[ AEB 1.8 150 KM] c5 1.8t spalanie 24l/100 przy spokojnej je
[ AEB 1.8 150 KM] c5 1.8t spalanie 24l/100 przy spokojnej je
Witam wszystkich klubowiczow!
Kupilem a6 c5 2001 1.8t pare tygodni temu. Na poczatku nie zwracalem uwagi na spalanie, ale teraz juz wiem, przy spokojnej jezdzie robie 60km na 14 litrach (to wychodzi ok 24l/100km) na trasie spada do ok 12l. Spodziewalem sie po tym aucie sporego spalania, ale nie az tak...
Po podpieciu pod komputer wyskoczyly tylko dwa bledy:
17931 - crash signal from airbag controller implausible signal (nie wydaje mi sie,zeby to mialo wplyw na spalanie)
17070 - ECM Power relay controller circuit short to ground
Wyczytalem gdziec w sieci, ze moze to miec zwiazek z przekaznikiem j271, a dokladnie tu http://www.a8team.pl/topics16/5470.htm
Tak wiec jeszcze dzisiaj zajme sie tym przekaznikiem, pytanie tylko czy to moze miec wplyw na tak duze spalanie ? Jesli nie to, to co innego?
z gory dziekuje za pomoc!
Kupilem a6 c5 2001 1.8t pare tygodni temu. Na poczatku nie zwracalem uwagi na spalanie, ale teraz juz wiem, przy spokojnej jezdzie robie 60km na 14 litrach (to wychodzi ok 24l/100km) na trasie spada do ok 12l. Spodziewalem sie po tym aucie sporego spalania, ale nie az tak...
Po podpieciu pod komputer wyskoczyly tylko dwa bledy:
17931 - crash signal from airbag controller implausible signal (nie wydaje mi sie,zeby to mialo wplyw na spalanie)
17070 - ECM Power relay controller circuit short to ground
Wyczytalem gdziec w sieci, ze moze to miec zwiazek z przekaznikiem j271, a dokladnie tu http://www.a8team.pl/topics16/5470.htm
Tak wiec jeszcze dzisiaj zajme sie tym przekaznikiem, pytanie tylko czy to moze miec wplyw na tak duze spalanie ? Jesli nie to, to co innego?
z gory dziekuje za pomoc!
- Doc
- Administrator
- Posty: 2959
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
erwu, poza przekaźnikiem masz do sprawdzenia czujnik temp., lewe powietrze, przepływomierz, wtryskiwacz(e) i koniecznie sonda lambda.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 20:13 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Doc
- Administrator
- Posty: 2959
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Zgadza się.grzemo pisze:zrób log przepływki.
erwu, luknij na moje logi.
Oczywiście ja mam 180KM, AJL, wiec nie patrz na to.
U Ciebie powinno być ok 150 g/s max.
Droga pod górę

Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/doc_59509.html
Droga z górki

Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/doc_59510.htm
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
Dziekuje za blyskawiczna odpowiedz.
Oczywiscie jezeli po wymianie przekaznika autko nadal bedzie mialo taki apetyt na paliwo, to zajme sie sprawdzaniem kolejnych podzespolow. Poki co mam jednak problem z namierzeniem przekaznika j271. Z informacji zawartych w internecie wyczytalem,ze to jest ten przekaznik przy ecu na zoltej podstawce. U mnie w tym miejscu znajduje sie przekaznik oznaczony 373. Czy dobrze zlokalizowalem i czy zastosowany jest wlasciwy przekaznik ?
![Obrazek]()
Oczywiscie jezeli po wymianie przekaznika autko nadal bedzie mialo taki apetyt na paliwo, to zajme sie sprawdzaniem kolejnych podzespolow. Poki co mam jednak problem z namierzeniem przekaznika j271. Z informacji zawartych w internecie wyczytalem,ze to jest ten przekaznik przy ecu na zoltej podstawce. U mnie w tym miejscu znajduje sie przekaznik oznaczony 373. Czy dobrze zlokalizowalem i czy zastosowany jest wlasciwy przekaznik ?
w 2001 roku AEB? cos chyba nie tak... w tych rocznikach AWT juz lecialy
moze ktos wstawił AEB i w tym problem?
moze ktos wstawił AEB i w tym problem?
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto 
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
- Doc
- Administrator
- Posty: 2959
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
No zgadza się.Dagoth pisze:w 2001 roku AEB? cos chyba nie tak... w tych rocznikach AWT juz lecialy
moze ktos wstawił AEB i w tym problem?
2001r z AEB nie było. Pewnie są jakieś dziwne zmiany w aucie.
Audi A6 C5, kod AEB od 97r do max: 98r.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 14:12 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
dokładnie... ktos swapa zrobil i temu te problemy... te silniki bardza sie roznia bo AWT jest bardzo oczujnikowany a AEB to pierwsze lata produkcji tego wspaniałego silnika 
kolego masz sterowanie przepustnicy na linke? albo zrob fotosa silnika z zdjeta pokrywa plastikowa głowicy i filtra powietrza
AEB miały inne cewki i na filtrze powietrza przykrecony "moduł" zapłonu (roznie to cos nazywaja ale w tym silniku co 3 lata to zmieniałem)

kolego masz sterowanie przepustnicy na linke? albo zrob fotosa silnika z zdjeta pokrywa plastikowa głowicy i filtra powietrza
AEB miały inne cewki i na filtrze powietrza przykrecony "moduł" zapłonu (roznie to cos nazywaja ale w tym silniku co 3 lata to zmieniałem)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 14:18 przez Dagoth, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2959
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Tak i tu są problemy
z silnikiem. Zmiana silnika, zupełnie (niektóre) inne czujniki, układy itd.
Marka Kod Moc Poj. Cyl. Rozpocz. Zakoń. Model Typ
Audi AEB 150 1.8 4 4/1997 1/1999 Audi A6 PB
Audi AEB 150 1.8 4 4/1997 7/1998 Audi A6 PB
-------------------------------------------
Zobaczymy co powie erwu

Marka Kod Moc Poj. Cyl. Rozpocz. Zakoń. Model Typ
Audi AEB 150 1.8 4 4/1997 1/1999 Audi A6 PB
Audi AEB 150 1.8 4 4/1997 7/1998 Audi A6 PB
-------------------------------------------
Zobaczymy co powie erwu

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
Przepraszam bardzo, ale niechcacy wprowadzilem Was w blad. Wstawiajac moje zapytanie nie wiedzialem jaki mam typ, czy awt czy aeb czy jeszcze inny, dlatego tez wybralem pierwszy z brzegu. Prosze sie tym nie sugerowac
jesli powiecie mi jak mam to sprawdzic, to za chwile Wam podam jaki mam typ silnika. Nadal jednak nie mam pewnosci czy dobrze zlokalizowalem miejsce j271. Od dwoch dni grzebie w sieci i nie moge znalezc rozpiski przekaznikow. Jesli widzieliscie cos takiego, to prosze o link, abym mogl wymienic odpowiedni przekaznik. Dziekuje za pomoc!

zeby byl to przekaznik to wywala błąd:
17925 - Uszkodzony przekaźnik główny- J271
i to ten 373 albo 429 :P na rysunku u Ciebie
http://forum.vw-passat.pl/threads/1523- ... zpieczniki
17925 - Uszkodzony przekaźnik główny- J271
i to ten 373 albo 429 :P na rysunku u Ciebie
http://forum.vw-passat.pl/threads/1523- ... zpieczniki
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:36 przez Dagoth, łącznie zmieniany 2 razy.
mysle aby olac bledy i zrobic logi statyczne i dynamiczne... i wszystko bedzie jasne...
kanał Kanał 002 (Mass Air Flow)
i zobacz temperature silnika (coolant temperature) czasami te silniki smigaja caly czas na ssaniu :P
a jedno pytanie... skad wiesz ,ze duze spalanie? w angliku na kompie podaje w mpg a nie w l/100km
kanał Kanał 002 (Mass Air Flow)
i zobacz temperature silnika (coolant temperature) czasami te silniki smigaja caly czas na ssaniu :P
a jedno pytanie... skad wiesz ,ze duze spalanie? w angliku na kompie podaje w mpg a nie w l/100km
Kolega, ktory ma okablowanie zmienil mi z mpg na l/100km, jednak nie kierowalem sie tym co podaje komputer. On pokazywal 21l/100km, mi z wyliczen (robilem kilka testow) wychodzilo 22-25l/100km. Stwierdzilem,ze podjade do warsztatu. W pierwszym powiedzieli mi ze 25l/100km to jest normalny wynik, a w drugim (polskim) warsztacie chcieli za samo podpiecie do kompa 25funa, mowili rowniez ze sugeruja sprawdzenie cisnienia paliwa na wtryskach...czy cos w tym stylu...
Ja wyciagnalem ten przekaznik 373 i wlozylem z powrotem, skasowalem licznik i pomiar spalania, zatankowalem go i po przejechaniu 15km komp pokazuje 16l/100km,wiec tak jakby sie poprawilo, natomiast dopiero jak nim pojezdze kilka dni to bede wiedzial czy faktycznie pali mniej.
Nie mam go jak podpiac pod kompa, bo do kolegi ktory moze mi to zrobic mam spory dystans,ale jesli nie spadnie mi spalanie, to bede musial dalej sprawdzac.
Czy ten zestaw mi wystarczy do podpiecia Audiczki ? http://www.ebay.co.uk/itm/U281-VW-Audi- ... 337711c3ea
Pozdrawiam !
Ja wyciagnalem ten przekaznik 373 i wlozylem z powrotem, skasowalem licznik i pomiar spalania, zatankowalem go i po przejechaniu 15km komp pokazuje 16l/100km,wiec tak jakby sie poprawilo, natomiast dopiero jak nim pojezdze kilka dni to bede wiedzial czy faktycznie pali mniej.
Nie mam go jak podpiac pod kompa, bo do kolegi ktory moze mi to zrobic mam spory dystans,ale jesli nie spadnie mi spalanie, to bede musial dalej sprawdzac.
Czy ten zestaw mi wystarczy do podpiecia Audiczki ? http://www.ebay.co.uk/itm/U281-VW-Audi- ... 337711c3ea
Pozdrawiam !