Zamierzam kupić Audi A6 z 1999 roku z silnikiem 1.8t z przebiegiem ok. 350tysięcy (rzeczywisty), po kupnie chciałbym zamontować instalację gazową (Stag 4, KME Silver, Hana zielona, zbiornik 630x250 i faro 6mm) pytanie moje brzmi, czy ten przebieg nie jest zbyt duży, aby pchać się w instalowanie gazu? Kilku "fachowców" odradza mi ten zakup bo po pierwszej silniki turbo nie lubią gazu, po drugie z takim przebiegiem mogą być różnego rodzaju "rozszczelnienia" i szlag trafi cały silnik, no i spalanie będzie bardzo duże? Ile jest w tym prawdy? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
[ C5+LPG] Czy warto założyć instalację gazową z dużym przebi
[ C5+LPG] Czy warto założyć instalację gazową z dużym przebi
Witam,
Zamierzam kupić Audi A6 z 1999 roku z silnikiem 1.8t z przebiegiem ok. 350tysięcy (rzeczywisty), po kupnie chciałbym zamontować instalację gazową (Stag 4, KME Silver, Hana zielona, zbiornik 630x250 i faro 6mm) pytanie moje brzmi, czy ten przebieg nie jest zbyt duży, aby pchać się w instalowanie gazu? Kilku "fachowców" odradza mi ten zakup bo po pierwszej silniki turbo nie lubią gazu, po drugie z takim przebiegiem mogą być różnego rodzaju "rozszczelnienia" i szlag trafi cały silnik, no i spalanie będzie bardzo duże? Ile jest w tym prawdy? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Zamierzam kupić Audi A6 z 1999 roku z silnikiem 1.8t z przebiegiem ok. 350tysięcy (rzeczywisty), po kupnie chciałbym zamontować instalację gazową (Stag 4, KME Silver, Hana zielona, zbiornik 630x250 i faro 6mm) pytanie moje brzmi, czy ten przebieg nie jest zbyt duży, aby pchać się w instalowanie gazu? Kilku "fachowców" odradza mi ten zakup bo po pierwszej silniki turbo nie lubią gazu, po drugie z takim przebiegiem mogą być różnego rodzaju "rozszczelnienia" i szlag trafi cały silnik, no i spalanie będzie bardzo duże? Ile jest w tym prawdy? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
- Cris9222
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 85
- Rejestracja: 16 maja 2011, 11:31
- Lokalizacja: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz
350 tys mówisz.. duży nie duży.. na dzisiejszym rynku są same samochody po 170-220 tys większość benzyniaków jest w gazie więc ciężko powiedzieć jaki jest ich oryginalny przebieg, a ludzie kupują je i robią kupe tys km jeszcze...
Tą decyzję zostawiam Tobie, mogę natomiast Ci powiedzieć tyle:
1)Dużo ludzi ma zagazowane 1.8T i sobie chwalą gaz
2)Jeśli silnik jest wyeksploatowany to zgadzam się, że będzie dużo palił i miał przedmuchy..
Ale teraz jeszcze kwestia tego jak był eksploatowany
może wylatał 350tys. po autostradach, a nie daj Boże jako Taxi (przykład)
to że ma tyle nie znaczy, że zaraz padnie
Dużo o kondycji silnika powie Ci badanie kompresji na garach.
W przypadku 'przedmuchów' po założeniu LPG może dojść po jakimś czasie do powypalania zaworów. W głowicy pozapadają się gniazda zaworowe.
Tak z życia wzięte teraz:
Miałem ostatnio przypadek Passat 1.8 125km ale bez Turbo, 330 tys przebiegu (coś ok 200tys jak go kupił, wg mnie na bank cofany) w tym ze 130tys na gazie i właśnie głowica poszła za złom, gniazda się pozapadały, zawory powypalały, stracił kompreche... Ale dodam, że gościu jeździ nim do roboty za granice 5 osób + bagaż pod sufit, i z tego co opowiadał to 160-170km/h cały czas..
Pozdrawiam
zajrzyj tutaj
-all-a6-najwieksze-udokumentowane-przebiegi-vt14331.htm
może to Ci pomorze
Tą decyzję zostawiam Tobie, mogę natomiast Ci powiedzieć tyle:
1)Dużo ludzi ma zagazowane 1.8T i sobie chwalą gaz
2)Jeśli silnik jest wyeksploatowany to zgadzam się, że będzie dużo palił i miał przedmuchy..
Ale teraz jeszcze kwestia tego jak był eksploatowany
może wylatał 350tys. po autostradach, a nie daj Boże jako Taxi (przykład)
to że ma tyle nie znaczy, że zaraz padnie
Dużo o kondycji silnika powie Ci badanie kompresji na garach.
W przypadku 'przedmuchów' po założeniu LPG może dojść po jakimś czasie do powypalania zaworów. W głowicy pozapadają się gniazda zaworowe.
Tak z życia wzięte teraz:
Miałem ostatnio przypadek Passat 1.8 125km ale bez Turbo, 330 tys przebiegu (coś ok 200tys jak go kupił, wg mnie na bank cofany) w tym ze 130tys na gazie i właśnie głowica poszła za złom, gniazda się pozapadały, zawory powypalały, stracił kompreche... Ale dodam, że gościu jeździ nim do roboty za granice 5 osób + bagaż pod sufit, i z tego co opowiadał to 160-170km/h cały czas..
Pozdrawiam
zajrzyj tutaj
-all-a6-najwieksze-udokumentowane-przebiegi-vt14331.htm
może to Ci pomorze
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'
Dzięki bardzo za odpowiedź
No właśnie opinie są różne, ten też na liczniku ma 220tyś, ale po VIN'ie wychodzi, że 100tyś gdzieś zniknęło...Silnik jak i sam samochód wydaję się zadbany, turbina działa prawidłowo, silnik pracuje równo, nic nie stuka/puka. Olej też niby wymieniany regularnie i lany ten "lepszy". Jest wyciek z pod silnika, ale to raczej uszczelka.
-
Forum Audi A7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
themisza,
Nie ma żadnych przeciwwskazaĂą bo lpg można tak zestroić że silnik nie będzie wiedział że jedzie na gazie. A zawory się wypalają gdy jest za ubogo czyli źle ustawione.
Znajdź tylko dobrego gazownika. Ale myślę że w zagłębiu lpg nie będzie problemu, np warsztat firmowy AC.
[ Dodano: 2012-05-17, 18:51 ]
Sorry arkadiuso, ale jak pisałem nie było Twojego postu
. Za wolny jestem.
Nie ma żadnych przeciwwskazaĂą bo lpg można tak zestroić że silnik nie będzie wiedział że jedzie na gazie. A zawory się wypalają gdy jest za ubogo czyli źle ustawione.
Znajdź tylko dobrego gazownika. Ale myślę że w zagłębiu lpg nie będzie problemu, np warsztat firmowy AC.
[ Dodano: 2012-05-17, 18:51 ]
Sorry arkadiuso, ale jak pisałem nie było Twojego postu
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Moj sprzet ma 320tys i chodzi elegancko na gazie 
Wiekszosc A6 tyle ma a diesle to nawet nie mowie ile, oczywiscie na allegro sa same 17-180tys i 15 lat na karku, wiadomo, ale niestety takie auta Polacy chca kupowac wiec takie sie oferuje szerzac zakłamanie i przewałki
uwazam ze nie ma przeciwskazan do gazu, a jako ciekawostke dodam moj kolega ma golfa 3 1.8 ktorego kupil przy prawie 300,tys zalozyl gaz i jezdzi blisko 4 lata, ma juz chyba z 500tys , nic nie robi
jezdzi , fakt ze tam instalacja sporo prostrza itp ale jak widać gaz nie szkodzi 
Wiekszosc A6 tyle ma a diesle to nawet nie mowie ile, oczywiscie na allegro sa same 17-180tys i 15 lat na karku, wiadomo, ale niestety takie auta Polacy chca kupowac wiec takie sie oferuje szerzac zakłamanie i przewałki
uwazam ze nie ma przeciwskazan do gazu, a jako ciekawostke dodam moj kolega ma golfa 3 1.8 ktorego kupil przy prawie 300,tys zalozyl gaz i jezdzi blisko 4 lata, ma juz chyba z 500tys , nic nie robi
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Znam A8 4.2 które ma w tej chwili ok 800k, z tego 450 na LPG 
Gaz to zło - ale taki na "śrubkę" co pan Henio jeszcze kręcił, żeby mniej paliło
Takie samo paliwo, jak Pb, jedyna różnica to minimalnie wyższa temp spalin - ale są to różnice rzędu poniżej 10%
Jakby się dało precyzyjnie dostarczyć węgiel do cylindra też by pojechało 
Gaz to zło - ale taki na "śrubkę" co pan Henio jeszcze kręcił, żeby mniej paliło
Takie samo paliwo, jak Pb, jedyna różnica to minimalnie wyższa temp spalin - ale są to różnice rzędu poniżej 10%
-
elmo_mc
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 55
- Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
- Imię: Endriu
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wyszków
Moje 1.8T zostało strute z przebiegiem 200 tyś. i od ponad pół roku ( około 10 tyś km.) ganiam bez żadnych skutków ubocznych. Tak jak piszą poprzednicy, całość sukcesu tkwi w ogarniętym gazowniku. Instalacja kosztowała mnie 2700, z tym że została skompletowana tak, aby w przyszłości poradziła sobie z mocą rzędu 200-230KM. Jedyna różnica jaka wystąpiła po montażu to fakt tankowania z innego dystrybutora
Znajomy w pasacie 1.8t ma nalatane 500kkm z czego 300 na gazie i nie narzeka.
Znajomy w pasacie 1.8t ma nalatane 500kkm z czego 300 na gazie i nie narzeka.
AEB 150KM + wirus na 180KM 










