nie jest w porzadku i wpakowac sie w szczegółową weryfikacje instalacji wtryskowej w boschu....

oczywiscie zakladam ze remix opcji z rezystorem przy czujniku temperatury nie traktuje serio.... (mam nadzieje)

dla silnikow z brakiem 'grzechotnika' sprawa jest znacznie powazniejsza ... zostaje tylko opcja b.

wszelkie sprawy 'okoloczujnikowe' oraz 'elektryczne' tutaj pomijam - gdyz zakladam ze jakiekolwiek dochodzenia/wyjasniania zaczynamy w momencie uzyskania calkowitej pewnosci ich prawidlowego dzialania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga