[ A6 C6] Klimatyzacja - ECON
[ A6 C6] Klimatyzacja - ECON
Witam!
Może mi ktoś wyjaśnić na czym polega funkcja ECON ?
Może mi ktoś wyjaśnić na czym polega funkcja ECON ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
nie!!
Na wyłączeniu klimatyzacji...sprężarka pracuje cały czas, tylko elektrozawór jest ustawiony w pozycji pozwalającej na swobodny przepływ czynnika bez ciśnienia pomiędzy tłokami sprężarki
od około 2001 roku wszyscy producenci zmienili typ sprężarki na taki, która pracuje cały czas co zapobiega zacieraniu kompresora... już nie ma sprzęgła rozłączającego kompresor... coraz więcej aut posiada ten typ...a już na pewno nasze oooo
polecam ten artykuł... http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyz ... netycznym/
nie wolno po wymianie kompresora zakładać paska wielorowkowego jeśli w układzie nie ma czynnika. lub układ jest rozszczelniony....
Na wyłączeniu klimatyzacji...sprężarka pracuje cały czas, tylko elektrozawór jest ustawiony w pozycji pozwalającej na swobodny przepływ czynnika bez ciśnienia pomiędzy tłokami sprężarki
od około 2001 roku wszyscy producenci zmienili typ sprężarki na taki, która pracuje cały czas co zapobiega zacieraniu kompresora... już nie ma sprzęgła rozłączającego kompresor... coraz więcej aut posiada ten typ...a już na pewno nasze oooo
polecam ten artykuł... http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyz ... netycznym/
nie wolno po wymianie kompresora zakładać paska wielorowkowego jeśli w układzie nie ma czynnika. lub układ jest rozszczelniony....
Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 20:53 przez dukosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
dodałem artykuł poczytaj...jestem świeżo po wymianie kompresora i studiowałem 2 miesiące dlaczego mechanik mi zatarł ....a właściwie ja sam...bo oddał mi bez gazu, założył oczywiście pasek!!!
mało co, zatarł bym nową!!!
a jechałem tylko do norauto nabić. gdyż sam sobie ją wymieniłem...
nowe sprężarki są na sprzęgłach zrywalnych....w momencie większego oporu, zostaje zerwany napęd paska wielorowkowego, wał kręci kołem pasowym a kompresor stoi....
na zdjęciach ładnie to pokazali.
mało co, zatarł bym nową!!!
a jechałem tylko do norauto nabić. gdyż sam sobie ją wymieniłem...
zajrzyj pod maskę i rozłączaj przyciskiem ECO...to się przekonasz....powiedz co zobaczyłeś?Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym uniemożliwiają także jazdę samochodem w przypadku niesprawnego układu. Sprężarka nie podłączona do układu, nie może być eksploatowana dłużej niż 5-10 minut nawet jeśli została zalana olejem. Wynika to z ciągłej pracy układu tłokowo-korbowego, a prowadzi do jej uszkodzenia
nowe sprężarki są na sprzęgłach zrywalnych....w momencie większego oporu, zostaje zerwany napęd paska wielorowkowego, wał kręci kołem pasowym a kompresor stoi....
na zdjęciach ładnie to pokazali.
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
dukosz, może powiem inaczej... miałem przekonanie, że sprężarka smarowana jest tylko wtedy, gdy działa bez trybu ECON... w szczególności np. zaworki w układzie klimatyzacji itp. Ale nie czuję się specjalistą od tego układu, więc nie będę zbytnio dyskutował
[ Dodano: 2012-12-03, 21:13 ]

[ Dodano: 2012-12-03, 21:13 ]
Nie, chodzi o to, że sprężarka jest dalej smarowana... wg. kolegi dukoszIbiza6J0 pisze:Czyli jednym słowem jeśli włącze ECON to odpala się klima ?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
nie, włączasz tryb ekonomiczny
układ oszczędza paliwo, nie chłodzi powietrza poniżej temperatury otoczenia.
oczywiście może działać razem z trybem AUTO, który wygodnie steruje temperaturą w środku i utrzymuje zadaną wartość przez cały czas podróży.
[ Dodano: 2012-12-03, 21:20 ]
jeśli jednak jest starego typu, właśnie tak działa...układ jest smarowany w momencie załączenia sprzęgła...
problemem był rozruch pozimowy, kiedy wielu kierowców nie używało bo np. zapomniało co jakiś czas załączyć układ celem przesmarowania...na wielu forach ten problem jest poruszany....
od momentu zastosowania nowego typu problem zniknął....ale za to pojawił się nowy, nie mniej groźny....nieszczelny układ momentalnie zaciera sprężarkę!!!!
dlatego, jeśli zauważyliśmy bardzo słabe chłodzenie i podejrzewamy szybki ubytek czynnika należy zlecić najpierw wpuszczenie kontrastu UV celem wykrycia nieszczelności...zabieg kosztuje niewiele...sprężarka minimum 300€ plus osuszacz i dławik rozprężny...o czyszczeniu układu nie wspomnę.
układ oszczędza paliwo, nie chłodzi powietrza poniżej temperatury otoczenia.
oczywiście może działać razem z trybem AUTO, który wygodnie steruje temperaturą w środku i utrzymuje zadaną wartość przez cały czas podróży.
[ Dodano: 2012-12-03, 21:20 ]
trzeba samemu sprawdzić jaką się ma sprężarkę ale na 99% będziesz miał już nowego typu...0x4B25A pisze:dukosz, może powiem inaczej... miałem przekonanie, że sprężarka smarowana jest tylko wtedy, gdy działa bez trybu ECON... w szczególności np. zaworki w układzie klimatyzacji itp. Ale nie czuję się specjalistą od tego układu, więc nie będę zbytnio dyskutował![]()
jeśli jednak jest starego typu, właśnie tak działa...układ jest smarowany w momencie załączenia sprzęgła...
problemem był rozruch pozimowy, kiedy wielu kierowców nie używało bo np. zapomniało co jakiś czas załączyć układ celem przesmarowania...na wielu forach ten problem jest poruszany....
toczą się wielkie spory....CZY UKÂŁAD DZIAÂŁA ZIMÂĄ
od momentu zastosowania nowego typu problem zniknął....ale za to pojawił się nowy, nie mniej groźny....nieszczelny układ momentalnie zaciera sprężarkę!!!!
dlatego, jeśli zauważyliśmy bardzo słabe chłodzenie i podejrzewamy szybki ubytek czynnika należy zlecić najpierw wpuszczenie kontrastu UV celem wykrycia nieszczelności...zabieg kosztuje niewiele...sprężarka minimum 300€ plus osuszacz i dławik rozprężny...o czyszczeniu układu nie wspomnę.
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
raczej tak.
tylko pamiętaj, tryb AUTO nie wyłączy ECON...ty to musisz zrobić.
ZNACZY. jeśli masz na manualu, wciskając AUTO automatycznie załącza się klima, aby wykorzystać cały przedział temperatury. jeśli jednak nie chcesz powietrza poniżej temp otoczenia to warto włączyć ECO przy trybie AUTO
MOÂŻNA TO FAJNIE SPRAWDZIć....
przy nastawionej pracy na AUTO, spróbuj po jakimś czasie zwiększyć/zmniejszyć obroty wentylatora. doda AUTO ZGAÂŚNIE...jeśli jednak nie dotykając temperatury, wrócimy w poprzednie miejsce obrotów np.2 kreski...dioda auto znowu nam się oświeci....sama.
tylko pamiętaj, tryb AUTO nie wyłączy ECON...ty to musisz zrobić.
ZNACZY. jeśli masz na manualu, wciskając AUTO automatycznie załącza się klima, aby wykorzystać cały przedział temperatury. jeśli jednak nie chcesz powietrza poniżej temp otoczenia to warto włączyć ECO przy trybie AUTO
MOÂŻNA TO FAJNIE SPRAWDZIć....
przy nastawionej pracy na AUTO, spróbuj po jakimś czasie zwiększyć/zmniejszyć obroty wentylatora. doda AUTO ZGAÂŚNIE...jeśli jednak nie dotykając temperatury, wrócimy w poprzednie miejsce obrotów np.2 kreski...dioda auto znowu nam się oświeci....sama.

Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 22:32 przez dukosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
jak ma cierpieć, przecież cały czas pracuje. to komputer decyduje czy załączyć....wróć, czy zwiększyć ciśnienie poprzez elektrozawór kompresora...
jeśli masz instrukcję obsługi auta... proszę zajrzyj do niej i przeczytaj....co tam jest napisane na ten temat....
jeśli masz instrukcję obsługi auta... proszę zajrzyj do niej i przeczytaj....co tam jest napisane na ten temat....
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lis 2013, 17:05
- Lokalizacja: Szczucin