Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AGA 2.4 165 KM] Przedlift 2.4 i usunięcie katalizatorów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

[ AGA 2.4 165 KM] Przedlift 2.4 i usunięcie katalizatorów

Post autor: krzysio82 » 31 paź 2012, 21:44

Witajcie
Jak to się ma w przypadku tego silnika? Ewentualnie jakiego innego szukać 2.4 który ma jeden kat, bo podobobo jest taka wersja, że mimo iż jest silnik V to kat jest jeden a sondy są tylko dwie. Prawda to czy ktoś wprowadził mnie w błąd? Poza tym jak z trwałością takiego silnika? Oglądałem dwa egzemplarze i każdy miał powyżej 300-400tyś, ciekawi mnie ile to jeszcze może pociągnąć zakładając, ludzkie traktowanie a nie jakieś pałowanie.

daniel1997

Re: Przedlift 2.4 i usunięcie katalizatorów

Post autor: daniel1997 » 31 paź 2012, 21:52

krzysio82 pisze:Witajcie
Jak to się ma w przypadku tego silnika? Ewentualnie jakiego innego szukać 2.4 który ma jeden kat, bo podobobo jest taka wersja, że mimo iż jest silnik V to kat jest jeden a sondy są tylko dwie. Prawda to czy ktoś wprowadził mnie w błąd? Poza tym jak z trwałością takiego silnika? Oglądałem dwa egzemplarze i każdy miał powyżej 300-400tyś, ciekawi mnie ile to jeszcze może pociągnąć zakładając, ludzkie traktowanie a nie jakieś pałowanie.
Kolego w silniku 2.4 przed liftem są dwa katy i dwie sondy które są przed katami.Ta jednostka jest nie śmiertelna ale pazerna na paliwo bardzo dobry silnik miałem taki dwa lata żadnych problemów fajne brzmienie wystarcza do normalnej jazdy <okok>

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Re: Przedlift 2.4 i usunięcie katalizatorów

Post autor: krzysio82 » 31 paź 2012, 22:14

daniel1997 pisze:
krzysio82 pisze: Kolego w silniku 2.4 przed liftem są dwa katy i dwie sondy które są przed katami.Ta jednostka jest nie śmiertelna ale pazerna na paliwo bardzo dobry silnik miałem taki dwa lata żadnych problemów fajne brzmienie wystarcza do normalnej jazdy <okok>
Dzięki za wypowiedź, czyli jeśli sondy są przed katami to śmiało mogę katy w razie problemów wywalić wstawiając tylko zwężkę aby spaliny przytrzymać dłużej przy lambdach. Obecnie moja vectra c 1.8 spala mi ok 9-10l gazu w cyklu 70% trasa 30% miasto, wiem, że V6 wypije więcej ale chyba więcej jak 11l nie wypije przy delikatnej jeździe. W tym rzecz, źe na codzień będę jeździł zgodnie z przepisami ale jak wyjadę na niemiecką autostradę to będę chciał pogonić, bo często pomykam teraz do rodziny w Marsylii, jazda samochodem z silnikiem 1.8 to katorga. Jadę prawe dwa dni to dramat jak dla mnie.

daniel1997

Re: Przedlift 2.4 i usunięcie katalizatorów

Post autor: daniel1997 » 31 paź 2012, 22:21

krzysio82 pisze:
daniel1997 pisze:
krzysio82 pisze: Kolego w silniku 2.4 przed liftem są dwa katy i dwie sondy które są przed katami.Ta jednostka jest nie śmiertelna ale pazerna na paliwo bardzo dobry silnik miałem taki dwa lata żadnych problemów fajne brzmienie wystarcza do normalnej jazdy <okok>
Dzięki za wypowiedź, czyli jeśli sondy są przed katami to śmiało mogę katy w razie problemów wywalić wstawiając tylko zwężkę aby spaliny przytrzymać dłużej przy lambdach. Obecnie moja vectra c 1.8 spala mi ok 9-10l gazu w cyklu 70% trasa 30% miasto, wiem, że V6 wypije więcej ale chyba więcej jak 11l nie wypije przy delikatnej jeździe. W tym rzecz, źe na codzień będę jeździł zgodnie z przepisami ale jak wyjadę na niemiecką autostradę to będę chciał pogonić, bo często pomykam teraz do rodziny w Marsylii, jazda samochodem z silnikiem 1.8 to katorga. Jadę prawe dwa dni to dramat jak dla mnie.
tak katy mozna wywalić przy spokojnej jeździe spalała mi w trasie 9 litrów przy dynamicznej w automacie 12 a w a miasto to inna bajka przy ostrym bucie i 18 auto w automacie.

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Post autor: krzysio82 » 01 lis 2012, 09:48

To zaczynam szukać przedlifta z silnikiem 2.4, pytanie który kod silnika w przedliftach wypada najlepiej i czym się różnią? I jak wygląda sprawa dwumasy, gdy już padnie chciałbym założyć zwykle koło pytanie tylko od czego pasuje?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 01 lis 2012, 10:03

krzysio82 pisze:To zaczynam szukać przedlifta z silnikiem 2.4, pytanie który kod silnika w przedliftach wypada najlepiej i czym się różnią? I jak wygląda sprawa dwumasy, gdy już padnie chciałbym założyć zwykle koło pytanie tylko od czego pasuje?
Obecnie mam APS-a. TO zamienny silnik z ALF-em. SZczerze, to jestem z niego bardzo zadowolony. JEździłem naprawdę różnymi 2.4 ale mój to jakiś ewenement -0 idzie jak głupi.Ale nie o tym. Jedyną bolączką tych silników to wycieki z pod klawiatury, ale zrobione raz a porządnie, długo nie dadząo sobie znać. Braćolej bierze, jakk każdy, pytanie tylk o ile. ja na 12 tys dolewam około 2-3 litrów. Przy gazie to chyba nie za wiele. CO do dwumasy to największą głupotą byłoby wstawianie sztywnego koła. WTedy z aksamitnej pracy v-ki masz mmłockarnie na fotelu. Zakładasz dobrą używkę i zapominasz o tym na kolejne 100-200 tys.Swoją jeżdzę już2,5 roku, także mniej więcej wiem, co z czym i jak.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 01 lis 2012, 10:47

ALF ma SAI, a APS nie (ALF, ARJ i AML są z "Secondary Air Injection system". AGA, AJG, APZ i APS są bez). Ja mam ALF i pompka SAI już mocno hałasuje, ale na szczęście działa tylko 30. Mam już ponad 270kkm i oleju trochę bierze, tak jak --RaDeK-- pisał 2-3l miedzy wymianami (5w40).

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 01 lis 2012, 10:49

Kolego mozesz smialo wyrzucic i napewno sa dwie,u mnie juz od kupna sa wstawione dwie strumienice:) co do dwu masy to sie zgodze z kolega Radkiem choc nie wiem czy odrazu trzeba ja wymieniac,sprawdz w jakim jest stanie,ja nie dawno wymienilem samo sprzeglo bo lapalo przy gorze juz od kupna i roznica jest kolosalna,na nowo trzeba sie uczyc jezdzic:D

[ Dodano: 2012-11-01, 10:55 ]
Cos chlopaki u was sporo tego oleju bierze <mysli> u mnie po mimo ze spod tej uszczelki pod klawiatura troche daje bo co jakies 1,5 roku trzeba zmieniac to od wymiany do wymiany bierze jakis 0,5 l przy ostrej jezdzie(czasem sie zdarza) do 1l Castrol Edge5w30
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Post autor: krzysio82 » 01 lis 2012, 15:34

Czyli dwumasa mówicie, że wieczna, ja przez rok potrafię zrobić 60-70tyś dlatego się pytam. Jak każde auto audi będzie moim oczkiem w głowie, ale koszty też są ważne. Miałem do czynienia z silnikiem 1.8 widziałem panewki (dramat) liczę, że 2.4 będzie jednak trwalszy i wytrzyma zdecydowanie więcej. Bo chciałbym chociaż z 3lata pojeździć jednym autem bo obecnie żaden samochód jaki miałem nie był u mnie dłużej niż rok bo się po prostu nudził.

Demontaż skrzyni jest bardzo upierdliwy? Pytam bo wszystkie naprawy przy aucie robię sam i takie kwestie są dla mnie bardzo istotne. A znając życie po kupnie pewnie od razu do wymiany będzie sprzęgło. Wysprzęglik jest zewnętrzny czy wewnętrzny?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 02 lis 2012, 16:56

krzysio82 pisze:Czyli dwumasa mówicie, że wieczna, ja przez rok potrafię zrobić 60-70tyś dlatego się pytam. Jak każde auto audi będzie moim oczkiem w głowie, ale koszty też są ważne. Miałem do czynienia z silnikiem 1.8 widziałem panewki (dramat) liczę, że 2.4 będzie jednak trwalszy i wytrzyma zdecydowanie więcej. Bo chciałbym chociaż z 3lata pojeździć jednym autem bo obecnie żaden samochód jaki miałem nie był u mnie dłużej niż rok bo się po prostu nudził.

Demontaż skrzyni jest bardzo upierdliwy? Pytam bo wszystkie naprawy przy aucie robię sam i takie kwestie są dla mnie bardzo istotne. A znając życie po kupnie pewnie od razu do wymiany będzie sprzęgło. Wysprzęglik jest zewnętrzny czy wewnętrzny?
sam demontaż nie. problem jest tylko ze zwaleniem wydechu bo v-ka ma po 2 stronach silnika i chcąc wyjąć skrzynię, trzeba zdjąć wydech. wysprzęglik tzn siłownik jest zewnętrzny.

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 03 lis 2012, 13:27

No dokladnie najgorzej jest z wydechem a mianowicie ze srubami od kolektora,jesli nigdy nie byly wykrecane to powodzenia zycze( jesli masz zamiar robic to sam i nie daj boze bez podnosnika hehe),u mnie sie lamaly,spawli,odkrecali,znowu sie lamaly i znowu spawali..kumple po kilka siniakow maja a kleli na caly warsztat hehe <rotfl> co do kosztow nie sprecyzowales slowa wazne:) jesli bedziesz wstawial zamiennik to polecam SACHS ..z LUKiem podobno czesto problemy bywaja..
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

krzysio82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:01
Lokalizacja: Piątek

Post autor: krzysio82 » 03 lis 2012, 21:26

blackstr8 pisze:No dokladnie najgorzej jest z wydechem a mianowicie ze srubami od kolektora,jesli nigdy nie byly wykrecane to powodzenia zycze( jesli masz zamiar robic to sam i nie daj boze bez podnosnika hehe)
Mam kompletnie wyposażony warsztat z podnośnikiem kolumnowym także nie ma problemu.

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 03 lis 2012, 21:37

blackstr8 pisze:...jesli bedziesz wstawial zamiennik to polecam SACHS ..z LUKiem podobno czesto problemy bywaja..
Z LUKa jest strasznie dużo podrób, ogladąłem wypowiedź przedstawiciela chyba na Discovery.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja