Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] Problemy z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
pepciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 lip 2010, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: pepciok » 29 mar 2011, 04:05

driver07 miałem ten sam problem. ustawiałem kąt wtrysku. przy okazji wymiana konieczna regulatora kąta wtrysku.auto po 2 godzinach nie odpalało. i po kolei wymiana filtra,wężyków,zaworka zwrotnego na filtrze,kompletu świec, i dalej nic. mechanicy zachodzili w głowę i po 2 tygodniach okazało się że pompka niskiego ciśnienia padła. <szok> całość naprawy tylko 2200

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 30 mar 2011, 07:29

pepciok pisze:driver07 miałem ten sam problem. ustawiałem kąt wtrysku. przy okazji wymiana konieczna regulatora kąta wtrysku.auto po 2 godzinach nie odpalało. i po kolei wymiana filtra,wężyków,zaworka zwrotnego na filtrze,kompletu świec, i dalej nic. mechanicy zachodzili w głowę i po 2 tygodniach okazało się że pompka niskiego ciśnienia padła. <szok> całość naprawy tylko 2200
Witam.
Daj to do naprawdę dobrych mechaników. Większość to paproki. Ja się srałęm z takim samym problemem jak kolega wyżej przez 3 miesiące. Z tego plaka to, aż rozrusznik spaliłem. Zaworki, elektrozaworki. Efekt końcowy pompa 2700 zł. Chodzi teraz ja rakieta.
To jest takie robienie sobie nadzieji na siłę. Może nie będzie to ta vp44.Decyzja należy do ciebie. Pzdr.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 28 lis 2011, 09:44

Witam ponownie po pol roku
faktycznie u mnie takze byl problem z pompa wtryskowa a dokladniej z katem wtrysku
jak juz pisalem w innym dziale apropo warsztatu ktory mi to ustawial

logi przed wymiana rozrzadu
Log 1

zatem logi sprzed regulacji po wymianie rozrzadu
Log 2

i po ustawieniu kata
Log 3

dzieki Piotrus'iowi ktory zamiescil na forum idealny opis regulacji kata udalo sie ustawic do takiego stanu jak w logach powyzej ... w sumie to podkrecil bym jeszcze blizej -1 ale ...
w sumie to auto pali od strzala
narazie testy przeprowadzone przy -2 st ale mysle ze bedzie ok gdyz wczesniej przy +6 st mial problemy z odpaleniem i dymieniem teraz puszcza maly obloczek i tyle
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 06 gru 2011, 18:37

Przyczyna kiepskiego odpalania została wyeliminowana. Auto wylądowało na diagnostyce w serwisie Boscha, po diagnozie stwierdzono zacierający się przestawiacz kąta wtrysku.

Dokonano regeneracji pompy w skład której weszła wymiana korpusu, sterownika, tłoka a także uszczelnień. Pompa została skalibrowana i auto o wiele lepiej odpala.

Z informacji które uzyskałem zacierający się tłok raz ustawiał się lepiej a raz gorzej co dawało rezultat że auto czasami paliło w miarę dobrze a czasem fatalnie. Cena zabiegu 3000zł.

Może to komuś z was pomoże.

raino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:03
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: raino » 05 lis 2012, 21:15

Witam. Przyszła chłodniejsza pora i mam obecnie problemy z odpaleniem a6 2.5 150km 99'. Póki było ciepło owego problemu nie było. Zmieniłem ostatnio świece i problem nie zniknął. Trzeba dłużej zakręcić, czasami silnik nawet zgaśnie. Jakie mogą być tego powody? Co o tym sądzicie?

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 06 lis 2012, 08:00

masz kolego powyzej dobra odpowiedz...uklad wtryskowy byl winny calemu zamiszaniu.

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 06 lis 2012, 22:39

Znacie dobry warsztat który regeneruje VP44
Ja też usilnie sobie tłumaczę że to nie pompa, zapowietrzał się cały czas tzn. jeździłem tydzień i stop i tak trzy razy, dzisiaj z kolei po raz kolejny po około 10 dniach znowu stoję. Ale tym razem w wężyku zasilającym niema powietrza, no może na dwa milimetry pęcherzyk.
Dlatego myślę że trzeba zmierzyć z pompą. Mogę jeszcze kupić taką pompę używaną - co sądzicie.
Pozdrawiam
Darnok

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 06 lis 2012, 22:41

uzywka wg mnie nie ma sensu...nie masz pojecia ile na niej pojezdzisz...czy zrobisz 2000km czy 20.000 km a lepiej chyba zapracic troche wiecej i spac spokojnie...

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 06 lis 2012, 22:50

michok pisze:uzywka wg mnie nie ma sensu...nie masz pojecia ile na niej pojezdzisz...czy zrobisz 2000km czy 20.000 km a lepiej chyba zapracic troche wiecej i spac spokojnie...
Witam Michok
Znasz już pewnie moją historię, sprawdzałem zbiornik paliwa, ale dzisiaj stoję mając 3/4 zbiornika. Więc będzie to pompa, regeneracja sterownika pompy to ok 300zł, cała to wyczytałem jakieś 2500,-
Może to tylko sterownik?

[ Dodano: 2012-11-07, 19:53 ]
Witam
Więc dzisiaj kupiłem pompkę podłączona pomiędzy filtrem a zasilanie i pompując paliwo do pompy wtryskowej zauważyłem bąbelki na dekielku sterownika, po odkręceniu sterownika okazało się, że uszczelka pod pokrywką była mocno spłaszczona i do tego po jej wyjęciu okazało się bardzo krucha. Kupiłem dwie uszczelki taką małą prostokątną i i większą ) koszt obu15,- i mam nadzieję że to jest to. Tylko jeździć - pompowanie i odpowietrzenie wtrysków i PALI. Nie wymieniłem jednej uszczelki ( tej gdzie idzie pasek komunikacji pompy ze sterownikiem) bo nie chciałem nie potrzebnie doprowadzić do uszkodzenia tego paska, a uszczelka wydała mi się wystarczająco elastyczna.
Może to rozwiąże problem z zapowietrzaniem po dłuższym postoju, w moim przypadku od około 8 - 24 godz.
Pozdrawiam i mam nadzieję że się więcej nie odezwę. <okok>
Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 01:14 przez darnok, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Darnok

jalewandow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2012, 08:14
Lokalizacja: warszawa

Problemy z paleniem pomocy

Post autor: jalewandow » 14 lis 2012, 21:00

Witam wszystkich forumowiczów !

Zakupiłem audi a6 z 98roku 2,5tdi 150km wszystko było pięknie sprzedający przyjechał samochodem samochod palił z pierwszego dopóki nie wstalem rano :(

I się zaczęło w pierwszej kolejności wymieniłem wszystkie świece sprawdziłem czy dochodzi do nich prąd potem wymieniłem filtr i zawór który przy nim jest potem założyłem dodatkowy zawór między filtrem a pompą na dolocie i nic potem wymieniłem węzyki powrotne przy wtryskach i podkładki miedziane i nic na końcu wymienilem czujnik temp. płynu bo wyskoczył błąd 522 i na tym stanęło.

Na tą chwilę jest tak na ciepłym pali praktycznie zawsze jak jest zimny jest tak rano zszedłem zapalił na dotyk po dwóch godzinach chciłem jechać schodze kręci martwy nic nawet dymu z rury i tak po 3 razy miej więcej po 5 sekund potem odczekałem 2 min. zapalił z pierwszego pojechałem dwa kilometry zgasiłem na 5 min musiał parę razy zakręcić ale załapał nie ma żadnego szarpania silnikiem jak zapali bez dymu i skakania silnika co robic pomóżcie samochodowi nie brakuje mocy .

Jeżeli ktos jest z Warszawy lub okolic i może pomóc chętnie się wybiorę jak tylko ktoś znajdzie czas niestety nie znam w Płońsku fachowca w takich sprawach albo o nim nie wiem.

Teraz na silniku jest tylko błąd poduszki silnika nr 01375

Proszę jeszcze raz o pomoc !!!

[ Dodano: 2012-11-14, 21:04 ]
Mam też dokumenty ,że pompa była niedawno wymieniana

kamil90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:25
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: kamil90 » 15 lis 2012, 12:02

UP
Miałem to samo, sprzedający przyjechał pali na dotyk. Po 3 tyg już nie odpalił. Okazało się że to tylko jakaś podkładka, która nie przepuszczała paliwa i zapłon nie mógł zaskoczyć. Dostałem kartkę A3 z wymienionymi rzeczami na sumę 3.300 zł.
PS: Wie ktoś co oznacza taki znaczek pomiędzy zegarami gdzie jest "OK" wyskakuje mi niekiedy coś takiego jakby koleiny ( podobne ) tylko że samochodem stałem w garażu :)
Mam pytanko jeszcze jedno, co mogło się stać z moją audicą. Rano pali na dotyk a od 70 stopni kręcę około 15 s.
Moje auto:
E46 330XD

jalewandow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2012, 08:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jalewandow » 15 lis 2012, 18:41

Co do mojego auta vag sprawdzenie konta wynik na rozgrzanym 4kolumna 17,4%
Po przspieszeniu pomy według opisu z forum wynik 100,2% pali na dotyk zimny ciepły letni będę patrzyl jeszcze jutro rano dziś po postoju 5 godz i temp.1,5 na dworzu podgrzanie świec 3 sec. odpalenie z pierwszego zero dymku itd ....

co do twojego auta kamil90 ja pali na zimnym a ciepły ma problemy niestety może to być związane z brakiem odpowiedniej kompresji poprostu jak się rozgrzeje metal się rozszerza i nie słabnie a traci moc ?

Awatar użytkownika
SaWaaa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2010, 18:05
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: SaWaaa » 16 lis 2012, 18:08

Witam. Od paru dni mam problem z moim A6 2.5 TDI V6 AKN a dokładnie chodzi o odpalanie.
ÂŚwieczki cale, z rana światełko kabiny przygasa, słychać ze przekaźnik się wyłącza i odpala na dotyk, przejadę parę km i postawie na przykładowo 1,5h i już wtedy przekaźnika nie słyszę żeby się załączał, oczywiście światełko tez nie przygasa no i auto kreci 3-4 razy i już tam załapuje... oczywiście dymek za sobą zostawia przez około 30sek. Jaka jest zasada załączania przekaźnika podgrzewania...

jalewandow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2012, 08:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jalewandow » 17 lis 2012, 14:35

PrzekaZnik nie działa za każdym razem tylko na podstawie info z czujnika temperatury układu chłodzienia mi przy temp. zew. 4stopnie załącza tylko na 3 sec. do takiej temperatury powinien bez świec ładnie palić jeżeli przejedziesz parę km. to silnik nabierze temp. i tak szybko nie ostygnie wystygnie do 10 - 20 stopni i swiece sie nie włączają .

Podłącz vag i sprawdż w nastawach podstawowych kąt wtrysku ostatnia kolumna pokazuje w % jak jest zgrane musi być 100% jak inna to do poprawy :)

[ Dodano: 2012-11-17, 14:41 ]
i jeszcze jedno sprawdź na vagu jaka jest temperatura silnika a jaka pokazują zegary rozgrzej samochód do 90stopni i wtedy sprawdzaj jeżeli na zegarze będziesz miał 90c a na vagu miejszą to czujnik zawyża.

raino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:03
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: raino » 19 lis 2012, 13:53

Witam. Przyszła chłodniejsza pora i mam obecnie problemy z odpaleniem a6 2.5 150km 99'. Póki było ciepło owego problemu nie było. Zmieniłem ostatnio świece i problem nie zniknął. Trzeba dłużej zakręcić, czasami silnik nawet zgaśnie. Jakie mogą być tego powody? Co o tym sądzicie? Piszę jeszcze raz, bo nie dostałem odpowiedzi ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja