[A6 C6] uszkodzenie jednostki sterowania turbo czy pada samo
- fabricjo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
- Imię: Mario
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość
Zajrzałem dzisiaj pod maskę i oczom moim ukazała się rura od turbo do IC, cała w jakimś smarze, albo w oleju i kurzu/brudzie. (na zdjęciu już wyczyszczona)
Pytanie moje, jak ściągnąć ten gumowy łącznik (zaznaczony), bo wydaje mi się, że tutaj jest nieszczelność. Chcę to sprawdzić, albo wyczyścić porządnie.
Próbowałem w jedną i drugą stronę ale nie bardzo schodziło.
Pod tą gumą na rurze metalowej od turbo jest coś jakby gwint.
http://imageshack.us/photo/my-images/688/rurag.jpg/
dodatkowo:
- nie ma żadnych błędów w silniku.
- zrobiłem logi dynamiczne, może tu coś widać
http://vaglog.rtnet.pl/lz17371_70215.html
Pytanie moje, jak ściągnąć ten gumowy łącznik (zaznaczony), bo wydaje mi się, że tutaj jest nieszczelność. Chcę to sprawdzić, albo wyczyścić porządnie.
Próbowałem w jedną i drugą stronę ale nie bardzo schodziło.
Pod tą gumą na rurze metalowej od turbo jest coś jakby gwint.
http://imageshack.us/photo/my-images/688/rurag.jpg/
dodatkowo:
- nie ma żadnych błędów w silniku.
- zrobiłem logi dynamiczne, może tu coś widać
http://vaglog.rtnet.pl/lz17371_70215.html
Wysłany:2012-01-21, 12:33 Odcina moc w 2.0 TDI
Witam serdecznie. Chciałem zapytać o podobny problem, tyle że w 2.0 TDI. Podczas jazdy do 3000 obr /min, kółka jadą i nie brakuje mocy. Po przekroczeniu tej prędkości obrotowej zwłaszcza na 5 i 6 biegu przestaje jechać - znaczny spadek mocy. Na tablicy wskaźników nie wyświetla się żaden błąd. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika problem znika... ale do momentu przekroczenia 3000 obr/min. Dodam iż, turbo jest po kompletnej regeneracji, nowe filtry, i diag VCDS-em w chwili montażu turbo. Słyszałem, że przyczyną może być przetwornik ciśnienia doładowania - czy to prawda? Jeżeli tak to gdzie go szukać i jak to "naparawić" ewentualnie wymienić. Pozdrawiam
Witam serdecznie.
Nawiązując do powyższego postu, poradziłem sobie z problemem. Mianowicie mimo wcześniejszej regeneracji turbo zmienna geometria łopatek nie pracowała w zakresie swojej charakterystyki -" były zapieczone "! Po przeczyszczeniu problem zniknął. Przyczyną tego stanu rzeczy była za " spokojna jazda". Zalecenia: wskazówka obrotomierza nie może schodzić poniżej 2 tys. optimum pomiędzy 2.2 - 3.5 tys:) Samochód stał się naparwdę dynamiczny.
Pozdrawiam
Witam serdecznie. Chciałem zapytać o podobny problem, tyle że w 2.0 TDI. Podczas jazdy do 3000 obr /min, kółka jadą i nie brakuje mocy. Po przekroczeniu tej prędkości obrotowej zwłaszcza na 5 i 6 biegu przestaje jechać - znaczny spadek mocy. Na tablicy wskaźników nie wyświetla się żaden błąd. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika problem znika... ale do momentu przekroczenia 3000 obr/min. Dodam iż, turbo jest po kompletnej regeneracji, nowe filtry, i diag VCDS-em w chwili montażu turbo. Słyszałem, że przyczyną może być przetwornik ciśnienia doładowania - czy to prawda? Jeżeli tak to gdzie go szukać i jak to "naparawić" ewentualnie wymienić. Pozdrawiam
Witam serdecznie.
Nawiązując do powyższego postu, poradziłem sobie z problemem. Mianowicie mimo wcześniejszej regeneracji turbo zmienna geometria łopatek nie pracowała w zakresie swojej charakterystyki -" były zapieczone "! Po przeczyszczeniu problem zniknął. Przyczyną tego stanu rzeczy była za " spokojna jazda". Zalecenia: wskazówka obrotomierza nie może schodzić poniżej 2 tys. optimum pomiędzy 2.2 - 3.5 tys:) Samochód stał się naparwdę dynamiczny.
Pozdrawiam
Dołącze sie do tematu! dzis jechalem do Poznania- tem 34 stopnie, troszke pogonilem auto, ale wszytsko bylo ok. W miescie zapalila mi sie kontrolka silnika, ale jakos wrocic do domu musialem. Auto jechalo normalnie. Po jakims czasie auto przeszlo w tryb awaryjny i przestalo ciagnac. Po Wylaczeniu i wlaczeniu ponownie wszytsko bylo ok. Po powrocie do domumprzeskanowalem auto i wyskoczyl blad w ktorym pisalo o zbyt wysokiej temperaturze w ukladzie sterowania turbo. czyzby chodzilo o plytke? Blad wykasowalem i narazie nie powraca, ale co moze byc tego przyczyna? Jak mozna poleprzyc chlodzenie tego sterownika?
Witam serdecznie.
Problemem tkwi w turbosprężarce. Po wykonaniu regeneracji i ustawieniu właściwego zakresu roboczego kierownic sprężarki, samochodem jedzie się perfekcyjnie. U mnie objawiała się także zbyt głośna pracy "świszczenie" zwłaszcza podczas przyspieszania - obciążenia turbosprężarki. Radzę czym prędzej poszukać kogoś dobrego kto wykonuję regenerację i zrobić usterkę, bo może stać się tak że auto przestanie jechać a turbo będzie fioletowe! W tym przypadku nie wolno gazować i próbować "rozruszać" kierownic. Na koniec w zasadzie to stare jak świat ale pamiętaj o tym aby nie obciążać silnika i równomiernie dogrzewaj zimny motor (wskazany mały obieg ogrzewania wewnętrznego kabiny ) a podczas jazdy w obecnych wysokich temperaturach min 30 sek pracy na biegu jałowym aby ją wystudzić.
Pozdrawiam i pozwodzenia
Problemem tkwi w turbosprężarce. Po wykonaniu regeneracji i ustawieniu właściwego zakresu roboczego kierownic sprężarki, samochodem jedzie się perfekcyjnie. U mnie objawiała się także zbyt głośna pracy "świszczenie" zwłaszcza podczas przyspieszania - obciążenia turbosprężarki. Radzę czym prędzej poszukać kogoś dobrego kto wykonuję regenerację i zrobić usterkę, bo może stać się tak że auto przestanie jechać a turbo będzie fioletowe! W tym przypadku nie wolno gazować i próbować "rozruszać" kierownic. Na koniec w zasadzie to stare jak świat ale pamiętaj o tym aby nie obciążać silnika i równomiernie dogrzewaj zimny motor (wskazany mały obieg ogrzewania wewnętrznego kabiny ) a podczas jazdy w obecnych wysokich temperaturach min 30 sek pracy na biegu jałowym aby ją wystudzić.
Pozdrawiam i pozwodzenia
na poczatek odkrec komputer wyciagnij biala wtyczke przesmaruj contoxem i bedzie dzialac czesta bardzo tam jest problem ze stykiem i auto przechodzi w tryb awaryjny mialem tak juz w kilku modelach zawsze pomaga
Ci co piją są dla mnie niczym ............................................................................................. NICZYM PRZYJACIELE !!!!!
w srodku jest biala odkrec dekiel kompa konkretnie moglem pomieszac wtyczke z przewodem ktorys napewno jest bialy i to wlasnie ten ostatnio pol roku temu to robilem czy lepiej i nie pamietam czy wtyczka byla biala czy przewod bialy ale to musi byc to u mnie pomoglo
Ci co piją są dla mnie niczym ............................................................................................. NICZYM PRZYJACIELE !!!!!
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Witam wszystkich forumowiczow
mam taki dziwny problem z turbina, otoz po jej regeneracji auto jedzie ma moc ale jak by taka dziwna caly czas odczuwam jak by cos ciagnelo mnie za tyl samochodu wstecz jak ciag wsteczny w silnikach samolotu przy hamowaniu, tzn jak by silnikiem hamowal caly czas, wczesniej tego niebylo,
jakies sugestje???
mam taki dziwny problem z turbina, otoz po jej regeneracji auto jedzie ma moc ale jak by taka dziwna caly czas odczuwam jak by cos ciagnelo mnie za tyl samochodu wstecz jak ciag wsteczny w silnikach samolotu przy hamowaniu, tzn jak by silnikiem hamowal caly czas, wczesniej tego niebylo,
jakies sugestje???
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga