Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJK 2.7 230 KM] brak mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 lis 2012, 15:21

zumak, logi masz do poprawki, ale na tych co wrzuciłeś już widać, że ciśnienie doładowania opada...

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 07 lis 2012, 16:29

nie próbowałem odłączać sterowania dv-kami, wystarczy ze odłączę N249? od razu zamówię sobie zawór N75 do tego i zobaczymy co będzie.

aha chciałbym jeszcze dodać ze jak np trzymam go na wyższych obrotach np na 5 piegu i odpuszczę gaz to czuć mocne szarpniecie,

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 08 lis 2012, 00:04

nie, musiałbyś odłączyć wężyki od dv i zaślepić je.
Spróbować nie zaszkodzi, jak tak zrobisz może poszarpywać przy odjęciu nogi z gazu,
ale moc powinna powrócić jeśli to będzie od tego.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 08 lis 2012, 09:43

no mozna spróbować z tymi DV-kami, tylko zastanawia mnie to ze auto juz teraz szarpie po odpuszczeniu gazu.

N75 już zamówiony ale będzie niestety dopiero w następnym tygodniu.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 lis 2012, 09:48

zumak pisze:no mozna spróbować z tymi DV-kami, tylko zastanawia mnie to ze auto juz teraz szarpie po odpuszczeniu gazu.

N75 już zamówiony ale będzie niestety dopiero w następnym tygodniu.
Czyli pewnie coś z DV, niekoniecznie same zawory, ale te kilometry ;) węża gumowego do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 08 lis 2012, 10:18

sebastian855 muszę odłączyć wszystkie wężyki od DV czy tylko te które idą od strony przepustnicy do DV-ek??

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 08 lis 2012, 20:11

wystarczy że odłączysz te cienkie od podciśnienia i je zaślepisz,
króćca od DV nie musisz zaślepiać, tylko wężyki.
Ori DV są tak założone że jak odepniesz te wężyki to się same nie otworzą,
z reszta posprawdzaj sobie te wężyki bo może być któryś pęknięty,
tylko dobrze sprawdź, bo niekiedy bardzo ciężko zauwazyć ;)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 09 lis 2012, 08:50

być moze źle myślę ale czy jeśli te wężyki byłyby pęknięte to wtedy podcisnienie byłoby słabe i nie otworzyło by DV-ek i wtedy miałbym prawdopodobnie bład przeładowania, a to ze mam spadki mocy to bardziej pasowało by jakby DV-ki otwierały się za wcześnie albo nie domykały się wogóle <mysli>

jeśli źle myślę to mnie poprawcie koledzy:)

aha i jeszcze jedno, tak się zastanawiam bo w jednym EGT mam elektronikę od SID-a i czy ma to jakiś wpływ ze moje auto jest po programie i np może być jakiś inny zakres działania EGT? jesli pisze glupoty to mnie wyprowadźcie z błędu. ;)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 lis 2012, 15:18

zumak, płytka od Sida nie ma tu znaczenia,
jak nie ma błędu z EGT to jest sprawna.
Ja tez mam jedną Ori a jedna taką i problemu nie ma.
zumak pisze:być moze źle myślę ale czy jeśli te wężyki byłyby pęknięte to wtedy podcisnienie byłoby słabe i nie otworzyło by DV-ek i wtedy miałbym prawdopodobnie bład przeładowania, a to ze mam spadki mocy to bardziej pasowało by jakby DV-ki otwierały się za wcześnie albo nie domykały się wogóle
;)
Dobrze myslisz :) Ale jedno wyklucza drugie,
bo ja są pęknięte to się nie otworzą dv wogóle,
a jeśli by miały sie otwierać za wcześnie to sugeruje usterkę sterowania DV czyli zawór n249,
No chyba że jedno i drugie jest uszkodzone, czyli pęknięty wężyk i walnięty n249.
Bo zakładam że DV-ki sprawdziłeś i działaja dobrze. :)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 09 lis 2012, 16:37

DV-ki sprawdziłem tylko w taki sposób ze dmuchałem w otwór sterując DV-kami i czuć było opór, powietrze nie uciekało. jeszcze dzisiaj albo jutro odłączę waż od DV-ki którym powietrze wraca do obiegu i sprawdzę czy ładnie strzelają po odpuszczeniu gazu.

Zresztą te moje DV-ki mają może 8tys przebiegu tak samo jak i trójnik przy przepustnicy.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 lis 2012, 20:27

jak sa nowe to napewno będa dobre, ale sprawdzic możesz :)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 10 lis 2012, 19:48

DV-ki sprawdziłem i działają spoko,tzn na z wysokich obrotów strelają dobrze az niskikich słabo ale tak ma być chyba:)

A jeszcze jedno pytanie czy niezaadaptowana przepustnica mogła być przyczyną moich problemów?

Bo zrobiłem dzisiaj adaptację pojechałem sie przejechać tu zdziwienie bo na 6 biegu mogłem jechać juz ponad 220km/h <rotfl> na więcej droga nie pozwalała.

Zobaczymy co bedzie jak założe nowy zawór N75,ma być w nastepnym tygodniu.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lis 2012, 19:50

zumak, adaptacja raczej nie ma tu nic do rzeczy, chyba ze miałeś błąd z przepustnicy wcześniej.
Pojeździj trochę to zobaczysz czy coś pomogło :)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 10 lis 2012, 20:00

własnie nie było żadnych błedów w ECU, zobacze co bedzie dalej ale szarpanie po odpuszeniu gazu nie ustało niestety.

Nie chce jechać na hamownie od razu bo każdy pomiar kosztuje,jak będę pewny że już z autkiem wszystko jest ok to wtedy znowu sie na hamownie wybiorę:)

Bo w sumie to nie wiem dlaczego miałaby nastąpić poprawa dzisiaj zaadaptowałem tylko przepustnice, zrobiłem test wyjść VAG-iem, wyjąłem zaworki DV i sprawdzałem wężyki ale wszytsko wydawało sie być w porzadku.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 lis 2012, 07:56

Szarpanie po odpuszczeniu gazu może być spowodowane też rozerwaną poduszką silnika,
może z silnikiem masz wszystko w porządku pod tym względem, a problem leży gdzie indziej?
A sprawa nierównego wykresu i problemów z mocą może być z winy n75,
wszystko sie okaże jak wymienisz zaworek.
Pozdro :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja