Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

tnie oponę z tyłu.

Zawieszenie
pawel84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 17:49
Lokalizacja: Rzeszów

tnie oponę z tyłu.

Post autor: pawel84 » 03 gru 2012, 19:08

witam. zauwazyłem że ścina mi lewa tylną oponę. wczesniej wszystko było ok, w nic nie udezyłem, amorki wymienione 20 tys temu, nie wiem, może po wymianie spręzyn na eibachy -30mm cos się pozmieniało? dlaczego tylko jedno koło?

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 04 gru 2012, 10:13

kiedy te eibachy zamieniałeś?

pawel84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 17:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawel84 » 04 gru 2012, 18:43

jakieś 5tyś temu, nie wiem, może trzeba by zrobic geometrię po zmianie spręzyn?

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 04 gru 2012, 18:52

Wypadalo by :)

pawel84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 17:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawel84 » 04 gru 2012, 20:11

nie byłem pewny, przeciez nie wymontowywałem zawieszenia, tylko same amorki ze spręzynami. w A6 z tyłu da sie zbieznoś ustawić?

rafall79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 06 gru 2012, 16:13
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: rafall79 » 07 gru 2012, 01:36

Mam ten sam problem tyle ze z prawej jak i z lewej strony przy oponach 245/40/18 i zawieszeniu -50 mm.Pojechalem na geometrie i wyszlo ze mam wszystko w normie. <mysli> Z tylu na belce wleczonej nie ustawisz ani kata pochylenia ani zbierznosci.Jedynie co mozesz zrobic to ustawic polozenie belki wzgledem osi pojazdu.
A geometrie to i tak warto zrobic

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 gru 2012, 09:32

rafall79 pisze:Mam ten sam problem tyle ze z prawej jak i z lewej strony przy oponach 245/40/18 i zawieszeniu -50 mm.Pojechalem na geometrie i wyszlo ze mam wszystko w normie. <mysli> Z tylu na belce wleczonej nie ustawisz ani kata pochylenia ani zbierznosci.Jedynie co mozesz zrobic to ustawic polozenie belki wzgledem osi pojazdu.
A geometrie to i tak warto zrobic
U Ciebie to efekt pracy opony na dużym negatywie, to wynik obniżenia zawieszenia :( - coś za coś :)

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 07 gru 2012, 23:11

Zagór, bez jaj że 50mm to duży negatyw bo obniżył, przecież to fabrycznie tak auta powinny wychodzić. Troszkę oponę może ciąć bo faktycznie koło jest bardziej pochylone, ale bez przesady, ja w poprzednim aucie nie zauważyłem nadmiernego cięcia opony od środka, a 50 mm to miałem od sanek do ziemi ;p

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 gru 2012, 00:42

truckman pisze:Zagór, bez jaj że 50mm to duży negatyw bo obniżył, przecież to fabrycznie tak auta powinny wychodzić. Troszkę oponę może ciąć bo faktycznie koło jest bardziej pochylone, ale bez przesady, ja w poprzednim aucie nie zauważyłem nadmiernego cięcia opony od środka, a 50 mm to miałem od sanek do ziemi ;p
Jeśli geometria układu jezdnego jest OK, to niestety nic innego nie może wycinać wewnętrznej strony opony.
-50 moim zdaniem to dużo. Na ile zmienił się negatyw po obniżeniu, trzeba by sprawdzić, ale zakładając że wszystkie inne parametry układu jezdnego są w normie, to tylko to może mieć wpływ.
Oczywiście można założyć, że koła tylnej osi są rozbieżne, efekt na oponach będzie ten sam.
Ale kolega rafall79 napisał, że na goemetrii był - wszystko w normie.

pawel84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 17:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawel84 » 08 gru 2012, 14:44

u mnie scina zewnetrzną część opony

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 gru 2012, 15:50

pawel84 pisze:u mnie scina zewnetrzną część opony
Leć na geometrię, coś musi być nie tak, wyjdzie co w czasie badania, jeśli tnie zewnętrzną cześć to jakimś cudem (coś w zawiasie poległo) to koło ma za dużą zbieżność.

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 08 gru 2012, 23:31

-50 moim zdaniem to dużo. Na ile zmienił się negatyw po obniżeniu, trzeba by sprawdzić, ale zakładając że wszystkie inne parametry układu jezdnego są w normie, to tylko to może mieć wpływ.
Teraz już wiemy że koledze od zewnątrz tnie, więc obniżenie na to nie wpływa, bo koło przy obniżaniu idzie do środka, ale przy belce i tak za duży negatyw nie powstaje.


Banalne pytanie, jak powietrze w oponie? <mysli>

rafall79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 06 gru 2012, 16:13
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: rafall79 » 09 gru 2012, 01:36

Teraz mam kolce ale latem ze 2,3.Czy to malo czy duzo ciezko stwierdzic.Instrukcji do tej wagi i szerokosci opony.Zdaje sie ze masz wiecej doswiadczenie wiec prosze o wytyczne :)

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 09 gru 2012, 03:30

raczej norma, z tego co zauważyłem to albo ktoś daje dużo powietrza, albo nie zależnie od rozmiaru właśnie od 2.0 do 2.5 :)

Skup się na gumach w belce jak sugerujeZagór.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 gru 2012, 09:10

truckman pisze:
-50 moim zdaniem to dużo. Na ile zmienił się negatyw po obniżeniu, trzeba by sprawdzić, ale zakładając że wszystkie inne parametry układu jezdnego są w normie, to tylko to może mieć wpływ.
Teraz już wiemy że koledze od zewnątrz tnie, więc obniżenie na to nie wpływa, bo koło przy obniżaniu idzie do środka, ale przy belce i tak za duży negatyw nie powstaje.


Banalne pytanie, jak powietrze w oponie? <mysli>
Powstało lekkie zamieszanie :)
Jednemu koledze (założyciel wątku) tnie jedną oponę od zewnątrz - tu zdecydowanie sprawdzenie belki da odpowiedź, ale pewnie jakiś silenblock poległ :(
Drugiemu, co się dokleił do watku z podobnym problemem tnie dwie - nie napisał, jak :(, ale podejrzewam, że od wewnątrz, właśnie ze względu na negatyw :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga