tnie oponę z tyłu.
tnie oponę z tyłu.
witam. zauwazyłem że ścina mi lewa tylną oponę. wczesniej wszystko było ok, w nic nie udezyłem, amorki wymienione 20 tys temu, nie wiem, może po wymianie spręzyn na eibachy -30mm cos się pozmieniało? dlaczego tylko jedno koło?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Mam ten sam problem tyle ze z prawej jak i z lewej strony przy oponach 245/40/18 i zawieszeniu -50 mm.Pojechalem na geometrie i wyszlo ze mam wszystko w normie.
Z tylu na belce wleczonej nie ustawisz ani kata pochylenia ani zbierznosci.Jedynie co mozesz zrobic to ustawic polozenie belki wzgledem osi pojazdu.
A geometrie to i tak warto zrobic

A geometrie to i tak warto zrobic
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U Ciebie to efekt pracy opony na dużym negatywie, to wynik obniżenia zawieszeniarafall79 pisze:Mam ten sam problem tyle ze z prawej jak i z lewej strony przy oponach 245/40/18 i zawieszeniu -50 mm.Pojechalem na geometrie i wyszlo ze mam wszystko w normie.Z tylu na belce wleczonej nie ustawisz ani kata pochylenia ani zbierznosci.Jedynie co mozesz zrobic to ustawic polozenie belki wzgledem osi pojazdu.
A geometrie to i tak warto zrobic


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli geometria układu jezdnego jest OK, to niestety nic innego nie może wycinać wewnętrznej strony opony.truckman pisze:Zagór, bez jaj że 50mm to duży negatyw bo obniżył, przecież to fabrycznie tak auta powinny wychodzić. Troszkę oponę może ciąć bo faktycznie koło jest bardziej pochylone, ale bez przesady, ja w poprzednim aucie nie zauważyłem nadmiernego cięcia opony od środka, a 50 mm to miałem od sanek do ziemi
-50 moim zdaniem to dużo. Na ile zmienił się negatyw po obniżeniu, trzeba by sprawdzić, ale zakładając że wszystkie inne parametry układu jezdnego są w normie, to tylko to może mieć wpływ.
Oczywiście można założyć, że koła tylnej osi są rozbieżne, efekt na oponach będzie ten sam.
Ale kolega rafall79 napisał, że na goemetrii był - wszystko w normie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Teraz już wiemy że koledze od zewnątrz tnie, więc obniżenie na to nie wpływa, bo koło przy obniżaniu idzie do środka, ale przy belce i tak za duży negatyw nie powstaje.-50 moim zdaniem to dużo. Na ile zmienił się negatyw po obniżeniu, trzeba by sprawdzić, ale zakładając że wszystkie inne parametry układu jezdnego są w normie, to tylko to może mieć wpływ.
Banalne pytanie, jak powietrze w oponie?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Powstało lekkie zamieszanietruckman pisze:Teraz już wiemy że koledze od zewnątrz tnie, więc obniżenie na to nie wpływa, bo koło przy obniżaniu idzie do środka, ale przy belce i tak za duży negatyw nie powstaje.-50 moim zdaniem to dużo. Na ile zmienił się negatyw po obniżeniu, trzeba by sprawdzić, ale zakładając że wszystkie inne parametry układu jezdnego są w normie, to tylko to może mieć wpływ.
Banalne pytanie, jak powietrze w oponie?

Jednemu koledze (założyciel wątku) tnie jedną oponę od zewnątrz - tu zdecydowanie sprawdzenie belki da odpowiedź, ale pewnie jakiś silenblock poległ

Drugiemu, co się dokleił do watku z podobnym problemem tnie dwie - nie napisał, jak

