[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.
Witam
Nabyłem A6 z 2000r 2,5 TDI, oczywiscie wymaga sporo naprawy.
Zrobilem w tej chwili hamulce i planuje wymienic zawieszenie.
Mam dylemat: do wymiany górne wahacze przód po obu stronach - i teraz pytanie?
Czy inwestowac w cale kompletne zawieszenie FEBI (ok.1040 w hurtowni lub allegro 980) czy tylko zdecydowac sie na wymiane samych górnych.
Chcialbym zwrocic uwage iz przebieg 234 tys zapewne nie jest oryginalny więc zawieszenie juz pewnie bylo wymieniane - i tez mogą nie byc oryginalne.
Prosze o szybką odpowiedz bo wlasnie mam jechac zostawic auto u mechanika....
Będę wdzieczny za wszelkie sugestie...
Nabyłem A6 z 2000r 2,5 TDI, oczywiscie wymaga sporo naprawy.
Zrobilem w tej chwili hamulce i planuje wymienic zawieszenie.
Mam dylemat: do wymiany górne wahacze przód po obu stronach - i teraz pytanie?
Czy inwestowac w cale kompletne zawieszenie FEBI (ok.1040 w hurtowni lub allegro 980) czy tylko zdecydowac sie na wymiane samych górnych.
Chcialbym zwrocic uwage iz przebieg 234 tys zapewne nie jest oryginalny więc zawieszenie juz pewnie bylo wymieniane - i tez mogą nie byc oryginalne.
Prosze o szybką odpowiedz bo wlasnie mam jechac zostawic auto u mechanika....
Będę wdzieczny za wszelkie sugestie...
dołóż jeszcze z 200 i wymień całość na LMO, na razie się sprawdza - patrz 2 posty wyżej
to co masz najwyżej zostanie Ci później na podmiankę jakby coś zaczęło "stukać"
z mojego doświadczenia wiem, że jak wymienisz górne, to później polecą kolejne i kolejne, a po co za każdym razem robić geometrię?? - zrób raz a porządnie, no chyba że masz ograniczony budżet...
co do różnicy w cenie, to za 60 zeta bym się nie szczypał i kupił w hurtowni, zawsze masz rachunek w razie czego
to co masz najwyżej zostanie Ci później na podmiankę jakby coś zaczęło "stukać"
z mojego doświadczenia wiem, że jak wymienisz górne, to później polecą kolejne i kolejne, a po co za każdym razem robić geometrię?? - zrób raz a porządnie, no chyba że masz ograniczony budżet...
co do różnicy w cenie, to za 60 zeta bym się nie szczypał i kupił w hurtowni, zawsze masz rachunek w razie czego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Jeśli chodzi o zawieszenie to moje zdanie jest takie.
Bardzo ważne jest aby wahacze skręcać na maksa dopiero po opuszczeniu samochodu na koła a jak skręci się jeszcze na podnośniku i dopiero opuści to nawet jak kupicie zawias za pięć tysięcy z tytanu, włókna weglowego i złota to i tak się sypnie. Jak kupiłem swoje A6 to miało nalatane 200tys i pomalutku stukały górne, okazało się że fabryczne!!! Wymieniłem na LMO (czy to był oryginał to nikt mi nie da gwarancji a podróby są wszędzie) dałem 1950zł razem z wymianą i zbieżnością, niestety nie było mnie przy wymianie. Po ok 20tys (w tym jednej zimie) górne tak napie... że auto już nie przeszło przeglądu,próby reklamacji jak zwykle nie udane "przecież mamy takie drogi a nie inne to czego się Pan spodziewasz" - ta gwarancja to chyba jest na element aluminiowy gdyby pękł ale na pewno nie na gumy i swożnie!!
Wkur...wymieniłem cały przód na Master Sport ok 600 zł plus nowe amortyzatory Kayaba po 200 zł za sztukę, byłem przy wymianie i przypilnowałem aby koleś skręcił już po opuszczeniu samochodu.
EFEKT??
Przejechałem już 45 tys i na razie nic nie stuka a auto prowadzi się naprawdę świetnie!!!
Resztę dopiszcie sobie sami!!
Uważam że nie warto inwestować w LMO który i tak może się sypnąć a nie ma gwarancji czy to oryginał a nawet jeśli tak to nie jest on w takiej jakości jak fabrycznie montowane!!Do tego przypuszczam że zużyte amortyzatory przyczyniają się do szybkiego zużycia wahaczy , a skręcanie na opuszczonym samochodzie to już swoja drogą. Wiadomo mechaniorowi wygodniej jak auto jest podniesione, wymienia,skręca, kasuje, a resztę ma w dupie!!
pozdrawiam wszystkich którzy stoją przed trudnymi decyzjami związanymi z Naszymi kochanymi Audiczkami :):)
Bardzo ważne jest aby wahacze skręcać na maksa dopiero po opuszczeniu samochodu na koła a jak skręci się jeszcze na podnośniku i dopiero opuści to nawet jak kupicie zawias za pięć tysięcy z tytanu, włókna weglowego i złota to i tak się sypnie. Jak kupiłem swoje A6 to miało nalatane 200tys i pomalutku stukały górne, okazało się że fabryczne!!! Wymieniłem na LMO (czy to był oryginał to nikt mi nie da gwarancji a podróby są wszędzie) dałem 1950zł razem z wymianą i zbieżnością, niestety nie było mnie przy wymianie. Po ok 20tys (w tym jednej zimie) górne tak napie... że auto już nie przeszło przeglądu,próby reklamacji jak zwykle nie udane "przecież mamy takie drogi a nie inne to czego się Pan spodziewasz" - ta gwarancja to chyba jest na element aluminiowy gdyby pękł ale na pewno nie na gumy i swożnie!!
Wkur...wymieniłem cały przód na Master Sport ok 600 zł plus nowe amortyzatory Kayaba po 200 zł za sztukę, byłem przy wymianie i przypilnowałem aby koleś skręcił już po opuszczeniu samochodu.
EFEKT??
Przejechałem już 45 tys i na razie nic nie stuka a auto prowadzi się naprawdę świetnie!!!
Resztę dopiszcie sobie sami!!
Uważam że nie warto inwestować w LMO który i tak może się sypnąć a nie ma gwarancji czy to oryginał a nawet jeśli tak to nie jest on w takiej jakości jak fabrycznie montowane!!Do tego przypuszczam że zużyte amortyzatory przyczyniają się do szybkiego zużycia wahaczy , a skręcanie na opuszczonym samochodzie to już swoja drogą. Wiadomo mechaniorowi wygodniej jak auto jest podniesione, wymienia,skręca, kasuje, a resztę ma w dupie!!
pozdrawiam wszystkich którzy stoją przed trudnymi decyzjami związanymi z Naszymi kochanymi Audiczkami :):)
Quattro i długo długo nic
Witam !
Dziekuje za szybką odpowiedz.
Zostawiłem auto u mechanika ale zawieszenie może mi zrobic w przyszłym tygodniu(nie potwierdziłem wymiany zawieszenia jak ustalałem termin i juz nie wyrobi się przy tej naprawie).Ma dokładnie spisac co jest do naprawy bo opieram sie na tym co powiedział diagnosta na stacji.Tak więc mam troszke wiecej czasu napodjęcie decyzji!
Ja obecnie na stałe przebywam za granicą i autem w kraju raczej nie podróżuje dużo chociaż bywam regularnie(min raz w miesiacu na 4-6 dni).Pokonuje zazwyczaj max do 1tys km podczas pobytu więc raczej niewiele.Aspekt ekonomiczny też ma znaczenie bo tym autem zamierzam jezdzic max rok.LMO raczej odrzuciłem ze względu na trudnosc oceny oryginalnosci.Pozostaje wybór Febi, Master Sport lub Meyle.
Co do amortyzatorów to też sie zastanawiałem i już będe szykował pieniądze chociaz jeszcze nie zdecydowałem o marce.Prosze o porade.
Pozdrawiam
Dziekuje za szybką odpowiedz.
Zostawiłem auto u mechanika ale zawieszenie może mi zrobic w przyszłym tygodniu(nie potwierdziłem wymiany zawieszenia jak ustalałem termin i juz nie wyrobi się przy tej naprawie).Ma dokładnie spisac co jest do naprawy bo opieram sie na tym co powiedział diagnosta na stacji.Tak więc mam troszke wiecej czasu napodjęcie decyzji!
Ja obecnie na stałe przebywam za granicą i autem w kraju raczej nie podróżuje dużo chociaż bywam regularnie(min raz w miesiacu na 4-6 dni).Pokonuje zazwyczaj max do 1tys km podczas pobytu więc raczej niewiele.Aspekt ekonomiczny też ma znaczenie bo tym autem zamierzam jezdzic max rok.LMO raczej odrzuciłem ze względu na trudnosc oceny oryginalnosci.Pozostaje wybór Febi, Master Sport lub Meyle.
Co do amortyzatorów to też sie zastanawiałem i już będe szykował pieniądze chociaz jeszcze nie zdecydowałem o marce.Prosze o porade.
Pozdrawiam
- onemillion66
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 paź 2011, 17:50
- Lokalizacja: Warszawa / Działdowo
Czy ktoś wie jakie wahacze montowane były fabrycznie pod koniec 99r? dokladnie 07.07.99r. Mam ori i nie wiem czy nie od nowości i zrobione 175tys. dopiero teraz poleciał przedni górny prawy i leci dolny lewy. Gdzie Waszym zdaniem najlepiej udać się po kupno?bo po komentarzach widze, ze allegro to grzązki grunt. Robie ok 20-30tys km rocznie, co na takie przebiegi nadaje sie najlepiej?
- onemillion66
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 paź 2011, 17:50
- Lokalizacja: Warszawa / Działdowo
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no niestety tu plonemillion66 pisze:górny wahacz liczą sobie 490 zł <szok> a za dolny 750 <szok>
wybierz dobry motoryzacyjny
góra ok 130zł szt
banan ok 250 prosty w Twojej ok 200 (po lifcie inny)
jak chcesz z neta, to np ten zawodnik jest polecany np tu na forum
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=334850
nie znam typa nie robię mu reklamy kupuję w innym miejscu - na miejscu
szukam kompletu dołu lmo
teoretycznie chce wziąć od tego gościa powyżej ale znalazłem taki komplet
http://allegro.pl/wahacze-lemforder-aud ... 43071.html
rozumiem ze przy tej cenie to podróba ?
teoretycznie chce wziąć od tego gościa powyżej ale znalazłem taki komplet
http://allegro.pl/wahacze-lemforder-aud ... 43071.html
rozumiem ze przy tej cenie to podróba ?
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga