[ TIP+Q] Problem ZE SKRZYNIA ?? Bicie ,Szarpniecia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
[ TIP+Q] Problem ZE SKRZYNIA ?? Bicie ,Szarpniecia
witam na świeżo opisze problem który teraz dostrzegłem. jadać autem tak 40-50 km/h i włączony 3,4 bieg to czuje take bicie delikatne (jak bym jechał po tarce) oraz podczas hamowania np z 90 do 40 to wrażenie jest takie jak by skrzynia za pozno zrzucała biegi i czuje podczas hamowania szrpniecia jak by tarcze były krzywe i czuc na aucie. jazda taka zero jedynkowa tez właśnie czasem wpływa na szarpnięcia które czuć na aucie. podczas jazdy w korku gaz,hamulec... trochę nie ma ładu ale opisałem na szybko zęby nie pominąć czegoś .
1. oby to nie byla skrzynia....
2. może adaptacja potrzebna nowa ( wymieniałem akumulator) olej i filtr wymieniany był jakis czas temu
3. poduszka skrzyni,slinika ?
4. coś z napędem ? (półośka,wal może albo coś)
tak mysle ze cos z tego ? ktoś może zna się co to może być...?
1. oby to nie byla skrzynia....
2. może adaptacja potrzebna nowa ( wymieniałem akumulator) olej i filtr wymieniany był jakis czas temu
3. poduszka skrzyni,slinika ?
4. coś z napędem ? (półośka,wal może albo coś)
tak mysle ze cos z tego ? ktoś może zna się co to może być...?
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 17:49 przez MaciejTFSI, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
- Lokalizacja: Lry
1. Jesli skrzynia szarpie podczas wbijania 3,4,5 i gdy zwalniasz i zbija biegi szarpie.
Mozesz wymienić olej w serwisie skrzyń, jeśli nie pomoze, to hydrokinetyk do regeneracji.
2. Sprawdz Vagiem, czy nie występują błędy na skrzyni. Jeśli nie ma żadnego, mozesz sprawdzić poduchy.
3. Ogólnie pierw prześwietl Vagiem silnik i skrzynie w poszukiwaniu błędów, bo dziwne te objawy.
Mozesz wymienić olej w serwisie skrzyń, jeśli nie pomoze, to hydrokinetyk do regeneracji.
2. Sprawdz Vagiem, czy nie występują błędy na skrzyni. Jeśli nie ma żadnego, mozesz sprawdzić poduchy.
3. Ogólnie pierw prześwietl Vagiem silnik i skrzynie w poszukiwaniu błędów, bo dziwne te objawy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
[ TIP+Q] CD
olej byl wymieniany i elektromechanika skrzyni biegów czy jak to tam się nazywa ponieważ właśnie cos sie dzialo ze skrzynia. najgorzej było podczas przelanczania z p na d to bylo kopniecie i słyszałem stukot jak by. teraz nie slysze stukania z p na d niby ale problemy dalej sa jak widać... błędów żadnych nie ma. skan cały auta robiłem vcds. poduchy albo jakieś mocowania tuleje albo skrzynia do wymiany? tylko jak to teraz zdiagnozowac..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
naprawa
ASO... BEZ KOMENTARZA wracając do tematu to dzisiaj bylem u znajomego na warsztacie na wymianę hamulcy i przy okazji trochę posprawdzaliśmy auto... Luz na maglownicy wyczuwalny na zgaszonym aucie i włączonym (kręcenie kierownica prawo,lewo) Następnie czy na ataku przy napedzee powinien być luz jakiś Jeżeli zle to nazwałem to proszę mnie poprawić Zauważyłem ze jak rozpędziłem auto do 100km/h i wrzuciłem na N i hamowałem do zera powoli to było ładnie lepiej bez jakiś szarpnięć czy bicia.
A to ja od razu i za darmo zdiagnozuje jak w ASO: skrzynie trzeba wymienić!Zagór pisze:Oddać do ASO, niech się z tym męczą
MaciejTFSI, kolego przeszedłem przez to samo ostatnio, sprawdź poduszki podsilnikowe, podporę walu napędowego (w ASO każą wymieniać z wałem), poduszkę pod TIPem (mało prawdopodobne), półosie (u mnie była prawa przednia).
Ale ja obstawiam na 90%
że to konwerter. Wrzuć tu na forum w szukajkę "konwerter", koledzy opisali że po wymianie oleju w skrzyni tak po 10-20 tys km poleci konwerter i u mnie tak było po 15 tys km. Założyłem regenerowany, ale wymieniłem olej (+uszczelki i filtr+robota) i wyszło ok 2 tys zł.MaciejTFSI pisze:olej i filtr wymieniany był jakis czas temu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
diagnoza
1.Olej w skrzyni z filtrem wymieniony byl jakis czas temu
2.Mechatronika skrzyni biegów wymieniona
3.Torsen był wymieniany tez
Podczas przyspieszenia tez czuć wibracje,drgania...
Poduszka skrzyni biegów jest OK..., albo skrzynia albo coś z napędem tak myślę ale nikt nie potrafi TWARDO stwierdzić z mechaników...
[ Dodano: 2012-12-21, 11:55 ]
Raz jej tak zrobiłem a po drugie po tym teście wiem ze to ma wpływ! wrzuciłem na N i czekałem do zatrzymania pojazdu oraz pościłem ja z obrotów.
Jak umiesz lepiej to może ty sie zajmij moim autem
2.Mechatronika skrzyni biegów wymieniona
3.Torsen był wymieniany tez
Podczas przyspieszenia tez czuć wibracje,drgania...
Poduszka skrzyni biegów jest OK..., albo skrzynia albo coś z napędem tak myślę ale nikt nie potrafi TWARDO stwierdzić z mechaników...
[ Dodano: 2012-12-21, 11:55 ]
0x4B25A pisze:No jeśli Ty tak eksploatujesz tą skrzynię, to nie dziwię się, że ona ma już 'dosyć' <szok> Szerszy komentarz jest chyba zbędnyMaciejTFSI pisze:Zauważyłem ze jak rozpędziłem auto do 100km/h i wrzuciłem na N i hamowałem do zera powoli to było ładnie lepiej bez jakiś szarpnięć czy bicia.
Raz jej tak zrobiłem a po drugie po tym teście wiem ze to ma wpływ! wrzuciłem na N i czekałem do zatrzymania pojazdu oraz pościłem ja z obrotów.
Jak umiesz lepiej to może ty sie zajmij moim autem
Maćku... chodzi o to, że przy takim 'teście' spada ciśnienie oleju w skrzyni... a co za tym idzie, nie jest prawidłowo smarowana...MaciejTFSI pisze:Raz jej tak zrobiłem a po drugie po tym teście wiem ze to ma wpływ! wrzuciłem na N i czekałem do zatrzymania pojazdu oraz pościłem ja z obrotów.
Jak umiesz lepiej to może ty sie zajmij moim autem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
diagnoza
dystans 100m 150m mam nadzieje ze nie zaszkodził Moze wy znacie kogoś co może się zając tym tematem... bo trzeba się skupić na napędzie i skrzyni (tak mi się wydaje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
skrzynia bicie szarpanie
Witam. W ASO taki konwerter ile koszuje? Chyba na skrzynie i napęd przysługuje w ASO coolant czy jak to tam się nazywa ze się płaci mniej niż polowe ceny... Auto ma przejechane przecież dopiero 73tys km...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Rozumiem wymianę oleju w skrzyni biegów, ale czy we współczesnych autach podzespoły są aż tak słabej jakości, że trzeba wymieniać konwerter i torsena, gdy na budziku jest 73 kkm? <szok>MaciejTFSI pisze:1.Olej w skrzyni z filtrem wymieniony byl jakis czas temu
2.Mechatronika skrzyni biegów wymieniona
3.Torsen był wymieniany tez
Pigułka wiedzy o olejach silnikowych w Audi A6 i Audi A7. --> a6-c5/na-jakim-oleju-jezdza-klubowicze-t81758.html
MaciejTFSI, konwerter nowy w ASO ok 4 tys z tego co słyszałem.
Kilt, problem z TIPem polega na stanowisku Audi które poprawiło producenta skrzyni i uznało że oleju się nie wymienia. U mnie zdechło kompletnie przy 124 tys km prawdziwego przebiegu. O konwerterze przeczytałem ostatnio i u mnie potwierdziło się z zegarkiem w ręku ok 15 tys km od naprawy skrzyni.
Kilt, problem z TIPem polega na stanowisku Audi które poprawiło producenta skrzyni i uznało że oleju się nie wymienia. U mnie zdechło kompletnie przy 124 tys km prawdziwego przebiegu. O konwerterze przeczytałem ostatnio i u mnie potwierdziło się z zegarkiem w ręku ok 15 tys km od naprawy skrzyni.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga