Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AVF 1.9 131 KM] Problem z silnikiem - naprawione :-)

Silniki wysokoprężne
sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

[ AVF 1.9 131 KM] Problem z silnikiem - naprawione :-)

Post autor: sebaal123 » 11 gru 2012, 19:58

Więc przygodę z naprawą zacznę od tego, iż został wyczyszczony zawór EGR oraz została wymieniona turbina na nową ponieważ w starej zapiekła się geometria łopatek, termostat przy okazji...

Wczoraj:
Pojechałem odebrać samochód i ku memu zdziwieniu jest źle - silnik nie ma siły. Obroty wchodzą bardzo powoli i to tylko tylko do 1500. Leci śmierdzący szaro-czarny dym. O ruszeniu z miejsca nie ma mowy w ogóle. Ruszanie kierownicą, wciskanie pedału sprzęgła lub włączenie jakiegoś odbiornika prądu powoduje to, że spada z obrotów i się telepie lub gaśnie. Kiedy wypinam wąż podciśnienia od gruszki turbiny to sztanga porusza się nawet bardzo szybko w każdą stronę. Mechanik rozkłada ręce bo żadnych błędów komputer mu nie pokazuje <załamka>. Fura od mechanika wraca na holu (do mechanika jechała o własnych siłach). Pod blokiem podłączam VAGA - a tu błąd:

- 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-10 - - - Intermittent

Skasowanie nic nie daje więc zrobiłem logi. O BSach prawie nie ma mowy bo szarpie albo gaśnie:
000
001
002 - Test pedału gazu na wyłączonym silniku.
003
004
007
010
011
013
023

Dziś:
Zamówiłem Mass Air Flow Sensor (G70) w InterCars oryginalny (tak jak poprzednik) Bosch wraz z filtrem powietrza Knecht i zadowolony biegnę do domu. Po wymianie masakra :-(. Pali na trachnięcie. Pracuje ok 2-5 sekund i gaśnie. Odpala na trachnięcie i gaśnie. Odpalam i ruszam kierownicą - obroty spadają, szarpie i gaśnie. Odpalam wciskam na sprzęgło - szarpie i gaśnie - to samo z odbiornikami prądu.

Podłączam VAGA - błędów żadnych nie ma ;-(
Nawet dzisiaj logów nie mogę zrobić bo silnik nie pracuje. Paliwo zalane na Orlenie Verva jakaś 1/4 baku. Filtr paliwa wymieniony w październiku tego roku. Pomocy!!!
Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, 17:51 przez sebaal123, łącznie zmieniany 4 razy.

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 11 gru 2012, 20:14

moze mechanik jak zdemontował turbo to zapchał szmate w kolektor(zeby cos nie wpadło) i zapomnił wycianac?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 11 gru 2012, 20:37

Witaj sprawdz czy wszystkie wtyczki sa połączone a szczegulnie od przepływomierza a i jeszcze czy przewody podciśnieniowe są całe

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 11 gru 2012, 21:22

lukwoj21, moze mechanik jak zdemontował turbo to zapchał szmate w kolektor(zeby cos nie wpadło) i zapomnił wycianac?
- Odłączyłem gumę z intercoolera do zaworu EGR żeby ssał sobie wolno i to samo.
Maciek B*, Witaj sprawdz czy wszystkie wtyczki sa połączone a szczegulnie od przepływomierza a i jeszcze czy przewody podciśnieniowe są całe
- sterowanie turbiną działa na 100% ponieważ sztanga się porusza w obu płaszczyznach. Wtyczki są sprawdzone i błędów czujników nie ma.
vippassat, odlacz wtyczke z przeplywki i zobacz jak wtedy pracuje/jezdzi jesli bedzie poprawa to przeplywka(ktora wymieniles <zalamka> ) a jak nie to szukac po kablach do przepływki
- wtyczka od przepływki wyjęta i efekt marny - to samo, ale przy okazji wyskoczył - tak jak to powinien wyskoczyć błąd przepływki.

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 11 gru 2012, 21:44

Miałem coś takiego przy 1,9dci ale pojechałem do gościa na kompa i zrobił w ciągu 30min a powiedział mi ze turbo było przeładowane a sprawdz jeszcze wtyczke od interculera

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 11 gru 2012, 21:58

Maciek B*, Miałem coś takiego przy 1,9dci ale pojechałem do gościa na kompa i zrobił w ciągu 30min a powiedział mi ze turbo było przeładowane a sprawdz jeszcze wtyczke od interculera
- wtyczka sprawdzona i nawet wypięta i zapalony silnik - brak efektu :-( Turbo nie może przeładować ponieważ dla testu zdjąłem wąż IC i jest to samo.

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 11 gru 2012, 23:43

Miałem coś takiego po wymianie silnika. Odpalał i gasł... Wkręcał się góra na 1500 obrotów i to bardzo powoli. Po odczepieniu przewodu od EGR - tego dużego nagle auto ożywało! Też nie wywalał żadnych błędów i też nie wiedziałem o co chodzi. Później okazało się, że był walnięty czujnik od EGRu, ewentualnie przewód od podciśnienia może się odczepił. Raczej z tymi przewodami bym szukał problemu, może mechanik coś zamienił... zwłaszcza, że podciśnienie jest umieszczone blisko turbiny i przewód doprowadzający powietrze do turbo o nie zahacza. Zdejmij plaściory od dopływu powietrza, zdemontuj dopływ do turbo i popatrz na te przewodziki i w razie niepewności zobacz pytaj to powiemy CI jak powinny być podczepione.

Do testów możesz też zamienić czujniki podciśnienia EGRowy z turbinowym dla testu.

Dodam, że z logów wynika, że EGR właściwie nie działa - 003
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 23:47 przez dzban, łącznie zmieniany 1 raz.

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 11 gru 2012, 23:45

Spółka z diabłem,nawet święcona woda nie pomoże.Ale poważnie jak zakończysz poszukiwania napisz co bylo przyczyną.Bardzo jestem ciekawy.
Pozdrawiam :|

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 11 gru 2012, 23:52

dzban, Po odczepieniu przewodu od EGR - tego dużego nagle auto ożywało!
Problem polega na tym, że ja ten duży przewód od IC odłączyłem i nic to nie dało.

Test pedału gazu: 002

1 - Pierwsze odpalenie na zimnym silniku
2 - odpalenie drugie po zgaśnięciu

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 12 gru 2012, 00:39

Nie mogę obejrzeć - filmy są prywatne.
Oczep ten gumowy duży od podciśnienia, dolot powietrza - na metalowej spince możesz zostawić, klapa gasząca jest otwarta tak?

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 12 gru 2012, 00:42

Już możesz obejrzeć filmy. Wąż jest zdjęty cały czas. Klapa jest otwarta cały czas.

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 12 gru 2012, 00:51

Identyczne objawy miałem u siebie... pochodził kilka sekund i gasł. EGR na 100% u Ciebie nie działa. Zaworek N18 wypadało by sprawdzić - podmienić dla testów. Możesz też porządnie wyczyścić EGR (roboty bardzo mało - fist z biedronki do tłuszczu za 5zł sprawdza się idealnie.) Obstawiam na problemy z podciśnieniem jednak to tylko moja sugestia

PS
Bardzo fajny jasny środek! 23.57 na liczniku - siedzisz cały czas w garażu?


Turbinę starą wypieprzyłeś? Ma luzy na wirniku - wzdłużne bądź poprzeczne (te góra dół są gorsze, na boki są akceptowalne)? Kierownice turbo można bardzo łatwo wyczyścić przywracając jej żywotność. Po rozebraniu wyszorowałem nagar (również tym środkiem z biedy) i geometria ożyła - po prostu poprzedni właściciel nie potrafił porządnie od czasu do czasu auta przepalić.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 01:14 przez dzban, łącznie zmieniany 1 raz.

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 12 gru 2012, 01:30

Dobrze gadasz. Nie ma reakcji i w dodatku turbinka i tak nie ładuje tego ciśnienia co powinna. Jest nowa czy nowa regenerowana? Jeśli ta 2 opcja to zastanowiłbym się jeszcze nad ratowaniem starej, oczywiście jeśli wirnik jest w dobrym stanie i nie masz oleju w IC

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 12 gru 2012, 09:03

dzban, Turbinę starą wypieprzyłeś? Ma luzy na wirniku - wzdłużne bądź poprzeczne (te góra dół są gorsze, na boki są akceptowalne)?
- stara została oddana w rozliczeniu. Miała luzy góra dół i puszczała olej dlatego podjąłem decyzję o wymianie a nie czyszczeniu.
zibi06, Nie wiem czy BS-a 011 robiłeś z wypiętym wężykiem, ale porównując ciśnienia ON/OFF to zmienna geometria nie działa.
- robiłem na podłączonych wszystkich wężykach. Dziwne bo gdy wypinałem ręcznie wężyk to sztanga od turbo opadała jakieś 3 cm, a gdy wpinałem go to sztanga natychmiast szła do góry (maksymalnie do tej śruby ograniczającej ruch).

sebaal123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:59
Lokalizacja: Pcim

Post autor: sebaal123 » 12 gru 2012, 11:02

zibi06, Logi to tylko cyferki ale w 011 BS Wskazania na ON masz ok 959 na OFF 971 więc lipa (na OFF zbyt mało)
- może tak być, że zawór N75 i N18 w BSach nie porusza w ogóle sztangą i dlatego taki efekt jest w logach (zawór daje tylko podciśnienie i turbo jest w jednej pozycji tylko), więc gdy zdejmuje wężyk to ciśnienie spada i sztanga opada. Dziś wieczorem po pracy popatrzę na te wężyki jeszcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga