[ AKN 2.5 150 KM] Auto słabnie, zapala się trakcja odcina tu
z tego co Piotruś pisał w ktoryms temacie i co mi zapadło w pamiec to prawidłowy kat powinien wyynosić ok -1*
znalazłem - łap temat
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550
znalazłem - łap temat
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550
kuba94 jeżeli masz log z tego 004BS możesz zapodać on nie musi być koniecznie na ciepłym silniku
Ale jeżeli na LATE jest od 1,6-2,0* ATDC to bardzo okej
Być może tłoczek przestawiacza nie pracuje w calym zakresie i dlatego bład, ale bez czarnych myśli, wiec zapodaj ten log jak masz
A ten zaworek spróbuj na poczatek podmienic z tym od EGR czyli N18


A ten zaworek spróbuj na poczatek podmienic z tym od EGR czyli N18
Zgadza się.Bacc pisze:kuba94 jeżeli masz log z tego 004BS możesz zapodać on nie musi być koniecznie na ciepłym silniku
To jest kąt statyczny.Skoro pływa to stawiam że w bs jest późniejszy.kuba94, wstaw tego loga.Bacc pisze:Ale jeżeli na LATE jest od 1,6-2,0* ATDC to bardzo okej
Pisałem o tym kilka dni temu.Zero reakcji.Bacc pisze:A ten zaworek spróbuj na poczatek podmienic z tym od EGR czyli N18

A teraz inna beczka.Wczoraj trochę poszalałem,ESP się napracowało.I tak mnie naszło.W momencie gdy ESP się odpalało silnik tracił moc.To oczywiste bo program próbuje ratować naszą d.pę

maestro100 no tak nie ma reakcji jesli o chodzi o podmiankę zaworków,a tak sie tutaj o kolege staramy
a kąt właśnie najlepiej jak wpadnie ten log 004BS
W sumie zawsze można spróbować także twoja podpowiedź co do wyłączenia ESP jak najbardziej jest do sprawdzenia
kuba94 jak na razie uporaj się z samo skaczącą sobie gruchą


W sumie zawsze można spróbować także twoja podpowiedź co do wyłączenia ESP jak najbardziej jest do sprawdzenia

kuba94 jak na razie uporaj się z samo skaczącą sobie gruchą

Ok panowie podmiana zaworków nic nie dała myślę że na 90% mam uwalony przestawiacz kąta wtrysku ponieważ problem ten mam po wymianie pompy wtryskowej na używaną z allegro. Dodaje BS: http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_105128.html
Ten przestawiacz to część pompy wymienna ? W razie czego mam starą pompe a tam nie było tego problemu. W piątek auto jedzie do dieslowca.
[ Dodano: 2012-11-19, 16:56 ]
Dodatkowo gruszka turbiny jest szczelna sztanga podnosi się i nie opada gruszka EGR nie jest szczelna jak zaciągnę i przytkam językiem to po chwili wężyk od niego odpadnie czyli gubi ciśnienie
Ten przestawiacz to część pompy wymienna ? W razie czego mam starą pompe a tam nie było tego problemu. W piątek auto jedzie do dieslowca.
[ Dodano: 2012-11-19, 16:56 ]
Dodatkowo gruszka turbiny jest szczelna sztanga podnosi się i nie opada gruszka EGR nie jest szczelna jak zaciągnę i przytkam językiem to po chwili wężyk od niego odpadnie czyli gubi ciśnienie
kuba94 tłoczek który przestawia kąt wtrysku z tego co wiem jest wymienny ale ogólnie z tego co wiem, to i tak jego wymiana łączy się z wieloma innymi (jakaś kalibracja itp. wiec i tak trzeba trochę zapłacić w BOSCH-u przy naprawie) a z tego co kiedyś Piotruś opisywał a nawet dołączył zdjęcia takiego zatartego tłoczka, i pisał że są przypadki ze zachodzi potrzeba wymiany całej obudowy pompy VP44 (z powodu uszkodzonej powierzchni w wyniku zatarcia) a wtedy cena znaaaacznie wzrasta
A u Ciebie log 004BS wskazywały by na zatarcie takiegoż właśnie
Być może pompa gdzieś leżała sobie pusta i sucha w środku, aż doszło do jakiejś korozji, śniedzi i tak to wyszło, a sprzedujący Ci ją "pocisł" jako 100% sprawną
Także samochód wieź do mechanika lub sam demontuj pompe i na sprawdzenie/naprawę na porządny sprzęt BOSCHA (pamiętaj o porządnych warsztatach które by Ci miały wykonywać takie naprawy).
A jeśli chodzi o ta gruszkę od turbosprężarki to ona dalej na wolnych obrotach (bez podłączonego komputera) sama opada i się podnosi ? Tak caly czas w kółko ?Nawet po podmiance zaworków ?
Jeżeli chodzi o EGR no to chyba jedynie jego cała wymiana (jeżeli na pewno jest ona uszkodzona czyli nie szczelna !).


A u Ciebie log 004BS wskazywały by na zatarcie takiegoż właśnie


A jeśli chodzi o ta gruszkę od turbosprężarki to ona dalej na wolnych obrotach (bez podłączonego komputera) sama opada i się podnosi ? Tak caly czas w kółko ?Nawet po podmiance zaworków ?

kuba94 widzisz jak patrzysz w log 004BS czyli log w którym kąt na EARLY (wczesny, kąt wtrysku, czyli najcześciej przy rozruchu, i pełnym bucie i wyższych obrotach) powinien wynosić około ~15*BTDC czyli 15st. przed GMP, a na LATE(późny, na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku[silnik pracuje miękko]) wynosić powinien około 2*ATDC, i najważniejsze jest tutaj to by własnie płynnie pracował w caluuuuutkim tym zakresie, a u Ciebie jak widac stoi na około 2*ATDC i ani rusz, czyli wniosek raczej na 99% jednoznaczy
Tak po skrócie można to wytłumaczyć podstawę tego logu do oceny
[ Dodano: 2012-11-19, 21:08 ]
tu masz przykładowy poprawny log 004BS :
http://vaglog.rtnet.pl/paul_q_103118.html
A co miałeś z poprzednią pompą że kupiłeś tą z allegro ?

[ Dodano: 2012-11-19, 21:08 ]
tu masz przykładowy poprawny log 004BS :
http://vaglog.rtnet.pl/paul_q_103118.html
A co miałeś z poprzednią pompą że kupiłeś tą z allegro ?
Faktycznie teraz widzę różnicę. Na starej pompie auto przerywało podczas pracy i gasło jak ją wyjąłem to koło obracało się beż żadnego oporu mogłem zakręcić ręką i nie było oporów na nim a na nowej czuć jak by sprężanie no ale co z tego jak uwalony przestawiacz
[ Dodano: 2012-11-19, 22:17 ]
I od tego przestawiacza może kopcić na szaro ? Bo przeważnie wali i to grubo po odpaleniu go trochę telepie i kopci
[ Dodano: 2012-11-19, 22:17 ]
I od tego przestawiacza może kopcić na szaro ? Bo przeważnie wali i to grubo po odpaleniu go trochę telepie i kopci
Opada i podnosi się sztaga ale to jest powodowane chyba pompą wtryskową bo dzieje się tak jak wywali błąd.
[ Dodano: 2012-11-23, 13:44 ]
Ok Panowie auto było u pompiarza cała pompa do regeneracji tłuczek stoi w miejscu do tego błędy ze sterownika. Jeszcze takie pytanko ten Pan powiedział mi że za dużo paliwa mu podaje było jakoś 8-9mg a mówił że powinno być 5-6 i to jest powodowane uwaloną pompą czy ktoś grzebał w kompie ? Zapomniałem go o to zapytać. Dodatkowo spalanie mnie zabija to nie możliwe żeby on tyle palił jeżdżę max do 1800 obrotów strasznie delikatnie zmieniał bym biegi wcześniej ale to automat. A na komputerze spalanie cały czas pokazuje pod 20l na rozgrzanym silniku przecież silnik 4.2 przy takiej jeździe tyle nie weźmie a jeżdżę naprawdę bardzo delikatnie dosłownie muskam pedału gazu. Te spalanie też może być powodowane zepsutą pompą wtryskową ? Dodam że komputer pokazuje dobrze bo widze ile przejechałem i ile zostało mi paliwa
[ Dodano: 2012-11-23, 13:44 ]
Ok Panowie auto było u pompiarza cała pompa do regeneracji tłuczek stoi w miejscu do tego błędy ze sterownika. Jeszcze takie pytanko ten Pan powiedział mi że za dużo paliwa mu podaje było jakoś 8-9mg a mówił że powinno być 5-6 i to jest powodowane uwaloną pompą czy ktoś grzebał w kompie ? Zapomniałem go o to zapytać. Dodatkowo spalanie mnie zabija to nie możliwe żeby on tyle palił jeżdżę max do 1800 obrotów strasznie delikatnie zmieniał bym biegi wcześniej ale to automat. A na komputerze spalanie cały czas pokazuje pod 20l na rozgrzanym silniku przecież silnik 4.2 przy takiej jeździe tyle nie weźmie a jeżdżę naprawdę bardzo delikatnie dosłownie muskam pedału gazu. Te spalanie też może być powodowane zepsutą pompą wtryskową ? Dodam że komputer pokazuje dobrze bo widze ile przejechałem i ile zostało mi paliwa