Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Auto słabnie, zapala się trakcja odcina tu

Silniki wysokoprężne
kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 18 lis 2012, 20:04

Ok powiedzcie mi tylko czy kąt wtrysku jest poprawny na Late od 1.6* ATDC do 2.0* ATDC

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 18 lis 2012, 20:11

z tego co Piotruś pisał w ktoryms temacie i co mi zapadło w pamiec to prawidłowy kat powinien wyynosić ok -1*

znalazłem - łap temat
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 18 lis 2012, 23:59

kuba94 jeżeli masz log z tego 004BS możesz zapodać on nie musi być koniecznie na ciepłym silniku :) Ale jeżeli na LATE jest od 1,6-2,0* ATDC to bardzo okej <okok> Być może tłoczek przestawiacza nie pracuje w calym zakresie i dlatego bład, ale bez czarnych myśli, wiec zapodaj ten log jak masz
A ten zaworek spróbuj na poczatek podmienic z tym od EGR czyli N18

maestro100

Post autor: maestro100 » 19 lis 2012, 09:59

Bacc pisze:kuba94 jeżeli masz log z tego 004BS możesz zapodać on nie musi być koniecznie na ciepłym silniku
Zgadza się.
Bacc pisze:Ale jeżeli na LATE jest od 1,6-2,0* ATDC to bardzo okej <okok>
To jest kąt statyczny.Skoro pływa to stawiam że w bs jest późniejszy.kuba94, wstaw tego loga.
Bacc pisze:A ten zaworek spróbuj na poczatek podmienic z tym od EGR czyli N18
Pisałem o tym kilka dni temu.Zero reakcji. <uoee>

A teraz inna beczka.Wczoraj trochę poszalałem,ESP się napracowało.I tak mnie naszło.W momencie gdy ESP się odpalało silnik tracił moc.To oczywiste bo program próbuje ratować naszą d.pę <lol> .Pytanie jakie mi się nasunęło to czy przypadkiem u kolegi kuba94 przypadkiem w tym układzie nie leży wina.Może z silnikiem wszystko jest ok,tylko esp z jakichś przyczyn wariuje wprowadzając silnik w stan zamulenia.Proponuję wyłączyć esp i pojeździć obserwując zachowanie samochodu.

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 19 lis 2012, 12:35

maestro100 no tak nie ma reakcji jesli o chodzi o podmiankę zaworków,a tak sie tutaj o kolege staramy :p a kąt właśnie najlepiej jak wpadnie ten log 004BS <okok>

W sumie zawsze można spróbować także twoja podpowiedź co do wyłączenia ESP jak najbardziej jest do sprawdzenia :)

kuba94 jak na razie uporaj się z samo skaczącą sobie gruchą <figielek>

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 19 lis 2012, 15:30

Ok panowie podmiana zaworków nic nie dała myślę że na 90% mam uwalony przestawiacz kąta wtrysku ponieważ problem ten mam po wymianie pompy wtryskowej na używaną z allegro. Dodaje BS: http://vaglog.rtnet.pl/pioneer22_105128.html
Ten przestawiacz to część pompy wymienna ? W razie czego mam starą pompe a tam nie było tego problemu. W piątek auto jedzie do dieslowca.

[ Dodano: 2012-11-19, 16:56 ]
Dodatkowo gruszka turbiny jest szczelna sztanga podnosi się i nie opada gruszka EGR nie jest szczelna jak zaciągnę i przytkam językiem to po chwili wężyk od niego odpadnie czyli gubi ciśnienie

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 19 lis 2012, 19:02

kuba94 tłoczek który przestawia kąt wtrysku z tego co wiem jest wymienny ale ogólnie z tego co wiem, to i tak jego wymiana łączy się z wieloma innymi (jakaś kalibracja itp. wiec i tak trzeba trochę zapłacić w BOSCH-u przy naprawie) a z tego co kiedyś Piotruś opisywał a nawet dołączył zdjęcia takiego zatartego tłoczka, i pisał że są przypadki ze zachodzi potrzeba wymiany całej obudowy pompy VP44 (z powodu uszkodzonej powierzchni w wyniku zatarcia) a wtedy cena znaaaacznie wzrasta <uoee> <stres>
A u Ciebie log 004BS wskazywały by na zatarcie takiegoż właśnie :( Być może pompa gdzieś leżała sobie pusta i sucha w środku, aż doszło do jakiejś korozji, śniedzi i tak to wyszło, a sprzedujący Ci ją "pocisł" jako 100% sprawną :| Także samochód wieź do mechanika lub sam demontuj pompe i na sprawdzenie/naprawę na porządny sprzęt BOSCHA (pamiętaj o porządnych warsztatach które by Ci miały wykonywać takie naprawy).

A jeśli chodzi o ta gruszkę od turbosprężarki to ona dalej na wolnych obrotach (bez podłączonego komputera) sama opada i się podnosi ? Tak caly czas w kółko ?Nawet po podmiance zaworków ? <mysli> Jeżeli chodzi o EGR no to chyba jedynie jego cała wymiana (jeżeli na pewno jest ona uszkodzona czyli nie szczelna !).

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 19 lis 2012, 19:23

Dzięki bardzo a jeśli mogę wiedzieć co takiego znalazłeś w logach że stwierdzasz możliwy zatarty tłoczek ?

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 19 lis 2012, 19:29

kuba94 widzisz jak patrzysz w log 004BS czyli log w którym kąt na EARLY (wczesny, kąt wtrysku, czyli najcześciej przy rozruchu, i pełnym bucie i wyższych obrotach) powinien wynosić około ~15*BTDC czyli 15st. przed GMP, a na LATE(późny, na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku[silnik pracuje miękko]) wynosić powinien około 2*ATDC, i najważniejsze jest tutaj to by własnie płynnie pracował w caluuuuutkim tym zakresie, a u Ciebie jak widac stoi na około 2*ATDC i ani rusz, czyli wniosek raczej na 99% jednoznaczy :( Tak po skrócie można to wytłumaczyć podstawę tego logu do oceny

[ Dodano: 2012-11-19, 21:08 ]
tu masz przykładowy poprawny log 004BS :
http://vaglog.rtnet.pl/paul_q_103118.html

A co miałeś z poprzednią pompą że kupiłeś tą z allegro ?

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 19 lis 2012, 21:54

Faktycznie teraz widzę różnicę. Na starej pompie auto przerywało podczas pracy i gasło jak ją wyjąłem to koło obracało się beż żadnego oporu mogłem zakręcić ręką i nie było oporów na nim a na nowej czuć jak by sprężanie no ale co z tego jak uwalony przestawiacz

[ Dodano: 2012-11-19, 22:17 ]
I od tego przestawiacza może kopcić na szaro ? Bo przeważnie wali i to grubo po odpaleniu go trochę telepie i kopci

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 19 lis 2012, 23:45

Wydaje mi się że jak najbardziej może to być winna także uwalonego kąta wtrysku, ale może także być wtryskiwaczy czy być może z innego powodu :| Także na razie uporaj się z pompą VP44 <okok>

[ Dodano: 2012-11-19, 23:51 ]
a co z tą gruszką od turbo ? :p

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 20 lis 2012, 07:27

gruszka od turbiny jest ok szczelna tylko od egr nie jest ale w razie czego mam 2 egr

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 20 lis 2012, 10:02

Ok ale na wolnych ta gruszka sama już nie opada i się podnosi na wolnych obrotach ?

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 20 lis 2012, 13:04

Opada i podnosi się sztaga ale to jest powodowane chyba pompą wtryskową bo dzieje się tak jak wywali błąd.

[ Dodano: 2012-11-23, 13:44 ]
Ok Panowie auto było u pompiarza cała pompa do regeneracji tłuczek stoi w miejscu do tego błędy ze sterownika. Jeszcze takie pytanko ten Pan powiedział mi że za dużo paliwa mu podaje było jakoś 8-9mg a mówił że powinno być 5-6 i to jest powodowane uwaloną pompą czy ktoś grzebał w kompie ? Zapomniałem go o to zapytać. Dodatkowo spalanie mnie zabija to nie możliwe żeby on tyle palił jeżdżę max do 1800 obrotów strasznie delikatnie zmieniał bym biegi wcześniej ale to automat. A na komputerze spalanie cały czas pokazuje pod 20l na rozgrzanym silniku przecież silnik 4.2 przy takiej jeździe tyle nie weźmie a jeżdżę naprawdę bardzo delikatnie dosłownie muskam pedału gazu. Te spalanie też może być powodowane zepsutą pompą wtryskową ? Dodam że komputer pokazuje dobrze bo widze ile przejechałem i ile zostało mi paliwa

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja