[ A6 C5] Tylne szyby - nie dzialaja z przycisku na drzwiach
[ A6 C5] Tylne szyby - nie dzialaja z przycisku na drzwiach
Witam, przeszukalem forum, znalazlem kilka podobnych tematow jednak nie opisuja one dokladnie mojego problemu z tylnymi szybami.
Mianowicie, kupilem stara poczciwa A6, szyby dzialaly OK. Ale po kilku dniach zaczely sie dziwnie zachowywac, o ile przednie dzialaja bez problemu, o tyle tylne dzialaja w ten sposob:
Tylna prawa (za pasazerem), dziala z panelu kierowcy gora/dol. Nie dziala niestety z przycisku ktory jest z tylu na drzwiach.
Tylna lewa (za kierowca) dziala z palenu kierowcy tylko w gore. Nie dziala z przycisku ktory jest na drzwiach.
Natomiast jesli probuje zamknac albo otworzyc wszystkie drzwi z pilota. To bez problemu otwieraja sie i zamykaja.
Jesli np opuszcze szybe za kierowca z przycisku pilota przy otwieraniu samochodu, to potem moge ja zamknac z panelu kierowcy. Natomiast nie moge jej opuszczac w dol.
Zamienialem przyciski (z przednimi drzwiami pasazera) i wyglada na to ze przyciski sa OK. Po zamianie przednia szyba pracuje OK, a tylna bez zmian.
Nie bardzo wiem gdzie i jak szukac rozwiazania problemu.
Jestem zupelnie zielony w temacie A6, a chcial bym sobie ogarnac pare niedociagniec sam. Wiem ze mozna oddac samochod do serwisu i liczyc ze wymienia polowe elektroniki i bedzie OK. Ale moze ktos mial jakis podobny problem? Jakies styki do przeczyszczenia, czujniki?
ps. Szyby sprawdzalem zarowno na wylaczonym jak i wlaczonym silniku.
Jesli ktos spotkal sie z podobnym problemem to bede wdzieczny za jakies podpowiedzi gdzie szukac rozwiazania.
Mianowicie, kupilem stara poczciwa A6, szyby dzialaly OK. Ale po kilku dniach zaczely sie dziwnie zachowywac, o ile przednie dzialaja bez problemu, o tyle tylne dzialaja w ten sposob:
Tylna prawa (za pasazerem), dziala z panelu kierowcy gora/dol. Nie dziala niestety z przycisku ktory jest z tylu na drzwiach.
Tylna lewa (za kierowca) dziala z palenu kierowcy tylko w gore. Nie dziala z przycisku ktory jest na drzwiach.
Natomiast jesli probuje zamknac albo otworzyc wszystkie drzwi z pilota. To bez problemu otwieraja sie i zamykaja.
Jesli np opuszcze szybe za kierowca z przycisku pilota przy otwieraniu samochodu, to potem moge ja zamknac z panelu kierowcy. Natomiast nie moge jej opuszczac w dol.
Zamienialem przyciski (z przednimi drzwiami pasazera) i wyglada na to ze przyciski sa OK. Po zamianie przednia szyba pracuje OK, a tylna bez zmian.
Nie bardzo wiem gdzie i jak szukac rozwiazania problemu.
Jestem zupelnie zielony w temacie A6, a chcial bym sobie ogarnac pare niedociagniec sam. Wiem ze mozna oddac samochod do serwisu i liczyc ze wymienia polowe elektroniki i bedzie OK. Ale moze ktos mial jakis podobny problem? Jakies styki do przeczyszczenia, czujniki?
ps. Szyby sprawdzalem zarowno na wylaczonym jak i wlaczonym silniku.
Jesli ktos spotkal sie z podobnym problemem to bede wdzieczny za jakies podpowiedzi gdzie szukac rozwiazania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
prawdopodobnie usunięcie problemu masz opisane w poniższym temacie
a6-c5-blokada-tylnich-szyb-patent-na-us ... ight=szyby
głowy sobie nie dam uciąć, ale w ten sposób bym zaczął (mam podobną usterkę z szybami w aucie)
a6-c5-blokada-tylnich-szyb-patent-na-us ... ight=szyby
głowy sobie nie dam uciąć, ale w ten sposób bym zaczął (mam podobną usterkę z szybami w aucie)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
tak jak kolega jurek85 radzi zacznij od tego przycisku przy panelu kierowcy.
Dzis rozwiazalem swoj problem ktory masz opisany w tym temacie
-a6-c5-przestaly-dzialac-tynie-szyby-vt38442.htm
p.s. u mnie tez dzialalo naciskanie tylko w dol czasem - dzis po naprawie sprawdzane (bardzo intensywnie przez pasazerow) w trasie i lataja jak szalone
Dzis rozwiazalem swoj problem ktory masz opisany w tym temacie
-a6-c5-przestaly-dzialac-tynie-szyby-vt38442.htm
p.s. u mnie tez dzialalo naciskanie tylko w dol czasem - dzis po naprawie sprawdzane (bardzo intensywnie przez pasazerow) w trasie i lataja jak szalone

O ile zepsuty wylacznik blokady tylnych szyb mogl by tlumaczyc dlaczego nie da sie nimi sterowac przy pomocy przyciskow na tylnych drzwiach. O tyle nie bardzo rozumiem dlaczego nie moge opuscic szyby za kierowca z poziomu panelu w drzwiach kierowcy.
Czy wypiecie panelu w drzwiach kierowcy (z przyciskami do otwierania/zamykania szyb) powinno odblokowac tyle szyby, czy wtedy sa one zablokowane?
Bo zanim rozbebesze panel ktory moze byc sprawny wolal bym upewnic sie ze ta "przerobka" jest konieczna.
ps. Na przycisku od blokady zaleznie od tego czy go wcisne czy wycisne, zapala sie i gasnie zolte podswietlenie znaczka z blokada szyb. Wiec wylacznik wyglada na sprawny.
Dodano: 2011-09-08, 23:35
Okazalo sie ze byl zabrudzony zarowno przycisk od blokady jak i od tylnego lewego okna na panelu kierowcy, stad takie "dziwne objawy"
Po wyczyszczeniu wszystkiego zaczelo ladnie dzialac.
Teraz do ogarniecia zostaje mi pompka w fotelu kierowcy i spryskiwacze swiatel... Dzieki za pomoc.
Czy wypiecie panelu w drzwiach kierowcy (z przyciskami do otwierania/zamykania szyb) powinno odblokowac tyle szyby, czy wtedy sa one zablokowane?
Bo zanim rozbebesze panel ktory moze byc sprawny wolal bym upewnic sie ze ta "przerobka" jest konieczna.
ps. Na przycisku od blokady zaleznie od tego czy go wcisne czy wycisne, zapala sie i gasnie zolte podswietlenie znaczka z blokada szyb. Wiec wylacznik wyglada na sprawny.
Dodano: 2011-09-08, 23:35
Okazalo sie ze byl zabrudzony zarowno przycisk od blokady jak i od tylnego lewego okna na panelu kierowcy, stad takie "dziwne objawy"
Po wyczyszczeniu wszystkiego zaczelo ladnie dzialac.
Teraz do ogarniecia zostaje mi pompka w fotelu kierowcy i spryskiwacze swiatel... Dzieki za pomoc.
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem A6 od 2 miesięcy mam podobny problem o tuż nie działają szyby w tylnych dzwiach można nimi sterować z panelu kierowcy ale z tylnych przycisków już nie . Byłem z tym u elektryka sprawdził i panel w drzwiach kierowcy jest sprawny powiedział że to moduł komfortu jest uszkodzony podobno jakaś ścieżka spalona. Twierdził że ją naprawił ale okna dalej nie chodzą co może być problemem dzięki i pozdrawiam ÂŁukasz
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego, jeżeli tylnymi szybami da się sterować tylko z panelu kierowcy, tzn że problem tkwi właśnie w tym panelu - uszkodzony przełącznik blokady tylnych szyb. Przyjrzyj się dokładne temu wątkowibrzozek91 pisze:i co rozwiazaliscie tedn problem jakos? bo mam identyczny
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Objaw wygląda na typową usterkę panelu. Czy kolega sprawdził czy przypadkiem nie występują 'zimne luty' na styku złącze a płytka drukowana w/w panelu? [U mnie była kiedyś właśnie taka usterka]. Jeżeli tak to sugerowałbym sprawdzenie połączenia pomiędzy panelem kierowcy a przełącznikami tylnych szyb.brzozek91 pisze:niestety juz sprawdzilem blokade i dziala dobrze...
Aby to wykonać należy:
1) odblokować możliwość działanie tylnych szyb na panelu kierowcy.
2) na złączu panelu kierowcy sprawdzić czy występuje napięcie +12V na konektorze 4
3) w 15pin czerwonym złączu zlokalizowanym w dolnej części lewego przedniego słupka zmierzyć czy na konektorze 4 występuje napięcie +12V
DLA LEWYCH DRZWI:
4) wewnątrz harmoniki tylnych lewych drzwi od strony słupka, na 10pin czerwonym złączu zmierzyć czy na konektorze 7 występuje napięcie +12V
5) na złączu panelu opuszczania tylnych lewych drzwi na konektorze 8 powinno być napięcie +12V
DLA PRAWYCH DRZWI
4#) wewnątrz harmoniki tylnych prawych drzwi od strony słupka, na 10pin czerwonym złączu zmierzyć czy na konektorze 7 występuje napięcie +12V
5#) na złaczu panelu opuszczania tylnych prawych drzwi na konektorze 8 powinno być napięcie +12V
Jeżeli na którejś z wtyczek nie ma opisanego wyżej napięcia, tzn że jest przerwa w instalacji elektrycznej pomiędzy sąsiadującymi złączami (uszkodzenie bądź zaśniedziały styk).
Fakt braku działania 2 tylnych szyb, sugeruje, że jest problem od pkt 1 - 4(4#).
Jeżeli to nie przyniesie rezultatu, mogę podesłać schemat połączeń elektrycznych szyb, na podstawie którgo będzie Kolega w stanie sprawdzić gdzie tkwi problem - przynajmniej jeżeli chodzi o stronę instalacji elektrycznej.
ok dzieki kolego po swietach postaram sie to posprawdzac. na samym poczatku jak kupilem samochod to nie dzialala tylko jedna szyba a po tygodniu dwie. i tak jest do dzis heh:)
wyczytalem cos o przerwanej sciezce w module komfortu.
wyczytalem cos o przerwanej sciezce w module komfortu.
bylo Opel Omega 1996. 2.0 16v 136km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
Mam taki sam problem (chyba ze dwa lata albo lepiej)...kot919 pisze:Jeżeli to nie przyniesie rezultatu, mogę podesłać schemat połączeń elektrycznych szyb, na podstawie którgo będzie Kolega w stanie sprawdzić gdzie tkwi problem - przynajmniej jeżeli chodzi o stronę instalacji elektrycznej.
Sprawdziłem przycisk blokady, wszystkie luty w panelu zrobiłem od nowa, przeczyściłem styki, piny, sprawdziłem napięcie zgodnie z Twoimi wskazówkami.
Napięcia brak (w każdym punkcie Twojego opisu). O ile dobrze pamiętam, we wszystkich kostkach był to kabel brązowo-czerwony.
Bezpiecznik odpowiedzialny za sterowanie szybami jest ok.
Jakieś inne sugestie ?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Mam pytanie do napięcia w punkcie nr 2 (napięcie +12V na przełączniku świateł z przodu). Czy pomiar zrobiłeś na podłączonym panelu kierowcy, czy bez niego. W tym miejscu powinieneś mieć napięcie +12V jeżeli przycisk blokady tylnych szyb jest wyłączony. Jeżeli go nie będzie, a pozostałe szyby Ci pracują dobrze, to na 100% jest problem w panelu sterowania szyb kierowcy.A6TDI pisze:Napięcia brak (w każdym punkcie Twojego opisu). O ile dobrze pamiętam, we wszystkich kostkach był to kabel brązowo-czerwony.
Bezpiecznik odpowiedzialny za sterowanie szybami jest ok.
Jakieś inne sugestie ?
Jeżeli będziesz miał problem z pomiarem przy podłączonym panelu kierowcy, spróbuj go odłączyć i zrobić zworkę przewodem pomiędzy konektorem nr 4 i nr 1. W ten sposób zasymulujesz wyłączenie blokady tylnych szyb - sprawdź cz wtedy szyby będą Ci działać.
Daj znać jak poszło. Jeżeli szyby dalej nie będą działać pomyślimy co dalej

Zrobiłem zworę i "szyby" działająkot919 pisze:Jeżeli będziesz miał problem z pomiarem przy podłączonym panelu kierowcy, spróbuj go odłączyć i zrobić zworkę przewodem pomiędzy konektorem nr 4 i nr 1. W ten sposób zasymulujesz wyłączenie blokady tylnych szyb - sprawdź cz wtedy szyby będą Ci działać.

Czyli jednak uszkodzony panel w drzwiach kierowcy...
Tylko nie wiem co tam mogło się uszkodzić jeśli nic nie było połamane ani wyrobione.
Rozebrałem go jeszcze raz i... zgubiłem "drucik", więc kupno nowego mnie nie ominie.
Na szczęście zamienniki są już poniżej 50 zł, więc tragedii nie ma.
Dzięki kocie za wskazówki.
[ Dodano: 2013-11-14, 21:25 ]
Przełącznik wymieniony - wszystko działa jak należy.

Koszt przełącznika 38 zł.
Było trzeba od razu wymienić bo więcej czasu i nerwów mnie kosztowała "diagnoza" niż to faktycznie warte.