Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Akumulator żelowy

Elektryka
Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 13 gru 2012, 11:06

ciekawy wątek odnośnie większych akumulatorów niż zalecane przez producenta:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html

a tutaj znalazłem ciekawy prostowniczek i bardzo mam na niego ochotę:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... y=620&sg=0


W moim aucie wg wlepki powinien być aku 70ah 640A. Kwestia jest taka czy: "powinien być" czy "wystarczy". Katalog Bosch (poniżej) podaje różne wersje do mojego auta i im lepszy (jak zalecają) aku tym większa pojemność.


Akumulatory dla: AUDI A6

A6 2.8, siln. AQD, poj. 2,8, prod. od 11.1998 do 04.2001

Akumulator Bosch S3 0.092.S30.080 S30 08 278x175x190 70Ah, 640A, L-
Akumulator Bosch S4 0.092.S40.080 S40 08 278x175x190 74Ah, 680A, L-
Akumulator Bosch S5 0.092.S50.130 S50 13 353x175x190 100Ah, 830A, L-


Osobiście uważam że warto jest co jakiś czas sprawdzać napięcie spoczynkowe aku i w razie potrzeby doładować.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 gru 2012, 20:17

sneer pisze:ciekawy wątek odnośnie większych akumulatorów niż zalecane przez producenta:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html
Ja zawsze kupuję największy jaki się mieści o największej pojemności :)
Bo jak podczas mrozów lub z wiekiem jego pojemność spadnie o powiedzmy połowę to np ze 100ah mam nadal około 50ah, a jak by była 60 to mógłbym nie odpalić auta :(

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 13 gru 2012, 20:32

z drugiej strony Niemcy w Afryce nie leżą i z jakiś powodów nie montują do nowych aut akumulatorów o tak dużych pojemnościach.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 14 gru 2012, 08:31

sneer pisze:z drugiej strony Niemcy w Afryce nie leżą i z jakiś powodów nie montują do nowych aut akumulatorów o tak dużych pojemnościach.
Wydaje mi się, że producenci aut instalują takie akumulatory, jakie "wystarczą". Po co mieliby pakować o większych pojemnościach, skoro to są większe koszty. Przy produkcji milionów sztuk to już są nie lada oszczędności i dzisiaj producenci liczą pieniążki, jak mało kto ;) Poza tym waga. Większe aku waży więcej, a dziś też się dba o to, aby waga pojazdu była możliwie najmniejsza ... wiadomo, mniejsze spalanie, ekologia :p

A ja mam takie pytanie do Szanownych Kolegów ... co daje zakodowanie aku? Jak to wpływa na proces ładowania aku? Co dzięki temu elektronika wie lepiej?

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 14 gru 2012, 08:39

eh, wydaje mi się że tu nie chodzi o oszczędności, szczególnie na takiej podstawowej rzeczy jak akumulator nie oszczędzaliby skoro nie oszczędzają również na innych podzespołach.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 14 gru 2012, 15:55

Ależ producenci aut oszczędzają na czym tylko się da. Wszystkie podzespoły muszą spełniać jakąś założoną minimalną normę, ale uważasz, że nie dało by się lepiej? Oczywiście, że tak.
A jakość aku, dajmy na to 75 Ah, niczym się nie będzie różniła od aku 100 Ah, a niech zaoszczędzą 10 euro na jednym aku tylko, to przy milionie aut wychodzi nam 10 milionów zaoszczędzonego "grosza". A na jednym i drugim aku auto odpali i bedzie jeździć bez problemu, ale już na tym o większej pojemności postoi dłużej pod chmurką bez ladowania. A co producenta interesuje, ile takie auto stoi pod chmurką. To przecież w interesie użytkownika jest dbać o aku później.
Trochę inaczej jest w przypadku aut sportowych. Tu już liczy się waga, więc dba się o pojemnośc (czyt. o wagę) aku ;)

Awatar użytkownika
caruch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 lip 2012, 13:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: caruch » 18 lut 2013, 09:04

uzywalem zelowego w a4 b5
pieknie krecil rozrusznikiem w dodatku zniknely problemy z centralnym zamkiem pneumatycznym pompka lepiej dmuchala

matitwardy3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: matitwardy3 » 19 lut 2013, 09:39

Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze to polecam fabrykę MOLL. Podobno kilka ładnych lat z głowy :>

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 19 lut 2013, 11:28

A jak to jest z tymi MOLL-ami bo niektóre sa białe, inne czarne i czym one się różnią i jakie wybierać?

matitwardy3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: matitwardy3 » 19 lut 2013, 12:38

Akumulatory moll:

1. M3 plus k2 (czarny)- bezobsługowy, wkładany na pierwszy montaż, Polecam <okok>
2. Kamina start (czarny/biały) - charakteryzuje się wysokim prądem rozruchu
3. Start/stop (czarny) - przystosowany do silników z systemem start/stop

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 20 lut 2013, 13:21

matitwardy3 pisze:Akumulatory moll:

1. M3 plus k2 (czarny)- bezobsługowy, wkładany na pierwszy montaż, Polecam <okok>
2. Kamina start (czarny/biały) - charakteryzuje się wysokim prądem rozruchu
3. Start/stop (czarny) - przystosowany do silników z systemem start/stop
moll mialem jako orginal (czarny) wytrzymal do 2011r czyli 7 lat. Teraz tez mam moll (orginalnego vw/audi) zobaczymy ile ten wytrzyma. Narazie od 2011r jest ok.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

matitwardy3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: matitwardy3 » 20 lut 2013, 14:43

Więc tak jak mówiłem, firma i sprzęt jak najbardziej godny polecenia <okok>

lucas33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 lut 2015, 14:20
Lokalizacja: kraków

akumulator

Post autor: lucas33 » 12 lut 2015, 14:21

dziękujemy za reklamę.
metyoo
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 14:49 przez lucas33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 12 lut 2015, 14:49

lucas33, _profil

kluska123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2015, 09:17
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: kluska123 » 15 lut 2015, 11:05

W swojej A4 miałem Moll czarny od 2012 roku i ja z kolei miałem małe problemy z nim...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga