Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AUK 3.2 256 KM] Silnik dlugo kreci (2-3 sec.) zanim zapali

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

[ AUK 3.2 256 KM] Silnik dlugo kreci (2-3 sec.) zanim zapali

Post autor: cebo0650 » 21 lis 2012, 05:05

Panowie, mam nadzieje ze ktos bedzie mnie nakierowac na odpowiedni trop.

Od jakiegos czasu samochod nie pali tak jak kiedys, a odpalal doslownie odrazu. Teraz rozrusznik kreci przez 2-3 sec. zanim silnik odpali.

Swiece wymieniane 6 miesiecy temu, cewki rok temu. Osady na zaworach czyszczone miesoac temu. Myslalem ze to wlasnie poprawi odpalanie, ale nic z tego.

Co moze sie dziac? Jeden mechanik mowi ze moze powoli sypac sie pompa paliwa wysokiego cisnienia. Przy postoju przepuszcza i spada za nisko cisnienie na wtryskach.

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 21 lis 2012, 06:55

Na vagu coś pokazuje możliwe że po dłuższym postoju cofa paliwo póżniej pali w porządku ciekawe czy masz w układzie paliwowym jakiś zaworek zwrotny

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 21 lis 2012, 07:28

jest - jak dobrze pamiętam, przed filtrem paliwa

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 21 lis 2012, 09:59

Można by go sprawdzić czy puszcza paliwo tylko w jednym kierunku

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 21 lis 2012, 16:37

VAG nie pokazuje zandynch bledow. Zamowilem i planuje na dniach wymienich filt paliwa wiec zobacze czy jest tak jakis zaworek, ale z tego co widze w ETKA to nie ma przed filterm paliwa. Jest za to przy pompie wtryskowej, ale do tego to juz nie tak latwo sie dostac.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 lis 2012, 16:42

Kolego w tych silnikach to jest tak ,ze jak otwierasz drzwi kierowcy ,a samochod jest nie odpalony to po otwarciu samochodu zalancza sie pompa paliwa w zbiorniku po to wlasnie bys mogl odpalic w krotkim czasie auto .Czy u Ciebie ona sie zalancza?

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 22 lis 2012, 16:50

Domel48 pisze:Kolego w tych silnikach to jest tak ,ze jak otwierasz drzwi kierowcy ,a samochod jest nie odpalony to po otwarciu samochodu zalancza sie pompa paliwa w zbiorniku po to wlasnie bys mogl odpalic w krotkim czasie auto .Czy u Ciebie ona sie zalancza?
Wlasnie wydaje mi sie ze nie. Kiedys na 100% bylo to slychac jak otwieralem drzwi a teraz nie.

Ale jezeli by tak bylo ze pompa sie zeczywiscie nie zalancza, to czy VAG nie pokazywal by jakis bledow? Czy mozna to jakos sprawdzic?

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 lis 2012, 17:15

Mozesz wykluczyc to w bardzo prosty sposob,a mianowicie wchodziswz do samochodu ,przekrecasz kluczyk na zaplon nie odpallajac i tak z dwa razy pod rzad.Za 3 razem odpalasz i powinien odpalic na dotyk jesli to wina zalaczania pompy.

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 22 lis 2012, 17:21

Swietnie, dzieki bardzo! Tak tez zrobie i zobacze co sie bedzie dzialo.

Jeszcze jedno pytanko. Ale jezeli calkowicie padla pompa to samochod by chyba wogule nie odpalal, tak? Wiec padlo cos co jest odpowiedzianle ze to zeby zalaczyc pompe przy otworzeniu drzwi. Tylko co?

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 lis 2012, 19:35

Dokladnie.Jak pompa padnie to nie odpalisz.Ty masz raczej problem z wysterowaniem pompy.Moze to byc nawet krancowka czy jak kto woli dynks w zamku drzwi kierowcy.Ale to tez mozesz sprawdzic.Po pierwsze mial bys na fis caly czas otwarte badz zamkniete drzwi lub po otworzeniu drzwi oswietlenie wnetrza by Ci sie nie wlaczalo po otwarciu tych drzwi.

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 22 lis 2012, 20:01

Z drzwiamy wszystko OK, FIS pokazuje ze otwarte jak sa otwarte, i swiatla w srodku tez sie zapalaja jak otwieram drzwi.

Gdzie szukac sterowania pompy w VCDS? ELSA pokazuje ze pompe sprawdza sie podlaczajac jakies specialne kabelki do samej pompy, wiec moze przez VCDS nic sie nie zdziala.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 lis 2012, 20:17

Kolego zamotasz sie.Podejdz do auta i pociagnij za klamke,otworz drzwi i powinenes slyszec przez chwile pompe pod kanapa.Masz key less to na 100% tak powinno byc.Najpierw to wykluczmy.Czy pompe slychac po otwarciu drzwi czy nie.

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 22 lis 2012, 20:27

Tak jak juz pisalem powyzej :)

Kiedys napewno bylo slychac pompe, a teraz juz jej nie slysze.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 23 lis 2012, 19:02

Czyli mam rozumiec ,ze jak wsiadziesz do auta i przekrecisz dwa razy kluczyk na zaplon nie odpalajac,a dopiero za 3 razem odpalasz to pali na dotyk?Jesli tak to musial bys jakis schemat skabinowac i podpatrzec w jaki sposob ta pompa jes zalaczana pootwarciu drzwi.

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 23 lis 2012, 19:36

Jak przekrecam dwa razy kluczyk na zaplon nie odpalajac,a dopiero za 3 razem odpalam to pali duzo lepiej ale jeszcze nie na dotyk.

Na poczatek wymienie filtr paliwa ktory wlasnie 10min zakupilem w ASO. Nastepnie zaczne szukac smechatu tak jak mowisz, przypuszczam ze w ELSA cos bedzie.

[ Dodano: 2012-11-25, 19:10 ]
Nie przypuszczalem ze wymiana filtru paliwa bedzie miala taki wplyw. Teraz nagle przy otwarciu drzwi slysze jak wlacza sie pompa i silnik znowu pali na dotyk! :)

Resztka benzyny ktorya wyciekla z orginalnego filtru byla poprostu brazowa i prawie tak gesta jak olej. Co tu sie duzo dziwic ze teraz auto lepiej pali!

Jezeli ktos jeszcze nie robil wymainy filtra, polecam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja