Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJM 1.9 115 KM] Olej silnikowy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

[ AJM 1.9 115 KM] Olej silnikowy

Post autor: Bacc » 28 paź 2012, 22:51

Czesc ;)
Mam taka sytuacje, a dokladnie moj kumpel. Kupil samochod z silnikiem AJM dokladnie to jest to A4 B5 01r. (od 2008r. w polsce przywieziona z Holadni <weed>) z przebiegiem 400tys tak ze wg. mnie przebiej juz naaaprawde spory tym bardziej patrzac na wady takie jak pekajace glowice w tego typu silnikach ale jak sprzedajacy mowil ze kpl remont silnika(glowica pierscienie panewki itp.) byly robione jakies 40tys. temu wiec nie bylo by tak zle :) Podpialem sie pod kompa przed kupnem i wszystko by sie wydawalo okej, mam namysli tutaj glownie bloki 013 (odchylka max0,80) 018(zero wszedzie) 023 (niewiecej jak 40). Co wiecej silnik jest chipie (140KM 370Nm) robiony w ECU SOFT bielsko-biala (za jakis czas wrzuce logi to ocenimy jak to tam wyglada) <rotfl>

Ale najwazniejsze silnik niestety(moim zdaniem) te 40tys. jezdzi na polsyntetyku (sprzedajacy smial sie ze mnie jak mowilem ze powinnien do smierci jezdzic na pelnym syntetyku nie mowiac o normie 505.01) ii tu pytanie czy zmieniac go teraz na full sytetyk z norma 505.01? Co Wy o tym myslicie ? Mysle ze te 40kkm ktore juz zrobil na polsynt. to chyba az mu nie zaszkodzily <mysli>

Mysle ze ktos z forum wypowie sie jakos pozytywnie i utwierdzi mnie w tym ze napewno silnik powienien smigac na 505.01 <lol>

Pozdro

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 29 paź 2012, 09:12

witaj.
Miałem taką samą sytuacje. Zmieniłem olej na full syntetyk przy przebiegu 300tyś. i nic się nie wydarzyło. Nie wiem ile auto jeździło na pół syntetyku.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 29 paź 2012, 12:47

marlitkos, ok kazda informacja od kogos kto juz musial taka "reanimacje" zrobic jest cenna <okok>

Pioman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 lip 2012, 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pioman » 29 paź 2012, 15:55

Ja robiłem taka operacje w BMW E46.

Silnik od 2 lat latał na półsyntetyku, załałem syntetyk 5-50 mobil i było dobrze nic sie nie działo.


Kiedys z minerala przeszedłem na pół syntetyk i tez sie nic nie działo.


Kategorycznie nie wolno tego robic w silniku ktory widac ze jest w słabej kondycji a pasek rozrządu napinany jest tylko i wylaczenie hydrauliką olejową.

Jak silnik nie bierze oleju nie ma wycieków nie słychac problemow, moza zaryzykowac przejscie o jeden stopien w gore.
Niestety tak jak pisałem zaryzykować, ale w przypadku V6 moze sie to zwrocic dłuzszą żywotnościa.
Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA :)
Plus DVD, ALU 17" z chrom :) i bla bla :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja