[ AGA 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem i czasy wtrysków
[ AGA 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem i czasy wtrysków
Witam, mój problem polega na tym że jak postoi długo to trzeba sługo kręcic aby odpalił, jak odpali to obroty trzyma przez chwile 400-500 max po czym dopiero zaczyna chodzić, jak byłem u znajomego co podłączał komputer to pokazuje że za mała dawka paliwa, a czasy wtrysków po jednej stornie 3,2 mniej więcej na drugiej cześći już 4,7 , 5, więc spora różnica, kompresja na tłokach mierzona, na tłokach 1,2,3 - około 13, a na 4,5, 14 - 14,5, i 6 - 13,7. Znajomy co mi mówił że tak pokazuje że zalewa go że wtryski na tej jednej stronie się zapętlają. Co może być tego przyczyną ? Gaz mam już ... 10lat w tym samochodzie
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem i czasy wtrysków
Sprawdź grupy 093 i 090 i pokaż co tam masz.arczi1987 pisze:Witam, mój problem polega na tym że jak postoi długo to trzeba sługo kręcic aby odpalił, jak odpali to obroty trzyma przez chwile 400-500 max po czym dopiero zaczyna chodzić, jak byłem u znajomego co podłączał komputer to pokazuje że za mała dawka paliwa, a czasy wtrysków po jednej stornie 3,2 mniej więcej na drugiej cześći już 4,7 , 5, więc spora różnica, kompresja na tłokach mierzona, na tłokach 1,2,3 - około 13, a na 4,5, 14 - 14,5, i 6 - 13,7. Znajomy co mi mówił że tak pokazuje że zalewa go że wtryski na tej jednej stronie się zapętlają. Co może być tego przyczyną ? Gaz mam już ... 10lat w tym samochodzie
Pokaż też korekty długoterminowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ÂŻeby wykluczyć wpływ sond (nierównomierne zużycie dla obu banków) zrób tak.
Rano na zimnym silniku skasuj błędy nawet jeśli ich nie ma.
Podłącz kompa (czasy wtrysku pewnie sprawdzałeś w sofcie od gazu), więc podłącz sie kabelkiem odpal soft do LPG i uruchom silnik, obserwuj czas wtrysku są do momentu startu sond, jeśli będą równe, masz jedną sondę starszą niż drugą - stąd rozjazd banków.
Jest też minimalnie rozjechany rozrząd (3 stopnie), i to też może mieć minimalny wpływ, z tego co pamiętam u mnie za rozjazd 0,2ms odpowiadał rozjazd rozrządu o 4 stopnie, ale u Ciebie rozjazd czasu wtrysku jest zdecydowanie większy, więc raczej tego bym się nie czepiał
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Krótko i na temat, nie mam pojęcia 
Z pracy na zimno widać, że czasy są różne i to sporo bo aż o prawie 3ms.
Zrób jeszcze raz na zimno kasowanie błędów, i pokaż wartości z 090 i 093, najlepiej zloguj statycznie, czyli na postoju bez gazowania, i tylko na Pb, wyłącz centralkę STAG'a, żeby się nie przełączył na LPG.
Na zimnym silniku, nie pracuje system korekt od sond, silnik chodzi, to momentu nagrzania sond, w OL na podstawie mapy dla rozgrzewania silnika i czujników, więc z jakiegoś powodu dolewa i to sporo, u mnie dolewał z powodu źle ustawionego rozrządu, ale u Ciebie nie jest źle, tak by przynajmniej wynikało z obrazka z VCDS z grupą 093.
Może też być tak, że na zimno te wartości w 093 są inne.

Z pracy na zimno widać, że czasy są różne i to sporo bo aż o prawie 3ms.
Zrób jeszcze raz na zimno kasowanie błędów, i pokaż wartości z 090 i 093, najlepiej zloguj statycznie, czyli na postoju bez gazowania, i tylko na Pb, wyłącz centralkę STAG'a, żeby się nie przełączył na LPG.
Na zimnym silniku, nie pracuje system korekt od sond, silnik chodzi, to momentu nagrzania sond, w OL na podstawie mapy dla rozgrzewania silnika i czujników, więc z jakiegoś powodu dolewa i to sporo, u mnie dolewał z powodu źle ustawionego rozrządu, ale u Ciebie nie jest źle, tak by przynajmniej wynikało z obrazka z VCDS z grupą 093.
Może też być tak, że na zimno te wartości w 093 są inne.