Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Jak sprawdzić drożność katalizatora

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

[ AFB 2.5 150 KM] Jak sprawdzić drożność katalizatora

Post autor: lgorek » 28 lis 2012, 23:10

Witam

Na początku dodam że posiadam Audi A6 quattro 1999 2,5tdi AFB 290k km, avant, manual.

Kilka pytań:

1. Czy możemy sprawdzić czy katalizator jest zapchany bez rozcinania lub innych eksperymentów.
2. Jak długo wytrzymuje katalizator montowany w A6, jak u mnie jest to już prawie 14lat i 300k km.
3. Jeżeli zapchany to co najlepiej zrobić ?? wywalić cały/e i dać nowe przelotowe a może rozciąć wyciągnąć ze środka i zaspawać aby puszki były tak jakby ich nikt nie ruszał.


Tak wygląda układ wydechowy u mnie, zdjęcia katalizatora są od strony wydechu. Mam pytanie co to jest ta puszka duża na samym środku.


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Tak wygląda u mnie EGR czy jest on zdrowy, dodam że jak pociągne ustami powietrze to zaworek się unosi.
Obrazek


Prosze o komentarz czy katalizator i egr są w dobrym stanie ?

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 30 lis 2012, 17:38

No najdrożniejszy to on nie jest
rady sa dwie i sa proste

a) zaslep wpizdu ten EGR - tylko przeszkadza a nie pomaga
b) wywal wpizdu te katalizatory - tylko przeszkadzaja a nie pomagają (wycinasz , spawasz normalną rure i tyle)
Mozna kombinowac zeby rure wspawac w puszce zeby wygladało jak nie urszane , ale po co ? Przegląd?
Ja mam full przelot na gołych rurach od poczatku , do tłumika koncowego , brat katów , brak środkowego i przegląd idzie bez problemu.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 30 lis 2012, 20:22

Ryan pisze:Ja mam full przelot na gołych rurach od poczatku , do tłumika koncowego , brat katów , brak środkowego

A jak z dzwiekiem wydechu <mysli> przyjemny dla ucha <okok>

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 30 lis 2012, 20:28

Jarecki pisze:
Ryan pisze:Ja mam full przelot na gołych rurach od poczatku , do tłumika koncowego , brat katów , brak środkowego

A jak z dzwiekiem wydechu <mysli> przyjemny dla ucha <okok>
przyjemny :) a nawet bardzo hehe

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 30 lis 2012, 20:38

lgorek, tu masz troche na temat stanu katalizatorow -a6-c5-25-tdi-wyciecie-kata-vt37619.htm ... atalizator

Ryan dziex <okok>

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 01 gru 2012, 14:30

Najchętniej bym zdemontował i założył przelotowy aby sprawdzić jak z osiągami czy jest lepiej czy nie.

Bo jeżeli nie jest zatkany to po co wycinać coś co jest dobre, tylko dla frajdy to raczej odpada.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja