Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Auto słabnie, zapala się trakcja odcina tu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 16 lis 2012, 18:03

kuba94 może ściągnij VAG-COM i spróbuj się połączyć bo jakoś to komplikujesz :p
Ustawienia pierwotne czyli to kiedy turbo sie powinno przestawiać tak ? (czyli w VAG COM nastawy podstawowe, lub ang. basic setting[BS] ?) I mamy rozumieć że kontrola trakcji się już nie zaświeca i nie odcina mocy tak ? jeżeli kąt na LATE jest 0,0* to wyregulować powinieneś :)

maestro100

Post autor: maestro100 » 16 lis 2012, 19:42

kuba94,ja wiem że zaczął się weeeekend <lol> ,no ale weź.
Wcześniej pisałeś
Witam, mój problem polega na tym że pojawił się problem tego typu że podczas jazdy zapala się kontrolka kontroli trakcji i słychać jak odłącza się turbina po chwili znowu się załącza itd.
A teraz
Chodzi o to że nie odłącza mi turbiny podczas przespieszania auto jeździ tak jak powinno.
<rotfl>
Sam widzisz.Błędne koło <lol> .Uporządkuj te informacje.

No i odpowiedz mi na zadane pytanie z mojego poprzedniego posta,bo tu może być klucz.
Miłego weeeekendu.

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 16 lis 2012, 20:49

Jak klikne ustawienia pierwotne to nie wyłącza mi turbiny przy przyspieszaniu. Jak nie podłącze kompa to jest dupa wywala trakcje i odcina czasem turbine. Teraz rozumiesz ? Co do połączenia się z kompem to próbowało już z 7 osób i nikomu się nie udaje. Próbował nawet znajomy który stroi od podstaw silniki i też się nie połączył.

maestro100

Post autor: maestro100 » 17 lis 2012, 11:16

kuba94 pisze:Jak klikne ustawienia pierwotne to nie wyłącza mi turbiny przy przyspieszaniu.
I
kuba94 pisze: Co do połączenia się z kompem to próbowało już z 7 osób i nikomu się nie udaje.
<szok>
kuba94 pisze:Teraz rozumiesz ?
Nie wiem jak inni koledzy,ale ja to już nic nie rozumiem.Wybacz.

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 17 lis 2012, 12:26

kuba94 nie no pierwsze co to powinieneś się uporać z tą elektroniką czy, czymkolwiek co uniemożliwia nam się połączenie z twoją furą :) Może skocz po prostu do dobrego elektromechanika, o ile wiem to chyba nie są skomplikowane sprawy <okok>

Wyjaśnij jak możesz (bo ja nie wiem) co to jest te ustawienie pierwotne w POLSKIM VAGU :p Bo dziwne ze jak to załączasz to auto śmiga prawidłowo <mysli> Zainstalowałeś tego VAg-COM-a tak jak Ci radziłem ?

I co z twardym pedałem hamulca ?

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 17 lis 2012, 14:16

Pedał jest już ok nie robi się twardy. Nie potrafię Ci tego prościej wytłumaczyć z tego co widzę kolega Bacc wszystko rozumie. Co do ustawień pierwotnych w polskim vagu nie wiem co one zmieniają że fura jedzie prawidłowo zwiększają się obroty i mruga kontrolka świec żarowych ale to tak ma być nie to że jakiś błąd. Znalazłem tylko to na necie : Funkcja ustawienia pierwotne umo&#191;liwia wprowadzenie ustawie&#241; producenta np. po wymianie przepustnicy. No ale jak odłączę kompa to wszystko wraca do stanu poprzedniego i turbo się odłącza przy przyspieszaniu
znalazłem jeszcze to : USTAWIENIA PIERWOTNE przywracają prawidłowe wartości pracy sterownika

[ Dodano: 2012-11-17, 14:54 ]
Powiem szczerzę że mało z tego wnioskuje. Jeśli przywraca prawidłowe wartości pracy sterownika to co u mnie jest nie prawidłowego. Skoro komputer to koryguje to musi dać sie to jakoś naprawić mechanicznie. Najgorzej że ni mogę zrobić tych logów.

[ Dodano: 2012-11-17, 15:46 ]
Dodam jeszcze że jak wejdzie w ten tryb awaryjny to czasem jest tak że silnik zaczyna strasznie klekotać jak by pompa była źle ustawiona

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 17 lis 2012, 16:32

kuba94 okej czyli funkcja "ustawienia pierwotne "to nic innego jak BS w VAG-COM :) I chcesz powiedzieć że Ty wchodzisz w te ustawienia pierwotne, kontrolka świec mruga, obroty wyższe i Ty tak sobie jeździłeś ??? Jeśli wchodzisz w ustawienia pierwotne to, sztanga gruszki (od zmiennej geometrii turbosprężarki ) powinna unosić się w szybko, a następnie po ok.10sek gwałtownie opadać -afb-25-150-km-blad-00575-pierwsze-krok ... t50832.htm (Ad.1 i 2, a najlepiej przestudiuj ten temat u siebie dużo wykluczy) (ściągnij dużą osłone "V6" i popatrz) i na pewno nie powienneś wtedy poruszać się samochodem, a nawet gazować go <stres>

Problem ze skrzynią już zażegnany ?

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 17 lis 2012, 17:17

Tak skrzynia już rozwiązana tym razem to nie była skrzynia tylko spadł mi przewód przelewowy z vp44 było ciemno a ja byłem pewnie na 100% że to skrzynia pociekła. Byłem taki zły że nic mnie nie interesowało i poszedłem do domu, potem na spokojnie to ogarnąłem.
Teraz już nie mogę połączyć się z kompem wiec nie mogę odpalić tego BS. Dziś odpaliłem auto zdjąłem plastikową pokrywę i bez podpinania żadnego kompa obserwowałem sztangę gruszki. Sztanga co chwilę podnosiła się na maxa i opadała na maxa a auto stało na wolnych obrotach i albo przy sztandze na maxa podniesionej albo na maxa zamkniętej wyskakuje kontrola trakcji (właśnie nie wiem przy którym położeniu sztangi wyskakuje błąd)

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 18 lis 2012, 10:10

kuba94 pisze:Tak skrzynia już rozwiązana tym razem to nie była skrzynia tylko spadł mi przewód przelewowy z vp44 było ciemno a ja byłem pewnie na 100% że to skrzynia pociekła. Byłem taki zły że nic mnie nie interesowało i poszedłem do domu, potem na spokojnie to ogarnąłem.
Teraz już nie mogę połączyć się z kompem wiec nie mogę odpalić tego BS. Dziś odpaliłem auto zdjąłem plastikową pokrywę i bez podpinania żadnego kompa obserwowałem sztangę gruszki. Sztanga co chwilę podnosiła się na maxa i opadała na maxa a auto stało na wolnych obrotach i albo przy sztandze na maxa podniesionej albo na maxa zamkniętej wyskakuje kontrola trakcji (właśnie nie wiem przy którym położeniu sztangi wyskakuje błąd)

zapodaj logi statyczne Kolego.

[ Dodano: 2012-11-18, 10:12 ]
Tutaj masz co i jak :

allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm

Na poczatku statyczne oraz BS.

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 18 lis 2012, 11:41

Dzięki za linka dobry artykuł ale najpierw muszę postawić auto do elektryka żeby łączyło mi się z kompem. Jeśli miał bym źle ustawiony kąt wtrysku mogło by tak być że ciężej by odpalał jak jest zimny ?

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 18 lis 2012, 15:17

michok Kuba wie ze ma zapodac logi ale juz pisal wczesniej ma problemy z polączeniem sie komputerkiem :p

kuba94 to co opisales nie było poprawnym zjawiskiem, czyli sztanga podnosiła się i opadała bez podłączenia pod komputer i wejściu w twoje "ustawienie pierwotne" czyli powiedzmy nastawy podstawowe (BS) i bez mrugającej kontrolki świec żarowych, tak ?
Tak nie może się dziać. Także załatw sobie zawor N75( ten do którego wchodzi drugi koniec, wężyka z gruszki od turbo) na podmiankę jeżeli sprawdziłeś już gruszkę tak jak Ci wcześniej pisałem, i odsyłałem do innego tematu( sprawdziłeś ? ) :| Lub podmieć go na czas próby z zaworkiem który wisi z nim razem czyli N18 (od EGR) i zobacz czy sztanga dalej będzie się podnosić i opadać sama.

[ Dodano: 2012-11-18, 15:23 ]
a kat wtrysku ma jaknajbardziej wplyw na rozruch :)

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 18 lis 2012, 18:11

Ok panowie siedziałem dziś trochę z kompem i udało mi się na chwile połączyć. Więc tak mam BS z kanału 004 tyle że na silniku nagrzanym do połowy więc można je sobie wsadzić... Na ciepłym silniku łączyłem się już tylko na moment i nie miałem możliwości zrobić BS. Kąt wtrysku przy nagrzanym silniku jest na Late od 1.6* ATDC do 2.0* ATDC no więc chyba jest ok ? W takim razie nie mam pojęcia dla czego wyskakuje mi błąd regulacji początku wtrysku myślę że ma to powiązanie z turbiną. W takim razie muszę ogarnąć zaworek n75 tylko nie bardzo mam skąd, pasował by od ibizy 1.9 tdi? Zaworki wyglądają tak samo.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 18 lis 2012, 18:53

n75 kup nowy bo jego cena jest smieszna w porownaniu do innych czesci do 2.5 i tu nie ma sensu kombinowac..

kuba94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 08 paź 2012, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kuba94 » 18 lis 2012, 19:23

Kupie nowy ale chce mieć pewność czy to on jest przyczyną w przeciągu kilku miesięcy wpakowałem w te auto parę ładnych tysięcy w tym miesiącu przez te auto zostało mi 100 zł w portfelu więc nie idzie mi na rękę wydawanie kasy bez sensu wole się najpierw upewnić

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 18 lis 2012, 19:31

takie uroki 2.5 , ja podliczajac kwote zakupy + to co w niego wlozyłem jeździlbym juz RS'em :)
bez kompa tutaj nic nie powiemy..
moze masz jakis lipny kabel i ma problem z łacznoscią ?

zmien w profilu dane bo S6 to Ty nie masz ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja