[A6 C5]Przebicie na cewkach zapłonowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Cześć Koledzy.
Ja mam tylko na lpg bujanie silnika. Pomaga wzbogacenie 2-go cylindra ( dziwne bo u Fassiego też z dwójką)
Po spsikaniu wodą cewek pojawiają się małe iskierki, które przeskakują z cewki na kable.
Gazownik twierdzi, że to przyczyna problemów z wyregulowaniem instalacji. Przy 1900 obrotów delikatnie podszarpuje przy mocniejszym przyspieszaniu.
Choć wiem, że przy wcześniejszych ustawieniach nie miałem tego ( sam regulowałem:) )
Więc podszarpywanie wynika z regulacji, ale bujanie na jałowym ustępuje tylko po wzbogaceniu jednego cylindra.
Ja mam tylko na lpg bujanie silnika. Pomaga wzbogacenie 2-go cylindra ( dziwne bo u Fassiego też z dwójką)
Po spsikaniu wodą cewek pojawiają się małe iskierki, które przeskakują z cewki na kable.
Gazownik twierdzi, że to przyczyna problemów z wyregulowaniem instalacji. Przy 1900 obrotów delikatnie podszarpuje przy mocniejszym przyspieszaniu.
Choć wiem, że przy wcześniejszych ustawieniach nie miałem tego ( sam regulowałem:) )
Więc podszarpywanie wynika z regulacji, ale bujanie na jałowym ustępuje tylko po wzbogaceniu jednego cylindra.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
wczoraj wieczorem szukalem przebic na przewodach i jest ok ale tez zauwazylem takie male iskrzenie na cewkach . trzeba sie przypatrzyc ale widac . spotykam sie pierwszy raz z opinia ze tak ma byc . zdazylo sie ostatnio ze byl problem z odpaleniem auta czy to zimny czy cieply i jakby stracil na mocy nie mowiac ze zaczal palic jak smok . 18l w cyklu mieszanym < <szok>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie spalone paliwo dostaje się do wydechu i tam detonuje, może za dużo leją wtryski. Najlepiej sprawdzić jakie masz korekty paliwowe na vagu.
Jak traci iskrę to powinieneś czuć poszarpywanie, szczególnie podczas przyspieszania.
Jak traci iskrę to powinieneś czuć poszarpywanie, szczególnie podczas przyspieszania.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2012, 14:02 przez Forum Audi A7, łącznie zmieniany 1 raz.
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
Strzał na benzynie pojawia się bardzo ale to bardzo sporadycznie, na gazie raz na 50km, jak jadę spokojnie, nagle buta wtedy strzeli. Na benzynie właśnie zwykle jest podszarpnięcie, że po samochodzie idzie mocna wibracja, jak by silnik dostał wielkim młotem. a na gazie; zmuła, strzał i już jedzie. Czasem przy pełnym bucie czuć bardzo minimalne podszarpnięcia przy ok 3500obr. Nic przy przewodach nie robiłem. I mam wrażenie, że po zmianie stożka na zwykły filtr strzela rzadziej, albo chociaż ciszej. Mechanik od razu sugerował mi wymianę 3 cewek, twierdzi, że mają przebicie, bo z boku mają jasny osad, mówi, że od iskry. Na swiece się poprzyglądał mówi że wyglądają ok. A co do wtrysków benzyny, to gazownik mówił, że pracują ok, po przejażdżce z laptopem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 maja 2012, 12:03
- Lokalizacja: mazowsze
witajcie.
to jak z tą cewką? u mnie też są małe iskierki po całości na poszczególnych cewkach. dziś wymieniam kable WN (kupiłem bosch wyglądają na solidne i w jakichś peszelkach:) a jak jest naprawdę się okaże ) widziałem także w nocy iskierki kiło paska po lewej stronie silnika koło paska. problem jest taki że ma pewne zawahanie i wydaje mi się że nie "idzie" jak powinien. Pytanie do cewki to ma iskrzyć czy nie czy ewentualnie to jakoś zaizolować jakąś masą?
to jak z tą cewką? u mnie też są małe iskierki po całości na poszczególnych cewkach. dziś wymieniam kable WN (kupiłem bosch wyglądają na solidne i w jakichś peszelkach:) a jak jest naprawdę się okaże ) widziałem także w nocy iskierki kiło paska po lewej stronie silnika koło paska. problem jest taki że ma pewne zawahanie i wydaje mi się że nie "idzie" jak powinien. Pytanie do cewki to ma iskrzyć czy nie czy ewentualnie to jakoś zaizolować jakąś masą?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam! W mojej slicznotce tez jest nierówna praca silnika na jałowym i lekko falują obroty,wieczorem przyglądałem sie cewce i są lekkie błyski takie "smugi"w cewce,na przewodach niestety nic nie widać gdyż sa w tz.peszlu chyba org.Bosch.Mam ja dopiero pierwszy miesiąc wiec dopiero zaczynam zabawe.Odma ,eżektor kable i swiece i zobaczymy czy cos da.Oby nie cewka.
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
Dziś po ciemku sprawdziłem 3 cewki o numerku 078 905 104, pierwszą tą którą obecnie mam założoną z silnika APR z 2001r., cewka z silnika AMX z 2006r (przebieg 80 tyś. km), oraz cewka od silnika ACK z 1997r. I każda ma lekkie przebicia pomiędzy izolacją a rdzeniem cewki, po zroszeniu wodą nic się nie zmieniło w pracy silnika. Miał ktoś możliwość założenia nowej cewki? jeżeli tak to czy nowa cewka ma przebicia podczas pracy czy nie. Jestem bardzo ciekaw bo stoję przed dylematem zakupu nowych przewodów zapłonowych beru, wcześniej miałem jednorazówki NGK i powiem tak pierwszy i ostatni raz przewody NGK.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
- krychu30
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 11:07
- Lokalizacja: Turek/Wielkopolskie
A jak sprawdzałeś, bo przebicia są tak małe że dojrzałem je dopiero po wjechaniu do garażu, i zgaszeniu światła po jakiś 5-6 sekundach zauważyłem lekkie przebicia, inaczej nie mogłem tego zauważyć.
Dziwie się ponieważ mam cewkę ze skody z 2006r po przebiegu 80 kkm i też ma przebicia. A jak myślicie pomalować rdzenie lakierem elektroizolacyjnym? może z biegiem lat lakier odpada z rdzeni i pojawiają się przebicia.
Po zroszeniu też nic się nie zmieniło przebicia były n takim samym poziomie.
[ Dodano: 2013-01-01, 15:58 ]
Robię mały eksperyment, zakupiłem lakier dielektryczny i pomaluję cewki w miejscach przebić.
Jak pomaluję zdam relację.
Dziwie się ponieważ mam cewkę ze skody z 2006r po przebiegu 80 kkm i też ma przebicia. A jak myślicie pomalować rdzenie lakierem elektroizolacyjnym? może z biegiem lat lakier odpada z rdzeni i pojawiają się przebicia.
Po zroszeniu też nic się nie zmieniło przebicia były n takim samym poziomie.
[ Dodano: 2013-01-01, 15:58 ]
Robię mały eksperyment, zakupiłem lakier dielektryczny i pomaluję cewki w miejscach przebić.
Jak pomaluję zdam relację.
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#
http://picasaweb.google.pl/krychu30/Audi80#
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
http://picasaweb.google.pl/krychu30/AudiA628V630V#