a6c5 Próbowałem odkręcić wahacze, nie udało mi się, czy coś
a6c5 Próbowałem odkręcić wahacze, nie udało mi się, czy coś
Przy wymianie przegubu, którego nie mogłem wcisnąć postanowiłem odkręcić wahacze.
Najpierw dolny, ten po stronie drzwi samochodu, próbowałem odkręcić nakrętkę, kręciłem, kręciłem i nic, najprawdopodobniej jakieś uszkodzenie śruby/nakrętki sprawiło, że nie mogłem ani odkręcić ani później dokręcić.
Później zabrałem się za górne wahacze, nakrętka zeszła, myślałem, że śrubę trzeba wykręcić i z wielkim trudem udało mi się może 1-2 obroty śrubą zrobić ale nie wyszła ze swojego miejsca więc dokręciłem z powrotem nakrętkę.
Zastanawiam się czy gdyby któraś z tych śrub, dolna lub górna, osłabiona moim kręceniem puściła, to czy mogło by mi np odpaść koło podczas jazdy czy coś podobnego, nie znam się na tym, proszę o poważną odpowiedz, sprawa tyczy się bezpieczeństwa.
Najpierw dolny, ten po stronie drzwi samochodu, próbowałem odkręcić nakrętkę, kręciłem, kręciłem i nic, najprawdopodobniej jakieś uszkodzenie śruby/nakrętki sprawiło, że nie mogłem ani odkręcić ani później dokręcić.
Później zabrałem się za górne wahacze, nakrętka zeszła, myślałem, że śrubę trzeba wykręcić i z wielkim trudem udało mi się może 1-2 obroty śrubą zrobić ale nie wyszła ze swojego miejsca więc dokręciłem z powrotem nakrętkę.
Zastanawiam się czy gdyby któraś z tych śrub, dolna lub górna, osłabiona moim kręceniem puściła, to czy mogło by mi np odpaść koło podczas jazdy czy coś podobnego, nie znam się na tym, proszę o poważną odpowiedz, sprawa tyczy się bezpieczeństwa.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
tzw dolny tylnidiego pisze:ten po stronie drzwi samochodu
diego pisze:myślałem, że śrubę trzeba wykręcić i z wielkim trudem udało mi się może 1-2 obroty
Jak ni było odpowiednio zabezpieczone to niestety zaczęło rdzewieć i puchnąc, można ogrzać i lejąc litry jakiegoś odrdzewiacza ją wybić.
W zasadzie nic się stać nie powinno. Może jedynie walić ten na dolny. Dziwne ze tam gwint zjechałeś bo to wzmacniane śruby. Postaraj się coś włożyć pod nakrętkę (miedzy nakrętkę a blachę trzymającą wahacz) i ją jednak odkręcić
Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
pisze co i jak bo mam doswiadczenie z tym zawieszeniem
dolne wahacze maja przeciez przeguby kulowe jak wszystkie i jak nakreca sie nakretke trzeba przegub przytrzmac imbusem aby sie nie obracał aby zbic wachacz nalezy uderzyc w zwrotnice kilka razy porzadnie plus WD
góra
jesli chodzi o ta srube to jest lika sposobów :
-podgrzac palnikiem ale popalisz gumy i masz wachacze do wymiany wiec tylko mozna to stosowac przy wymianie
-WD i wybijanie plus jednoczesne krecenie sruby potrzebne 2 osoby
-rozwiercenie sruby (trzeba byc ostrożnym aby nie wwiercic sie w zwrotnice )
-jesli ukreci sie łepek sruby to tez jest sposób rozwiercamy srube i nakrecamy nakretke skrecamy na pałe i wkrecajac śruba nam powoli wychodzi , sam tak wyciagnołem jedna później pomagamy jej z 2 strony
górna śróba czesto puchnie i blokuje sie w zwrotnicy
pozdrawiam
dolne wahacze maja przeciez przeguby kulowe jak wszystkie i jak nakreca sie nakretke trzeba przegub przytrzmac imbusem aby sie nie obracał aby zbic wachacz nalezy uderzyc w zwrotnice kilka razy porzadnie plus WD
góra
jesli chodzi o ta srube to jest lika sposobów :
-podgrzac palnikiem ale popalisz gumy i masz wachacze do wymiany wiec tylko mozna to stosowac przy wymianie
-WD i wybijanie plus jednoczesne krecenie sruby potrzebne 2 osoby
-rozwiercenie sruby (trzeba byc ostrożnym aby nie wwiercic sie w zwrotnice )
-jesli ukreci sie łepek sruby to tez jest sposób rozwiercamy srube i nakrecamy nakretke skrecamy na pałe i wkrecajac śruba nam powoli wychodzi , sam tak wyciagnołem jedna później pomagamy jej z 2 strony
górna śróba czesto puchnie i blokuje sie w zwrotnicy
pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków