Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] wymiana wałków, hydrauliki

Silniki wysokoprężne
doktor232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 sie 2008, 19:35
Lokalizacja: Poznań

[ AKE 2.5 180 KM] wymiana wałków, hydrauliki

Post autor: doktor232 » 20 lis 2012, 21:24

Niestety czeka mnie wymiana wałków z całą hydrauliką, okazało się również, że zawór może zawory w głowicy są pogięte...k...a!!! w związku z tym pytanie regenerować czy kupować nowe wałki? czy można kupić zawory do głowicy i ile orientacyjnie bierze szlifierz za robotę? :| masakra :(
doktor232

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 20 lis 2012, 21:39

Jeśli chodzi o regenerowane to jedynie od ÂŚwiątka (dużo jest na forum, maja tak że stronkę http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/P ... obowe.html) hydraulike ja bym polecił RUVILLE ( o firmie INA kiedyś Piotruś pisał że zdarzały się problemy). Wiadomo przy takiej naprawie powinieneś sprawdzić ciśnienie oleju (chociaż już w twoim silniku system olejowy jest poprawiony <okok> ). Jeśli chodzi o zawory to jeden zawor pewnie kosztuje około ~40zł, ale żeby zawory pokrzywiły się przez wypadnięte dźwigienki trzeba mieć pecha, bo to jest ten jeden z czarnych scenariuszy, więc wydaje mi się że może jednak Ciebie to nie spotkało, bo wiadomo jeśli trzeba wymieniać zawór to zachodzi potrzeba ściągania głowicy a to są dodatkowe koszta (uszczelka pod głowice, uszczelka kolektorów, śruby itp.) więc sprawę zaworów dokładnie musicie zdiagnozować :) <stres>

doktor232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 sie 2008, 19:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: doktor232 » 20 lis 2012, 21:42

Jutro będę wiedział jak dokładnie wygląda sprawa z zaworami. Póki co zastanawiam się nad regeneracją u ÂŚwiątka a zakupem całego nowego zestawu np:
http://moto.allegro.pl/walki-rozrzadu-p ... 48085.html
doktor232

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 20 lis 2012, 21:48

http://allegro.pl/walki-rozrzadu-vw-aud ... 40601.html
ja bym to polecił <lol> jednak sprawdzona firma i 3 lata gwarancji, a nie 2 :)

doktor232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 sie 2008, 19:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: doktor232 » 20 lis 2012, 21:56

a co z podkładkami pod dźwigienki? można przełożyć stare? Czy producent federal mogul ae jest komuś znany? :|
doktor232

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 20 lis 2012, 22:11

W tym zestawie z RUVILLA jest cały zestaw, należy wymieniać to w komplecie :) Ja jeszcze nie miałem styczności z tą firmą więc Ci nie podpowiem <uoee>

doktor232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 sie 2008, 19:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: doktor232 » 20 lis 2012, 22:17

Z tego co zauważyłem to jest tak: 2 ssące RUVILLE

2 wydechowe RUVILLE

24 dzwigienki RUVILLE

24 popychacze RUVILLE

także do szczęścia brakuje 24 podkładek...
Może ktoś się wypowie na temat firmy FEDERAL MOGUL AE?
doktor232

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lis 2012, 00:09

doktor232, rouville jest tylko dystrybutorem części, sam niczego nie produkuje. W pudełkach można trafić na cześci różnych producentów. Więc może równie dobrze Federal Mogul ?

Co do ÂŚwiatka to sprawdź ile daje gwarancji, jak 4 lata temu przerabiałem temat to dawał 3 m-ce gwarancji wiec temat odpuscilem. Potem na forum poczytałem nie zawsze pozytywne opinie o nim.
Wybrałem wariant najdroższy, czyli części oryginalne (wałki o innym wyglądzie, juz nie takie jak pokazujecie na tych z Allegro) i jak na razie 85 tys km i święty spokój :) .

Jak juz wymieniasz wszystko to wymień i podkładki (chociaż tak na oko to najmniej sie zuzywają), to najtansze z tego wszystkiego <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 21 lis 2012, 08:30

doktor232 z tego co kojarzę to Federal Mogul to bodajże angielska firma.
Co do ÂŚwiątka to ja regenerowałem swoje wałki u niego, przy regeneracji było chyba pół roku gwarancji a przy zakupie wałków od niego (bo też można) jest rok gwarancji, ale trzeba sprawdzić, bo może się coś zmieniło. Hydraulikę również można kupić u ÂŚwiątka, a precyzyjniej w zaprzyjaźnionej firmie za płotem, która dystrybuuje hydraulikę w połączeniu z regeneracją bądź zakupem wałków u ÂŚwiątka.
Co do opinii o ÂŚwiątku to tak jak pisze kolega RomanS - są bardzo różne. Ja też miałem po wszystkim niezbyt pozytywne wrażenie. Cała kwestia leży w dobrym napawaniu (bo tak ÂŚwiątek regeneruje wałki) a jeszcze ważniejsza kwestia w ich dobrym utwardzeniu bo to jest chyba najistotniejsze.
Wybór należy do Ciebie oczywiście, czy regenerować czy kupować coś z alledrogo.

Ja osobiście na dzień dzisiejszy po zgromadzeniu wiedzy z zakresu wymiany głowic bądź słupka BDG, BAU itd. wybrałbym oczywiście opcje przejścia z silnika serii A na silnik serii B.
Pozdrawiam

doktor232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 sie 2008, 19:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: doktor232 » 21 lis 2012, 09:46

RomanS wiem, że masz do czynienia na codzień z grupą VAG...ile kosztuje wymiana na częściach VAG? Nie zastanawiałeś się nad swapem na BAU? Podobno plug&play? <mysli>
doktor232

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lis 2012, 11:14

doktor232 pisze:RomanS wiem, że masz do czynienia na codzień z grupą VAG
doktor232, powiedzmy, że mam do czynienia i niech tak ogólnikowo pozostanie <okok>
Znałem dobrze ceny sprzed 4 lat, obecnie trzeba by zapytac w ASO, koszt zalezy też od zakresu wymiany, tzn. czy tylko wałki popychacze,dźwigienki i pestki czy też jakiś rozszerzony (odma, napęd rozrządu, paski wieloklinowe, napinacze, wisko, termostat....)
Częśc rzeczy kupowałem poza ASO (w firmie która ściągała części z Niemiec, byc moze jeszcze istnieje ?) na każdym wałku było 100 zł taniej.

SWAP, no teraz to oczywiste jakby, 4 lata temu nie było to tak jednoznacznie stawiane.

P&P tak prawie bo cały układ wtryskowy trzebaby zostawić z AKE.
Części samochodowe online - Motostacja pl

doktor232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 sie 2008, 19:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: doktor232 » 21 lis 2012, 11:45

Dobra okazalo sie ze tylko wałki i hydraulika... pewnnie pasek rozrządu tez
doktor232

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lis 2012, 12:00

doktor232 pisze:Dobra okazalo sie ze tylko wałki i hydraulika... pewnnie pasek rozrządu tez
A ile masz najechane na rozrządzie ?

Bo jak masz blisko do wymiany to warto cały napęd rozrządu wymienic, nie tylko paski. Bo to praktycznie za jedna robotą i kosztem <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

doktor232
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 sie 2008, 19:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: doktor232 » 21 lis 2012, 15:52

3 tysiące kilometrów... tylko pasek będę wymienial <glupek> osprzet federal mogul ae
doktor232

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lis 2012, 19:12

doktor232 pisze:3 tysiące kilometrów... tylko pasek będę wymienial
A no to jasne <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja