Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Drgania silnika po wrzuceniu D/R

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 18:50

michok pisze:Moge oddac na gwaracji, jakos to wygrac a przy okazji wyjdzie, ze padlo cos co nie bylo robione i wtedy znowu 2-3 tysie poleca...
michok, widze, że niepotrzebnie się udzielamy bo Ty nie chcesz walczyc. Jak Ty to olewasz to ja tez <okok>

Nie wiem tylko po co wylewałeś żale na forum ??? <szok> <szok> <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 lis 2012, 19:12

michok pisze:A tak jak powiedzą mi, że np. nie ruszali sterownika hydraulicznego a przyjmijmy, że to on jest wszystkiemu winny to tylko zapłacę skromy 1000-1500 zł za demontaż/rozebranie/nowy olej/montaż skrzyni...
No właśnie, ale można próbować się dogadać, że źle zdiagnozowali usterkę i narazili Cię na koszty... w takim razie teraz powinni to zrobić taniej/na gwaracji... ale decyzja należy do Ciebie <okok>

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 22:21

RomanS pisze:
michok pisze:Moge oddac na gwaracji, jakos to wygrac a przy okazji wyjdzie, ze padlo cos co nie bylo robione i wtedy znowu 2-3 tysie poleca...
michok, widze, że niepotrzebnie się udzielamy bo Ty nie chcesz walczyc. Jak Ty to olewasz to ja tez <okok>

Nie wiem tylko po co wylewałeś żale na forum ??? <szok> <szok> <szok>
Nie wylewam zali Kolego...

Chcialem poznac koszt remontu tipa i ogolnie "czy warto sie w to bawic".
Dzieki za rady.
0x4B25A pisze:
michok pisze:A tak jak powiedzą mi, że np. nie ruszali sterownika hydraulicznego a przyjmijmy, że to on jest wszystkiemu winny to tylko zapłacę skromy 1000-1500 zł za demontaż/rozebranie/nowy olej/montaż skrzyni...
No właśnie, ale można próbować się dogadać, że źle zdiagnozowali usterkę i narazili Cię na koszty... w takim razie teraz powinni to zrobić taniej/na gwaracji... ale decyzja należy do Ciebie <okok>
Tak zrobie Kolego...zobaczymy co z tego wyjdzie :).

Dzieki raz jeszcze za rady! :) :)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 09 lis 2012, 08:25

michok,
jeszcze wtrace słówko, poniewaz wczesniej przegapilem ponizszego posta:
michok pisze:tx-didi, na tej skrzyni od grudnia/stycznia zrobilem max 10 tys km...
Zadnych baczkow/palenia gumy itp nie bylo.

P.s. Potwierdzone info... Robione bylo sprzeglo, uszczelniacz oraz pompa oleju...dziwi mnie tylko czarny olej + uszczelka na silikon...Mechanik szuka papieru potwierdzajacego powyzsze wymiany.
musial zostac stary olej z opilkami (po zatartej panewce) 'gdzies w ukladzie' - w skrzyni raczej nie (prawdopodobnie byla cala rozebrana), lecz jest jeszcze chlodnica - jezeli jej nie 'przeplukano' to spokojnie moze zasyfic caly nowy olej. Mozna wysnuc hipoteze, ze od pozostawionego syfu ucierpiala plyta sterujaca - konkretniej 'blokujace sie' tloczki. Z cala pewnoscia moga odpowiadac za obecnie obserwowane przez Ciebie objawy (poszarpywanie przy zmianie ktoregos biegu) - z analiz ktory to kosz/kosze odpowiadaja za przelaczenie danego biegu mozna wydedukowac odpowiadajacy zaworek/tloczek lub ich zestaw.
Oczywiscie to nadal sa spekulacje - lecz gdyby sie potwierdzily, mozna to doprowadzic do porzadku za rozsadna kase - plyte sterujaca (sprawna uzywke) mozna dorwac za stosunkowo nieduze pieniadze, a wazne jest, ze we wszystkich 5hp19 sa tylko dwa rodzaje plyt sterujacych (roznica w modelach przed i po lifcie) bez wzgledu na model samochodu, wiec (jak juz RomanS napisal wczesniej) dorwac uzywke jest w miare latwo. Plyty te roznia sie tylko elektrozaworami, lecz te mozna(trzeba) przelozyc ze swojej plyty. Najistotniejsze jest to, ze plyte sterujaca wymienia sie bez wyciagania skrzyni z samochodu...... cala operacja (przy zimnym oleju) dla obytego mechanika trwa moze z poltorej/dwie godziny....

Watpliwosci jakie zostaja to dokladny obecny stan oleju (tzn faktyczna wielkosc zabrudzen i opilkow), ktory moglby podtrzymac (lub obalic) powyzsza teorie...

michok,
absolutnie nie jest moja intencja namawianie Cie do powyzszych operacji.... lecz mysle ze podczas dogadywania sie w warsztacie powinienes wiedziec <> jak to wyglada, im wiecej wiesz, tym latwiej bedzie dojsc do porozumienia z warsztatem, ktory (najprawdopodobniej - mozliwe ze na skutek zwyklego roztargnienia) po prostu zawalil robote....
włącznie z Toba - poniewaz 'plakac' zacząles dopiero po roku...zamiast natychmiast po zauwazeniu niepokojacych zachowan swojego tipa.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 lis 2012, 08:39

tx-didi pisze:michok,
jeszcze wtrace słówko, poniewaz wczesniej przegapilem ponizszego posta:
michok pisze:tx-didi, na tej skrzyni od grudnia/stycznia zrobilem max 10 tys km...
Zadnych baczkow/palenia gumy itp nie bylo.

P.s. Potwierdzone info... Robione bylo sprzeglo, uszczelniacz oraz pompa oleju...dziwi mnie tylko czarny olej + uszczelka na silikon...Mechanik szuka papieru potwierdzajacego powyzsze wymiany.
musial zostac stary olej z opilkami (po zatartej panewce) 'gdzies w ukladzie' - w skrzyni raczej nie (prawdopodobnie byla cala rozebrana), lecz jest jeszcze chlodnica - jezeli jej nie 'przeplukano' to spokojnie moze zasyfic caly nowy olej. Mozna wysnuc hipoteze, ze od pozostawionego syfu ucierpiala plyta sterujaca - konkretniej 'blokujace sie' tloczki. Z cala pewnoscia moga odpowiadac za obecnie obserwowane przez Ciebie objawy (poszarpywanie przy zmianie ktoregos biegu) - z analiz ktory to kosz/kosze odpowiadaja za przelaczenie danego biegu mozna wydedukowac odpowiadajacy zaworek/tloczek lub ich zestaw.
Oczywiscie to nadal sa spekulacje - lecz gdyby sie potwierdzily, mozna to doprowadzic do porzadku za rozsadna kase - plyte sterujaca (sprawna uzywke) mozna dorwac za stosunkowo nieduze pieniadze, a wazne jest, ze we wszystkich 5hp19 sa tylko dwa rodzaje plyt sterujacych (roznica w modelach przed i po lifcie) bez wzgledu na model samochodu, wiec (jak juz RomanS napisal wczesniej) dorwac uzywke jest w miare latwo. Plyty te roznia sie tylko elektrozaworami, lecz te mozna(trzeba) przelozyc ze swojej plyty. Najistotniejsze jest to, ze plyte sterujaca wymienia sie bez wyciagania skrzyni z samochodu...... cala operacja (przy zimnym oleju) dla obytego mechanika trwa moze z poltorej/dwie godziny....

Watpliwosci jakie zostaja to dokladny obecny stan oleju (tzn faktyczna wielkosc zabrudzen i opilkow), ktory moglby podtrzymac (lub obalic) powyzsza teorie...

michok,
absolutnie nie jest moja intencja namawianie Cie do powyzszych operacji.... lecz mysle ze podczas dogadywania sie w warsztacie powinienes wiedziec <> jak to wyglada, im wiecej wiesz, tym latwiej bedzie dojsc do porozumienia z warsztatem, ktory (najprawdopodobniej - mozliwe ze na skutek zwyklego roztargnienia) po prostu zawalil robote. Włącznie z Toba - poniewaz 'plakac' zacząles dopiero po roku...zamiast natychmiast po zauwazeniu niepokojacych zachowan Twojego tipa.
Dziekuje Kolego za wyczerpujaca odpowiedz.

Niestety na początku walczyłem z silnikiem aby doprowadzić go do 100% sprawności...Dopiero niedawno mi się to udało :).

Przeciaganie biegow pojawilo sie stosunkowo niedawno ( max 1 tyg wstecz )...

Wiem, że też zawaliłem ale staram się to jakoś naprawić...Dzięki raz jeszcze za rady.


W następnym tygodniu podjadę do Samko i powiem "co i jak".

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lis 2012, 09:19

michok, czekamy w takim razie na relację <okok> Powodzenia!

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 lis 2012, 10:18

Mam nadzieje, ze tx-didi ma racje odnośnie awarii skrzyni ( opiłki metalu + płytka sterująca )...

Wtedy jest szansa, że warsztat uderzy się w pierś i powie, że daliśmy ciała...
Skrzynia w Samko była robiona już 2 razy ( 1 raz od razu po sprowadzeniu samochodu, 2 raz w styczniu teg roku...teraz będzie 3 raz ).

[ Dodano: 2012-11-09, 13:40 ]
Dzwoniłem do Samko, na razie weryfikują moje zlecenie, zobaczymy co z tego wyjdzie...
Ale już jest problem, udzielają 6 miesięcznej gwarancji bez limitu kilometrów...

[ Dodano: 2012-11-13, 15:55 ]
Niestety Pan z Samko nie znalazł nic nt remontu mojej skrzyni...wszystko robione pod przysłowiowym stołem...

Także pozostały mi 2 wyjścia...naprawa Tipa lub swap na manuala.

Raphael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Raphael » 18 lis 2012, 17:16

Cześć!

Jeśli chodzi o SAMKO, to śmiem twierdzić, że "skopali" naprawę!
Naprawiając skrzynie potrafią zniszczyć samochód w środku, przeciąć metalowe przewody hamulcowe,
ukraść oslony pod silnikiem, naciągnąć klienta na programowanie skrzyni, której się nie programuje itd.

Nawet gdybyś mial papier na naprawę to i tak szanse na reklamację są żadne.
Na fakturze wpisują inne elementy od tych wymienianych.

Ogólnie szkoda slów... a ha, można kupić kalasza i odstrzelić kierownika SAMKO (tak dla potomnych <lol> )

Malo możliwe jest, by olej zrobi się czarny po 9 tys. km..

Poszukaj w necie Romualda z Dywit/k Olsztyna, dobrze zna tiptroniki

Pozdrowienia[/list]

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 lis 2012, 17:27

michok pisze:Niestety Pan z Samko nie znalazł nic nt remontu mojej skrzyni...wszystko robione pod przysłowiowym stołem...
Moim zdaniem, to tylko potwierdza moją teorię - skrzynia nie była naprawiana, dostałeś używkę za 3,5k :(
Ja bym zdarł tą kasę z tych co to niby wyjmowali skrzynię i wozili ją do SAMKO :(

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 19 lis 2012, 09:17

Zagór pisze:
michok pisze:Niestety Pan z Samko nie znalazł nic nt remontu mojej skrzyni...wszystko robione pod przysłowiowym stołem...
Moim zdaniem, to tylko potwierdza moją teorię - skrzynia nie była naprawiana, dostałeś używkę za 3,5k :(
Ja bym zdarł tą kasę z tych co to niby wyjmowali skrzynię i wozili ją do SAMKO :(
Właśnie mnie też zdziwiła jedna rzecz...Uszczelka była silikonowa ( nie wierzę, że dobry warsztat nie miał uszczelek )...

Kolego...tylko, że gwarancja minęła i nie mam żadnego potwierdzenia... Dzwoniłem do człowieka i ręce umył...mówiąc krótko ma to w dupie.

Podobnie rzecz ma się z wałkiem ( o którym pisałem jak reanimowałem swojego AKN'a ).

Byłem u człowieka od którego mechanik zakupił wałki do mojego silnika ( były nowe, nie regenerowane ).
Okazało się, ze mechanik ( na 90 % ) nie wymienił popychaczy, tylko dźwigienki...Wałek nie miał smarowania, 2 krzywki umarły po 20 tyś km...

Nie ma to jak fachowość mechaników nie ?...

W nowym roku odstawiam samochód do Midparts, tam Panowie zajmą się oceną ogólną tipa +płytką sterującą + wyjeciem skrzyni + rozebranie jej + płukanie świeżym olejem... mam nadzieję, że w 2-2.5k zł się zmieszczę.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 lis 2012, 08:42

Są sposoby, żeby ich przekonać do zwrotów :)
I nie mówię o kolegach w BMW, dostałeś na naprawę FVAT, paragon, masz kogoś kto potwierdzi, że u nich robiłeś auto i płaciłeś im kasę?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 20 lis 2012, 09:07

Zagór pisze:Są sposoby, żeby ich przekonać do zwrotów :)
I nie mówię o kolegach w BMW, dostałeś na naprawę FVAT, paragon, masz kogoś kto potwierdzi, że u nich robiłeś auto i płaciłeś im kasę?
michok,
decyzje odnosnie dalszego postepowania bedziesz musial podjac samodzielnie, to oczywiste. Ale wiedz ze (zakladajac ze wiernie nam to przedstawiles) postawa zaprezentowana przez mechanika u ktorego (wg Twoich slow) 10 lat serwisujesz wszystkie samochody, a znasz goscia od 20, jest (chyba nie tylko w mojej opini) niedopuszczalna.

Uwazam ze kolega Zagór ma racje - nie powinienes tego tak zostawic.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 20 lis 2012, 09:45

Zagór pisze:Są sposoby, żeby ich przekonać do zwrotów :)
I nie mówię o kolegach w BMW, dostałeś na naprawę FVAT, paragon, masz kogoś kto potwierdzi, że u nich robiłeś auto i płaciłeś im kasę?
Jeżeli pytasz o świadków to tak, mam.

Wiem, że mogę się domagać ponownej naprawy, ale po prostu w ręce tych partaczy nie chce już oddawać samochodu bo znowu coś popsują i wyjdzie po roku...
Ale zastosuję się do waszych rad i porozmawiam jeszcze z nimi...problem jest taki, że zakład znajduje się w Terespolu ( 200 km od mojego teraźniejszego miejsca zamieszkania ).

igorw

Post autor: igorw » 20 lis 2012, 10:15

michok pisze:mam nadzieję, że w 2-2.5k zł się zmieszczę
Nie chcę Cię martwić, ale nastawiłbym sie na 2x wyższe kwoty, najwyżej miło się rozczarujesz.
Tak z ciekawości napisz o współpracy z Midparts bo zawsze cenne są takie uwagi tu na forum.
A tamtych dziadów obsmaruj w necie - tu jest wątek "odradzam", pisz ile wlezie.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 lis 2012, 10:32

michok pisze:
Zagór pisze:Są sposoby, żeby ich przekonać do zwrotów :)
I nie mówię o kolegach w BMW, dostałeś na naprawę FVAT, paragon, masz kogoś kto potwierdzi, że u nich robiłeś auto i płaciłeś im kasę?
Jeżeli pytasz o świadków to tak, mam.

Wiem, że mogę się domagać ponownej naprawy, ale po prostu w ręce tych partaczy nie chce już oddawać samochodu bo znowu coś popsują i wyjdzie po roku...
Ale zastosuję się do waszych rad i porozmawiam jeszcze z nimi...problem jest taki, że zakład znajduje się w Terespolu ( 200 km od mojego teraźniejszego miejsca zamieszkania ).
Nie mówię o ponownej naprawie, mieli sznasę, ale z niej nie skorzystali, teraz niech oddają kasę, a Ty sobie naprawisz tam gdzie będziesz chciał :)
Skrzynia używka, to ok 1k, + 500 wym/zam, więc są Ci winni 2k zł spokojnie + straty moralne = 3k od nich spokojnie wydębisz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga