Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEL 2.5 140 KM] Ciężko pali przy ok. 10 stopniach Celcjusz

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

[ AEL 2.5 140 KM] Ciężko pali przy ok. 10 stopniach Celcjusz

Post autor: Czaku » 03 lis 2012, 20:12

Witam.
Szukałem odpowiedzi aczkolwiek nigdzie nie znalazłem. Jeżeli temat był przerabiany to z góry przepraszam i proszę o wskazanie.
Przechodząc do problemu, silnik jak wyżej, bardzo ciężko pali przy temp w granicach 14 - 10C (temperatura odczytywana z zegarów). Trzeba go kęcić po 10 - 15s. Przy ostatnim spadku temperatur (poniżej 8C) sytuacja się poprawiła. Może nie pali od "kopa", ale poprawa znacząca. Jest to na pewno spowodowane grzaniem świec (kontrolka). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Dotychczas:
- kąt wtrysku ustawiony VAG'iem na 60 - 70
- świece żarowe grzeją przy bezpośrednim podłączeniu do akumulatora
- zaworek zwrotny wymieniony

Pozdrawiam
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 04 lis 2012, 01:26

Kondycja motora prawdopodobnie, nie daje rady odpalić bez grzania świec. Kąt wtrysku trza przyspieszyć.

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 04 lis 2012, 12:50

Wcześniej kąt wtrysku był szybszy (55 - 60) i niestety sytuacja była identyczna.
Kondycja motora na dobrym poziomie, tym bardziej, że ostatnimi czasy regenerowana była głowica.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 05 lis 2012, 19:27

Czaku pisze:Wcześniej kąt wtrysku był szybszy (55 - 60) i niestety sytuacja była identyczna.
Kondycja motora na dobrym poziomie, tym bardziej, że ostatnimi czasy regenerowana była głowica.
a co ma do rzeczy regeneracja głowicy do stopnia zużycia silnika??? podciąg go pod 100 to zobaczysz jak lżej mu bedzie palić na zimno
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

dariodario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dariodario » 05 lis 2012, 22:56

Moze lapie uklad wtryskowy gdzies powietrze. Jak zapali, niech pochodzi z 10 sekund, wylacz,odczekaj z minute i zobacz jak odpala. Jak dobrze tzn ze ci sie gdzies zapowietrza przez dluzszy postuj. Jak zle to niestety, kompresja poszla w las lub tez pompa juz nie wydala. U siebie mam ustawiony kat wtrysku na 75, jak bylo minus 2 na dworze to z pol obrotu i zagadal jak ta lala, dodam ze mam wszystkie swiece offline bo fajki zpekane i nie chce mi sie narazie tego robic.

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 06 lis 2012, 00:24

Ok... Przeprowadzę w najbliższym czasie taki teścik i podzielę się efektami. Organoleptycznie jednak nie stwierdziłem żadnych bąbelków powietrza w widocznej części układu paliwowego. Nie omieszkam również opóźnić mu kąta wtrysku chociażby do tych 80.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

dariodario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dariodario » 06 lis 2012, 01:37

Jestes w bledzie!!! Im wieksza wartosc to wczesniejszy poczatek wtrysku, mniejsza to na odwrot. <luzik>

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 12 lis 2012, 23:34

OK... Dotarło.
Tzw. czeski błąd ale jedno poprawienie wystarczyło. :)
Bardziej wskazane uwagi dotyczące tematu.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 14 lis 2012, 10:00

Prosiłbym o wyjaśnienie lub bardziej obrazowe przedstawienie określenia:
"Njlepiej zrobic logi rozgrzanego silnika".
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 14 lis 2012, 10:13

Czaku pisze:Prosiłbym o wyjaśnienie lub bardziej obrazowe przedstawienie określenia:
"Njlepiej zrobic logi rozgrzanego silnika".
tu masz kompedium wiedzy w tym zakresie :]
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Biedron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.

Post autor: Biedron » 14 lis 2012, 13:02

Z mojego doświadczenia pomijając cofanie się paliwa to przy problemach z paleniem na zimno na początek:

1. Kąt wtrysku do przodu (ja ustawiam 4-4,5BTDC na biegu jałowym)
2. Czyszczenie i przegląd rozrusznika (u mnie niby kręcił dobrze,ale odpalał nieciekawie a po czyszczeniu pali na dotyk)
3. Akumulator
4. Przy temp. poniżej 5st. C sprawność układu podgrzewania świec.

Kolejność nie jest przypadkowa.

dariodario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dariodario » 14 lis 2012, 16:13

Swiece zarowe to naprawde ostatecznosc. Kompresja na samym poczatku. Auta maja po kilkaset t.km i to robi swoje. Jak kompresja ok to bez grzania swiec ma prawo zapalic do minus 20. Przyspieszyc kat wtrysku np do 75 jednostek bs i zobaczyc jak odpala. Dawka raczej powinna byc fabryczna 4-5 mg.

Czaku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
Kontakt:

Post autor: Czaku » 17 sty 2013, 18:23

Przepraszam za długą przerwę i wracam do tematu, bo problem nadal występuje.
dariodario pisze:Jak zapali, niech pochodzi z 10 sekund, wylacz,odczekaj z minute i zobacz jak odpala. Jak dobrze tzn ze ci sie gdzies zapowietrza przez dluzszy postuj.
Test przeprowadziłem wielokrotnie i za każdym razem palił bez najmniejszego problemu po upływie tej minuty.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja