Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJK 2.7 230 KM] brak mocy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 11 lis 2012, 08:32

sebastian855 a mógłbyś mi napisać na ilu poduszkach jest zawieszony silnik i skrzynia? Bo etka już od dawna nie była aktualizowana u mnie i teraz nie mam jak sprawdzić:)
a tak pozatym to jesteś wielki :) nic z tego nie masz a i tak zawsze poświecisz wolną chwile żeby pomóc innym, wielkie dzięki za to <okok>

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 lis 2012, 08:38

zumak, nie ma sprawy :)

Poduszki silnika są 3 a skrzyni 2
1 poduszka jest z przodu silnika i wchodzi do pasa przedniego (koszt około 30zł)
2 poduszki są po bokach silnika (oryginał 420zł, zamiennik 120zł)
2 poduchy po bokach skrzyni.

Ale jeśli by to było od tego jednak to obstawiam poduchy silnika, bo skrzyni to raczej takie pomocnicze niż mocno obciążone. ;)

U mnie w temacie wrzuciłem fotkę to możesz sobie zobaczyć gdzie są zamocowane poduchy.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 11 lis 2012, 17:10

jednak problem nie ustał, nadal brakuje mocy <zalamka> , wiec trzeba szukać dalej przyczyny takiego stanu rzeczy,

a z tymi poduchami to tez jest cos chyba na rzeczy bo po odpuszczeniu gazu i dodaniu go szarpie lewarkiem zmiany biegów.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 lis 2012, 19:23

to pewnie poduchy masz wywalone,
jak założysz n75 to daj znać czy się coś zmieni.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 lis 2012, 21:32

sebastian855 pisze:to pewnie poduchy masz wywalone,
jak założysz n75 to daj znać czy się coś zmieni.
Spojrzałem jeszcze raz w logi, i IMO zmiana N75 nic nie da :(, N75 ciśnienie trzyma stabilnie tak jak zyczy sobie tego ECU, chyba, że coś się z map-sensorem dzieje, podłącz czujnik ciśnienia w dolot i przeleć się z nim, kolejna sprawa do sprawdzenia to wydatek paliwa - ciśnienie i stabilność zasilania na listwie wtryskowej, jak również regulator ciśnienia paliwa, choc z drugiej strony, jesli byłoby mało, to rosło by EGT, a błędów w ECU brak :(

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 12 lis 2012, 00:54

no własnie mam takie same obawy jak Zagór, a powiedzcie mi jak sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie? moze to któryś z wtrysków?

z tego co dzisiaj policzyłem to to wychodzi mi ze auto pali chyba troche za duzo bo ok 15l/100, 70% to trasa, nie mówie tez ze jeżdżę jak emeryt ale tez nie cisne do końca na każdym biegu

do tej pory wymieniłem tylko świece i filtry, jak wykrecałem swiece to wszystkie wygladały mniej wiecej jednakowo, a mam dostęp do trzech nowych cewek na zamianę wiec może bede jeszcze próbował z cewkami. Tylko czy jakby cewki były walnięte to czy nie miałbym błędów w ecu? <mysli>

[ Dodano: 2012-11-13, 01:07 ]
no wiec tak, bylem dzisiaj zmierzyć ciśnienie paliwa i wszystko jest ok, cewki też myślę mozna wykluczyć bo sprawdziłem kolory świec jeszcze raz u wszystkie sa identyczne.

I tak szczerze mowiac to nie wiem czego sie dalej zaczepić <zalamka>

Przyszedł mi do głowy dzisiaj jeszcze jedne pomysł, a mianowicie słychać na wolnych obrotach taki dzwiek jakby łańcuszek na wałkach rozrządu i tak sie zastanawiam czy to może nie bedzie wina napinacza? Tylko czy obluzowany łańcuch miałby az taki wielki wpływ na moc i moment silnika? <mysli>

[ Dodano: 2012-11-14, 10:48 ]
<zalamka>

no i niestety chyba znaleziony winowajca <zalamka>
Grupy: 090,030,003,090,030,003 - http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_104653.htm

Widać jak zapłon wypada no i te logi ze zmiennych faz :(

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 11:36

zumak pisze:no własnie mam takie same obawy jak Zagór, a powiedzcie mi jak sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie? moze to któryś z wtrysków?

z tego co dzisiaj policzyłem to to wychodzi mi ze auto pali chyba troche za duzo bo ok 15l/100, 70% to trasa, nie mówie tez ze jeżdżę jak emeryt ale tez nie cisne do końca na każdym biegu

do tej pory wymieniłem tylko świece i filtry, jak wykrecałem swiece to wszystkie wygladały mniej wiecej jednakowo, a mam dostęp do trzech nowych cewek na zamianę wiec może bede jeszcze próbował z cewkami. Tylko czy jakby cewki były walnięte to czy nie miałbym błędów w ecu? <mysli>

[ Dodano: 2012-11-13, 01:07 ]
no wiec tak, bylem dzisiaj zmierzyć ciśnienie paliwa i wszystko jest ok, cewki też myślę mozna wykluczyć bo sprawdziłem kolory świec jeszcze raz u wszystkie sa identyczne.

I tak szczerze mowiac to nie wiem czego sie dalej zaczepić <zalamka>

Przyszedł mi do głowy dzisiaj jeszcze jedne pomysł, a mianowicie słychać na wolnych obrotach taki dzwiek jakby łańcuszek na wałkach rozrządu i tak sie zastanawiam czy to może nie bedzie wina napinacza? Tylko czy obluzowany łańcuch miałby az taki wielki wpływ na moc i moment silnika? <mysli>

[ Dodano: 2012-11-14, 10:48 ]
<zalamka>

no i niestety chyba znaleziony winowajca <zalamka>
Grupy: 090,030,003,090,030,003 - http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_104653.htm

Widać jak zapłon wypada no i te logi ze zmiennych faz :(
Jak już Ci pisałem, nie ma się tu czego czepić, może poza tym, że powinieneś pociągnąć do odcięcia, jak brakuje Ci drogi na 3-cim, to zrób to na 2-gim biegu.
Fazatory przestawiają o 21st, więc jest idealnie :), to że na jałowym kąt lata o 1st nie ma znaczenia.

Mnie za to martwi troszkę za bardzo latający na jałowym zapłon :( - napisz co masz w 093
.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 14 lis 2012, 12:05


Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 12:09

zumak pisze:Grupy: 003,090,093 - http://vaglog.rtnet.pl/arek.kow6_104655.html
Rozrząd do zwalenia :(
Tak podejrzewałem :(
Po przestawieniu wałków spada skuteczność napełniania, bo przestawiony jest rozrząd, jak będzie jak powinno być, nie poznasz auta - wiem co mówię :)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 14 lis 2012, 12:12

ale masz na myśli rozrząd przestawiony na pasku? czy już napinacze słabo napinają, ew naciągnięte łańcuchy?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 12:23

zumak pisze:ale masz na myśli rozrząd przestawiony na pasku? czy już napinacze słabo napinają, ew naciągnięte łańcuchy?
Na pasku.
Chyba, że ktoś wsadzał łapy do łańcuchów i źle poskładał - jak dla mnie nie ma co tam zaglądać bo na 99,99% jest tam dobrze, ale to można zweryfikować, zdejmując pokrywki, wałki i ostatnie kapy mają znaki - ma stać na znakach.
Oddaj to komus kto ma ORI albo dobrej jakości blokadę wałków, będzie miał blokadę wału - oba wałki są minięte na (-), więc minięty jest znak na kole pasowym, czego te tępe mechaniki nie są w stanie zrozumieć, i skalibrowane dynamometry, oraz inne niezbędne kluczyki - choćby klucz do napinania rolki mimośrodowej, przystosowany do pracy z dynamometrem.
Kiedy wypada Ci zmiana rozrządu?

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 14 lis 2012, 12:29

wymiana rozrzadu jesli chodzi o przebieg to za jakies 30tys km ale jesli chodzi o czas to własnie już bo już minęły 4 lata,

a powiedz mi jeszcze czy od przestawionego rozrządu mogę mieć takie dziwne "klekotanie" dochodzone prawdopodobnie z głowic?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 12:33

zumak pisze:wymiana rozrzadu jesli chodzi o przebieg to za jakies 30tys km ale jesli chodzi o czas to własnie już bo już minęły 4 lata,

a powiedz mi jeszcze czy od przestawionego rozrządu mogę mieć takie dziwne "klekotanie" dochodzone prawdopodobnie z głowic?
ÂŻadnych efektów dzwiękowych nie powinno być, a może inaczej u mnie ich nie było :(
A jaka oliwa?, może przesadziłeś :(

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 14 lis 2012, 12:38

castrol magnatec 5w40

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lis 2012, 12:55

zumak pisze:castrol magnatec 5w40
A pewnego źródła chociaż ten Castrol, generalnie ja od lat uźywam tylko LM.
Takie klepanie, to mogą być szklanki - samoregulatory, często niestety winny jest temu marnej jakości olej, a ja za taki uważam Castrola :( Do tego niestety na rynku (allegro, sklepiki) jest pełno podrabianego oleju, co ile zmieniasz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja