Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] uszkodzenie jednostki sterowania turbo czy pada samo

Silniki wysokoprężne
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 27 sty 2012, 08:49

połowa turbo jest zakryta taką kanciastą blachą.... musisz zaglądnąć pod nią.

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 27 sty 2012, 16:47

Zajrzałem dzisiaj pod maskę i oczom moim ukazała się rura od turbo do IC, cała w jakimś smarze, albo w oleju i kurzu/brudzie. (na zdjęciu już wyczyszczona)
Pytanie moje, jak ściągnąć ten gumowy łącznik (zaznaczony), bo wydaje mi się, że tutaj jest nieszczelność. Chcę to sprawdzić, albo wyczyścić porządnie.
Próbowałem w jedną i drugą stronę ale nie bardzo schodziło.
Pod tą gumą na rurze metalowej od turbo jest coś jakby gwint.

http://imageshack.us/photo/my-images/688/rurag.jpg/

dodatkowo:
- nie ma żadnych błędów w silniku.
- zrobiłem logi dynamiczne, może tu coś widać ??
http://vaglog.rtnet.pl/lz17371_70215.html

Awatar użytkownika
misiek209
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:38
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: misiek209 » 03 mar 2012, 14:46

Wysłany:2012-01-21, 12:33 Odcina moc w 2.0 TDI

Witam serdecznie. Chciałem zapytać o podobny problem, tyle że w 2.0 TDI. Podczas jazdy do 3000 obr /min, kółka jadą i nie brakuje mocy. Po przekroczeniu tej prędkości obrotowej zwłaszcza na 5 i 6 biegu przestaje jechać - znaczny spadek mocy. Na tablicy wskaźników nie wyświetla się żaden błąd. Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika problem znika... ale do momentu przekroczenia 3000 obr/min. Dodam iż, turbo jest po kompletnej regeneracji, nowe filtry, i diag VCDS-em w chwili montażu turbo. Słyszałem, że przyczyną może być przetwornik ciśnienia doładowania - czy to prawda? Jeżeli tak to gdzie go szukać i jak to "naparawić" ewentualnie wymienić. Pozdrawiam

Witam serdecznie.

Nawiązując do powyższego postu, poradziłem sobie z problemem. Mianowicie mimo wcześniejszej regeneracji turbo zmienna geometria łopatek nie pracowała w zakresie swojej charakterystyki -" były zapieczone "! Po przeczyszczeniu problem zniknął. Przyczyną tego stanu rzeczy była za " spokojna jazda". Zalecenia: wskazówka obrotomierza nie może schodzić poniżej 2 tys. optimum pomiędzy 2.2 - 3.5 tys:) Samochód stał się naparwdę dynamiczny.
Pozdrawiam

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 19 sie 2012, 16:30

Dołącze sie do tematu! dzis jechalem do Poznania- tem 34 stopnie, troszke pogonilem auto, ale wszytsko bylo ok. W miescie zapalila mi sie kontrolka silnika, ale jakos wrocic do domu musialem. Auto jechalo normalnie. Po jakims czasie auto przeszlo w tryb awaryjny i przestalo ciagnac. Po Wylaczeniu i wlaczeniu ponownie wszytsko bylo ok. Po powrocie do domumprzeskanowalem auto i wyskoczyl blad w ktorym pisalo o zbyt wysokiej temperaturze w ukladzie sterowania turbo. czyzby chodzilo o plytke? Blad wykasowalem i narazie nie powraca, ale co moze byc tego przyczyna? Jak mozna poleprzyc chlodzenie tego sterownika?

Awatar użytkownika
misiek209
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:38
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: misiek209 » 19 sie 2012, 17:01

Witam serdecznie.

Problemem tkwi w turbosprężarce. Po wykonaniu regeneracji i ustawieniu właściwego zakresu roboczego kierownic sprężarki, samochodem jedzie się perfekcyjnie. U mnie objawiała się także zbyt głośna pracy "świszczenie" zwłaszcza podczas przyspieszania - obciążenia turbosprężarki. Radzę czym prędzej poszukać kogoś dobrego kto wykonuję regenerację i zrobić usterkę, bo może stać się tak że auto przestanie jechać a turbo będzie fioletowe! W tym przypadku nie wolno gazować i próbować "rozruszać" kierownic. Na koniec w zasadzie to stare jak świat ale pamiętaj o tym aby nie obciążać silnika i równomiernie dogrzewaj zimny motor (wskazany mały obieg ogrzewania wewnętrznego kabiny ) a podczas jazdy w obecnych wysokich temperaturach min 30 sek pracy na biegu jałowym aby ją wystudzić.

Pozdrawiam i pozwodzenia

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 19 sie 2012, 17:27

misiek209, Pytanie czy turbo wymaga regeneracji czy tez sie dzieje cos ze sterownikiem....

Awatar użytkownika
misiek209
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 lut 2011, 14:38
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: misiek209 » 19 sie 2012, 18:44

W moim przypadku i silniku 2.0 TDI BRE był to problem tylko turbosprężarki. Regeneracja pomogła w 100%.
Sterownik miał jedynie błąd ciśnienia doładowania który został wykasowany.

Awatar użytkownika
djdolar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2011, 15:48
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: djdolar » 03 wrz 2012, 00:25

na poczatek odkrec komputer wyciagnij biala wtyczke przesmaruj contoxem i bedzie dzialac czesta bardzo tam jest problem ze stykiem i auto przechodzi w tryb awaryjny mialem tak juz w kilku modelach zawsze pomaga
Ci co piją są dla mnie niczym ............................................................................................. NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 03 wrz 2012, 00:44

misiek209, ty masz sprezarke sterowana podcisnieniem my mamy sterowana sterownikiem elektronicznym!djdolar, - w a6c6? wtyczke przy kompie? do kompa widze ze dochodza 2 wtyczki czarne:)

Awatar użytkownika
djdolar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2011, 15:48
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: djdolar » 03 wrz 2012, 00:48

w srodku jest biala odkrec dekiel kompa konkretnie moglem pomieszac wtyczke z przewodem ktorys napewno jest bialy i to wlasnie ten ostatnio pol roku temu to robilem czy lepiej i nie pamietam czy wtyczka byla biala czy przewod bialy ale to musi byc to u mnie pomoglo
Ci co piją są dla mnie niczym ............................................................................................. NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 03 wrz 2012, 01:37

djdolar, no ale z opisu widze ze ty masz inne auto niz ja i inny silnik-do sterownika silnika przychodza dwie grube wtyczki , kazda z pekiem przewodow.

Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

Post autor: mtrdk » 12 wrz 2012, 15:40

fenomenalny A jakiej firmy masz turbosprezarke Garret czy KKK?
Gdzies na forum czytalem ze sterowniki od Garret (plastikowa obudowa) padaja ze wzgledu na temp.
Pozdr.
Mariusz

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 12 wrz 2012, 15:47

Mam juz naprawione:) dziekuje za pomoc:)

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 10 gru 2012, 22:04

a co bylo przyczyna i jak sie udalo naprawic?

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Post autor: jacob » 30 gru 2012, 03:02

Witam wszystkich forumowiczow

mam taki dziwny problem z turbina, otoz po jej regeneracji auto jedzie ma moc ale jak by taka dziwna caly czas odczuwam jak by cos ciagnelo mnie za tyl samochodu wstecz jak ciag wsteczny w silnikach samolotu przy hamowaniu, tzn jak by silnikiem hamowal caly czas, wczesniej tego niebylo,

jakies sugestje???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga