Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Drgania silnika po wrzuceniu D/R

Układ napędowy i skrzynie biegów
Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 07 lis 2012, 14:31

michok, W skrzyni przy wymianie statycznej nie zlewa się całego oleju tylko jakies 60% wiec jak najbardziej możesz mieć ciemny olej jeśli zmieszał się ze starym czarnym jak smoła.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 07 lis 2012, 14:39

Blade05 pisze:michok, W skrzyni przy wymianie statycznej nie zlewa się całego oleju tylko jakies 60% wiec jak najbardziej możesz mieć ciemny olej jeśli zmieszał się ze starym czarnym jak smoła.
ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 14:45

tx-didi pisze:
Blade05 pisze:michok, W skrzyni przy wymianie statycznej nie zlewa się całego oleju tylko jakies 60% wiec jak najbardziej możesz mieć ciemny olej jeśli zmieszał się ze starym czarnym jak smoła.
ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.
Generalnie ktoś dał dupy, z tą naprawą skrzyni bo:
- dlaczego coś jest nadal nie tak?
- po ok 1k km od remontu każdy serwis skrzyń zaleca wymianę statyczną, a tu nic Michok o tym nie pisze :(
Podejrzewam, że naprawa polegała na wymianie oleju i tyle :(, może zdjęli miskę i wykąpali płytę sterującą.
Michok, gdzie robiłeś skrzynię?

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 07 lis 2012, 14:47

Nic mi na temat swirowania nie wiadomo :).

Ogolnie obchodze sie delikatnie ze skrzynia ( nigdy na zimnym nie paluje, jak ruszam ze swiatel to gaz nie jest w podlodze itp. ).

Wlasnie to mnie dziwi, ze olej byl czarny/ciemny a powinien byc rozowy o ile sie nie myle...

Problem polega na tym ,ze nie mam faktury za remont skrzyni...ale uderze do Samko w Warszawie moze prowadza jakas baze...

Dziekuje za rady :).

[ Dodano: 2012-11-07, 14:49 ]
Zagór pisze:
tx-didi pisze:
Blade05 pisze:michok, W skrzyni przy wymianie statycznej nie zlewa się całego oleju tylko jakies 60% wiec jak najbardziej możesz mieć ciemny olej jeśli zmieszał się ze starym czarnym jak smoła.
ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.
Generalnie ktoś dał dupy, z tą naprawą skrzyni bo:
- dlaczego coś jest nadal nie tak?
- po ok 1k km od remontu każdy serwis skrzyń zaleca wymianę statyczną, a tu nic Michok o tym nie pisze :(
Podejrzewam, że naprawa polegała na wymianie oleju i tyle :(, może zdjęli miskę i wykąpali płytę sterującą.
Michok, gdzie robiłeś skrzynię?
Z tego co wiem to bylo wymieniane sprzeglo hydrokinetyczne + uszczelniacz + "cos jeszcze"...

Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze...
Skrzynia byla naprawiana w Samko w Rostkach.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 07 lis 2012, 16:41

Ogarnij ile możesz z warsztatem a jak nie to jeździj ile wlezie, a jak padnie to kup dobrą używkę. Wyjdzie pewnie taniej i mniej nerwów <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 16:45

michok pisze:Nic mi na temat swirowania nie wiadomo :).

Ogolnie obchodze sie delikatnie ze skrzynia ( nigdy na zimnym nie paluje, jak ruszam ze swiatel to gaz nie jest w podlodze itp. ).

Wlasnie to mnie dziwi, ze olej byl czarny/ciemny a powinien byc rozowy o ile sie nie myle...

Problem polega na tym ,ze nie mam faktury za remont skrzyni...ale uderze do Samko w Warszawie moze prowadza jakas baze...

Dziekuje za rady :).

[ Dodano: 2012-11-07, 14:49 ]
Zagór pisze:
tx-didi pisze: ale kolega michok remontowal skrzynie na poczatku br, wiec 'cos' jednak jest mocno skopane, skoro po takim okresie w skrzyni jest czarny olej..... oczywiscie mozna doprowadzic olej do takiego stanu nawet w jeden dzien.... tylko ze michok nic takiego nie raportowal... (chyba ze 'niechcacy zapomnial' napisac)... michok - jezeli nie 'przyswirowales', to powinienes uderzyc do wasztatu, gdzie naprawiales skrzynie.
Generalnie ktoś dał dupy, z tą naprawą skrzyni bo:
- dlaczego coś jest nadal nie tak?
- po ok 1k km od remontu każdy serwis skrzyń zaleca wymianę statyczną, a tu nic Michok o tym nie pisze :(
Podejrzewam, że naprawa polegała na wymianie oleju i tyle :(, może zdjęli miskę i wykąpali płytę sterującą.
Michok, gdzie robiłeś skrzynię?
Z tego co wiem to bylo wymieniane sprzeglo hydrokinetyczne + uszczelniacz + "cos jeszcze"...

Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze...
Skrzynia byla naprawiana w Samko w Rostkach.
Skoro wymieniali konwerter, to olej powinien być jak nowy po 9k km, bo statyczna nie obejmuje konwertera (dlatego czasem po wymianie statycznej olej jest nadal ciemny, jeśli w konwerterze został stary czarny), ale tu poszedł nowy konwerter !!!! więc o co chodzi z tym olejem?
Chyba, że zalali nowy konwerter starym olejem ;)
Coś mi tu śmierdzi, ja na Twoim miejscu waliłbym do SAMKO i kazal im robic tą skrzynię na gwarancji.
Co się działo wcześniej z nią, że tam trafiłeś?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2012, 16:47 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 lis 2012, 16:46

michok pisze:Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze..
W pożądanych warsztatach jest to zalecane i przestrzegane, gdyż jest to warunek gwarancji na wykonaną usługę remontu skrzyni.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 07 lis 2012, 17:05

Tak, sprzeglo poszlo :),ogolnie plama oleju + podobno pozniej wlaczyl sie tryb awaryjny...
odstawilem fure do mechanika, on wykrecil skrzynie i zawiozl ja do Samko.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 07 lis 2012, 22:15

grzemo
grzemo pisze:
michok pisze:Wymiany oleju po 1k km nie zrobilem...pierwszy raz o tym slysze..
W pożądanych warsztatach jest to zalecane i przestrzegane, gdyż jest to warunek gwarancji na wykonaną usługę remontu skrzyni.
mysle ze jest to (jak zwykle) uzaleznione od ilosci i rodzaju wykonanych prac przy naprawie skrzyni. Jezeli (a mysle ze wlasnie tak powinno to wygladac) skrzynia w calosci zostanie rozebrana 'na czesci pierwsze', wymyta ze szlamu, opilkow itp, po czym poskladana z wymiana kompletu uszczelek (nie liczac wymiany wszystkich uszkodzonych elementow) i zalana swiezym, czysciutkim olejem - to nie widze zadnego uzasadnienia na kolejna wymiane oleju (nawet statyczna) po tysiacu kilometrow..... chyba ze myslimy o sprawdzeniu (nie wymianie) jego 'zabarwienia' na wszelki wypadek.....


michok
michok pisze:Tak, sprzeglo poszlo :),ogolnie plama oleju + podobno pozniej wlaczyl sie tryb awaryjny...
odstawilem fure do mechanika, on wykrecil skrzynie i zawiozl ja do Samko.
padla Ci pompa oleju prawdopodobnie, konkretniej zatarta panewka... nie chcialbym 'krakac', ale wiem, ze powyzsza naprawe mozna przeprowadzic na dwa sposoby.... porządny i 'ekonomiczny' - roznica w cenie koncowej moze siegnac nawet kilku tysiecy pln... pytanie czy wlasnie tu nie lezy zrodlo Twoich obecnych problemow, majacych poczatek w nieodpowiedniej decyzji podjetej przed naprawą. Wg mnie powinienes zostac poinformowany wyraznie i rzeczowo o wszelkich mozliwych opcjach, a takze o potencjalnych skutkach podarowania sobie niektorych czynnosci, niewykluczone ze zbednych, lecz praktycznie nie do stwierdzenia bez ich podjecia.... (chyba ze samochod dawal wyrazne objawy wczesniej, np zuzytych tarczek...)

aby nie byc 'goloslownym' wystarczy zerknac na cene np kompletu uszczelnien do skrzyni (np w midparts), czy kompletu tarcz ciernych..... widac ze jest na czym oszczedzac....

przykladowe ceny:
- nowa pompa oleju: <> 600 pln
- regeneracja konwertera: <> 500 pln,
- olej, filtr: <> 400 pln,
- wymiana (wymontowanie, zamontowanie skrzyni + wymiana pompy) mysle ze nie przekroczy 1000 pln

wiec michok, jezeli za naprawe skrzyni zaplaciles okolo 2500 pln (marze na czesci i koszty robocizny sa rozne) to znaczy ze skrzynia zostala naprawiona w wersji 'ekonomicznej'....

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 07 lis 2012, 22:43

Dziekuje Kolego tx-didi za rzeczowa odpowiedz...

Za naprawde skrzyni zaplacilem ok 3500 zl ;/...

Bylo tak jak piszesz, padla rowniez pompa oleju...

Wg Ciebie 3.5 tys zl to za malo ?

Mysle powoli nad manualem badz zezlomowaniem tego szrota...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 07 lis 2012, 23:48

michok
michok pisze:Dziekuje Kolego tx-didi za rzeczowa odpowiedz...

Za naprawde skrzyni zaplacilem ok 3500 zl ;/...

Bylo tak jak piszesz, padla rowniez pompa oleju...

Wg Ciebie 3.5 tys zl to za malo ?

Mysle powoli nad manualem badz zezlomowaniem tego szrota...
to, co napisalem, to sa tylko spekulacje (nie podales/nie zauwazylem wczesniej kwoty) - zastanowmy sie co mozna naprawic/wymienic w tej cenie: wiemy juz ze za wymiane najbardziej podstawowa nalezy zaplacic okolo 2500 pln - zaplaciles 1000 wiecej wiec prawdopodobnie jednak calosc zostala rozebrana, wiec rowniez i wymyta, czy zalapales sie na nowy komplet tarczek nie wiem, lecz sam fakt, ze po kilkunastu tysiacach km (ile przejechales od naprawy ?) masz czarny olej nie swiadczy dobrze.... Czarny olej moze sie brac albo z jakis wyjatkowych zabrudzen, gdzie przy kompletnym rozebraniu skrzyni nie mogly po prostu zostac ..... albo zostal 'przypalony', np zabawami na sniegu..... albo ktores tarczki juz mocno wymagaja wymiany, poniewaz ich fatalny stan zostal zignorowany podczas naprawy (w co trudno uwierzyc, podobnie jak w zabrudzenia, aby jakikolwiek warsztat, widzac co sie dzieje, przynajmniej Cie nie zaalarmowal - przeciez doskonale wiedza ze to dlugo nie pojezdzi).
Jezeli to, co obecnie zdiagnozowal Ci kolejny warsztat jest prawdą, czyli ciemny/czarny olej + opilki = .... to... mysle ze bez kolejnego rozebrania calej skrzyni sie nie obejdzie. Zwlaszcza ze, w polaczeniu z powyzszymi faktami, samochod ma dziwne 'drgania'.
Najlepiej byloby zapewne, gdybys jednak skonsultowal sie z warsztatem, ktory naprawial tipa - wiekszosc z nich dysponuje lokalnymi systemami i maja zapisane co dokladnie bylo wykonywane.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 lis 2012, 08:16

Najlepiej byloby zapewne, gdybys jednak skonsultowal sie z warsztatem, ktory naprawial tipa - wiekszosc z nich dysponuje lokalnymi systemami i maja zapisane co dokladnie bylo wykonywane.
No a przede wszystkim to masz chyba rok gwarancji na skrzynie ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 08:27

tx-didi pisze:michok
michok pisze:Dziekuje Kolego tx-didi za rzeczowa odpowiedz...

Za naprawde skrzyni zaplacilem ok 3500 zl ;/...

Bylo tak jak piszesz, padla rowniez pompa oleju...

Wg Ciebie 3.5 tys zl to za malo ?

Mysle powoli nad manualem badz zezlomowaniem tego szrota...
to, co napisalem, to sa tylko spekulacje (nie podales/nie zauwazylem wczesniej kwoty) - zastanowmy sie co mozna naprawic/wymienic w tej cenie: wiemy juz ze za wymiane najbardziej podstawowa nalezy zaplacic okolo 2500 pln - zaplaciles 1000 wiecej wiec prawdopodobnie jednak calosc zostala rozebrana, wiec rowniez i wymyta, czy zalapales sie na nowy komplet tarczek nie wiem, lecz sam fakt, ze po kilkunastu tysiacach km (ile przejechales od naprawy ?) masz czarny olej nie swiadczy dobrze.... Czarny olej moze sie brac albo z jakis wyjatkowych zabrudzen, gdzie przy kompletnym rozebraniu skrzyni nie mogly po prostu zostac ..... albo zostal 'przypalony', np zabawami na sniegu..... albo ktores tarczki juz mocno wymagaja wymiany, poniewaz ich fatalny stan zostal zignorowany podczas naprawy (w co trudno uwierzyc, podobnie jak w zabrudzenia, aby jakikolwiek warsztat, widzac co sie dzieje, przynajmniej Cie nie zaalarmowal - przeciez doskonale wiedza ze to dlugo nie pojezdzi).
Jezeli to, co obecnie zdiagnozowal Ci kolejny warsztat jest prawdą, czyli ciemny/czarny olej + opilki = .... to... mysle ze bez kolejnego rozebrania calej skrzyni sie nie obejdzie. Zwlaszcza ze, w polaczeniu z powyzszymi faktami, samochod ma dziwne 'drgania'.
Najlepiej byloby zapewne, gdybys jednak skonsultowal sie z warsztatem, ktory naprawial tipa - wiekszosc z nich dysponuje lokalnymi systemami i maja zapisane co dokladnie bylo wykonywane.
Mam nadzieje, ze nie odebrales mojego pytania z cena za remont jako jakis atak...po prostu niedawno sie dowiedzialem, ze remont skrzyni zaczyna sie od 2.500 a konczy na...no wlasnie...7-8 tys...

Mi sie wydawalo, ze 3.5k zl za remont to duzo...ale wychodzi na to, ze jednak nie....

Zadzwonie do SAMKO, ale wlasnie nie mam zadnego rachunku a byla przywiezona tylko skrzynia...nawet dnia nie pamietam...zobaczymy..


[ Dodano: 2012-11-08, 08:29 ]
RomanS planuje zadzwonic wlasnie do SAMKO, ale nie mam zadnych papierow potwierdzajacych ten remont u nich...i tutaj jest problem.
Bo wiem, ze to bylo w grudniu i w sumie tyle :).
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 09:42 przez michok, łącznie zmieniany 2 razy.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 lis 2012, 08:30

michok pisze:Zadzwonie do SAMKO, ale wlasnie nie mam zadnego rachunku a byla przywiezona tylko skrzynia...nawet dnia nie pamietam...zobaczymy..
No dobrze, ale Ciebie nie interesuje podwykonawca... 'umowę' zawierałeś z bezpośrednim wykonawcą, a on mógł tą skrzynię nawet do ZFa odesłać, jeśli nie umie sam naprawić <mysli>

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 lis 2012, 09:43

tx-didi, na tej skrzyni od grudnia/stycznia zrobilem max 10 tys km...
Zadnych baczkow/palenia gumy itp nie bylo.

P.s. Potwierdzone info... Robione bylo sprzeglo, uszczelniacz oraz pompa oleju...dziwi mnie tylko czarny olej + uszczelka na silikon...Mechanik szuka papieru potwierdzajacego powyzsze wymiany.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 10:05 przez michok, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja