[ AEL 2.5 140 KM] Ciężko pali przy ok. 10 stopniach Celcjusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
- Kontakt:
[ AEL 2.5 140 KM] Ciężko pali przy ok. 10 stopniach Celcjusz
Witam.
Szukałem odpowiedzi aczkolwiek nigdzie nie znalazłem. Jeżeli temat był przerabiany to z góry przepraszam i proszę o wskazanie.
Przechodząc do problemu, silnik jak wyżej, bardzo ciężko pali przy temp w granicach 14 - 10C (temperatura odczytywana z zegarów). Trzeba go kęcić po 10 - 15s. Przy ostatnim spadku temperatur (poniżej 8C) sytuacja się poprawiła. Może nie pali od "kopa", ale poprawa znacząca. Jest to na pewno spowodowane grzaniem świec (kontrolka). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Dotychczas:
- kąt wtrysku ustawiony VAG'iem na 60 - 70
- świece żarowe grzeją przy bezpośrednim podłączeniu do akumulatora
- zaworek zwrotny wymieniony
Pozdrawiam
Szukałem odpowiedzi aczkolwiek nigdzie nie znalazłem. Jeżeli temat był przerabiany to z góry przepraszam i proszę o wskazanie.
Przechodząc do problemu, silnik jak wyżej, bardzo ciężko pali przy temp w granicach 14 - 10C (temperatura odczytywana z zegarów). Trzeba go kęcić po 10 - 15s. Przy ostatnim spadku temperatur (poniżej 8C) sytuacja się poprawiła. Może nie pali od "kopa", ale poprawa znacząca. Jest to na pewno spowodowane grzaniem świec (kontrolka). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Dotychczas:
- kąt wtrysku ustawiony VAG'iem na 60 - 70
- świece żarowe grzeją przy bezpośrednim podłączeniu do akumulatora
- zaworek zwrotny wymieniony
Pozdrawiam
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
- Kontakt:
Wcześniej kąt wtrysku był szybszy (55 - 60) i niestety sytuacja była identyczna.
Kondycja motora na dobrym poziomie, tym bardziej, że ostatnimi czasy regenerowana była głowica.
Kondycja motora na dobrym poziomie, tym bardziej, że ostatnimi czasy regenerowana była głowica.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
a co ma do rzeczy regeneracja głowicy do stopnia zużycia silnika??? podciąg go pod 100 to zobaczysz jak lżej mu bedzie palić na zimnoCzaku pisze:Wcześniej kąt wtrysku był szybszy (55 - 60) i niestety sytuacja była identyczna.
Kondycja motora na dobrym poziomie, tym bardziej, że ostatnimi czasy regenerowana była głowica.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
Moze lapie uklad wtryskowy gdzies powietrze. Jak zapali, niech pochodzi z 10 sekund, wylacz,odczekaj z minute i zobacz jak odpala. Jak dobrze tzn ze ci sie gdzies zapowietrza przez dluzszy postuj. Jak zle to niestety, kompresja poszla w las lub tez pompa juz nie wydala. U siebie mam ustawiony kat wtrysku na 75, jak bylo minus 2 na dworze to z pol obrotu i zagadal jak ta lala, dodam ze mam wszystkie swiece offline bo fajki zpekane i nie chce mi sie narazie tego robic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
- Kontakt:
Ok... Przeprowadzę w najbliższym czasie taki teścik i podzielę się efektami. Organoleptycznie jednak nie stwierdziłem żadnych bąbelków powietrza w widocznej części układu paliwowego. Nie omieszkam również opóźnić mu kąta wtrysku chociażby do tych 80.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
tu masz kompedium wiedzy w tym zakresieCzaku pisze:Prosiłbym o wyjaśnienie lub bardziej obrazowe przedstawienie określenia:
"Njlepiej zrobic logi rozgrzanego silnika".
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Z mojego doświadczenia pomijając cofanie się paliwa to przy problemach z paleniem na zimno na początek:
1. Kąt wtrysku do przodu (ja ustawiam 4-4,5BTDC na biegu jałowym)
2. Czyszczenie i przegląd rozrusznika (u mnie niby kręcił dobrze,ale odpalał nieciekawie a po czyszczeniu pali na dotyk)
3. Akumulator
4. Przy temp. poniżej 5st. C sprawność układu podgrzewania świec.
Kolejność nie jest przypadkowa.
1. Kąt wtrysku do przodu (ja ustawiam 4-4,5BTDC na biegu jałowym)
2. Czyszczenie i przegląd rozrusznika (u mnie niby kręcił dobrze,ale odpalał nieciekawie a po czyszczeniu pali na dotyk)
3. Akumulator
4. Przy temp. poniżej 5st. C sprawność układu podgrzewania świec.
Kolejność nie jest przypadkowa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 19:01
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław/Łagiewniki
- Kontakt:
Przepraszam za długą przerwę i wracam do tematu, bo problem nadal występuje.
Test przeprowadziłem wielokrotnie i za każdym razem palił bez najmniejszego problemu po upływie tej minuty.dariodario pisze:Jak zapali, niech pochodzi z 10 sekund, wylacz,odczekaj z minute i zobacz jak odpala. Jak dobrze tzn ze ci sie gdzies zapowietrza przez dluzszy postuj.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców. Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno."