[ A6 C5 2.5 Tdi] Problemy z odpalaniem
driver07 miałem ten sam problem. ustawiałem kąt wtrysku. przy okazji wymiana konieczna regulatora kąta wtrysku.auto po 2 godzinach nie odpalało. i po kolei wymiana filtra,wężyków,zaworka zwrotnego na filtrze,kompletu świec, i dalej nic. mechanicy zachodzili w głowę i po 2 tygodniach okazało się że pompka niskiego ciśnienia padła. <szok> całość naprawy tylko 2200
Witam.pepciok pisze:driver07 miałem ten sam problem. ustawiałem kąt wtrysku. przy okazji wymiana konieczna regulatora kąta wtrysku.auto po 2 godzinach nie odpalało. i po kolei wymiana filtra,wężyków,zaworka zwrotnego na filtrze,kompletu świec, i dalej nic. mechanicy zachodzili w głowę i po 2 tygodniach okazało się że pompka niskiego ciśnienia padła. <szok> całość naprawy tylko 2200
Daj to do naprawdę dobrych mechaników. Większość to paproki. Ja się srałęm z takim samym problemem jak kolega wyżej przez 3 miesiące. Z tego plaka to, aż rozrusznik spaliłem. Zaworki, elektrozaworki. Efekt końcowy pompa 2700 zł. Chodzi teraz ja rakieta.
To jest takie robienie sobie nadzieji na siłę. Może nie będzie to ta vp44.Decyzja należy do ciebie. Pzdr.
Witam ponownie po pol roku
faktycznie u mnie takze byl problem z pompa wtryskowa a dokladniej z katem wtrysku
jak juz pisalem w innym dziale apropo warsztatu ktory mi to ustawial
logi przed wymiana rozrzadu
Log 1
zatem logi sprzed regulacji po wymianie rozrzadu
Log 2
i po ustawieniu kata
Log 3
dzieki Piotrus'iowi ktory zamiescil na forum idealny opis regulacji kata udalo sie ustawic do takiego stanu jak w logach powyzej ... w sumie to podkrecil bym jeszcze blizej -1 ale ...
w sumie to auto pali od strzala
narazie testy przeprowadzone przy -2 st ale mysle ze bedzie ok gdyz wczesniej przy +6 st mial problemy z odpaleniem i dymieniem teraz puszcza maly obloczek i tyle
faktycznie u mnie takze byl problem z pompa wtryskowa a dokladniej z katem wtrysku
jak juz pisalem w innym dziale apropo warsztatu ktory mi to ustawial
logi przed wymiana rozrzadu
Log 1
zatem logi sprzed regulacji po wymianie rozrzadu
Log 2
i po ustawieniu kata
Log 3
dzieki Piotrus'iowi ktory zamiescil na forum idealny opis regulacji kata udalo sie ustawic do takiego stanu jak w logach powyzej ... w sumie to podkrecil bym jeszcze blizej -1 ale ...
w sumie to auto pali od strzala
narazie testy przeprowadzone przy -2 st ale mysle ze bedzie ok gdyz wczesniej przy +6 st mial problemy z odpaleniem i dymieniem teraz puszcza maly obloczek i tyle
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
IAM - 187,43 g/s
![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Przyczyna kiepskiego odpalania została wyeliminowana. Auto wylądowało na diagnostyce w serwisie Boscha, po diagnozie stwierdzono zacierający się przestawiacz kąta wtrysku.
Dokonano regeneracji pompy w skład której weszła wymiana korpusu, sterownika, tłoka a także uszczelnień. Pompa została skalibrowana i auto o wiele lepiej odpala.
Z informacji które uzyskałem zacierający się tłok raz ustawiał się lepiej a raz gorzej co dawało rezultat że auto czasami paliło w miarę dobrze a czasem fatalnie. Cena zabiegu 3000zł.
Może to komuś z was pomoże.
Dokonano regeneracji pompy w skład której weszła wymiana korpusu, sterownika, tłoka a także uszczelnień. Pompa została skalibrowana i auto o wiele lepiej odpala.
Z informacji które uzyskałem zacierający się tłok raz ustawiał się lepiej a raz gorzej co dawało rezultat że auto czasami paliło w miarę dobrze a czasem fatalnie. Cena zabiegu 3000zł.
Może to komuś z was pomoże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Znacie dobry warsztat który regeneruje VP44
Ja też usilnie sobie tłumaczę że to nie pompa, zapowietrzał się cały czas tzn. jeździłem tydzień i stop i tak trzy razy, dzisiaj z kolei po raz kolejny po około 10 dniach znowu stoję. Ale tym razem w wężyku zasilającym niema powietrza, no może na dwa milimetry pęcherzyk.
Dlatego myślę że trzeba zmierzyć z pompą. Mogę jeszcze kupić taką pompę używaną - co sądzicie.
Ja też usilnie sobie tłumaczę że to nie pompa, zapowietrzał się cały czas tzn. jeździłem tydzień i stop i tak trzy razy, dzisiaj z kolei po raz kolejny po około 10 dniach znowu stoję. Ale tym razem w wężyku zasilającym niema powietrza, no może na dwa milimetry pęcherzyk.
Dlatego myślę że trzeba zmierzyć z pompą. Mogę jeszcze kupić taką pompę używaną - co sądzicie.
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Witam Michokmichok pisze:uzywka wg mnie nie ma sensu...nie masz pojecia ile na niej pojezdzisz...czy zrobisz 2000km czy 20.000 km a lepiej chyba zapracic troche wiecej i spac spokojnie...
Znasz już pewnie moją historię, sprawdzałem zbiornik paliwa, ale dzisiaj stoję mając 3/4 zbiornika. Więc będzie to pompa, regeneracja sterownika pompy to ok 300zł, cała to wyczytałem jakieś 2500,-
Może to tylko sterownik?
[ Dodano: 2012-11-07, 19:53 ]
Witam
Więc dzisiaj kupiłem pompkę podłączona pomiędzy filtrem a zasilanie i pompując paliwo do pompy wtryskowej zauważyłem bąbelki na dekielku sterownika, po odkręceniu sterownika okazało się, że uszczelka pod pokrywką była mocno spłaszczona i do tego po jej wyjęciu okazało się bardzo krucha. Kupiłem dwie uszczelki taką małą prostokątną i i większą ) koszt obu15,- i mam nadzieję że to jest to. Tylko jeździć - pompowanie i odpowietrzenie wtrysków i PALI. Nie wymieniłem jednej uszczelki ( tej gdzie idzie pasek komunikacji pompy ze sterownikiem) bo nie chciałem nie potrzebnie doprowadzić do uszkodzenia tego paska, a uszczelka wydała mi się wystarczająco elastyczna.
Może to rozwiąże problem z zapowietrzaniem po dłuższym postoju, w moim przypadku od około 8 - 24 godz.
Pozdrawiam i mam nadzieję że się więcej nie odezwę.

Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 01:14 przez darnok, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 lis 2012, 08:14
- Lokalizacja: warszawa
Problemy z paleniem pomocy
Witam wszystkich forumowiczów !
Zakupiłem audi a6 z 98roku 2,5tdi 150km wszystko było pięknie sprzedający przyjechał samochodem samochod palił z pierwszego dopóki nie wstalem rano
I się zaczęło w pierwszej kolejności wymieniłem wszystkie świece sprawdziłem czy dochodzi do nich prąd potem wymieniłem filtr i zawór który przy nim jest potem założyłem dodatkowy zawór między filtrem a pompą na dolocie i nic potem wymieniłem węzyki powrotne przy wtryskach i podkładki miedziane i nic na końcu wymienilem czujnik temp. płynu bo wyskoczył błąd 522 i na tym stanęło.
Na tą chwilę jest tak na ciepłym pali praktycznie zawsze jak jest zimny jest tak rano zszedłem zapalił na dotyk po dwóch godzinach chciłem jechać schodze kręci martwy nic nawet dymu z rury i tak po 3 razy miej więcej po 5 sekund potem odczekałem 2 min. zapalił z pierwszego pojechałem dwa kilometry zgasiłem na 5 min musiał parę razy zakręcić ale załapał nie ma żadnego szarpania silnikiem jak zapali bez dymu i skakania silnika co robic pomóżcie samochodowi nie brakuje mocy .
Jeżeli ktos jest z Warszawy lub okolic i może pomóc chętnie się wybiorę jak tylko ktoś znajdzie czas niestety nie znam w Płońsku fachowca w takich sprawach albo o nim nie wiem.
Teraz na silniku jest tylko błąd poduszki silnika nr 01375
Proszę jeszcze raz o pomoc
!
[ Dodano: 2012-11-14, 21:04 ]
Mam też dokumenty ,że pompa była niedawno wymieniana
Zakupiłem audi a6 z 98roku 2,5tdi 150km wszystko było pięknie sprzedający przyjechał samochodem samochod palił z pierwszego dopóki nie wstalem rano

I się zaczęło w pierwszej kolejności wymieniłem wszystkie świece sprawdziłem czy dochodzi do nich prąd potem wymieniłem filtr i zawór który przy nim jest potem założyłem dodatkowy zawór między filtrem a pompą na dolocie i nic potem wymieniłem węzyki powrotne przy wtryskach i podkładki miedziane i nic na końcu wymienilem czujnik temp. płynu bo wyskoczył błąd 522 i na tym stanęło.
Na tą chwilę jest tak na ciepłym pali praktycznie zawsze jak jest zimny jest tak rano zszedłem zapalił na dotyk po dwóch godzinach chciłem jechać schodze kręci martwy nic nawet dymu z rury i tak po 3 razy miej więcej po 5 sekund potem odczekałem 2 min. zapalił z pierwszego pojechałem dwa kilometry zgasiłem na 5 min musiał parę razy zakręcić ale załapał nie ma żadnego szarpania silnikiem jak zapali bez dymu i skakania silnika co robic pomóżcie samochodowi nie brakuje mocy .
Jeżeli ktos jest z Warszawy lub okolic i może pomóc chętnie się wybiorę jak tylko ktoś znajdzie czas niestety nie znam w Płońsku fachowca w takich sprawach albo o nim nie wiem.
Teraz na silniku jest tylko błąd poduszki silnika nr 01375
Proszę jeszcze raz o pomoc

[ Dodano: 2012-11-14, 21:04 ]
Mam też dokumenty ,że pompa była niedawno wymieniana
UP
Miałem to samo, sprzedający przyjechał pali na dotyk. Po 3 tyg już nie odpalił. Okazało się że to tylko jakaś podkładka, która nie przepuszczała paliwa i zapłon nie mógł zaskoczyć. Dostałem kartkę A3 z wymienionymi rzeczami na sumę 3.300 zł.
PS: Wie ktoś co oznacza taki znaczek pomiędzy zegarami gdzie jest "OK" wyskakuje mi niekiedy coś takiego jakby koleiny ( podobne ) tylko że samochodem stałem w garażu
Mam pytanko jeszcze jedno, co mogło się stać z moją audicą. Rano pali na dotyk a od 70 stopni kręcę około 15 s.
Miałem to samo, sprzedający przyjechał pali na dotyk. Po 3 tyg już nie odpalił. Okazało się że to tylko jakaś podkładka, która nie przepuszczała paliwa i zapłon nie mógł zaskoczyć. Dostałem kartkę A3 z wymienionymi rzeczami na sumę 3.300 zł.
PS: Wie ktoś co oznacza taki znaczek pomiędzy zegarami gdzie jest "OK" wyskakuje mi niekiedy coś takiego jakby koleiny ( podobne ) tylko że samochodem stałem w garażu

Mam pytanko jeszcze jedno, co mogło się stać z moją audicą. Rano pali na dotyk a od 70 stopni kręcę około 15 s.
Moje auto:
E46 330XD
E46 330XD
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 lis 2012, 08:14
- Lokalizacja: warszawa
Co do mojego auta vag sprawdzenie konta wynik na rozgrzanym 4kolumna 17,4%
Po przspieszeniu pomy według opisu z forum wynik 100,2% pali na dotyk zimny ciepły letni będę patrzyl jeszcze jutro rano dziś po postoju 5 godz i temp.1,5 na dworzu podgrzanie świec 3 sec. odpalenie z pierwszego zero dymku itd ....
co do twojego auta kamil90 ja pali na zimnym a ciepły ma problemy niestety może to być związane z brakiem odpowiedniej kompresji poprostu jak się rozgrzeje metal się rozszerza i nie słabnie a traci moc ?
Po przspieszeniu pomy według opisu z forum wynik 100,2% pali na dotyk zimny ciepły letni będę patrzyl jeszcze jutro rano dziś po postoju 5 godz i temp.1,5 na dworzu podgrzanie świec 3 sec. odpalenie z pierwszego zero dymku itd ....
co do twojego auta kamil90 ja pali na zimnym a ciepły ma problemy niestety może to być związane z brakiem odpowiedniej kompresji poprostu jak się rozgrzeje metal się rozszerza i nie słabnie a traci moc ?
Witam. Od paru dni mam problem z moim A6 2.5 TDI V6 AKN a dokładnie chodzi o odpalanie.
ÂŚwieczki cale, z rana światełko kabiny przygasa, słychać ze przekaźnik się wyłącza i odpala na dotyk, przejadę parę km i postawie na przykładowo 1,5h i już wtedy przekaźnika nie słyszę żeby się załączał, oczywiście światełko tez nie przygasa no i auto kreci 3-4 razy i już tam załapuje... oczywiście dymek za sobą zostawia przez około 30sek. Jaka jest zasada załączania przekaźnika podgrzewania...
ÂŚwieczki cale, z rana światełko kabiny przygasa, słychać ze przekaźnik się wyłącza i odpala na dotyk, przejadę parę km i postawie na przykładowo 1,5h i już wtedy przekaźnika nie słyszę żeby się załączał, oczywiście światełko tez nie przygasa no i auto kreci 3-4 razy i już tam załapuje... oczywiście dymek za sobą zostawia przez około 30sek. Jaka jest zasada załączania przekaźnika podgrzewania...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 lis 2012, 08:14
- Lokalizacja: warszawa
PrzekaZnik nie działa za każdym razem tylko na podstawie info z czujnika temperatury układu chłodzienia mi przy temp. zew. 4stopnie załącza tylko na 3 sec. do takiej temperatury powinien bez świec ładnie palić jeżeli przejedziesz parę km. to silnik nabierze temp. i tak szybko nie ostygnie wystygnie do 10 - 20 stopni i swiece sie nie włączają .
Podłącz vag i sprawdż w nastawach podstawowych kąt wtrysku ostatnia kolumna pokazuje w % jak jest zgrane musi być 100% jak inna to do poprawy
[ Dodano: 2012-11-17, 14:41 ]
i jeszcze jedno sprawdź na vagu jaka jest temperatura silnika a jaka pokazują zegary rozgrzej samochód do 90stopni i wtedy sprawdzaj jeżeli na zegarze będziesz miał 90c a na vagu miejszą to czujnik zawyża.
Podłącz vag i sprawdż w nastawach podstawowych kąt wtrysku ostatnia kolumna pokazuje w % jak jest zgrane musi być 100% jak inna to do poprawy

[ Dodano: 2012-11-17, 14:41 ]
i jeszcze jedno sprawdź na vagu jaka jest temperatura silnika a jaka pokazują zegary rozgrzej samochód do 90stopni i wtedy sprawdzaj jeżeli na zegarze będziesz miał 90c a na vagu miejszą to czujnik zawyża.
Witam. Przyszła chłodniejsza pora i mam obecnie problemy z odpaleniem a6 2.5 150km 99'. Póki było ciepło owego problemu nie było. Zmieniłem ostatnio świece i problem nie zniknął. Trzeba dłużej zakręcić, czasami silnik nawet zgaśnie. Jakie mogą być tego powody? Co o tym sądzicie? Piszę jeszcze raz, bo nie dostałem odpowiedzi ...