[ TIP] Drgania silnika po wrzuceniu D/R
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.Blade05 pisze:michok, W skrzyni przy wymianie statycznej nie zlewa się całego oleju tylko jakies 60% wiec jak najbardziej możesz mieć ciemny olej jeśli zmieszał się ze starym czarnym jak smoła.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Generalnie ktoś dał dupy, z tą naprawą skrzyni bo:tx-didi pisze:ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.Blade05 pisze:michok, W skrzyni przy wymianie statycznej nie zlewa się całego oleju tylko jakies 60% wiec jak najbardziej możesz mieć ciemny olej jeśli zmieszał się ze starym czarnym jak smoła.
- dlaczego coś jest nadal nie tak?
- po ok 1k km od remontu każdy serwis skrzyń zaleca wymianę statyczną, a tu nic Michok o tym nie pisze

Podejrzewam, że naprawa polegała na wymianie oleju i tyle

Michok, gdzie robiłeś skrzynię?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Nic mi na temat swirowania nie wiadomo
.
Ogolnie obchodze sie delikatnie ze skrzynia ( nigdy na zimnym nie paluje, jak ruszam ze swiatel to gaz nie jest w podlodze itp. ).
Wlasnie to mnie dziwi, ze olej byl czarny/ciemny a powinien byc rozowy o ile sie nie myle...
Problem polega na tym ,ze nie mam faktury za remont skrzyni...ale uderze do Samko w Warszawie moze prowadza jakas baze...
Dziekuje za rady
.
[ Dodano: 2012-11-07, 14:49 ]
Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze...
Skrzynia byla naprawiana w Samko w Rostkach.

Ogolnie obchodze sie delikatnie ze skrzynia ( nigdy na zimnym nie paluje, jak ruszam ze swiatel to gaz nie jest w podlodze itp. ).
Wlasnie to mnie dziwi, ze olej byl czarny/ciemny a powinien byc rozowy o ile sie nie myle...
Problem polega na tym ,ze nie mam faktury za remont skrzyni...ale uderze do Samko w Warszawie moze prowadza jakas baze...
Dziekuje za rady

[ Dodano: 2012-11-07, 14:49 ]
Z tego co wiem to bylo wymieniane sprzeglo hydrokinetyczne + uszczelniacz + "cos jeszcze"...Zagór pisze:Generalnie ktoś dał dupy, z tą naprawą skrzyni bo:tx-didi pisze:ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.Blade05 pisze:michok, W skrzyni przy wymianie statycznej nie zlewa się całego oleju tylko jakies 60% wiec jak najbardziej możesz mieć ciemny olej jeśli zmieszał się ze starym czarnym jak smoła.
- dlaczego coś jest nadal nie tak?
- po ok 1k km od remontu każdy serwis skrzyń zaleca wymianę statyczną, a tu nic Michok o tym nie pisze
Podejrzewam, że naprawa polegała na wymianie oleju i tyle, może zdjęli miskę i wykąpali płytę sterującą.
Michok, gdzie robiłeś skrzynię?
Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze...
Skrzynia byla naprawiana w Samko w Rostkach.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skoro wymieniali konwerter, to olej powinien być jak nowy po 9k km, bo statyczna nie obejmuje konwertera (dlatego czasem po wymianie statycznej olej jest nadal ciemny, jeśli w konwerterze został stary czarny), ale tu poszedł nowy konwertermichok pisze:Nic mi na temat swirowania nie wiadomo.
Ogolnie obchodze sie delikatnie ze skrzynia ( nigdy na zimnym nie paluje, jak ruszam ze swiatel to gaz nie jest w podlodze itp. ).
Wlasnie to mnie dziwi, ze olej byl czarny/ciemny a powinien byc rozowy o ile sie nie myle...
Problem polega na tym ,ze nie mam faktury za remont skrzyni...ale uderze do Samko w Warszawie moze prowadza jakas baze...
Dziekuje za rady.
[ Dodano: 2012-11-07, 14:49 ]Z tego co wiem to bylo wymieniane sprzeglo hydrokinetyczne + uszczelniacz + "cos jeszcze"...Zagór pisze:Generalnie ktoś dał dupy, z tą naprawą skrzyni bo:tx-didi pisze: ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.
- dlaczego coś jest nadal nie tak?
- po ok 1k km od remontu każdy serwis skrzyń zaleca wymianę statyczną, a tu nic Michok o tym nie pisze
Podejrzewam, że naprawa polegała na wymianie oleju i tyle, może zdjęli miskę i wykąpali płytę sterującą.
Michok, gdzie robiłeś skrzynię?
Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze...
Skrzynia byla naprawiana w Samko w Rostkach.

Chyba, że zalali nowy konwerter starym olejem

Coś mi tu śmierdzi, ja na Twoim miejscu waliłbym do SAMKO i kazal im robic tą skrzynię na gwarancji.
Co się działo wcześniej z nią, że tam trafiłeś?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2012, 16:47 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
grzemo
michok
aby nie byc 'goloslownym' wystarczy zerknac na cene np kompletu uszczelnien do skrzyni (np w midparts), czy kompletu tarcz ciernych..... widac ze jest na czym oszczedzac....
przykladowe ceny:
- nowa pompa oleju: <> 600 pln
- regeneracja konwertera: <> 500 pln,
- olej, filtr: <> 400 pln,
- wymiana (wymontowanie, zamontowanie skrzyni + wymiana pompy) mysle ze nie przekroczy 1000 pln
wiec michok, jezeli za naprawe skrzyni zaplaciles okolo 2500 pln (marze na czesci i koszty robocizny sa rozne) to znaczy ze skrzynia zostala naprawiona w wersji 'ekonomicznej'....
mysle ze jest to (jak zwykle) uzaleznione od ilosci i rodzaju wykonanych prac przy naprawie skrzyni. Jezeli (a mysle ze wlasnie tak powinno to wygladac) skrzynia w calosci zostanie rozebrana 'na czesci pierwsze', wymyta ze szlamu, opilkow itp, po czym poskladana z wymiana kompletu uszczelek (nie liczac wymiany wszystkich uszkodzonych elementow) i zalana swiezym, czysciutkim olejem - to nie widze zadnego uzasadnienia na kolejna wymiane oleju (nawet statyczna) po tysiacu kilometrow..... chyba ze myslimy o sprawdzeniu (nie wymianie) jego 'zabarwienia' na wszelki wypadek.....grzemo pisze:W pożądanych warsztatach jest to zalecane i przestrzegane, gdyż jest to warunek gwarancji na wykonaną usługę remontu skrzyni.michok pisze:Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze..
michok
padla Ci pompa oleju prawdopodobnie, konkretniej zatarta panewka... nie chcialbym 'krakac', ale wiem, ze powyzsza naprawe mozna przeprowadzic na dwa sposoby.... porządny i 'ekonomiczny' - roznica w cenie koncowej moze siegnac nawet kilku tysiecy pln... pytanie czy wlasnie tu nie lezy zrodlo Twoich obecnych problemow, majacych poczatek w nieodpowiedniej decyzji podjetej przed naprawą. Wg mnie powinienes zostac poinformowany wyraznie i rzeczowo o wszelkich mozliwych opcjach, a takze o potencjalnych skutkach podarowania sobie niektorych czynnosci, niewykluczone ze zbednych, lecz praktycznie nie do stwierdzenia bez ich podjecia.... (chyba ze samochod dawal wyrazne objawy wczesniej, np zuzytych tarczek...)michok pisze:Tak, sprzeglo poszlo,ogolnie plama oleju + podobno pozniej wlaczyl sie tryb awaryjny...
odstawilem fure do mechanika, on wykrecil skrzynie i zawiozl ja do Samko.
aby nie byc 'goloslownym' wystarczy zerknac na cene np kompletu uszczelnien do skrzyni (np w midparts), czy kompletu tarcz ciernych..... widac ze jest na czym oszczedzac....
przykladowe ceny:
- nowa pompa oleju: <> 600 pln
- regeneracja konwertera: <> 500 pln,
- olej, filtr: <> 400 pln,
- wymiana (wymontowanie, zamontowanie skrzyni + wymiana pompy) mysle ze nie przekroczy 1000 pln
wiec michok, jezeli za naprawe skrzyni zaplaciles okolo 2500 pln (marze na czesci i koszty robocizny sa rozne) to znaczy ze skrzynia zostala naprawiona w wersji 'ekonomicznej'....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
michok
Jezeli to, co obecnie zdiagnozowal Ci kolejny warsztat jest prawdą, czyli ciemny/czarny olej + opilki = .... to... mysle ze bez kolejnego rozebrania calej skrzyni sie nie obejdzie. Zwlaszcza ze, w polaczeniu z powyzszymi faktami, samochod ma dziwne 'drgania'.
Najlepiej byloby zapewne, gdybys jednak skonsultowal sie z warsztatem, ktory naprawial tipa - wiekszosc z nich dysponuje lokalnymi systemami i maja zapisane co dokladnie bylo wykonywane.
to, co napisalem, to sa tylko spekulacje (nie podales/nie zauwazylem wczesniej kwoty) - zastanowmy sie co mozna naprawic/wymienic w tej cenie: wiemy juz ze za wymiane najbardziej podstawowa nalezy zaplacic okolo 2500 pln - zaplaciles 1000 wiecej wiec prawdopodobnie jednak calosc zostala rozebrana, wiec rowniez i wymyta, czy zalapales sie na nowy komplet tarczek nie wiem, lecz sam fakt, ze po kilkunastu tysiacach km (ile przejechales od naprawy ?) masz czarny olej nie swiadczy dobrze.... Czarny olej moze sie brac albo z jakis wyjatkowych zabrudzen, gdzie przy kompletnym rozebraniu skrzyni nie mogly po prostu zostac ..... albo zostal 'przypalony', np zabawami na sniegu..... albo ktores tarczki juz mocno wymagaja wymiany, poniewaz ich fatalny stan zostal zignorowany podczas naprawy (w co trudno uwierzyc, podobnie jak w zabrudzenia, aby jakikolwiek warsztat, widzac co sie dzieje, przynajmniej Cie nie zaalarmowal - przeciez doskonale wiedza ze to dlugo nie pojezdzi).michok pisze:Dziekuje Kolego tx-didi za rzeczowa odpowiedz...
Za naprawde skrzyni zaplacilem ok 3500 zl...
Bylo tak jak piszesz, padla rowniez pompa oleju...
Wg Ciebie 3.5 tys zl to za malo ?
Mysle powoli nad manualem badz zezlomowaniem tego szrota...
Jezeli to, co obecnie zdiagnozowal Ci kolejny warsztat jest prawdą, czyli ciemny/czarny olej + opilki = .... to... mysle ze bez kolejnego rozebrania calej skrzyni sie nie obejdzie. Zwlaszcza ze, w polaczeniu z powyzszymi faktami, samochod ma dziwne 'drgania'.
Najlepiej byloby zapewne, gdybys jednak skonsultowal sie z warsztatem, ktory naprawial tipa - wiekszosc z nich dysponuje lokalnymi systemami i maja zapisane co dokladnie bylo wykonywane.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Mam nadzieje, ze nie odebrales mojego pytania z cena za remont jako jakis atak...po prostu niedawno sie dowiedzialem, ze remont skrzyni zaczyna sie od 2.500 a konczy na...no wlasnie...7-8 tys...tx-didi pisze:michokto, co napisalem, to sa tylko spekulacje (nie podales/nie zauwazylem wczesniej kwoty) - zastanowmy sie co mozna naprawic/wymienic w tej cenie: wiemy juz ze za wymiane najbardziej podstawowa nalezy zaplacic okolo 2500 pln - zaplaciles 1000 wiecej wiec prawdopodobnie jednak calosc zostala rozebrana, wiec rowniez i wymyta, czy zalapales sie na nowy komplet tarczek nie wiem, lecz sam fakt, ze po kilkunastu tysiacach km (ile przejechales od naprawy ?) masz czarny olej nie swiadczy dobrze.... Czarny olej moze sie brac albo z jakis wyjatkowych zabrudzen, gdzie przy kompletnym rozebraniu skrzyni nie mogly po prostu zostac ..... albo zostal 'przypalony', np zabawami na sniegu..... albo ktores tarczki juz mocno wymagaja wymiany, poniewaz ich fatalny stan zostal zignorowany podczas naprawy (w co trudno uwierzyc, podobnie jak w zabrudzenia, aby jakikolwiek warsztat, widzac co sie dzieje, przynajmniej Cie nie zaalarmowal - przeciez doskonale wiedza ze to dlugo nie pojezdzi).michok pisze:Dziekuje Kolego tx-didi za rzeczowa odpowiedz...
Za naprawde skrzyni zaplacilem ok 3500 zl...
Bylo tak jak piszesz, padla rowniez pompa oleju...
Wg Ciebie 3.5 tys zl to za malo ?
Mysle powoli nad manualem badz zezlomowaniem tego szrota...
Jezeli to, co obecnie zdiagnozowal Ci kolejny warsztat jest prawdą, czyli ciemny/czarny olej + opilki = .... to... mysle ze bez kolejnego rozebrania calej skrzyni sie nie obejdzie. Zwlaszcza ze, w polaczeniu z powyzszymi faktami, samochod ma dziwne 'drgania'.
Najlepiej byloby zapewne, gdybys jednak skonsultowal sie z warsztatem, ktory naprawial tipa - wiekszosc z nich dysponuje lokalnymi systemami i maja zapisane co dokladnie bylo wykonywane.
Mi sie wydawalo, ze 3.5k zl za remont to duzo...ale wychodzi na to, ze jednak nie....
Zadzwonie do SAMKO, ale wlasnie nie mam zadnego rachunku a byla przywiezona tylko skrzynia...nawet dnia nie pamietam...zobaczymy..
[ Dodano: 2012-11-08, 08:29 ]
RomanS planuje zadzwonic wlasnie do SAMKO, ale nie mam zadnych papierow potwierdzajacych ten remont u nich...i tutaj jest problem.
Bo wiem, ze to bylo w grudniu i w sumie tyle

Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 09:42 przez michok, łącznie zmieniany 2 razy.
No dobrze, ale Ciebie nie interesuje podwykonawca... 'umowę' zawierałeś z bezpośrednim wykonawcą, a on mógł tą skrzynię nawet do ZFa odesłać, jeśli nie umie sam naprawićmichok pisze:Zadzwonie do SAMKO, ale wlasnie nie mam zadnego rachunku a byla przywiezona tylko skrzynia...nawet dnia nie pamietam...zobaczymy..

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
tx-didi, na tej skrzyni od grudnia/stycznia zrobilem max 10 tys km...
Zadnych baczkow/palenia gumy itp nie bylo.
P.s. Potwierdzone info... Robione bylo sprzeglo, uszczelniacz oraz pompa oleju...dziwi mnie tylko czarny olej + uszczelka na silikon...Mechanik szuka papieru potwierdzajacego powyzsze wymiany.
Zadnych baczkow/palenia gumy itp nie bylo.
P.s. Potwierdzone info... Robione bylo sprzeglo, uszczelniacz oraz pompa oleju...dziwi mnie tylko czarny olej + uszczelka na silikon...Mechanik szuka papieru potwierdzajacego powyzsze wymiany.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 10:05 przez michok, łącznie zmieniany 1 raz.