Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ARS 4.2 299 KM] Pytanie o motor 4.2 do posiadaczy :)

Silniki benzynowe
tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

[ ARS 4.2 299 KM] Pytanie o motor 4.2 do posiadaczy :)

Post autor: tarq » 30 lis 2012, 19:50

Witam Wszystkich

Aktualnie ujeżdżam a6 c5 2.8 v6 ALG 193 KM

Miałem przesiadać sie na S4 2.7... Ale wpadłem na pomysł ze chyba wole jednak A6, i przymierzam sie do zmiany na 4.2 albo w A6 albo w S6 <lol>

Mam tu pytanie do posiadaczy takich aut, krotko i na temat aby podsumowali swoje doświadczenia z 4.2, awaryjność itp, a również szczerze spalanie w mieście bo głownie tylko w mieście się poruszam , jak znoszą LPG aha i najważniejsze jak skrzynie automatyczne sobie radzą, zawsze prawie miałem manuale, po prostu boje się automata bo jak raz miałem w vr6 to umarł śmiercią naturalna w mgnieniu oka i bylem zmuszony swapowac manuala bo naprawa wyceniona zostala na 5 tys pln <stres>


Chce to porównać w odniesieniu do mojego 2.8, w mieście spalam normalnej jazdy 15 LPG - na większej bombie pod 17 - trasa ok 10-12, w zasadzie nic nie robię przy silniku tylko śmigam, tyle ze mocy mi już mało, hamownia pokazała 187 koni w moim 2.8 :) słyszałem ze 4.2 gubią moc ale i tak 100 koni więcej to będzie spora różnica :>

czekam na odpowiedzi, pozdrawiam fanów COOO

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 30 lis 2012, 20:17

tarq, 4.2 ARS mam od paru miesięcy i oprucz problemu z przepływką(do wymiany)żadnych "standardowych" wad,o których tutaj czytałem(jakieś wycieki płynu chłodniczego i pare innych kwiatków)narazie nie stwierdziłem.Co do skrzyni,to jest mój drógi automat(wcześniej bmw e39 2.8) i działa bez zażutu,olej oczywiście zmieniłem w obu.Co do LPG(zakładałem nowy-chciałem najlepszy jaki mają-4,5tyś)to strikte w samym mieście jeszcze nie jezdziłem ale przy mieszanej(z tego trasa to dwa razy dziennie po 30km do pracy i z powrotem-w tym też miasto) przy raczej ostrej jezdzie(w mieście łycha ze świateł a droga do pracy o ile są warunki to 160-200)pali mi 16 litrów(tak samo paliło mi bmw z silnikiem 2.8 w automacie).Tyle z moich krutkich doświadczeń z tym samochodem,ani nie doradzam ani nie odradzam,ale jestem zadowolony.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
PawełS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 08 sty 2012, 15:36
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: PawełS6 » 30 lis 2012, 21:27

koszty utrzymania nie są kolorowe. Sam rozrząd z całym napędem PK to lekko 3k, napinacz od paska wielorowkowego tylko ASO, Wymiana hebli przód i tył niecałe 2k, mi poszła chłodnica wody która jest zintegrowana z chłodniczką od skrzyni, 1.5k, za gaz złożony na bardzo dobrych gratach z dwoma reduktorami poszło 5k, po zakupie wymieniłem świece na irydy (600zł), dwie sondy, bo jedna zaniżała parametry(dedykowane Bosch-600). Felgi na zimę jeżeli alu to 17 lub 16 plus dystans, stalówki podejdą od A8, bo zwykłe od A6 16" nie wejdą na zacisk. U mnie spalanie w jeździe mieszanej to 18-20 LPG, raczej nie wolno <okok> Moja skrzynia po kapitalce 3 lata temu przez poprzedniego właściciela(widziałem fakturkę na 8k-pękł kosz sprzęgłowy to przy okazji wymienili mu co się dało), w tłumiku końcowym oberwała mi się przegroda i tłumik się zapchał, brak zamienników, ASO - 3700szt.(naprawiłem sam). Ja z auta jestem zadowolony już teraz jak mam te wydatki za sobą, na razie przelatane 12tys i lata się fajnie, Auto duże wygodne i z wyprzedaniem nie ma problemu. Tylko 2-3k trzeba mieć zawsze przygotowane na w razie W, no chyba że masz dużo szczęścia
Oczywiście mówię o S6
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 30 lis 2012, 22:13

Gaz chcialbym aby juz byl w aucie, sprawny i dobry, mozna to przeciez latwo sprawdzic na jakis podzepsolach jest poskladany i jak chodzi , rozrzad wiem ze koszta spore ale z tym sie licze..

najbardziej boje sie skrzyni, chcialbym bardzo automata ale zeby sie nie spitolil a takiej gwarancji nigdy nie mam w tak starym aucie, wiec pewnie bede szukac mimo wszystko manuala czyli pozostaje pewnie tylko wersja S6. ew jak dobrze sprawdzic automat w takim potworze <luzik>

spalanie rzedu 17-20 nie robi na mnie wrazenia, aktualnie jak mocno cisne 100% miasto spalam 17 wiec roznica niewielka jak spali nawet 20 ;)

różnica wzgledem takiego 2.8 198KM duza ? pytam o moc, start spod swiatel, widzialem na YT ze 4,2 maja mega dluga skrzynie, sam mam dluga dwojka ok 105 ale 4.2 ponad 120 a nawet 130 o ile sie nie myle :)

no i jak z oliwka, ile dolewacie Panowie, nie pytam czy dolewacie tylko ILE , wiem po sobie ze czy to v6 czy v8, musi coś wypic <cwaniak>

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 30 lis 2012, 22:21

Skrzynii TIPT. nie musisz się obawiać ponieważ są one w miarę mocne i niezawodne a naprawa ich nie nastręcza trudności w przeciwieństwie do MULTIT.
Strednie spalanie w moim wychodzi 15L więc nie jest źle ale co do mocy to musisz sprawdzać pnieważ żadne 4.2nie trzymało serii więc z podawanych przez producenta 340KM wychodziło o wiele mniej (ok. 300KM).
Co do przyspieszenia to te silniki ciagną i to naprawdę czuć i banan sam ciśnie sie na usta. <okok>

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 30 lis 2012, 22:30

tarq, co do oleju to u mnie jakieś 0,5l na 1000km. z tym że jak zajżałem pod spód to uszczelka pod miską się poci ale to chyba dużo nie wpływa na ubytek.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 30 lis 2012, 23:23

0,5l na 1000 km to i tak nieźle bo one moga palić do 1l na 1000 km

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 01 gru 2012, 11:36

to wymiany oleju odbywaja sie chyba dynamicznie :D nie trzeba zmieniac <lol>

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 01 gru 2012, 17:20

Tylko filtr <lol>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 02 gru 2012, 16:00

Ja dolewam co 5tys 0,5 ltr :)

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 02 gru 2012, 17:27

Mi też tyle bierze tak więc jestem bardzo zadowolony z tego :)

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 02 gru 2012, 18:54

okej dzieki za odpowiedzi :)

moj wóż trafił juz na sprzedaż tak więc rozgladam sie za S6, pozdrawiam

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 02 gru 2012, 19:05

Zagór, znaczy masz z..bany silnik chyba <lol>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 02 gru 2012, 19:17

[ Dodano: 2012-12-02, 19:18 ]
tarq pisze:okej dzieki za odpowiedzi :)

moj wóż trafił juz na sprzedaż tak więc rozgladam sie za S6, pozdrawiam
Jeśli szukasz S6 to w kombi coś jeszcze znajdziesz, jeśli natomiast nastawiasz sie na sedana to będzie ciężko.

TomekV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2012, 21:03
Lokalizacja: Lubin

Post autor: TomekV8 » 02 gru 2012, 19:31

vax pisze:[ Dodano: 2012-12-02, 19:18 ]
tarq pisze:okej dzieki za odpowiedzi :)

moj wóż trafił juz na sprzedaż tak więc rozgladam sie za S6, pozdrawiam
Jeśli szukasz S6 to w kombi coś jeszcze znajdziesz, jeśli natomiast nastawiasz sie na sedana to będzie ciężko.
Prawdę mówiąc znaleźć zadbaną S6 czy to sedan czy kombi jest ciężko, wiem bo sam szukałem dla siebie(ale tylko kombi) i skończyło się na S8 FL :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga