[ A6 C6] Elektroniczny hamulec ręczny a zmiana tarcz
[ A6 C6] Elektroniczny hamulec ręczny a zmiana tarcz
Witam,
przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w aucie i z tej okazji zadzwoniłem do ASO z pytaniem ile taka usługa kosztuje. Otrzymałem cenę dość powalającą i informację, że przy okazji trzeba zmieniać oprogramowanie hamulca ręcznego (u mnie jest to jedynie przycisk, z którego i tak nie korzystam - auto to automat). Pomyślałem więc, że kupię co trzeba w Intercars i poproszę znajomy warsztat o zrobienie tego ale nie wiem czy ogarnie on temat z tym hamulcem.
Czy może ktoś spotkał się wcześniej z tym problemem?
przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w aucie i z tej okazji zadzwoniłem do ASO z pytaniem ile taka usługa kosztuje. Otrzymałem cenę dość powalającą i informację, że przy okazji trzeba zmieniać oprogramowanie hamulca ręcznego (u mnie jest to jedynie przycisk, z którego i tak nie korzystam - auto to automat). Pomyślałem więc, że kupię co trzeba w Intercars i poproszę znajomy warsztat o zrobienie tego ale nie wiem czy ogarnie on temat z tym hamulcem.
Czy może ktoś spotkał się wcześniej z tym problemem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2011, 22:03
- Imię: ADI
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: uk/pl
kolego banalnie proste bez kompa,(ja tak robilem bo myslalem ze kom ześwirował i nie chciał ich dalej cofnąć)jak ściągniesz wtyczkę to zobaczysz dwa piny i w zależności do jakich podłączysz + lub - będzie cofało bądź wypychało,ja i tak na samym końcu musiałem wepchnąć tłoczek ręcznie bo dalej sie nie chował a nie chciał wejść na tarcze,dla tego prubowaliśmy metody chałupniczej z aku i dwoma kabelkami :)pozdrawiam
mody:
BRD + soft = 191KM
Ledy przód
Ledy tył
Oświetlenie+podświetlanie LED
Ori 18-tki
Pompa od 1.9 TDI
BRD + soft = 191KM
Ledy przód
Ledy tył
Oświetlenie+podświetlanie LED
Ori 18-tki
Pompa od 1.9 TDI
Wymienić klocki da się bez VCDSa Przetrenowałem to kiedyś. Wystarczy odkręcić cały silniczek (2 śruby ampulowe o ile dobrze pamiętam) z zacisku - wkręcić tłoczki i potem założyć silnik. Nie ma znaczenia jak jest ustawiony bo potem przy pierwszym zaciągnięciu ręcznego ustawia się automatycznie wykorzystując do obliczenia pozycji wzrostu Amp prądu w momencie jak już dociśnie klocek do tarczy
Przy składaniu polecam przesmarować ORING silniczka smarem co by łatwiej wchodził.
Przy składaniu polecam przesmarować ORING silniczka smarem co by łatwiej wchodził.
Dzięki! VCDSa mam ale nigdy tego nie robiłem. Podejrzewam, że nie jest to jakaś skomplikowana operacja?
[ Dodano: 2014-02-05, 10:13 ]
Wiem, że kiedyś był tutorial ale niestety nie mogę już go znaleźć a stare linki nie działają
[ Dodano: 2014-02-05, 11:39 ]
Poszukałem troszkę głębiej i znalazłem tego tutorial'a. Czas iść pobrudzić sobie łapy!
[ Dodano: 2014-02-05, 10:13 ]
Wiem, że kiedyś był tutorial ale niestety nie mogę już go znaleźć a stare linki nie działają
[ Dodano: 2014-02-05, 11:39 ]
Poszukałem troszkę głębiej i znalazłem tego tutorial'a. Czas iść pobrudzić sobie łapy!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga