Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] 4.2 ARS gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłod

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[ A6 C5] 4.2 ARS gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłod

Post autor: długas » 05 gru 2012, 15:49

Panowie.Padł mi czujnik temperatury cieczy chłodzącej i stąd moje pytania.Gzdie on jest (silnik v8) i czy łatwo go samemu wymienić.Z góry dzięki <lol>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 05 gru 2012, 16:24

Czujnik wymienić łatwo bo jest on zabezpiecznony tylko plastikową zawleczką. Znajduje się on z tyłu silnika (od strony kabiny) tak po środku, musisz rozebrać plastikowe rury od dolotu powietrza i tam go poszukać. Najlepeiej kab być miał Etkę i sobie obejrzał, to od razu mógłbyś go zlokalizować.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 05 gru 2012, 18:35

Acha,czyli od góry,nie trzeba schodzić do kanału :]
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

kkarol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: kkarol » 06 gru 2012, 08:46

mimo ze jest zabezpieczony tylko zawleczka to moze byc porzadnie zapieczony
przygotuj dobre kombinerki zeby go wyrwac
:>

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 06 gru 2012, 09:17

Tak od góry

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Post autor: Zajec » 06 gru 2012, 12:50

kkarol pisze:mimo ze jest zabezpieczony tylko zawleczka to moze byc porzadnie zapieczony
przygotuj dobre kombinerki zeby go wyrwac
:>
Zdecydowanie, ja ze swoim ponad godzinę walczyłem. Bałem się kombinerkami za bardzo kombinować, zeby nie urwać plastiku. Zobacz mój wątek Błąd i wymiana czujnika G62. Masz tam też trochę zdjęć - zarówno miejsca czujnika jak i z jego wymiany.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 06 gru 2012, 13:29

Dzięki.jak będę wymieniał to porobię zdjęcia ale narazie trochę mrozno i chyba przełożę wymianę na jakiś czas(myślę że nic złego się nie stanie z tego powodu) <mysli>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 06 gru 2012, 13:49

Jeśli uszkodzony jest czujnik temperatury to nie będziesz mieć wskazania nagrzania silnika i tylko to, albo jak ja miałem raz czujnik wskazywał a raz nie. Nic innego i złego się nie działo z silnikiem.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 06 gru 2012, 14:24

Od początku mi coś nie pasowało.Temperatura"podnosiła się" powoli a od 70 gwałtownie na 90.Teraz już wogóle nie drgnie-wskazówka leży cały czas na 0.Vag pokazał w zegarach błąd czujnika,w silniku nic.

[ Dodano: 2012-12-06, 14:27 ]
Zajec, jak ściągnołeś gniazdo z czujnika to jeszcze chyba jakąś zawleczkę trzeba zdjąć-jak najlepiej do tego podejść?Srubokrętem czy jakoś inaczej <mysli>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Post autor: Zajec » 06 gru 2012, 15:25

długas pisze:Zajec, jak ściągnołeś gniazdo z czujnika to jeszcze chyba jakąś zawleczkę trzeba zdjąć-jak najlepiej do tego podejść?Srubokrętem czy jakoś inaczej <mysli>
W pierwszej kolejności spuściłem płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego do butelki. Nie wiem czy coś to pomogło, ale w każdym razie po wyjęciu czujnika nic płynu mi nie wyleciało (z miejsca gdzie jest czujnik).

Następnie ściągnąłem zawleczkę (jest na pierwszym zdjęciu w moim temacie, taka czarna klamra). Schodzi prosto, to taki delikatny zatrzask, musisz tylko ją ciągnąć "od" czujnika. Albo palcami, albo kombinerkami, albo śrubokrętem na zasadzie dźwigni.

Potem odpiąłem wtyczkę od czujnika, żeby móc go rozruszać i wyciągnąć - tak jak mówiłem był z tym problem. Nie ma on żadnego dodatkowego mocowania, po prostu się zapiekł strasznie. Trzymany jest tylko przez tę klamerkę (którą opisałem), choć ja już naprawdę podejrzewałem że u mnie jest osadzony na stałe :P

Czujnik kupiłem dla spokoju w ASO plus dodatkowo wziąłem uszczelkę o-ring (kilka złotych), żeby starej nie instalować. Mój oryginalny czujnik był czarny, nowy jest zielony, także nie przejmuj się jak będziesz miał inny kolor w samochodzie a inny kupisz.
Teraz sobie uświadomiłem że nie przesmarowałem niczym uszczelki (płynem do naczyń czy czymś), ale mam nadzieję że jakoś będzie się trzymać.


Dużym problemem u mnie było też dostanie się do czego czujnika. Niestety zdjęcie z dolotu powietrza tego karbowanego odcinka nie odsłoniło czujnika. Musiałem zdjąć ten kolejny odcinek, ten bliżej silnika (nie przepływomierz który jest wcześniej). On się trzyma na jednej łatwo dostępnej śrubie i jednej paskudnie dostępnej typu imbus. Klucz musiałem wsadzić od strony ściany grodziowej, bez profesjonalnego klucza (takiego zginanego i z możliwością "cofania"), odkręcenie jej zajęło mi z 10 minut.


Mi bardzo pomógł DIY z audizine: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ure-sensor . U mnie dolot jest ciut inny i nie musiałem zdejmować tej dodatkowej osłony, ani ściągać tego elementu z przewodu podciśnienia. Bardzo dobrze jednak widać tam gdzie jest ta paskudna śruba o której pisałem (zobacz zdjęcie pod "There is one bolt holding on the tube leading into the throttle body. Use a 5mm allen head socket and a ratchet with a swivel head. you may be able to do this with a standard ratchet, but the swivel head is pretty much necessary. Its a very long bolt!!!!!").

Możesz też zobaczyć:
http://www.audiworld.com/tech/eng66.shtml
http://www.cenzura/vb/a4-a4-cabr ... guide.html
chociaż mi one akurat nie pomogły ze względu na inne miejsce czujnika.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2012, 15:37 przez Zajec, łącznie zmieniany 2 razy.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 06 gru 2012, 15:35

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i cenne rady <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga