Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] c5 1.8t spalanie 24l/100 przy spokojnej je

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
erwu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lis 2012, 10:49
Lokalizacja: Londyn

[ AEB 1.8 150 KM] c5 1.8t spalanie 24l/100 przy spokojnej je

Post autor: erwu » 12 lis 2012, 16:39

Witam wszystkich klubowiczow!

Kupilem a6 c5 2001 1.8t pare tygodni temu. Na poczatku nie zwracalem uwagi na spalanie, ale teraz juz wiem, przy spokojnej jezdzie robie 60km na 14 litrach (to wychodzi ok 24l/100km) na trasie spada do ok 12l. Spodziewalem sie po tym aucie sporego spalania, ale nie az tak...

Po podpieciu pod komputer wyskoczyly tylko dwa bledy:

17931 - crash signal from airbag controller implausible signal (nie wydaje mi sie,zeby to mialo wplyw na spalanie)

17070 - ECM Power relay controller circuit short to ground

Wyczytalem gdziec w sieci, ze moze to miec zwiazek z przekaznikiem j271, a dokladnie tu http://www.a8team.pl/topics16/5470.htm

Tak wiec jeszcze dzisiaj zajme sie tym przekaznikiem, pytanie tylko czy to moze miec wplyw na tak duze spalanie ? Jesli nie to, to co innego?

z gory dziekuje za pomoc!

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2959
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 12 lis 2012, 20:11

erwu, poza przekaźnikiem masz do sprawdzenia czujnik temp., lewe powietrze, przepływomierz, wtryskiwacz(e) i koniecznie sonda lambda.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 20:13 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 lis 2012, 20:13

Jeśli masz dostęp do vaga to zrób log przepływki.
Do sprawdzenia jeszcze czujnik temperatury i praca sondy.
To na początek.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2959
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 12 lis 2012, 20:19

grzemo pisze:zrób log przepływki.
Zgadza się.

erwu, luknij na moje logi.
Oczywiście ja mam 180KM, AJL, wiec nie patrz na to.
U Ciebie powinno być ok 150 g/s max.

Droga pod górę ;-)
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/doc_59509.html

Droga z górki ;-)
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/doc_59510.htm
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
erwu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lis 2012, 10:49
Lokalizacja: Londyn

Post autor: erwu » 12 lis 2012, 21:39

Dziekuje za blyskawiczna odpowiedz.

Oczywiscie jezeli po wymianie przekaznika autko nadal bedzie mialo taki apetyt na paliwo, to zajme sie sprawdzaniem kolejnych podzespolow. Poki co mam jednak problem z namierzeniem przekaznika j271. Z informacji zawartych w internecie wyczytalem,ze to jest ten przekaznik przy ecu na zoltej podstawce. U mnie w tym miejscu znajduje sie przekaznik oznaczony 373. Czy dobrze zlokalizowalem i czy zastosowany jest wlasciwy przekaznik ?

Obrazek

Obrazek

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 13 lis 2012, 13:46

w 2001 roku AEB? cos chyba nie tak... w tych rocznikach AWT juz lecialy
moze ktos wstawił AEB i w tym problem?
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2959
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 lis 2012, 14:05

Dagoth pisze:w 2001 roku AEB? cos chyba nie tak... w tych rocznikach AWT juz lecialy
moze ktos wstawił AEB i w tym problem?
No zgadza się.
2001r z AEB nie było. Pewnie są jakieś dziwne zmiany w aucie.

Audi A6 C5, kod AEB od 97r do max: 98r.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 14:12 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 13 lis 2012, 14:12

dokładnie... ktos swapa zrobil i temu te problemy... te silniki bardza sie roznia bo AWT jest bardzo oczujnikowany a AEB to pierwsze lata produkcji tego wspaniałego silnika :)

kolego masz sterowanie przepustnicy na linke? albo zrob fotosa silnika z zdjeta pokrywa plastikowa głowicy i filtra powietrza
AEB miały inne cewki i na filtrze powietrza przykrecony "moduł" zapłonu (roznie to cos nazywaja ale w tym silniku co 3 lata to zmieniałem)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 14:18 przez Dagoth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2959
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 lis 2012, 14:13

Tak i tu są problemy ;-) z silnikiem. Zmiana silnika, zupełnie (niektóre) inne czujniki, układy itd.


Marka Kod Moc Poj. Cyl. Rozpocz. Zakoń. Model Typ
Audi AEB 150 1.8 4 4/1997 1/1999 Audi A6 PB
Audi AEB 150 1.8 4 4/1997 7/1998 Audi A6 PB
-------------------------------------------

Zobaczymy co powie erwu ;-)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
erwu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lis 2012, 10:49
Lokalizacja: Londyn

Post autor: erwu » 13 lis 2012, 14:29

Przepraszam bardzo, ale niechcacy wprowadzilem Was w blad. Wstawiajac moje zapytanie nie wiedzialem jaki mam typ, czy awt czy aeb czy jeszcze inny, dlatego tez wybralem pierwszy z brzegu. Prosze sie tym nie sugerowac ;) jesli powiecie mi jak mam to sprawdzic, to za chwile Wam podam jaki mam typ silnika. Nadal jednak nie mam pewnosci czy dobrze zlokalizowalem miejsce j271. Od dwoch dni grzebie w sieci i nie moge znalezc rozpiski przekaznikow. Jesli widzieliscie cos takiego, to prosze o link, abym mogl wymienic odpowiedni przekaznik. Dziekuje za pomoc!

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 13 lis 2012, 15:21

zeby byl to przekaznik to wywala błąd:
17925 - Uszkodzony przekaźnik główny- J271

i to ten 373 albo 429 :P na rysunku u Ciebie

http://forum.vw-passat.pl/threads/1523- ... zpieczniki
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:36 przez Dagoth, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
erwu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lis 2012, 10:49
Lokalizacja: Londyn

Post autor: erwu » 13 lis 2012, 15:33

Sprawdzilem tabliczke w bagazniku, ja mam AWT, przepraszam za zamieszanie...
Czyli kolega Dagoth sugeruje,ze to nie bedzie kwestia przekaznika ? jesli nie, to co innego mam wymienic,zeby ten blad zniknal ? Ja mam nadzieje,ze po usunieciu tej usterki auto zacznie palic normalnie.

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 13 lis 2012, 15:41

mysle aby olac bledy i zrobic logi statyczne i dynamiczne... i wszystko bedzie jasne...
kanał Kanał 002 (Mass Air Flow)
i zobacz temperature silnika (coolant temperature) czasami te silniki smigaja caly czas na ssaniu :P

a jedno pytanie... skad wiesz ,ze duze spalanie? w angliku na kompie podaje w mpg a nie w l/100km

Awatar użytkownika
erwu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lis 2012, 10:49
Lokalizacja: Londyn

Post autor: erwu » 13 lis 2012, 19:54

Kolega, ktory ma okablowanie zmienil mi z mpg na l/100km, jednak nie kierowalem sie tym co podaje komputer. On pokazywal 21l/100km, mi z wyliczen (robilem kilka testow) wychodzilo 22-25l/100km. Stwierdzilem,ze podjade do warsztatu. W pierwszym powiedzieli mi ze 25l/100km to jest normalny wynik, a w drugim (polskim) warsztacie chcieli za samo podpiecie do kompa 25funa, mowili rowniez ze sugeruja sprawdzenie cisnienia paliwa na wtryskach...czy cos w tym stylu...
Ja wyciagnalem ten przekaznik 373 i wlozylem z powrotem, skasowalem licznik i pomiar spalania, zatankowalem go i po przejechaniu 15km komp pokazuje 16l/100km,wiec tak jakby sie poprawilo, natomiast dopiero jak nim pojezdze kilka dni to bede wiedzial czy faktycznie pali mniej.
Nie mam go jak podpiac pod kompa, bo do kolegi ktory moze mi to zrobic mam spory dystans,ale jesli nie spadnie mi spalanie, to bede musial dalej sprawdzac.
Czy ten zestaw mi wystarczy do podpiecia Audiczki ? http://www.ebay.co.uk/itm/U281-VW-Audi- ... 337711c3ea
Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 15 lis 2012, 13:18

witam, jak chcesz to ktoregos wieczoru mozemy sie ustawic, vcds'a mam to popatrzymy i ewentualnie logi zrobimy, mieszkam w poludniowo-wschodniej czesci londka, jakby co to pisz na pm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja