Witam
Mam prośbę o poradę.
Od początku posiadania mojej A6 po włączeniu zapłonu ale przed uruchomieniem silnika pojawiał się taki krótki dźwięk który mi kojarzył się z załączająca się pompa paliwa, przynajmniej tak mi się wydawało (Zaznaczam że nie jestem znawcą tematu). Od wczoraj włączam zapłon ale jest cisza. Auto pali, jeździ i nie zauważyłem jakiś innych zmian. A może nic nie powinno być słychać i coś się naprawiło?
Pytanie moje, czy mam się tym przejmować?
pozdrawiam
[ AWX 1.9 131 KM] brak dzwięku załączającej się pompy paliwa
[ AWX 1.9 131 KM] brak dzwięku załączającej się pompy paliwa
Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 22:11 przez Damiancki, łącznie zmieniany 1 raz.
daniel1997 pisze:Damiancki, szwagier ma taki sam rocznik i silnik zawsze przed odpaleniem słychać pompepodłącz auto pod komputer sprawdź czy coś wywali
W przyszłym tygodniu tak zrobię. Mam daleki wyjazd i niespodzianki nie są mi potrzebne

Może jednak nie trzeba się przejmować, niby wszystko działa?
Co fachowcy o tym sądzą?
130TDI pisze:Jak masz dużo paliwa w baku to pompki nie słychać.
Też raz się zastanawiałem gdzie znikł charakterystyczny dźwięk pompki, a tu okazało się że miałem ponad 50 l w baku i dopiero pompka odezwała się blisko połowy baku.
Często z racji zawodowych wyjazdów zalewam do pełna i z pewnością ten dźwięk był również przy zbiorniku na full. Jest dość głośny i od razu rzuciło mi się w uszy, że go nie słychać. Ale może coś się zmieniło. Spalę paliwko i jak poniżej połowy zbiornika znowu się pojawi dam znać. Dzięki za sugestie.
Kiedys moj kolega mial idntyczny problem, a to raz bylo slychac to "bulgotanie" raz nie, ale z autem bylo wszystko ok. Az kturegos dnia nie odpalilo wszscy dopatrywali sie przyczyny w tej wlasnie papie, az w koncu jeden kumaty gosc zdiagnozowal problem i usuna usterke. Przyczyna byl pompowtrysk ktory sie nie napelnial albo za malo sie napelnial po przekreceniu zaplonu. Prawdopodobnie przyczyna tego problemu byl poprzedni mechanik ktory wymienial uszczelniacze na pompkach i po zamontowaniu zle go wyregulowal sruba regulujaca byla wkrecona tylko o jeden obrot. Po prawidlowym wyregulowaniu pompki wszystko wrocilo do normy, "bulgotanie" przy kazdym starcie silnika.
Zdaje się że miałeś rację130TDI pisze:Jak masz dużo paliwa w baku to pompki nie słychać.
Też raz się zastanawiałem gdzie znikł charakterystyczny dźwięk pompki, a tu okazało się że miałem ponad 50 l w baku i dopiero pompka odezwała się blisko połowy baku.
Paliwa jest teraz poniżej połowy zbiornika i pompka zaczyna być słyszalna przy włączaniu zapłonu. Tak więc wygląda na to że wszystko jest OK.
