[ AKE 2.5 180 KM] wymiana wałków, hydrauliki
[ AKE 2.5 180 KM] wymiana wałków, hydrauliki
Niestety czeka mnie wymiana wałków z całą hydrauliką, okazało się również, że zawór może zawory w głowicy są pogięte...k...a!!! w związku z tym pytanie regenerować czy kupować nowe wałki? czy można kupić zawory do głowicy i ile orientacyjnie bierze szlifierz za robotę?
masakra 
doktor232
Jeśli chodzi o regenerowane to jedynie od ÂŚwiątka (dużo jest na forum, maja tak że stronkę http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/P ... obowe.html) hydraulike ja bym polecił RUVILLE ( o firmie INA kiedyś Piotruś pisał że zdarzały się problemy). Wiadomo przy takiej naprawie powinieneś sprawdzić ciśnienie oleju (chociaż już w twoim silniku system olejowy jest poprawiony
). Jeśli chodzi o zawory to jeden zawor pewnie kosztuje około ~40zł, ale żeby zawory pokrzywiły się przez wypadnięte dźwigienki trzeba mieć pecha, bo to jest ten jeden z czarnych scenariuszy, więc wydaje mi się że może jednak Ciebie to nie spotkało, bo wiadomo jeśli trzeba wymieniać zawór to zachodzi potrzeba ściągania głowicy a to są dodatkowe koszta (uszczelka pod głowice, uszczelka kolektorów, śruby itp.) więc sprawę zaworów dokładnie musicie zdiagnozować

Jutro będę wiedział jak dokładnie wygląda sprawa z zaworami. Póki co zastanawiam się nad regeneracją u ÂŚwiątka a zakupem całego nowego zestawu np:
http://moto.allegro.pl/walki-rozrzadu-p ... 48085.html
http://moto.allegro.pl/walki-rozrzadu-p ... 48085.html
doktor232
http://allegro.pl/walki-rozrzadu-vw-aud ... 40601.html
ja bym to polecił
jednak sprawdzona firma i 3 lata gwarancji, a nie 2 
ja bym to polecił
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
doktor232, rouville jest tylko dystrybutorem części, sam niczego nie produkuje. W pudełkach można trafić na cześci różnych producentów. Więc może równie dobrze Federal Mogul ?
Co do ÂŚwiatka to sprawdź ile daje gwarancji, jak 4 lata temu przerabiałem temat to dawał 3 m-ce gwarancji wiec temat odpuscilem. Potem na forum poczytałem nie zawsze pozytywne opinie o nim.
Wybrałem wariant najdroższy, czyli części oryginalne (wałki o innym wyglądzie, juz nie takie jak pokazujecie na tych z Allegro) i jak na razie 85 tys km i święty spokój
.
Jak juz wymieniasz wszystko to wymień i podkładki (chociaż tak na oko to najmniej sie zuzywają), to najtansze z tego wszystkiego
Co do ÂŚwiatka to sprawdź ile daje gwarancji, jak 4 lata temu przerabiałem temat to dawał 3 m-ce gwarancji wiec temat odpuscilem. Potem na forum poczytałem nie zawsze pozytywne opinie o nim.
Wybrałem wariant najdroższy, czyli części oryginalne (wałki o innym wyglądzie, juz nie takie jak pokazujecie na tych z Allegro) i jak na razie 85 tys km i święty spokój
Jak juz wymieniasz wszystko to wymień i podkładki (chociaż tak na oko to najmniej sie zuzywają), to najtansze z tego wszystkiego
Części samochodowe online - Motostacja pl
doktor232 z tego co kojarzę to Federal Mogul to bodajże angielska firma.
Co do ÂŚwiątka to ja regenerowałem swoje wałki u niego, przy regeneracji było chyba pół roku gwarancji a przy zakupie wałków od niego (bo też można) jest rok gwarancji, ale trzeba sprawdzić, bo może się coś zmieniło. Hydraulikę również można kupić u ÂŚwiątka, a precyzyjniej w zaprzyjaźnionej firmie za płotem, która dystrybuuje hydraulikę w połączeniu z regeneracją bądź zakupem wałków u ÂŚwiątka.
Co do opinii o ÂŚwiątku to tak jak pisze kolega RomanS - są bardzo różne. Ja też miałem po wszystkim niezbyt pozytywne wrażenie. Cała kwestia leży w dobrym napawaniu (bo tak ÂŚwiątek regeneruje wałki) a jeszcze ważniejsza kwestia w ich dobrym utwardzeniu bo to jest chyba najistotniejsze.
Wybór należy do Ciebie oczywiście, czy regenerować czy kupować coś z alledrogo.
Ja osobiście na dzień dzisiejszy po zgromadzeniu wiedzy z zakresu wymiany głowic bądź słupka BDG, BAU itd. wybrałbym oczywiście opcje przejścia z silnika serii A na silnik serii B.
Pozdrawiam
Co do ÂŚwiątka to ja regenerowałem swoje wałki u niego, przy regeneracji było chyba pół roku gwarancji a przy zakupie wałków od niego (bo też można) jest rok gwarancji, ale trzeba sprawdzić, bo może się coś zmieniło. Hydraulikę również można kupić u ÂŚwiątka, a precyzyjniej w zaprzyjaźnionej firmie za płotem, która dystrybuuje hydraulikę w połączeniu z regeneracją bądź zakupem wałków u ÂŚwiątka.
Co do opinii o ÂŚwiątku to tak jak pisze kolega RomanS - są bardzo różne. Ja też miałem po wszystkim niezbyt pozytywne wrażenie. Cała kwestia leży w dobrym napawaniu (bo tak ÂŚwiątek regeneruje wałki) a jeszcze ważniejsza kwestia w ich dobrym utwardzeniu bo to jest chyba najistotniejsze.
Wybór należy do Ciebie oczywiście, czy regenerować czy kupować coś z alledrogo.
Ja osobiście na dzień dzisiejszy po zgromadzeniu wiedzy z zakresu wymiany głowic bądź słupka BDG, BAU itd. wybrałbym oczywiście opcje przejścia z silnika serii A na silnik serii B.
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
doktor232, powiedzmy, że mam do czynienia i niech tak ogólnikowo pozostaniedoktor232 pisze:RomanS wiem, że masz do czynienia na codzień z grupą VAG
Znałem dobrze ceny sprzed 4 lat, obecnie trzeba by zapytac w ASO, koszt zalezy też od zakresu wymiany, tzn. czy tylko wałki popychacze,dźwigienki i pestki czy też jakiś rozszerzony (odma, napęd rozrządu, paski wieloklinowe, napinacze, wisko, termostat....)
Częśc rzeczy kupowałem poza ASO (w firmie która ściągała części z Niemiec, byc moze jeszcze istnieje ?) na każdym wałku było 100 zł taniej.
SWAP, no teraz to oczywiste jakby, 4 lata temu nie było to tak jednoznacznie stawiane.
P&P tak prawie bo cały układ wtryskowy trzebaby zostawić z AKE.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A ile masz najechane na rozrządzie ?doktor232 pisze:Dobra okazalo sie ze tylko wałki i hydraulika... pewnnie pasek rozrządu tez
Bo jak masz blisko do wymiany to warto cały napęd rozrządu wymienic, nie tylko paski. Bo to praktycznie za jedna robotą i kosztem
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków









