Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASN 3.0 220 KM] Dusi się przy dodawaniu gazu! BÂŁAGAM O POM

Silniki benzynowe
Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 lis 2012, 00:36

ciśnienie paliwa zgodne z katalogiem...
sondy lambda podają prawidłowe spalanie... normalnie EURO 4 jak fabryka...

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 25 lis 2012, 13:37

a czy sprawdzałeś szczelność dolotu - od przepływomierza do kolektora? i w jaki sposób?

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 lis 2012, 18:08

sprawdzane było, odpalony silnik, zatkanie dolotu przed przepływomierzem, silnik gaśnie, zasysa rurą dolotową aż się kurczy, i tak trzymane pół minuty ok. i rura nie powróciła do swojej pozycji puki nie została odetkana...

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 25 lis 2012, 18:19

można jeszcze w taki sposób, podłączamy Vaga i uruchamiamy wykresy sond, później spryskujemy samostartem lub plakiem dolot kawałek po kawałku i patrzymy czy wykresy się nie zmieniają.
A sprawdzałeś wszystkie wężyki i plastikowe rurki od podciśnień, odme i zawór na odmie?

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 25 lis 2012, 20:15

kolega który się zna na tym sprawdzał co mógł i co wiedział, nie wiem co dokładnie robił, zdałem się na niego... ale sprawdzał wężyki od podciśnień...

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 25 lis 2012, 22:30

a sprawdzaliście EGR? Na próbę bym je zaślepił

ressor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:20
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: ressor » 26 lis 2012, 17:23

Czesc nie wiem czy mnie kojarzysz ale ja borykam sie z dokladnie takim samym problemem w takim samym silniku.
Tez juz powoli brakuje mi pomyslow, posunolem sie do tego stopnia ze wymienilem ECU, oczywiscie bez najmniejszych rezyltatow i zmian w SPAM do starego. Wszystko staram sie robic sam bo oczywiscie lokalne fachury wziely kase i rozlozyly rece. Po wielu probach, testach zauwazylem ze w moim wypadku chydrozawory na wydechy wogole nie pracuja, nie dostaja sygnalu z ECU, ssace ladnie sie otwieraja i widac w vagu jak zmieniaja sie katy po dodaniu gazu natomiast wydechy stoja w miejscu. Rozbebeszylem cala instalacje do tego ustrojstwa, i cie sie okazalo sa 3 kable wspolne zasilanie i 2 sygnaly jeden na ssace drugi na wydechy, posunolem sie do tego stopnia, nie ufajac zabardzo komputera ze podlaczylem mala zaroweczke pod odpowiednie kable i widac ze w momecie jak aktywowane sa ssace zapala sie zarowka, natomiast taki sam test na wydechach nic nie wykazal zarowka nie dawala znaku zycia, a katy w Vagu staly. Podejzewam ze moze to byc przyczyna calego tego zamieszania, czemu tak sie dzieje nie wiem kabel z sygnalem idzie bezposrednio do ecu, dodam ze nie jest przerwany, pomiezylem opornosc multimetrem i wyszlo mi ponizej 1 oma wiec raczej jest sprawnt. Na necie udalo mi sie gdzies wyszperac taka serwisowke do tych zmiennych faz i tam jest napisane co na nie wplywa (Czujnik polozenia walka-sprawdzalem go z 5 razy zamienialem miejscami z ssacymi zawsze bez zmian, Czujnik polozenia walu- zmienilem na nowke ze sklepu bez roznicy, Przeplywomierz- nie mam sie go co czepiac dzial ladnie, Czujnik polozenia przepustnicy - zmierzylem wszystkie wartosci multimetrem wedlug instrukcji pobranej gdzies w ciemnych zakamarkach internetu i wydaje sie byc sprawny, Czunik Teperatury chlodziwa - dziala widac jak zmieniaja sie watrosci tep, no i podobno jeszcze czujnik pretkosci pojadu ma wplyw na zmienne fazy, ale zakladam ze skoro zmienia sie predkosc na liczniku, i to samo sie dzieje z silnikiem na postoju czy w czasie jazdy mozna by go takze wykluczyc. To by bylo na tyle moze jeszcze ktos ma jakies pomysly czemu te dziady nie chca sie otwierac.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 lis 2012, 18:06

Pracę fazatorów sprawdza się pod obciążeniem - test drogowy, 2-gi bieg i pedał w podłogę, ale bez kickdown, i to logujesz, skoro masz serwisówkę, to tam znajdziesz jakie kanały należy zlogować.

ressor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:20
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: ressor » 26 lis 2012, 18:11

Oki spoko ale powiedz mi dlaczego ssace sie zmieniaja a wydechy nic a nic

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 lis 2012, 18:15

ressor pisze:Oki spoko ale powiedz mi dlaczego ssace sie zmieniaja a wydechy nic a nic
Widocznie na jałowym, nie są spełnione jakieś warunki do zmiany fazy wydechowych.

ressor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:20
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: ressor » 26 lis 2012, 18:19

Tak czy siak czuje ze cos jest nie tak, dajmy na to przyspieszam, zmienia sie bieg obroty wzrastaja do 3 tys pedal caly czas w podlodze nagle spadaja o jakies 300 obrotow troche go przydusza po czym wracaja do 3 tys i juz dalej przyspiesza normalnie a ja nie zmieniam w tym czasie polozenia pedalu gazu. Dla mnie to jakas zagadka.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 lis 2012, 18:23

ressor pisze:Tak czy siak czuje ze cos jest nie tak, dajmy na to przyspieszam, zmienia sie bieg obroty wzrastaja do 3 tys pedal caly czas w podlodze nagle spadaja o jakies 300 obrotow troche go przydusza po czym wracaja do 3 tys i juz dalej przyspiesza normalnie a ja nie zmieniam w tym czasie polozenia pedalu gazu. Dla mnie to jakas zagadka.
Zloguj MAF, pracę wydechowych i ssących, i do tego kąt zapłonu.

ressor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:20
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: ressor » 26 lis 2012, 18:37

Dzieki za rade postaram sie to ogarnac ale obawiam sie ze moze to byc troche problematyczne gdyz mam gownianego Vaga albo kabel i co jakis czas trace polaczenie z kontrolerem. Wiec moze kolega Merc mogl by to ogarnac oczywiscie w ramach mozliwosci zakladajac ze mamy ten sam problem w naszych ''bolidach''. Pozdrawam i zycze cierpliwosci hahaha

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 26 lis 2012, 18:53

ressor fazatory wydechowe nic się nie ruszają? to może są uszkodzone albo nie dociera do nich olej?
A co do przyduszania to wygląda na klasyczny objaw problemów z paliwem, można by było podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie podczas jazdy.

ressor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:20
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: ressor » 26 lis 2012, 20:53

Heja udalo mi sie cos wykreowac z tymi logami ale mam starego vaga, serio bardzo starego i musialem je troche ogarnac w exelu bo straszny burdelik tam byl w tym pliku. Wracajac do tego przyduszania to jest taka sama akcja na gazie i na bezynie wiec wykluczam slabe cisnienie paliwa. Acha i Zagor mial racje fazatory wydechow otwieraja sie podczas jazdy, ale jakos tak kaprawo, na tym moim nieszczesnym logu widac ze strasznie skacza od 20 stopni do zera na przyspieszeniu gdzie wedlug mnie powinny sie znieniac jakos tak bardziej plynnie a nie takimi skokami, ale to tylko taka moja wizja, no i wlansie mniej wiecej w okolicach tych obrotow nastepuje takie wlasnie przyduszanie. Dodam jeszcze ze czasem jak mu cos odwali to mu strasznie obroty skacza na wolnych ale to tak ze az spadaja prawie do 0.

[ Dodano: 2012-11-26, 20:54 ]
Log

[ Dodano: 2012-11-26, 20:56 ]
Log podejscie nr 2

[ Dodano: 2012-11-26, 21:01 ]
O kurcza moze tym razem sie uda

[ Dodano: 2012-11-26, 21:03 ]
A to jeszcze powtorka

[ Dodano: 2012-11-26, 21:10 ]
Ja juz nie wiem jak sie dodaje te pliki, nastepne podejscie

[ Dodano: 2012-11-26, 21:23 ]
OKi moze tym razem, hahaha przepraszam wszystkich za lekki burdelik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga