Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Elektroniczny hamulec ręczny a zmiana tarcz

Układ hamulcowy
Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C6] Elektroniczny hamulec ręczny a zmiana tarcz

Post autor: Gerwaziak » 09 kwie 2011, 10:51

Witam,

przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w aucie i z tej okazji zadzwoniłem do ASO z pytaniem ile taka usługa kosztuje. Otrzymałem cenę dość powalającą i informację, że przy okazji trzeba zmieniać oprogramowanie hamulca ręcznego (u mnie jest to jedynie przycisk, z którego i tak nie korzystam - auto to automat). Pomyślałem więc, że kupię co trzeba w Intercars i poproszę znajomy warsztat o zrobienie tego ale nie wiem czy ogarnie on temat z tym hamulcem.

Czy może ktoś spotkał się wcześniej z tym problemem?

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 09 kwie 2011, 11:22

Wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 12 lis 2012, 20:04

Sory ze odswiezam. Mam pytanie czy do takiej operacji trzeba wciskac tloczki kompem czy robi sie to recznie a pozniej kasuje blad? I czy obsluguje to autocom?
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Bolekru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 24 wrz 2009, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bolekru » 12 lis 2012, 20:47

VCDS-em-powodzenia :]
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 13 lis 2012, 00:23

szkoda posiadam tylko autocoma....
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 13 lis 2012, 10:02

A utocomem tez powinienes zrobic.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 14 lis 2012, 01:56

no właśnie musiałbym wiedzieć na 100% bo nie wiem co klientowi gadać. W informacjach o samochodzie w auto com jest o tym napisane ale nie wiem czy jest to do zastosowania. Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

majk86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2011, 22:03
Imię: ADI
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2016
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: uk/pl

Post autor: majk86 » 14 lis 2012, 08:18

kolego banalnie proste bez kompa,(ja tak robilem bo myslalem ze kom ześwirował i nie chciał ich dalej cofnąć)jak ściągniesz wtyczkę to zobaczysz dwa piny i w zależności do jakich podłączysz + lub - będzie cofało bądź wypychało,ja i tak na samym końcu musiałem wepchnąć tłoczek ręcznie bo dalej sie nie chował a nie chciał wejść na tarcze,dla tego prubowaliśmy metody chałupniczej z aku i dwoma kabelkami :)pozdrawiam
mody:
BRD + soft = 191KM
Ledy przód
Ledy tył
Oświetlenie+podświetlanie LED
Ori 18-tki
Pompa od 1.9 TDI

Awatar użytkownika
PawełS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 08 sty 2012, 15:36
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: PawełS6 » 14 lis 2012, 11:10

z tymi kabelkami to ostrożnie, bo nie widzisz kiedy wrzeciono cofnie się do końca, i można fajnie zniszczyć zacisk
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 14 lis 2012, 13:19

Dzieki wielkie jesli autocom nie da rady postaramy sie ta Twoja metoda. Wymieniamy same klocki wiec nie trzeba ich cofac maksymalnie. Gdyby zoonalazl sie jednak ktos kto ma w jednym palcu autocoma to prosze o pomoc
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 22 kwie 2013, 22:19

Wymienić klocki da się bez VCDSa ;) Przetrenowałem to kiedyś. Wystarczy odkręcić cały silniczek (2 śruby ampulowe o ile dobrze pamiętam) z zacisku - wkręcić tłoczki i potem założyć silnik. Nie ma znaczenia jak jest ustawiony bo potem przy pierwszym zaciągnięciu ręcznego ustawia się automatycznie wykorzystując do obliczenia pozycji wzrostu Amp prądu w momencie jak już dociśnie klocek do tarczy :)

Przy składaniu polecam przesmarować ORING silniczka smarem co by łatwiej wchodził.

blazko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2013, 12:44
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: blazko » 05 lut 2014, 09:14

Hey koledzy!

Właśnie zamierzam wymienić klocki. Podpowie ktoś jak to zrobić używając VCDSa? Nie raz wymieniałem klocki i tarcze ale w autach mniej "skomplkowanych" :> Pytanie czy VCDS potrzebny i do przodu i do tyłu? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
krejzy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 lip 2013, 21:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: krejzy » 05 lut 2014, 09:38

Przód ogarniesz sam bez większego problemu. Tył niestety tylko z VCDS lub innym urządzeniem do elektronicznego "odciągania ręcznego".

blazko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2013, 12:44
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: blazko » 05 lut 2014, 11:39

Dzięki! VCDSa mam ale nigdy tego nie robiłem. Podejrzewam, że nie jest to jakaś skomplikowana operacja?

[ Dodano: 2014-02-05, 10:13 ]
Wiem, że kiedyś był tutorial ale niestety nie mogę już go znaleźć a stare linki nie działają :(

[ Dodano: 2014-02-05, 11:39 ]
Poszukałem troszkę głębiej i znalazłem tego tutorial'a. <lol> Czas iść pobrudzić sobie łapy!

wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wuja871 » 06 cze 2014, 00:52

Ja dzis zmieniałem tarcze z tylu. Tłoczki cofałem zwyklym ściskiem dekarskim (w casto 10 zl) i kluczem którym łapałem i wkręcałem tłoczek. Zmiana tarczy to ok 15 minut na stronę z oczyszczeniem piasty i wysmarowaniem wszystkiego co trzeba smarem miedzianym. Powodzenia:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga