Akumulator żelowy
ciekawy wątek odnośnie większych akumulatorów niż zalecane przez producenta:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html
a tutaj znalazłem ciekawy prostowniczek i bardzo mam na niego ochotę:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... y=620&sg=0
W moim aucie wg wlepki powinien być aku 70ah 640A. Kwestia jest taka czy: "powinien być" czy "wystarczy". Katalog Bosch (poniżej) podaje różne wersje do mojego auta i im lepszy (jak zalecają) aku tym większa pojemność.
Akumulatory dla: AUDI A6
A6 2.8, siln. AQD, poj. 2,8, prod. od 11.1998 do 04.2001
Akumulator Bosch S3 0.092.S30.080 S30 08 278x175x190 70Ah, 640A, L-
Akumulator Bosch S4 0.092.S40.080 S40 08 278x175x190 74Ah, 680A, L-
Akumulator Bosch S5 0.092.S50.130 S50 13 353x175x190 100Ah, 830A, L-
Osobiście uważam że warto jest co jakiś czas sprawdzać napięcie spoczynkowe aku i w razie potrzeby doładować.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html
a tutaj znalazłem ciekawy prostowniczek i bardzo mam na niego ochotę:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... y=620&sg=0
W moim aucie wg wlepki powinien być aku 70ah 640A. Kwestia jest taka czy: "powinien być" czy "wystarczy". Katalog Bosch (poniżej) podaje różne wersje do mojego auta i im lepszy (jak zalecają) aku tym większa pojemność.
Akumulatory dla: AUDI A6
A6 2.8, siln. AQD, poj. 2,8, prod. od 11.1998 do 04.2001
Akumulator Bosch S3 0.092.S30.080 S30 08 278x175x190 70Ah, 640A, L-
Akumulator Bosch S4 0.092.S40.080 S40 08 278x175x190 74Ah, 680A, L-
Akumulator Bosch S5 0.092.S50.130 S50 13 353x175x190 100Ah, 830A, L-
Osobiście uważam że warto jest co jakiś czas sprawdzać napięcie spoczynkowe aku i w razie potrzeby doładować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ja zawsze kupuję największy jaki się mieści o największej pojemnościsneer pisze:ciekawy wątek odnośnie większych akumulatorów niż zalecane przez producenta:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html
Bo jak podczas mrozów lub z wiekiem jego pojemność spadnie o powiedzmy połowę to np ze 100ah mam nadal około 50ah, a jak by była 60 to mógłbym nie odpalić auta
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Wydaje mi się, że producenci aut instalują takie akumulatory, jakie "wystarczą". Po co mieliby pakować o większych pojemnościach, skoro to są większe koszty. Przy produkcji milionów sztuk to już są nie lada oszczędności i dzisiaj producenci liczą pieniążki, jak mało kto Poza tym waga. Większe aku waży więcej, a dziś też się dba o to, aby waga pojazdu była możliwie najmniejsza ... wiadomo, mniejsze spalanie, ekologiasneer pisze:z drugiej strony Niemcy w Afryce nie leżą i z jakiś powodów nie montują do nowych aut akumulatorów o tak dużych pojemnościach.
A ja mam takie pytanie do Szanownych Kolegów ... co daje zakodowanie aku? Jak to wpływa na proces ładowania aku? Co dzięki temu elektronika wie lepiej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Ależ producenci aut oszczędzają na czym tylko się da. Wszystkie podzespoły muszą spełniać jakąś założoną minimalną normę, ale uważasz, że nie dało by się lepiej? Oczywiście, że tak.
A jakość aku, dajmy na to 75 Ah, niczym się nie będzie różniła od aku 100 Ah, a niech zaoszczędzą 10 euro na jednym aku tylko, to przy milionie aut wychodzi nam 10 milionów zaoszczędzonego "grosza". A na jednym i drugim aku auto odpali i bedzie jeździć bez problemu, ale już na tym o większej pojemności postoi dłużej pod chmurką bez ladowania. A co producenta interesuje, ile takie auto stoi pod chmurką. To przecież w interesie użytkownika jest dbać o aku później.
Trochę inaczej jest w przypadku aut sportowych. Tu już liczy się waga, więc dba się o pojemnośc (czyt. o wagę) aku
A jakość aku, dajmy na to 75 Ah, niczym się nie będzie różniła od aku 100 Ah, a niech zaoszczędzą 10 euro na jednym aku tylko, to przy milionie aut wychodzi nam 10 milionów zaoszczędzonego "grosza". A na jednym i drugim aku auto odpali i bedzie jeździć bez problemu, ale już na tym o większej pojemności postoi dłużej pod chmurką bez ladowania. A co producenta interesuje, ile takie auto stoi pod chmurką. To przecież w interesie użytkownika jest dbać o aku później.
Trochę inaczej jest w przypadku aut sportowych. Tu już liczy się waga, więc dba się o pojemnośc (czyt. o wagę) aku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
moll mialem jako orginal (czarny) wytrzymal do 2011r czyli 7 lat. Teraz tez mam moll (orginalnego vw/audi) zobaczymy ile ten wytrzyma. Narazie od 2011r jest ok.matitwardy3 pisze:Akumulatory moll:
1. M3 plus k2 (czarny)- bezobsługowy, wkładany na pierwszy montaż, Polecam
2. Kamina start (czarny/biały) - charakteryzuje się wysokim prądem rozruchu
3. Start/stop (czarny) - przystosowany do silników z systemem start/stop
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
akumulator
dziękujemy za reklamę.
metyoo
metyoo
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 14:49 przez lucas33, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga