Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
K-2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2012, 02:01
Lokalizacja: Krakow

Post autor: K-2 » 14 gru 2012, 08:21

Witam
Nabyłem A6 z 2000r 2,5 TDI, oczywiscie wymaga sporo naprawy.
Zrobilem w tej chwili hamulce i planuje wymienic zawieszenie.
Mam dylemat: do wymiany górne wahacze przód po obu stronach - i teraz pytanie?
Czy inwestowac w cale kompletne zawieszenie FEBI (ok.1040 w hurtowni lub allegro 980) czy tylko zdecydowac sie na wymiane samych górnych.
Chcialbym zwrocic uwage iz przebieg 234 tys zapewne nie jest oryginalny więc zawieszenie juz pewnie bylo wymieniane - i tez mogą nie byc oryginalne.
Prosze o szybką odpowiedz bo wlasnie mam jechac zostawic auto u mechanika....
Będę wdzieczny za wszelkie sugestie...

iro83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 mar 2010, 13:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: iro83 » 14 gru 2012, 08:32

dołóż jeszcze z 200 i wymień całość na LMO, na razie się sprawdza - patrz 2 posty wyżej :)
to co masz najwyżej zostanie Ci później na podmiankę jakby coś zaczęło "stukać"

z mojego doświadczenia wiem, że jak wymienisz górne, to później polecą kolejne i kolejne, a po co za każdym razem robić geometrię?? - zrób raz a porządnie, no chyba że masz ograniczony budżet...

co do różnicy w cenie, to za 60 zeta bym się nie szczypał i kupił w hurtowni, zawsze masz rachunek w razie czego <okok>

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 14 gru 2012, 09:11

Jeśli chodzi o zawieszenie to moje zdanie jest takie.
Bardzo ważne jest aby wahacze skręcać na maksa dopiero po opuszczeniu samochodu na koła a jak skręci się jeszcze na podnośniku i dopiero opuści to nawet jak kupicie zawias za pięć tysięcy z tytanu, włókna weglowego i złota to i tak się sypnie. Jak kupiłem swoje A6 to miało nalatane 200tys i pomalutku stukały górne, okazało się że fabryczne!!! Wymieniłem na LMO (czy to był oryginał to nikt mi nie da gwarancji a podróby są wszędzie) dałem 1950zł razem z wymianą i zbieżnością, niestety nie było mnie przy wymianie. Po ok 20tys (w tym jednej zimie) górne tak napie... że auto już nie przeszło przeglądu,próby reklamacji jak zwykle nie udane "przecież mamy takie drogi a nie inne to czego się Pan spodziewasz" - ta gwarancja to chyba jest na element aluminiowy gdyby pękł ale na pewno nie na gumy i swożnie!!
Wkur...wymieniłem cały przód na Master Sport ok 600 zł plus nowe amortyzatory Kayaba po 200 zł za sztukę, byłem przy wymianie i przypilnowałem aby koleś skręcił już po opuszczeniu samochodu.
EFEKT??
Przejechałem już 45 tys i na razie nic nie stuka a auto prowadzi się naprawdę świetnie!!!
Resztę dopiszcie sobie sami!!
Uważam że nie warto inwestować w LMO który i tak może się sypnąć a nie ma gwarancji czy to oryginał a nawet jeśli tak to nie jest on w takiej jakości jak fabrycznie montowane!!Do tego przypuszczam że zużyte amortyzatory przyczyniają się do szybkiego zużycia wahaczy , a skręcanie na opuszczonym samochodzie to już swoja drogą. Wiadomo mechaniorowi wygodniej jak auto jest podniesione, wymienia,skręca, kasuje, a resztę ma w dupie!!
pozdrawiam wszystkich którzy stoją przed trudnymi decyzjami związanymi z Naszymi kochanymi Audiczkami :):):)
Quattro i długo długo nic !!

K-2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2012, 02:01
Lokalizacja: Krakow

Post autor: K-2 » 14 gru 2012, 12:58

Witam !
Dziekuje za szybką odpowiedz.
Zostawiłem auto u mechanika ale zawieszenie może mi zrobic w przyszłym tygodniu(nie potwierdziłem wymiany zawieszenia jak ustalałem termin i juz nie wyrobi się przy tej naprawie).Ma dokładnie spisac co jest do naprawy bo opieram sie na tym co powiedział diagnosta na stacji.Tak więc mam troszke wiecej czasu napodjęcie decyzji!
Ja obecnie na stałe przebywam za granicą i autem w kraju raczej nie podróżuje dużo chociaż bywam regularnie(min raz w miesiacu na 4-6 dni).Pokonuje zazwyczaj max do 1tys km podczas pobytu więc raczej niewiele.Aspekt ekonomiczny też ma znaczenie bo tym autem zamierzam jezdzic max rok.LMO raczej odrzuciłem ze względu na trudnosc oceny oryginalnosci.Pozostaje wybór Febi, Master Sport lub Meyle.
Co do amortyzatorów to też sie zastanawiałem i już będe szykował pieniądze chociaz jeszcze nie zdecydowałem o marce.Prosze o porade.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 14 gru 2012, 17:19

jaki budżet taka marka wahaczy.. jeżeli chodzi o amortyzatory to Kayaba, Sachs albo Bilstein

karbiniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 wrz 2010, 14:30
Lokalizacja: Turek Wlkp.

Post autor: karbiniu » 29 gru 2012, 09:51

Witam. Mój pierwszy zestaw-zawias DENCKERMANN. wytrzymał 37kk koła 17\45 lato i zima, drogi to raczej nie autostrady a i polne tez się zdarzały, poleciały 4 górne.Jestem bardzo zadowolony, zakładam teraz zestaw MS

Awatar użytkownika
onemillion66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 paź 2011, 17:50
Lokalizacja: Warszawa / Działdowo

Post autor: onemillion66 » 24 sty 2013, 15:23

Czy ktoś wie jakie wahacze montowane były fabrycznie pod koniec 99r? dokladnie 07.07.99r. Mam ori i nie wiem czy nie od nowości i zrobione 175tys. dopiero teraz poleciał przedni górny prawy i leci dolny lewy. Gdzie Waszym zdaniem najlepiej udać się po kupno?bo po komentarzach widze, ze allegro to grzązki grunt. Robie ok 20-30tys km rocznie, co na takie przebiegi nadaje sie najlepiej?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 24 sty 2013, 17:02

onemillion66 pisze:Robie ok 20-30tys km rocznie, co na takie przebiegi nadaje sie najlepiej?
prawdopodobnie TRW
jeżeli masz zamiar jeździć jeszcze autem to kup Lemfordera a pojeździsz naprawdę długo, stawiam ok 100 tysi (w zależności od kierowcy)

Awatar użytkownika
onemillion66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 paź 2011, 17:50
Lokalizacja: Warszawa / Działdowo

Post autor: onemillion66 » 24 sty 2013, 17:50

Chyba właśnie tak zrobie....Ceny w servisie są jakieś chore... Przed chwila u szewczyka w wawie powiedzieli mi, ze za jeden prawy przedni górny wahacz liczą sobie 490 zł <szok> a za dolny 750 <szok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 24 sty 2013, 19:58

onemillion66 pisze:górny wahacz liczą sobie 490 zł <szok> a za dolny 750 <szok>
no niestety tu pl
wybierz dobry motoryzacyjny
góra ok 130zł szt
banan ok 250 prosty w Twojej ok 200 (po lifcie inny)
jak chcesz z neta, to np ten zawodnik jest polecany np tu na forum
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=334850
nie znam typa nie robię mu reklamy kupuję w innym miejscu - na miejscu

paulus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2013, 21:10
Lokalizacja: warszawa

Post autor: paulus » 27 sty 2013, 09:13

szukam kompletu dołu lmo

teoretycznie chce wziąć od tego gościa powyżej ale znalazłem taki komplet
http://allegro.pl/wahacze-lemforder-aud ... 43071.html


rozumiem ze przy tej cenie to podróba ?

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 27 sty 2013, 11:13

meyle hd , 15 tys km , po jakis 5 tys padł łacznik stabilizatora , wymieniony na LMO , pozatym wszystko ok jak narazie , a w legnicy drogi masakra.....

damilol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:30
Lokalizacja: świetokrzyskie

Post autor: damilol » 17 lut 2013, 18:48

wiatam a ja sie tu naczytalem o master sport i juz zakupilem jutro zakladam ale jak czytam dalej to mam obawy :{moze trafie na jakis mocny wytrzymaly zestaw

Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: PictBridge » 17 lut 2013, 20:19

damilol pisze:wiatam a ja sie tu naczytalem o master sport i juz zakupilem jutro zakladam ale jak czytam dalej to mam obawy :{moze trafie na jakis mocny wytrzymaly zestaw
dasz znać jak te master sport sie zachowują, też mam zamiar kupić ten zestaw

damilol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:30
Lokalizacja: świetokrzyskie

Post autor: damilol » 18 lut 2013, 08:33

za chwiele jade do mechanika wymieniac ale juz troche zaluje na alego widze lemforder komplet za 1200zlnie wiem cy to podroba czy jak ale naprawde glowami juz puchnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga