[ A6 C5] Wymiana maglownicy...
Już mam dosyć tych lipnych serwisów bo byłem chyba w 15 i nikomu się nie chce tego szczegółowo diagnozować,
oprócz wzięcia kasy za rzekomo diagnostykę i mówią wszytko jest dobrze można jeździć dalej "ewentualnie serwisant mówi myślę, że może być to przekładnia"
zamieszczam kolejny filmik podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach tylko w prawo
1 koło podjeżdża w 3 s cisza
2 koło podjeżdża w 4 s stłumione stuknięcie
oprócz wzięcia kasy za rzekomo diagnostykę i mówią wszytko jest dobrze można jeździć dalej "ewentualnie serwisant mówi myślę, że może być to przekładnia"
zamieszczam kolejny filmik podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach tylko w prawo
1 koło podjeżdża w 3 s cisza
2 koło podjeżdża w 4 s stłumione stuknięcie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Z tego co widzę, mi stuka tak samo jak koledze SCORPI.
Jak tez jedna osoba rusza kierownicą to przy otwartej masce słychać stuki na wysokości kierownicy.
podczas jazdy mam stuk przy podjeżdżaniu pod krawężnik na lekko skręconych kołach i na kostce przy lekko skręconych mam częste metaliczne stuki.
Drążki wydają się ok, wahacze i koĂącówki wymienione, więc tylko magiel zostaje. Kierownica też za lekko nie chodzi. w nowych autach dużo lżej.
Jak tez jedna osoba rusza kierownicą to przy otwartej masce słychać stuki na wysokości kierownicy.
podczas jazdy mam stuk przy podjeżdżaniu pod krawężnik na lekko skręconych kołach i na kostce przy lekko skręconych mam częste metaliczne stuki.
Drążki wydają się ok, wahacze i koĂącówki wymienione, więc tylko magiel zostaje. Kierownica też za lekko nie chodzi. w nowych autach dużo lżej.
Jak widać cały czas próbuje wykluczyć, że to magiel.
1) Chciałbym sprawdzić jeszcze poduszkę amortyzatora i zamienić stronami amortyzator.
2) Zastanawiam się także czy serwisy się nie mylą bo może stukanie powoduje właśnie drążek.
ÂŻeby być pewnym trzeba by było przy okazji ustawiania zbieżności rozkręcić koĂącówkę od drążka i szczegółowo zdiagnozować. ( A ja dopiero ustawiałem)
Co do twoich stuków na kostce myślę, że warto było by sprawdzić łączniki stabilizatora.
1) Chciałbym sprawdzić jeszcze poduszkę amortyzatora i zamienić stronami amortyzator.
2) Zastanawiam się także czy serwisy się nie mylą bo może stukanie powoduje właśnie drążek.
ÂŻeby być pewnym trzeba by było przy okazji ustawiania zbieżności rozkręcić koĂącówkę od drążka i szczegółowo zdiagnozować. ( A ja dopiero ustawiałem)
Co do twoich stuków na kostce myślę, że warto było by sprawdzić łączniki stabilizatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Umnie przy podjezdzie lewym kolem bylo stuk, wymienione drazki i te wewnetrzne.
Okazalo sie ze nie to chociaz byly wyrobione. Jezdze tak juz z poltora roku. Na ta chwile stuka mocniej i jest to magiel. Ja to sprawdzilem podnoszac auto z tej strony co stuka i rekoma "szarpiac kolo w lewo w prawo'' slyszalem stuki w oslonie.Po zdjeciu oslony w maglownicy na listwie luz znaczy duzy , ale plyn nie ucieka.
Okazalo sie ze nie to chociaz byly wyrobione. Jezdze tak juz z poltora roku. Na ta chwile stuka mocniej i jest to magiel. Ja to sprawdzilem podnoszac auto z tej strony co stuka i rekoma "szarpiac kolo w lewo w prawo'' slyszalem stuki w oslonie.Po zdjeciu oslony w maglownicy na listwie luz znaczy duzy , ale plyn nie ucieka.
grzegi87
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dziś oddałem auto do mechanika bo zaczęło mi mocno stukać i byłem pewny, że to wahacz poszedł. ale mechanik twierdzi, że są ok i pozostaje maglownica. Mówił, że na skręconych kołach bardziej słychać bo wtedy przekładnia się wyciąga i ma dłuższe ramie wtedy i bardziej stuka, wręcz nawala.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sty 2011, 17:05
- Lokalizacja: war-maz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Chciałem się dopisać do wątku jako kolejny nieszczęśliwy posiadacz stukającej maglownicy, zwłaszcza po stronie kierowcy. Dodam jeszcze, że u mnie objawy bardzo się nasilają, jak jest zimno lub auto jest zimne. W lato stukanie jest mniejsze, a i w zimę po dłuższej jeździe nieco się uspokaja. Płynu nie ubywa. Dokręciłem lekko śrubę regulacyjną i na początku troszkę to pomogło, ale nie na długo. Jak już, to trzeba by było wytargać przekładnię, zeszlifować mniej zużyte zęby i dopiero wtedy bawić się w mocniejsze dokręcenie śruby regulacyjnej. Niestety nie wiedziałem, żeby się ktoś za to brał, więc i doświadczeń też nie ma. Może kiedyś kupię w ciemno używkę i mając jedną maglownicę w zapasie spróbuję dojść o co chodzi... W zasadzie to nie bardzo wiem co pełni funkcję łożyska ślizgowego w przekładni. Czy jest to po prostu ciasne spasowanie obudowy z listwą, czy występuje tam jeszcze jakiś element pośredni? Próbowałem szukać informacji w necie, ale trafiłem tylko na opis (i tak bardzo użyteczny) regeneracji maglownicy w golfie.
Załamujące jest to, że nie bardzo jest co z tym fantem zrobić. Są firmy, które robią tulejowanie w ten sposób kasując luz, ale na ile to skuteczne to nie wiem. Używana maglownica to znowu loteria, a o zamiennikach też się naczytałem (stuki od nowości).
Załamujące jest to, że nie bardzo jest co z tym fantem zrobić. Są firmy, które robią tulejowanie w ten sposób kasując luz, ale na ile to skuteczne to nie wiem. Używana maglownica to znowu loteria, a o zamiennikach też się naczytałem (stuki od nowości).
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
krisker,
tak jak pisalem stuki mam dokladnie takie jak ty
jak zimno mocmiej stuka a w lecie prawie cisza
ostatnio nawet lozyska w kolach wymienialem i dalej nic
po wymianie amorow duzo bardziej stuka i tak mysle co by jeszcze sobie wymienic 
tak jak pisalem stuki mam dokladnie takie jak ty


ostatnio nawet lozyska w kolach wymienialem i dalej nic


allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH