[ AVF 1.9 131 KM] Problem z silnikiem - naprawione :-)
[ AVF 1.9 131 KM] Problem z silnikiem - naprawione :-)
Więc przygodę z naprawą zacznę od tego, iż został wyczyszczony zawór EGR oraz została wymieniona turbina na nową ponieważ w starej zapiekła się geometria łopatek, termostat przy okazji...
Wczoraj:
Pojechałem odebrać samochód i ku memu zdziwieniu jest źle - silnik nie ma siły. Obroty wchodzą bardzo powoli i to tylko tylko do 1500. Leci śmierdzący szaro-czarny dym. O ruszeniu z miejsca nie ma mowy w ogóle. Ruszanie kierownicą, wciskanie pedału sprzęgła lub włączenie jakiegoś odbiornika prądu powoduje to, że spada z obrotów i się telepie lub gaśnie. Kiedy wypinam wąż podciśnienia od gruszki turbiny to sztanga porusza się nawet bardzo szybko w każdą stronę. Mechanik rozkłada ręce bo żadnych błędów komputer mu nie pokazuje <załamka>. Fura od mechanika wraca na holu (do mechanika jechała o własnych siłach). Pod blokiem podłączam VAGA - a tu błąd:
- 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Skasowanie nic nie daje więc zrobiłem logi. O BSach prawie nie ma mowy bo szarpie albo gaśnie:
000
001
002 - Test pedału gazu na wyłączonym silniku.
003
004
007
010
011
013
023
Dziś:
Zamówiłem Mass Air Flow Sensor (G70) w InterCars oryginalny (tak jak poprzednik) Bosch wraz z filtrem powietrza Knecht i zadowolony biegnę do domu. Po wymianie masakra . Pali na trachnięcie. Pracuje ok 2-5 sekund i gaśnie. Odpala na trachnięcie i gaśnie. Odpalam i ruszam kierownicą - obroty spadają, szarpie i gaśnie. Odpalam wciskam na sprzęgło - szarpie i gaśnie - to samo z odbiornikami prądu.
Podłączam VAGA - błędów żadnych nie ma
Nawet dzisiaj logów nie mogę zrobić bo silnik nie pracuje. Paliwo zalane na Orlenie Verva jakaś 1/4 baku. Filtr paliwa wymieniony w październiku tego roku. Pomocy!!!
Wczoraj:
Pojechałem odebrać samochód i ku memu zdziwieniu jest źle - silnik nie ma siły. Obroty wchodzą bardzo powoli i to tylko tylko do 1500. Leci śmierdzący szaro-czarny dym. O ruszeniu z miejsca nie ma mowy w ogóle. Ruszanie kierownicą, wciskanie pedału sprzęgła lub włączenie jakiegoś odbiornika prądu powoduje to, że spada z obrotów i się telepie lub gaśnie. Kiedy wypinam wąż podciśnienia od gruszki turbiny to sztanga porusza się nawet bardzo szybko w każdą stronę. Mechanik rozkłada ręce bo żadnych błędów komputer mu nie pokazuje <załamka>. Fura od mechanika wraca na holu (do mechanika jechała o własnych siłach). Pod blokiem podłączam VAGA - a tu błąd:
- 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Skasowanie nic nie daje więc zrobiłem logi. O BSach prawie nie ma mowy bo szarpie albo gaśnie:
000
001
002 - Test pedału gazu na wyłączonym silniku.
003
004
007
010
011
013
023
Dziś:
Zamówiłem Mass Air Flow Sensor (G70) w InterCars oryginalny (tak jak poprzednik) Bosch wraz z filtrem powietrza Knecht i zadowolony biegnę do domu. Po wymianie masakra . Pali na trachnięcie. Pracuje ok 2-5 sekund i gaśnie. Odpala na trachnięcie i gaśnie. Odpalam i ruszam kierownicą - obroty spadają, szarpie i gaśnie. Odpalam wciskam na sprzęgło - szarpie i gaśnie - to samo z odbiornikami prądu.
Podłączam VAGA - błędów żadnych nie ma
Nawet dzisiaj logów nie mogę zrobić bo silnik nie pracuje. Paliwo zalane na Orlenie Verva jakaś 1/4 baku. Filtr paliwa wymieniony w październiku tego roku. Pomocy!!!
Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, 17:51 przez sebaal123, łącznie zmieniany 4 razy.
- Odłączyłem gumę z intercoolera do zaworu EGR żeby ssał sobie wolno i to samo.lukwoj21, moze mechanik jak zdemontował turbo to zapchał szmate w kolektor(zeby cos nie wpadło) i zapomnił wycianac?
- sterowanie turbiną działa na 100% ponieważ sztanga się porusza w obu płaszczyznach. Wtyczki są sprawdzone i błędów czujników nie ma.Maciek B*, Witaj sprawdz czy wszystkie wtyczki sa połączone a szczegulnie od przepływomierza a i jeszcze czy przewody podciśnieniowe są całe
- wtyczka od przepływki wyjęta i efekt marny - to samo, ale przy okazji wyskoczył - tak jak to powinien wyskoczyć błąd przepływki.vippassat, odlacz wtyczke z przeplywki i zobacz jak wtedy pracuje/jezdzi jesli bedzie poprawa to przeplywka(ktora wymieniles ) a jak nie to szukac po kablach do przepływki
- wtyczka sprawdzona i nawet wypięta i zapalony silnik - brak efektu Turbo nie może przeładować ponieważ dla testu zdjąłem wąż IC i jest to samo.Maciek B*, Miałem coś takiego przy 1,9dci ale pojechałem do gościa na kompa i zrobił w ciągu 30min a powiedział mi ze turbo było przeładowane a sprawdz jeszcze wtyczke od interculera
Miałem coś takiego po wymianie silnika. Odpalał i gasł... Wkręcał się góra na 1500 obrotów i to bardzo powoli. Po odczepieniu przewodu od EGR - tego dużego nagle auto ożywało! Też nie wywalał żadnych błędów i też nie wiedziałem o co chodzi. Później okazało się, że był walnięty czujnik od EGRu, ewentualnie przewód od podciśnienia może się odczepił. Raczej z tymi przewodami bym szukał problemu, może mechanik coś zamienił... zwłaszcza, że podciśnienie jest umieszczone blisko turbiny i przewód doprowadzający powietrze do turbo o nie zahacza. Zdejmij plaściory od dopływu powietrza, zdemontuj dopływ do turbo i popatrz na te przewodziki i w razie niepewności zobacz pytaj to powiemy CI jak powinny być podczepione.
Do testów możesz też zamienić czujniki podciśnienia EGRowy z turbinowym dla testu.
Dodam, że z logów wynika, że EGR właściwie nie działa - 003
Do testów możesz też zamienić czujniki podciśnienia EGRowy z turbinowym dla testu.
Dodam, że z logów wynika, że EGR właściwie nie działa - 003
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 23:47 przez dzban, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem polega na tym, że ja ten duży przewód od IC odłączyłem i nic to nie dało.dzban, Po odczepieniu przewodu od EGR - tego dużego nagle auto ożywało!
Test pedału gazu: 002
1 - Pierwsze odpalenie na zimnym silniku
2 - odpalenie drugie po zgaśnięciu
Identyczne objawy miałem u siebie... pochodził kilka sekund i gasł. EGR na 100% u Ciebie nie działa. Zaworek N18 wypadało by sprawdzić - podmienić dla testów. Możesz też porządnie wyczyścić EGR (roboty bardzo mało - fist z biedronki do tłuszczu za 5zł sprawdza się idealnie.) Obstawiam na problemy z podciśnieniem jednak to tylko moja sugestia
PS
Bardzo fajny jasny środek! 23.57 na liczniku - siedzisz cały czas w garażu?
Turbinę starą wypieprzyłeś? Ma luzy na wirniku - wzdłużne bądź poprzeczne (te góra dół są gorsze, na boki są akceptowalne)? Kierownice turbo można bardzo łatwo wyczyścić przywracając jej żywotność. Po rozebraniu wyszorowałem nagar (również tym środkiem z biedy) i geometria ożyła - po prostu poprzedni właściciel nie potrafił porządnie od czasu do czasu auta przepalić.
PS
Bardzo fajny jasny środek! 23.57 na liczniku - siedzisz cały czas w garażu?
Turbinę starą wypieprzyłeś? Ma luzy na wirniku - wzdłużne bądź poprzeczne (te góra dół są gorsze, na boki są akceptowalne)? Kierownice turbo można bardzo łatwo wyczyścić przywracając jej żywotność. Po rozebraniu wyszorowałem nagar (również tym środkiem z biedy) i geometria ożyła - po prostu poprzedni właściciel nie potrafił porządnie od czasu do czasu auta przepalić.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 01:14 przez dzban, łącznie zmieniany 1 raz.
- stara została oddana w rozliczeniu. Miała luzy góra dół i puszczała olej dlatego podjąłem decyzję o wymianie a nie czyszczeniu.dzban, Turbinę starą wypieprzyłeś? Ma luzy na wirniku - wzdłużne bądź poprzeczne (te góra dół są gorsze, na boki są akceptowalne)?
- robiłem na podłączonych wszystkich wężykach. Dziwne bo gdy wypinałem ręcznie wężyk to sztanga od turbo opadała jakieś 3 cm, a gdy wpinałem go to sztanga natychmiast szła do góry (maksymalnie do tej śruby ograniczającej ruch).zibi06, Nie wiem czy BS-a 011 robiłeś z wypiętym wężykiem, ale porównując ciśnienia ON/OFF to zmienna geometria nie działa.
- może tak być, że zawór N75 i N18 w BSach nie porusza w ogóle sztangą i dlatego taki efekt jest w logach (zawór daje tylko podciśnienie i turbo jest w jednej pozycji tylko), więc gdy zdejmuje wężyk to ciśnienie spada i sztanga opada. Dziś wieczorem po pracy popatrzę na te wężyki jeszcze.zibi06, Logi to tylko cyferki ale w 011 BS Wskazania na ON masz ok 959 na OFF 971 więc lipa (na OFF zbyt mało)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga