Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5]Przebicie na cewkach zapłonowych

Silniki benzynowe
Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 03 lut 2011, 15:55

Cześć Koledzy.

Ja mam tylko na lpg bujanie silnika. Pomaga wzbogacenie 2-go cylindra ( dziwne bo u Fassiego też z dwójką)

Po spsikaniu wodą cewek pojawiają się małe iskierki, które przeskakują z cewki na kable.
Gazownik twierdzi, że to przyczyna problemów z wyregulowaniem instalacji. Przy 1900 obrotów delikatnie podszarpuje przy mocniejszym przyspieszaniu.
Choć wiem, że przy wcześniejszych ustawieniach nie miałem tego ( sam regulowałem:) )
Więc podszarpywanie wynika z regulacji, ale bujanie na jałowym ustępuje tylko po wzbogaceniu jednego cylindra.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 17 lis 2011, 13:17

wczoraj wieczorem szukalem przebic na przewodach i jest ok ale tez zauwazylem takie male iskrzenie na cewkach . trzeba sie przypatrzyc ale widac . spotykam sie pierwszy raz z opinia ze tak ma byc . zdazylo sie ostatnio ze byl problem z odpaleniem auta czy to zimny czy cieply i jakby stracil na mocy nie mowiac ze zaczal palic jak smok . 18l w cyklu mieszanym < <szok>

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 01 lut 2012, 12:09

Hej chłopaki, czasem strzeli mi w wydech, niezależnie od tego czy to benzyna czy lpg. To znaczy że czasem traci iskrę?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lut 2012, 14:00

Nie spalone paliwo dostaje się do wydechu i tam detonuje, może za dużo leją wtryski. Najlepiej sprawdzić jakie masz korekty paliwowe na vagu.
Jak traci iskrę to powinieneś czuć poszarpywanie, szczególnie podczas przyspieszania.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2012, 14:02 przez Forum Audi A7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 01 lut 2012, 14:01

Jak strzela ci z wydechu to masz za bogatą mieszanke. Robiles cos ostatnio przy przewodach?? Moze masz żle przewody założone tzn zamienione kolejnościami.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 02 lut 2012, 12:20

Strzał na benzynie pojawia się bardzo ale to bardzo sporadycznie, na gazie raz na 50km, jak jadę spokojnie, nagle buta wtedy strzeli. Na benzynie właśnie zwykle jest podszarpnięcie, że po samochodzie idzie mocna wibracja, jak by silnik dostał wielkim młotem. a na gazie; zmuła, strzał i już jedzie. Czasem przy pełnym bucie czuć bardzo minimalne podszarpnięcia przy ok 3500obr. Nic przy przewodach nie robiłem. I mam wrażenie, że po zmianie stożka na zwykły filtr strzela rzadziej, albo chociaż ciszej. Mechanik od razu sugerował mi wymianę 3 cewek, twierdzi, że mają przebicie, bo z boku mają jasny osad, mówi, że od iskry. Na swiece się poprzyglądał mówi że wyglądają ok. A co do wtrysków benzyny, to gazownik mówił, że pracują ok, po przejażdżce z laptopem.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 10 lut 2012, 12:45

Ostatnio tego przy odpaleniu zimnego strasznie smierdzi benzyną, jak by ktoś rozlał obok samochodu z 5 litrów ;) I jak wskazówka jest prawie na rezerwie to po zgaszeniu i nastepnym odpaleniu jest już oparta na 0. <mysli>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 maja 2012, 10:44

Temat odnośnie cewki, więc zapytam jaka powinna być oporność uzwojenia cewki pomiędzy poszczególnymi wyjściami ? I jak się nie mylę to oporność mierzy się na wyjściach 1-4, 2-5, 3-6 ?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 maja 2012, 14:01

Elsa podaje, że 8-14kOhm.
Pozdrawiam,
Krisker

jonnybravo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: jonnybravo » 23 maja 2012, 11:21

witajcie.
to jak z tą cewką? u mnie też są małe iskierki po całości na poszczególnych cewkach. dziś wymieniam kable WN (kupiłem bosch wyglądają na solidne i w jakichś peszelkach:) a jak jest naprawdę się okaże ) widziałem także w nocy iskierki kiło paska po lewej stronie silnika koło paska. problem jest taki że ma pewne zawahanie i wydaje mi się że nie "idzie" jak powinien. Pytanie do cewki to ma iskrzyć czy nie czy ewentualnie to jakoś zaizolować jakąś masą?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 maja 2012, 18:52

Pytanie do cewki to ma iskrzyć czy nie czy ewentualnie to jakoś zaizolować jakąś masą?
Jeśli ma dobrze działać to nie powinno nic iskrzyć.
Izolacja nic nie da, trzeba wymienić.

fiorek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2012, 16:41
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: fiorek77 » 21 lip 2012, 18:16

Witam! W mojej slicznotce tez jest nierówna praca silnika na jałowym i lekko falują obroty,wieczorem przyglądałem sie cewce i są lekkie błyski takie "smugi"w cewce,na przewodach niestety nic nie widać gdyż sa w tz.peszlu chyba org.Bosch.Mam ja dopiero pierwszy miesiąc wiec dopiero zaczynam zabawe.Odma ,eżektor kable i swiece i zobaczymy czy cos da.Oby nie cewka.

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 26 gru 2012, 18:15

Dziś po ciemku sprawdziłem 3 cewki o numerku 078 905 104, pierwszą tą którą obecnie mam założoną z silnika APR z 2001r., cewka z silnika AMX z 2006r (przebieg 80 tyś. km), oraz cewka od silnika ACK z 1997r. I każda ma lekkie przebicia pomiędzy izolacją a rdzeniem cewki, po zroszeniu wodą nic się nie zmieniło w pracy silnika. Miał ktoś możliwość założenia nowej cewki? jeżeli tak to czy nowa cewka ma przebicia podczas pracy czy nie. Jestem bardzo ciekaw bo stoję przed dylematem zakupu nowych przewodów zapłonowych beru, wcześniej miałem jednorazówki NGK i powiem tak pierwszy i ostatni raz przewody NGK.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 26 gru 2012, 20:10

U mnie niema zadnych przebic na cewkach. Sprawdzalem wieczorem i nic nie widac, nawet skropilem woda i tak samo nic nie widac. Stwierdzenie ze lekkie przebicie to norma albo ze tak powinno byc wydaje mi sie malo prawdopodobne.

Awatar użytkownika
krychu30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie

Post autor: krychu30 » 26 gru 2012, 20:30

A jak sprawdzałeś, bo przebicia są tak małe że dojrzałem je dopiero po wjechaniu do garażu, i zgaszeniu światła po jakiś 5-6 sekundach zauważyłem lekkie przebicia, inaczej nie mogłem tego zauważyć.
Dziwie się ponieważ mam cewkę ze skody z 2006r po przebiegu 80 kkm i też ma przebicia. A jak myślicie pomalować rdzenie lakierem elektroizolacyjnym? może z biegiem lat lakier odpada z rdzeni i pojawiają się przebicia.

Po zroszeniu też nic się nie zmieniło przebicia były n takim samym poziomie.

[ Dodano: 2013-01-01, 15:58 ]
Robię mały eksperyment, zakupiłem lakier dielektryczny i pomaluję cewki w miejscach przebić.
Jak pomaluję zdam relację.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#


(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl