Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Problem ZE SKRZYNIA ?? Bicie ,Szarpniecia

Układ napędowy i skrzynie biegów
MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

[ TIP+Q] Problem ZE SKRZYNIA ?? Bicie ,Szarpniecia

Post autor: MaciejTFSI » 19 gru 2012, 15:16

witam na świeżo opisze problem który teraz dostrzegłem. jadać autem tak 40-50 km/h i włączony 3,4 bieg to czuje take bicie delikatne (jak bym jechał po tarce) oraz podczas hamowania np z 90 do 40 to wrażenie jest takie jak by skrzynia za pozno zrzucała biegi i czuje podczas hamowania szrpniecia jak by tarcze były krzywe i czuc na aucie. jazda taka zero jedynkowa tez właśnie czasem wpływa na szarpnięcia które czuć na aucie. podczas jazdy w korku gaz,hamulec... trochę nie ma ładu ale opisałem na szybko zęby nie pominąć czegoś .

1. oby to nie byla skrzynia....

2. może adaptacja potrzebna nowa ( wymieniałem akumulator) olej i filtr wymieniany był jakis czas temu

3. poduszka skrzyni,slinika ?

4. coś z napędem ? (półośka,wal może albo coś)


tak mysle ze cos z tego ? ktoś może zna się co to może być...?
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 17:49 przez MaciejTFSI, łącznie zmieniany 2 razy.

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 19 gru 2012, 20:17

1. Jesli skrzynia szarpie podczas wbijania 3,4,5 i gdy zwalniasz i zbija biegi szarpie.
Mozesz wymienić olej w serwisie skrzyń, jeśli nie pomoze, to hydrokinetyk do regeneracji.

2. Sprawdz Vagiem, czy nie występują błędy na skrzyni. Jeśli nie ma żadnego, mozesz sprawdzić poduchy.

3. Ogólnie pierw prześwietl Vagiem silnik i skrzynie w poszukiwaniu błędów, bo dziwne te objawy.

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

[ TIP+Q] CD

Post autor: MaciejTFSI » 20 gru 2012, 00:53

olej byl wymieniany i elektromechanika skrzyni biegów czy jak to tam się nazywa ponieważ właśnie cos sie dzialo ze skrzynia. najgorzej było podczas przelanczania z p na d to bylo kopniecie i słyszałem stukot jak by. teraz nie slysze stukania z p na d niby ale problemy dalej sa jak widać... błędów żadnych nie ma. skan cały auta robiłem vcds. poduchy albo jakieś mocowania tuleje albo skrzynia do wymiany? tylko jak to teraz zdiagnozowac..

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 gru 2012, 08:57

Oddać do ASO, niech się z tym męczą :)

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

naprawa

Post autor: MaciejTFSI » 21 gru 2012, 00:44

ASO... BEZ KOMENTARZA :[ wracając do tematu to dzisiaj bylem u znajomego na warsztacie na wymianę hamulcy i przy okazji trochę posprawdzaliśmy auto... Luz na maglownicy wyczuwalny na zgaszonym aucie i włączonym (kręcenie kierownica prawo,lewo) Następnie czy na ataku przy napedzee powinien być luz jakiś ?? Jeżeli zle to nazwałem to proszę mnie poprawić :) Zauważyłem ze jak rozpędziłem auto do 100km/h i wrzuciłem na N i hamowałem do zera powoli to było ładnie lepiej bez jakiś szarpnięć czy bicia.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 gru 2012, 07:43

Hmm, skoro na luzie hamuje bez szarpania, to do weryfikacji stan poziomu oleju w skrzyni, no i ewentulanie mechatronika skrzyni, ew. konwerter.
A przy przyspieszaniu nie ma problemu drgaĂą, pulsacji?

igorw

Post autor: igorw » 21 gru 2012, 09:56

Zagór pisze:Oddać do ASO, niech się z tym męczą
A to ja od razu i za darmo zdiagnozuje jak w ASO: skrzynie trzeba wymienić!
MaciejTFSI, kolego przeszedłem przez to samo ostatnio, sprawdź poduszki podsilnikowe, podporę walu napędowego (w ASO każą wymieniać z wałem), poduszkę pod TIPem (mało prawdopodobne), półosie (u mnie była prawa przednia).
Ale ja obstawiam na 90%
MaciejTFSI pisze:olej i filtr wymieniany był jakis czas temu
że to konwerter. Wrzuć tu na forum w szukajkę "konwerter", koledzy opisali że po wymianie oleju w skrzyni tak po 10-20 tys km poleci konwerter i u mnie tak było po 15 tys km. Założyłem regenerowany, ale wymieniłem olej (+uszczelki i filtr+robota) i wyszło ok 2 tys zł.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 gru 2012, 11:51

MaciejTFSI pisze:Zauważyłem ze jak rozpędziłem auto do 100km/h i wrzuciłem na N i hamowałem do zera powoli to było ładnie lepiej bez jakiś szarpnięć czy bicia.
No jeśli Ty tak eksploatujesz tą skrzynię, to nie dziwię się, że ona ma już 'dosyć' <szok> Szerszy komentarz jest chyba zbędny <zalamka>

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

diagnoza

Post autor: MaciejTFSI » 21 gru 2012, 11:53

1.Olej w skrzyni z filtrem wymieniony byl jakis czas temu
2.Mechatronika skrzyni biegów wymieniona
3.Torsen był wymieniany tez

Podczas przyspieszenia tez czuć wibracje,drgania...

Poduszka skrzyni biegów jest OK..., albo skrzynia albo coś z napędem tak myślę ale nikt nie potrafi TWARDO stwierdzić z mechaników... :/

[ Dodano: 2012-12-21, 11:55 ]
0x4B25A pisze:
MaciejTFSI pisze:Zauważyłem ze jak rozpędziłem auto do 100km/h i wrzuciłem na N i hamowałem do zera powoli to było ładnie lepiej bez jakiś szarpnięć czy bicia.
No jeśli Ty tak eksploatujesz tą skrzynię, to nie dziwię się, że ona ma już 'dosyć' <szok> Szerszy komentarz jest chyba zbędny <zalamka>

Raz jej tak zrobiłem a po drugie po tym teście wiem ze to ma wpływ! wrzuciłem na N i czekałem do zatrzymania pojazdu oraz pościłem ja z obrotów.


Jak umiesz lepiej to może ty sie zajmij moim autem ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 gru 2012, 11:58

MaciejTFSI pisze:Raz jej tak zrobiłem a po drugie po tym teście wiem ze to ma wpływ! wrzuciłem na N i czekałem do zatrzymania pojazdu oraz pościłem ja z obrotów.

Jak umiesz lepiej to może ty sie zajmij moim autem ;)
Maćku... chodzi o to, że przy takim 'teście' spada ciśnienie oleju w skrzyni... a co za tym idzie, nie jest prawidłowo smarowana...

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

diagnoza

Post autor: MaciejTFSI » 21 gru 2012, 12:06

dystans 100m 150m mam nadzieje ze nie zaszkodził ;) Moze wy znacie kogoś co może się zając tym tematem... bo trzeba się skupić na napędzie i skrzyni (tak mi się wydaje :)

igorw

Post autor: igorw » 21 gru 2012, 13:26

MaciejTFSI, kon-wer-ter! sprawdź, miesiąc temu przeszedlem przez to.

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

skrzynia bicie szarpanie

Post autor: MaciejTFSI » 21 gru 2012, 23:36

Witam. W ASO taki konwerter ile koszuje? Chyba na skrzynie i napęd przysługuje w ASO coolant czy jak to tam się nazywa ze się płaci mniej niż polowe ceny... Auto ma przejechane przecież dopiero 73tys km...

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 22 gru 2012, 07:38

MaciejTFSI pisze:1.Olej w skrzyni z filtrem wymieniony byl jakis czas temu
2.Mechatronika skrzyni biegów wymieniona
3.Torsen był wymieniany tez
Rozumiem wymianę oleju w skrzyni biegów, ale czy we współczesnych autach podzespoły są aż tak słabej jakości, że trzeba wymieniać konwerter i torsena, gdy na budziku jest 73 kkm? <szok>
Pigułka wiedzy o olejach silnikowych w Audi A6 i Audi A7. --> a6-c5/na-jakim-oleju-jezdza-klubowicze-t81758.html

igorw

Post autor: igorw » 22 gru 2012, 09:42

MaciejTFSI, konwerter nowy w ASO ok 4 tys z tego co słyszałem.
Kilt, problem z TIPem polega na stanowisku Audi które poprawiło producenta skrzyni i uznało że oleju się nie wymienia. U mnie zdechło kompletnie przy 124 tys km prawdziwego przebiegu. O konwerterze przeczytałem ostatnio i u mnie potwierdziło się z zegarkiem w ręku ok 15 tys km od naprawy skrzyni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga