Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Czy warto założyć instalację gazową z dużym przebi

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
themisza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 mar 2012, 11:46
Lokalizacja: Białystok

[ C5+LPG] Czy warto założyć instalację gazową z dużym przebi

Post autor: themisza » 16 maja 2012, 20:37

Witam,
Zamierzam kupić Audi A6 z 1999 roku z silnikiem 1.8t z przebiegiem ok. 350tysięcy (rzeczywisty), po kupnie chciałbym zamontować instalację gazową (Stag 4, KME Silver, Hana zielona, zbiornik 630x250 i faro 6mm) pytanie moje brzmi, czy ten przebieg nie jest zbyt duży, aby pchać się w instalowanie gazu? Kilku "fachowców" odradza mi ten zakup bo po pierwszej silniki turbo nie lubią gazu, po drugie z takim przebiegiem mogą być różnego rodzaju "rozszczelnienia" i szlag trafi cały silnik, no i spalanie będzie bardzo duże? Ile jest w tym prawdy? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Cris9222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2011, 11:31
Lokalizacja: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz

Post autor: Cris9222 » 16 maja 2012, 21:05

350 tys mówisz.. duży nie duży.. na dzisiejszym rynku są same samochody po 170-220 tys większość benzyniaków jest w gazie więc ciężko powiedzieć jaki jest ich oryginalny przebieg, a ludzie kupują je i robią kupe tys km jeszcze...

Tą decyzję zostawiam Tobie, mogę natomiast Ci powiedzieć tyle:
1)Dużo ludzi ma zagazowane 1.8T i sobie chwalą gaz
2)Jeśli silnik jest wyeksploatowany to zgadzam się, że będzie dużo palił i miał przedmuchy..
Ale teraz jeszcze kwestia tego jak był eksploatowany
może wylatał 350tys. po autostradach, a nie daj Boże jako Taxi (przykład)
to że ma tyle nie znaczy, że zaraz padnie

Dużo o kondycji silnika powie Ci badanie kompresji na garach.
W przypadku 'przedmuchów' po założeniu LPG może dojść po jakimś czasie do powypalania zaworów. W głowicy pozapadają się gniazda zaworowe.

Tak z życia wzięte teraz:
Miałem ostatnio przypadek Passat 1.8 125km ale bez Turbo, 330 tys przebiegu (coś ok 200tys jak go kupił, wg mnie na bank cofany) w tym ze 130tys na gazie i właśnie głowica poszła za złom, gniazda się pozapadały, zawory powypalały, stracił kompreche... Ale dodam, że gościu jeździ nim do roboty za granice 5 osób + bagaż pod sufit, i z tego co opowiadał to 160-170km/h cały czas..

Pozdrawiam :)


zajrzyj tutaj
-all-a6-najwieksze-udokumentowane-przebiegi-vt14331.htm
może to Ci pomorze
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'

themisza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 mar 2012, 11:46
Lokalizacja: Białystok

Post autor: themisza » 17 maja 2012, 13:26

Dzięki bardzo za odpowiedź :) No właśnie opinie są różne, ten też na liczniku ma 220tyś, ale po VIN'ie wychodzi, że 100tyś gdzieś zniknęło...Silnik jak i sam samochód wydaję się zadbany, turbina działa prawidłowo, silnik pracuje równo, nic nie stuka/puka. Olej też niby wymieniany regularnie i lany ten "lepszy". Jest wyciek z pod silnika, ale to raczej uszczelka.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 17 maja 2012, 18:41

Ja bym zakładał tylko musisz znaleźć odpowiedniego fachowca. W Białymstoku masz siedzibę AC, może do nich uderzyć..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 maja 2012, 18:47

themisza,
Nie ma żadnych przeciwwskazaĂą bo lpg można tak zestroić że silnik nie będzie wiedział że jedzie na gazie. A zawory się wypalają gdy jest za ubogo czyli źle ustawione.
Znajdź tylko dobrego gazownika. Ale myślę że w zagłębiu lpg nie będzie problemu, np warsztat firmowy AC.

[ Dodano: 2012-05-17, 18:51 ]
Sorry arkadiuso, ale jak pisałem nie było Twojego postu <luzik> . Za wolny jestem.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 maja 2012, 23:52

Każdy silnik lubi gaz ale tylko dobrze założony.
Jeśli silnik suchy i turbina pompuje tyle ile powinna to dlaczego nie, jak ten silnik ma paść to padnie na benzynie tak jak i na gazie bez różnicy na paliwa.

szymszon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 paź 2012, 16:35
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: szymszon » 16 gru 2012, 13:00

A wie ktoś ile kosztuje założenie gazu do 1.8t?

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 17 gru 2012, 21:15

Moj sprzet ma 320tys i chodzi elegancko na gazie :)

Wiekszosc A6 tyle ma a diesle to nawet nie mowie ile, oczywiscie na allegro sa same 17-180tys i 15 lat na karku, wiadomo, ale niestety takie auta Polacy chca kupowac wiec takie sie oferuje szerzac zakłamanie i przewałki

uwazam ze nie ma przeciwskazan do gazu, a jako ciekawostke dodam moj kolega ma golfa 3 1.8 ktorego kupil przy prawie 300,tys zalozyl gaz i jezdzi blisko 4 lata, ma juz chyba z 500tys , nic nie robi :) jezdzi , fakt ze tam instalacja sporo prostrza itp ale jak widać gaz nie szkodzi <brawo>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 gru 2012, 08:57

Znam A8 4.2 które ma w tej chwili ok 800k, z tego 450 na LPG :)
Gaz to zło - ale taki na "śrubkę" co pan Henio jeszcze kręcił, żeby mniej paliło :)
Takie samo paliwo, jak Pb, jedyna różnica to minimalnie wyższa temp spalin - ale są to różnice rzędu poniżej 10% :) Jakby się dało precyzyjnie dostarczyć węgiel do cylindra też by pojechało ;)

elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: elmo_mc » 18 gru 2012, 09:16

Moje 1.8T zostało strute z przebiegiem 200 tyś. i od ponad pół roku ( około 10 tyś km.) ganiam bez żadnych skutków ubocznych. Tak jak piszą poprzednicy, całość sukcesu tkwi w ogarniętym gazowniku. Instalacja kosztowała mnie 2700, z tym że została skompletowana tak, aby w przyszłości poradziła sobie z mocą rzędu 200-230KM. Jedyna różnica jaka wystąpiła po montażu to fakt tankowania z innego dystrybutora <okok>

Znajomy w pasacie 1.8t ma nalatane 500kkm z czego 300 na gazie i nie narzeka.
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2012, 09:36

Zagór pisze:Jakby się dało precyzyjnie dostarczyć węgiel do cylindra też by pojechało ;)
Dobre! Dobre! Browar za teksta ode mnie <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja